1. leht 1-st

Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 05 Sept 2018, 23:31
Postitas Loadära

Ahoi!

Kuna elektridiagnostika pole minu igapäevateema ja võimalusel isegi pigem üritaks vältida seda...ning koolifüüsikast ka juba kaarega üle 20a möödas ning rohujuure tasandilt ( Ohmi seadusest jne ) alates ei viitsi kõike jälle ükspulgi meelde tuletama hakata, siis küsiks paar küsimust, mis kellelgi elektroonikafännile poleks ilmselt üldse probleemiks:

  1. Süütehetke, ehk mõne sõnutsi ka vända asendi anduri (i.k crank position sensor või pick-up coil) takistus peaks kahtlusalusel olema 210 (+/-5% ?)ohmi...ning kuna see nüüd netiavarustest leitud inhvo põhjal tundub ka antud isendi (Triumph675ccm) suht tüüpviga olema, siis inimesed laiast maailmast maailmast on vigase anduri puhul saanud testriga mõõtes ikkagi mingeid 0.st ja 1.st erinevaid arvvärtusi, no ntks 450 või 690 vms. Minul aga pea igas testri mõõtevahemikus (2000, 200K) on näiduks 1...ja alles 200M vahemikus pisut muutub ja tuleb näiduk 1,15-1,25 vms. Kas see peaks tähendama seda, et kuskil nüüd üldse ühendus puudub ( testri juhtmeid kontrollisin, kui omavahel kokku panna, siis jookseb näit ilusti nulli) ja mingi juhe katki...või võib seal anduris sees siiski ka midagi nii läbi minna, mis sellise näidu muutumatuse põhjustab?

Mingi selgitav teemanäide ka, millest siis jutt:
https://www.triumph675.net/forum/showth ... 502?page=2

  1. Kui nüüd alljärgnevast tabelist antud anduri väliseid parameetreid vaatan, siis selgub, et mul garaazis on mõõtudelt samasuguseid paar tükki lausa (SuzuDR350 repertuaarist), aga paraku 213ohmi asemel on neil väärtus 510ohmi antud (tabelis P6-213 vs. P6-500). Kas selle 510ohmi saab kuidagi petta sobivaks 210ohmise asemele? No et mitte sellega nüüd elu lõpuni sõitma jääda...aga et ennem omajagu rutsi maksva varuosa(de) tellimist siiski kindel olla, et viga (sädemepuudus) just seal end varjab!?

Tabel muidu selline:
https://www.electrexworld.co.uk/acatalo ... html#pulse

:bsmile:


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi aduri kontroll?

Postitatud: 05 Sept 2018, 23:50
Postitas morse

Ma loodan, et ma unise peaga tühja ei pane aga tundub jah, nagu oleks pickup coili mähises sees katkestus.

Kui füüsilistelt mõõtmetelt DRi mähis ilusti Triumphi kõhtu mahub, siis minu arvates võiks proovida küll. Vast keegi kinnitab üle aga minu arusaamist mööda ta CDIle viga teha ei tohiks (kuna takistus on teine, siis tuleb muidugi arvestada, et genereeritud signaal on vist teise pingega, kui originaalis). Kas ta selle vale takistusega mähise peale ka õigesti käima hakkab? Võibolla... Keegi on ehk targem.

Ära mu jutu peale igaks juhuks kohe juhtmeid ühendama hakka :D


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi aduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 00:09
Postitas will111

see on küll üsna selge, et mähises on katkestus. täitsa tavaline sümptom kui mingisugused megaoomides takistused annab välja lugeda.

mähise takistust väiksemaks "petta" on vist suhteliselt keeruline. suuremaks petta ehk isegi õnnestuks lihtsalt mõne järjest ühendatud takistiga. proovimiseks ilmselt käiks küll. takistuse muutus coilis toob esile pingekõikumise, mida CDI loeb. seega kui sa paned suurema takistusega coili on see kõikumine teistsuguse peak parameetriga. CDI teeb seal ilmselt analoogsignaalist digitaalset ehk loeb "tiksu" ära kui pinge ületab mingit teatud väärtust. arvatavasti suhtkoht selline kas toimib või ei toimi olukord, kui toimib siis nähtavasti sobib ja võibolla isegi pole vaja varuosa tellida.


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi aduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 01:04
Postitas Jesper

VR sensori puhul on need takistused ja asjad suht ükskõik - aju tuvastab vabalt igasuguse metallitüki möödajalutamise :)


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi aduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 09:47
Postitas olaf

Olenevalt cdi ehitusest on lihtne viis testida induktiiv andurit. Võta 3v patarei pista juhtmed pistikusse ja üks ots patarei vastu ja teise juhtmega siis toksid vastu patareid ja samal ajal üks küünal maha piibu otsas ja küünal vastu mootorit. Süüde sees peab tekkima säde küünlal. Nukaanduriga masinatel ei pruugi tekkida sädet. Siis peaks keegi starterist ringi ajama masinat. Kui säde on siis anduri vahetus. Ve kui leiad ligidalt kellegi kellel oss olemas on siis on kohe pilt selge.


