Kuullaagritest ja nende remondist

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Divikas
Postitusi: 383
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 23 korda

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Divikas » 20 Sept 2018, 09:01

Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.


http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar_2018
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 20 Sept 2018, 09:56

Divikas kirjutas:
Spoiler:
Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
90% on viga paigaldamises, üks kõks haamriga valesse kohta ja juba on targem välja õngitseda ja uus panna.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5355
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 641 korda
Tänatud: 513 korda
Kontakt:

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 20 Sept 2018, 09:59

Divikas kirjutas:
Spoiler:
Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 20 Sept 2018, 10:06

Spoiler:
Macintosh kirjutas:
Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 101
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas sarikas » 20 Sept 2018, 10:41

Eks seda palju räägitud aga enne uue laagri paigaldamist tasub juba kate maha võtta ja määret täis toppida. Pole seda ka uutele laagritele raatsitud liiga palju panna.
VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

kurisookaru
Postitusi: 391
Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
Tsikkel: Yamaha Super Tenere
Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 37 korda
Kontakt:

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas kurisookaru » 20 Sept 2018, 10:50

Margusxx kirjutas:
Spoiler:
Macintosh kirjutas:
Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Divikas mõtleb ikka seda mida Mac kirjeldas :wink:

Minu Kolaka Tagahammakalaager on rõve kallis ja talitan samamoodi. Kate maha, pesen seest ära ja uus määre sisse.

Mul samuti vana ratas, kellal üle 300k, enne reisi teen korraliku hoolduse, kontrollin olulised sõlmed, vahetan kuluosad ja minek.
Ahjaa, teel olles teen Kolakale aegajalt pai ja kiidan :mrgreen:
Mitte, et uue rattaga sama ei peaks tegema :wack:
10ne aasta jooksul olen jäänud ainult korra tee äärde kui Kashastanis veohammaka mutter lahti tuli ja keere peeti läks. Samas tänu sellel veetsime Almatas kaks ööd toredalt aega kohalikus motopoes Ivani juures :D
Sõida ise ja lase teistel ka sõita
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2018
http://www.streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 20 Sept 2018, 11:00

Spoiler:
kurisookaru kirjutas:
Margusxx kirjutas:
Macintosh kirjutas:
Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Divikas mõtleb ikka seda mida Mac kirjeldas :wink:

Minu Kolaka Tagahammakalaager on rõve kallis ja talitan samamoodi. Kate maha, pesen seest ära ja uus määre sisse.

Mul samuti vana ratas, kellal üle 300k, enne reisi teen korraliku hoolduse, kontrollin olulised sõlmed, vahetan kuluosad ja minek.
Ahjaa, teel olles teen Kolakale aegajalt pai ja kiidan :mrgreen:
Mitte, et uue rattaga sama ei peaks tegema :wack:
10ne aasta jooksul olen jäänud ainult korra tee äärde kui Kashastanis veohammaka mutter lahti tuli ja keere peeti läks. Samas tänu sellel veetsime Almatas kaks ööd toredalt aega kohalikus motopoes Ivani juures :D
Rõvekallis on suurusjärgus?...
Xtz tagahammaka laager on 10 euri ringis ja rattalaagrid ju kõige tavalisemad 6302?
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 93
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 9 korda

Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas desmorado » 20 Sept 2018, 11:21

Kuullaagrid on tehasest tulles arvestatud pöörlema tuhandeid pöördeid minutis - seetõttu ka vähene määrdekogus neis.

Polüuretaan tolmukatetega (2RS) laagril saab katte noaotsaga (ettevaatlikult muidugi) ilusti kätte ja määret lisada, kuna tsikli rattal jääb maksimum pöörete arv sinna tuhande piiresse, tavakiirustel kusagile 500...600 rpm kanti, ning määret välja pressima ei hakka. Küll aga ei mahu sodi enam sisse.

Terv.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Divikas
Postitusi: 383
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 23 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Divikas » 20 Sept 2018, 13:41

Ma võtan laagri katte maha ja terava otsaga vana määrde välja. Siis panen uut niipalju sisse, et katte kinni surumisel pressiks määret ka natuke välja.
Ratta laagrid töötavad tegelikult suht väikestel kiirustel ja koormustel ning jäävad töötades külmaks. See omakorda tähendab, et kuulid puhastavad aja jooksul hõõrdepinnad, tehases pannakse ka liialt vähe määret ja ongi nii, et külma laagriga on hõõrdepinnad kuivad ka siis kui määre on laagris. See on madalalt koormatud laagrite häda ka tööstusseadmetes (külmalt töötav laager ei määri). Tahes tahtmata määre ka vananeb aja jooksul ja kaotab oma kleepuvuse.
Ratta laagri kontroll on lihtne toiming, korra aastas seda teha pole mingi vaev, mingil ajal ju ikka ratas alt võetakse, kasvõi rehve vahetades.
Siin võib muidugi eri teooriaid arendada... aga mootorratas ei vaja õrnusi, küll aga õli ja määret :)
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar_2018
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 20 Sept 2018, 16:08