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 19:11
Postitas Loadära

Ok, tänud pisut kaasa mõtlemast/ütlemast! Ühesõnaga saan aru, et 500ohmi 200ks ei moonuta, aga antud sõlmes võib lihtsalt läbi viia loomkatse 500ohmi anduriga, kartmata tüsistusi järgmistel elektroonika detailidel...ning kui on õnne, ärkab ellu? Kuigi tundub pisut kahtlane, sest miks siis ntks ka seal ülalmainitud electrexworldi lehelgi 500ohmi andur maksab 33€ , aga 200ohmine 60€...et Triumphi mehelt kannatab kaks nahka koorida võrreldes Suzumehega? :D

Edit: ma vaatasin ja uurisin nüüd pisut veel seda ülalolevat tabelit ja märkasin, et samade mõõtudega on sellisest andursit tegelikult veel kolmaski versioon olemas: 150ohmi...ja samuti poole odavam, kui Triumphile mõeldu. Väike juut minus muidugi tõstis kohe pead, et äkki saab siis sellise mingi kopikaid maksvat takisti lisamise teel sobivasse "diapasooni"? :)

Aga sellist patareiga katset ei paindu küll käsi hästi läbi viimast, eriti kui ma nüüd päris täpselt aru ei saa...et kas tuleb süsteemi välist voolu lasta siis aju poole teele? Kindel, et selline asi lõpeb alati hästi? Lisaks mul sellel nn "süütepool-piibud", kus igal küünlal oma pisike Denso kirjadega jubin otsas istub...kas needki kuidagi pisut õrnemad pole sellise "küünal-august-väljas-kuidagi-kontaktis" täristamisele?
Kuid kahjuks jah, kui see oss ossilloskoopi tähendab...siis hetkel Soome poolel oma rattaga ja selliste peenete diagnostikaseadmetega tutvused siin paraku puuduvad. Ning see seade vist ei maksa Biltemas mingi "kolmviiskümmend" kah... :mrgreen:


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 19:30
Postitas Jesper

No selles pole küsimustki, et vana andur saba on andnud, see "1" testril tähendab et takistus on suurem kui mõõtepiirkond. Ehk siis midagi sa pead niivõinaa ostma. Mina ei viitsiks selle 25€ säästu pärast oma pead vaevama hakata, et kas ja mis süsteemid ajus selle anduri tervise kontrolliks on, aga suure tõenäosusega pole seal mingit süsteemi ja seega ka vahet, kas mähises on nüüd mõned keerud rohkem või vähem...


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 19:45
Postitas will111

"Triumphi mehelt kannatab kaks nahka koorida võrreldes Suzumehega"
kas sa tõesti kasvõi murdosa sekundiks kahtlesid, et see täpselt nii võikski olla? :D selge on see, et sellise anduri tootmine ei maksa ligilähedalegi ei 60 ega 33 eurole. see on ju tükk magnetit ja üsna naeruväärne kogus ülipeenikest vasktraati. mingit tarkust seal sees ei ole ja mingit inseneriimet see asi endast samuti ei kujuta. 60 euron ja poole odavam erinevad teineteisest ilmselt keerdude arvu poolest. seejuures 200'sel peaks neid olema vähem, või siis on seal mõnevõrra jämedam niit sees. Aga arvestades, et see kogus niiti maksab äkki mingi pool eurot sõltumata jämedusest siis nende asjade hinnad on laest võetud nii ehk naa

patareiga katset mina samuti ei soovitaks teha, palju mõistlikum on minumeelest kohe katsetada olemasoleva coiliga. See on ikka äärmiselt väike tõenäosus, et selline katse aju pekki keerab. Pinge saab küll üsna selgelt olema vale, kuid mitte nii vale, et see endast mingit erilist ohtu saaks kujutada kuna voolutugevus on seal ikkagi olematu sõltumata sellest kas coil on 200 või 500 takistusega. 150oomine coil käib 200se asemele juba üsna suure tõenäosusega ka ilma midagi lisamata. Aga eks alati jääb muidugi väike risk, et ikkagi ei hakka toimima ja siid saad jällegi end kiruda :D


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 21:07
Postitas Jesper

No signaalitippude pinge sõltub seal sajast asjast, muuhulgas triggeri liikumiskiirusest, anduri kaugusest, ühendusjuhtmetest jne. See küll mingit tähtsust ei oma. Küsimus on selles, et kas aju kontrollib ülesbootimise käigus alalisvooluga, kas andur küljes on (ja kui jah, siis mis vahemikus on aktsepteeritav takistus) või siis lihtsalt jääb pauke ootama.