6203 eluiga tehase määrdega 900 rpm pöörde juures on väidetavalt 6.6 aastat, 24/7 töötades. Skf ei laseks kunagi sihilikult välja laagrit mis ei vasta miinimum kvaliteedi nõuetele. See eluiga väheneb aksiaalsete ja radiaalsete jõudude arvelt kuid korralikult paigaldatuna peaks siiski päris mitmed hooajad vastu pidama. Ideaalis 58100 tundi.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 93
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 9 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas desmorado » 20 Sept 2018, 16:54

Margusxx kirjutas:
Spoiler:
6203 eluiga tehase määrdega 900 rpm pöörde juures on väidetavalt 6.6 aastat, 24/7 töötades. Skf ei laseks kunagi sihilikult välja laagrit mis ei vasta miinimum kvaliteedi nõuetele. See eluiga väheneb aksiaalsete ja radiaalsete jõudude arvelt kuid korralikult paigaldatuna peaks siiski päris mitmed hooajad vastu pidama. Ideaalis 58100 tundi.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Seda küll, aga kasutustingimused mängivad oma osa. Näiteks pesed ratast survekaga valesti ja laagri eluiga väheneb hüppeliselt (vesi pääseb sisse). Omal nahal testitud.

OT: SKF-ga on üldse see teema, et kuna tegemist on väga tuntud kaubamärgiga, siis kipub liikuma ka palju võltsinguid.

Terv.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Divikas
Postitusi: 383
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 23 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Divikas » 20 Sept 2018, 17:43

Laagri eluiga on nagu on, hea näide on sõiduauto, mõnel tuleb rattalaagreid vahetada 50 t järelt, mõni sama mark, mudel ja väljalaske aasta sõidab ennast enne koomasse kui laagreid vahetab. Ja tihti lähevad autodel laagrid vahetusse just talvel, laager töötab külmalt ja ei määri korralikult.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar_2018
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 20 Sept 2018, 18:01

desmorado kirjutas:
Spoiler:
Margusxx kirjutas:6203 eluiga tehase määrdega 900 rpm pöörde juures on väidetavalt 6.6 aastat, 24/7 töötades. Skf ei laseks kunagi sihilikult välja laagrit mis ei vasta miinimum kvaliteedi nõuetele. See eluiga väheneb aksiaalsete ja radiaalsete jõudude arvelt kuid korralikult paigaldatuna peaks siiski päris mitmed hooajad vastu pidama. Ideaalis 58100 tundi.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Seda küll, aga kasutustingimused mängivad oma osa. Näiteks pesed ratast survekaga valesti ja laagri eluiga väheneb hüppeliselt (vesi pääseb sisse). Omal nahal testitud.

OT: SKF-ga on üldse see teema, et kuna tegemist on väga tuntud kaubamärgiga, siis kipub liikuma ka palju võltsinguid.

Terv.
Survekaga ei tohiks veel tegelikult midagi juhtuda, esimene kaitse on tolmukaitse ja teine siis laagri enda kate/katted, olenevalt siis kas 2rs või lihtsalt rs.
Kui korralikust kohast laager osta siis võltsinguid ei saa.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 20 Sept 2018, 18:03

Spoiler:
Divikas kirjutas:Laagri eluiga on nagu on, hea näide on sõiduauto, mõnel tuleb rattalaagreid vahetada 50 t järelt, mõni sama mark, mudel ja väljalaske aasta sõidab ennast enne koomasse kui laagreid vahetab. Ja tihti lähevad autodel laagrid vahetusse just talvel, laager töötab külmalt ja ei määri korralikult.
Sõiduauto rattalaager ei ole väga hea näide kuna tegemist on täiesti erinevat tüüpi laagritega.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 59 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Vint » 20 Sept 2018, 19:02

Autod on täiesti eraldi käsitletvad. Esmalt pooltelg, mis seda väänab, ( Tagaveolisel natuke vähem ) kuni meie parempoolse liikluseni välja.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Divikas
Postitusi: 383
Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
Tsikkel: Honda XL 600 TransAasia
Asukoht: Tartu
Tänatud: 23 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Divikas » 20 Sept 2018, 20:01

Sõiduauto rattalaager ei ole väga hea näide kuna tegemist on täiesti erinevat tüüpi laagritega.
Kõik õige, aga laagri tüüp ei muuda töö põhimõtet. Ka motoratastel võib olla taga ketipoolne laager teist tüüpi, näit. paaris kuul.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar_2018
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 306
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas TiitX11 » 20 Sept 2018, 21:18

NSVL tõesti laagreid taastati ja need "taastatud" kestsid uue laagri elueast alla 10%, ühesõnaga täielik praak.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1098
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Suzuki Hayabusa
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas piiks » 21 Sept 2018, 11:36