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 23:08
Postitas Loadära

Ok, tundub, et kellelgi siiski sadakindlust ja/või vahetut kogemust antud vallas eksperimenteerimises ei ole...siis vist ei hakka ka ise oma väheses pädevuses jootma ja pimesi katsetama jne. Kuigi siin muidugi oleks 25€ säästu ainult pool rõõmust olnud, teine ja suurem pool meelehead oleks olnud ikka stiilis "jess, ära tegin...üle kavaldasin selle varuosasüsteemi" vms. Aga kuna siin ripub õhus ikkagi võimalus, et pärast hoopis 25€ säästu asmel 250€ eest Ebayst aju või muud jahtides tuleb tunnistada, et "ära sain", siis las ta jääb seekord... :mrgreen:

PS! Igaks juhuks käisin mõõtsin DR350 vanad coilid ka veel üle, et äkki juba vahetatud, või ajas muutunud mulle sobivas suunas vms...aga ei, jaapanliku täpsusega mõlemad siis ikka ette nähtud 510ohmi ligi ilusti: 512 ja 514 ohmi (DR350SE- ehk starteriga mudelil neid jah miskipärast lausa kaks külge poogitud!?)

Ning noh, lõpuks veel leidsin ka pisut odavama variandi vajaminevast andurist:
https://www.ebay.de/itm/401542375571

...kuigi siis paraku peab küll vb nädalakese rohkem ootama. Ja pärast mingit üleliigset staatorit utiliseerima! :wack:


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 06 Sept 2018, 23:29
Postitas Jesper

Ei juhtu selle ajuga midagi, proovi lihtsalt Suzuki andur ära :) Halvimal juhul lihtsalt ei tööta.


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 07 Sept 2018, 10:51
Postitas joel

Päris nii ei saa öelda, et signaalitippude pinge mingit tähtsust ei oma. Kui see ikka alla piirnivood jääb, siis ei tööta ja kogu lugu. Kunagi ühel VW Golfi bensukal oli poolpidune vändaandur, mis vahel töötas ja vahel ei (katkestus). Sai B-osa külge kruvitud ja see ei töötanud üldse. Ossiga mõõtes selgus, et signaali amplituud 2x väiksem kui originaalil, kui see parajasti töötama juhtus. Ei jäänudki muud üle kui 3x kallim A-osa osta.


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 07 Sept 2018, 15:20
Postitas will111

Loomulikult omab tähtsust sest eks kuidagi tuleb ju 0'st 1'st eristada. Aju jaoks on ikkagi kõik allpool mingit määratud pinget signaalid ehk pingetipud 0 ja ainult teatud väärtuste piiresse jäävad tipud loetakse 1'ks. Eks seal ole samuti arvestatud kuidagimoodi sellega, et päris iga suvalist müra ei loeks nüüd selleks õigeks tiksuks. Kui liiga lohvalt võtta need nivood siis võib selline asi ikka hirmus paksu pahandust tekitada ju. Ehk siis kui (suvaline õhust võetud väärtus muiudgi) coil annab a'la 4v siis näiteks kõik üle 2v loetakse õigeks. ja ilmselt on ka mingi ülempiir. aga samas see jätabki ruumi lihtsalt katsetamiseks, äkki teise pooli tekitatud nivoo langeb õigesse vahemikku, andes näiteks 2.1v ja süsteem hakkab tööle. Ei olegi mingit varuosa vaja..

arvestada tuleb muidugi ka sellega, et temperatuur näiteks muudab seda parameetrit natuke. ehk siis töösooja mootoriga ilmselt tuleb pisut teiseväärtusega pingesignaal. seega on võimalus, et soojaltei tööta näiteks


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 16 Apr 2019, 21:21
Postitas Kiks

Tere,

Pick-up coili anduri takistuse mõõtmine käsil ja külma mootoriga oli 426 oomi (norm on 380-560oomi). Küsimuseks, kui nüüd mootor korralikult kuumaks ajada, siis kuumeneb ka keskkond milles andur pesitseb, kui palju see takistus muutuda tohib?


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 16 Apr 2019, 21:32
Postitas Madlobster

pakun, et temperatuur märkimisväärset takistuse erinevust ei põhjusta, või kui põhjustab siis on coil pekkis


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 16 Apr 2019, 21:50
Postitas yeekim
Kiks kirjutas: 16 Apr 2019, 21:21

Tere,

Pick-up coili anduri takistuse mõõtmine käsil ja külma mootoriga oli 426 oomi (norm on 380-560oomi). Küsimuseks, kui nüüd mootor korralikult kuumaks ajada, siis kuumeneb ka keskkond milles andur pesitseb, kui palju see takistus muutuda tohib?

Väga lihtne!
Tohib muutuda ja suureneda kuni 560 Ohm'ini.

Sul on ta hetkel 46 alumisest ja 134 ülemisest piirist, seega....

edu


Re: Pick-up coil`i ehk süütehekte (väntvõlli) asendi anduri kontroll?

Postitatud: 16 Apr 2019, 22:39
Postitas Kiks

Täpsustus. Hetkel vastu ööd ei hakka mootorit soendama hetkeni, kuni ta soojalt enam ei käivitu, seega kasutasin fööni ja natuke andsin kuuma - võlli korpus õrnalt kuum, coil u. 70kraadi - takistuseks 519oomi. Kas näkku paneva mootoriga on takistus üle 560 oomi, seda saab homme teada.