TiitX11 kirjutas:NSVL tõesti laagreid taastati ja need "taastatud" kestsid uue laagri elueast alla 10%, ühesõnaga täielik praak.
Sa räägid jälle teemast mööda kuidagi. Keegi ei räägi laagrite taastamisest.
Räägitakse laagrite elueapikendamisest.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

eetarga
Postitusi: 277
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas eetarga » 22 Sept 2018, 10:24

Ausalt õeldes jääb mul seda terve teema arusaamatu.
Kui ma vahetan rehvid või hammasrattad, siis ma uuendan nii kui nii rattalaagrid?! Tegin just enda Aprilia enduro tagasillavärk korda ja summad on naeruväärsed: :ner:

2 * 6203 2RSR C laager = 8,40 E
1 * 6204 2RSR C3 laager = 4,90 E

(SKF - mitte mingi pilusilmakoopia)

pluss 2 uued simmerlingid = kõik kokku 20,52 E (isegi koos k.m.)

Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim! :wack:
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: RE: Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 22 Sept 2018, 10:30

Spoiler:
eetarga kirjutas:Ausalt õeldes jääb mul seda terve teema arusaamatu.
Kui ma vahetan rehvid või hammasrattad, siis ma uuendan nii kui nii rattalaagrid?! Tegin just enda Aprilia enduro tagasillavärk korda ja summad on naeruväärsed: :ner:

2 * 6203 2RSR C laager = 8,40 E
1 * 6204 2RSR C3 laager = 4,90 E

(SKF - mitte mingi pilusilmakoopia)

pluss 2 uued simmerlingid = kõik kokku 20,52 E (isegi koos k.m.)

Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim! :wack:
See oli minu point samuti, kui laagrid õieti paigaldada siis kestavad nad väga pikalt ja isegi kallimate laagrite jaoks on võimalik selle ajavahemiku sees raha koguda.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5355
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 641 korda
Tänatud: 513 korda
Kontakt:

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 22 Sept 2018, 11:39

eetarga kirjutas:Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim!
Kui sa südatalvisel pühapäeva pärastlõunal oled garaazi suundunud, selleks, et natuk tsikli kallal nokitseda, pisut tšillida ning selle käigus ka üks õlu ära juua siis on suhteliselt kama palju su tööaeg maksab või kas sa oled töötu või kas laagri hind on 2 või 22 eurot. Kulu või kokkuhoid pole siijnuures eesmärgiks.
Ja sa unustad ära, et selleks, et laagrit osta tuleb veel kuhugi sõita ka, arvesta ikka see aeg ka juurde. Lisaks ma ei näe midagi halba säästlikus suhtumises - nii-kui-nii on maailm oma ühekordseks kasutuseks mõeldud asjadega lolliks läinud - see kuradi laga tuleb pärast kuhugi panna ka.

Ääremärkuseks: ja kui ma õigesti mäletan, siis sa ise tegeled igapäevaselt ja töiselt jäätmetest, täpemalt sitast millegi kasuliku tegemisega. ;-)
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4448
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 395 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas reimps » 22 Sept 2018, 14:05

Rattalaager mängib natuke liiga suurt rolli sõidu ajal, nii et "laagriremonti" harrastada on päris huvitav ekstreemsport. Kokkuhoid ka olematu. Prügitekkimine ka - see laager on niivõrd väike jupp, et kui laagrivahetusel tekib laga, tasuks rattaga töökojas käia. Neil sellise operatsiooniga laga ei teki.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4647
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 100 korda
Kontakt:

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas yeekim » 22 Sept 2018, 14:33

Keegi ju ei ole romontimisest selle klassikalises mõttes rääkinud vaid määrimisest! Lahtiseid laagreid Te ju ka määrite või mis?



edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4448
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 395 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas reimps » 22 Sept 2018, 14:49

Mul pole ammu kombeks lahtisi laagreid kasutada, ikka kinniseid. Lahtiste puhul on määrimine iseenesestmõistetav.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1508
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas pühak » 22 Sept 2018, 15:06

kurisookaru kirjutas:
Spoiler:
Margusxx kirjutas:
Macintosh kirjutas:
Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Divikas mõtleb ikka seda mida Mac kirjeldas :wink:
Minu Kolaka Tagahammakalaager on rõve kallis ja talitan samamoodi. Kate maha, pesen seest ära ja uus määre sisse.

Mul samuti vana ratas, kellal üle 300k, enne reisi teen korraliku hoolduse, kontrollin olulised sõlmed, vahetan kuluosad ja minek.
Ahjaa, teel olles teen Kolakale aegajalt pai ja kiidan :mrgreen:
Mitte, et uue rattaga sama ei peaks tegema :wack:
10ne aasta jooksul olen jäänud ainult korra tee äärde kui Kashastanis veohammaka mutter lahti tuli ja keere peeti läks. Samas tänu sellel veetsime Almatas kaks ööd toredalt aega kohalikus motopoes Ivani juures :D
Ma huvi pärast uurin, et palju see rõve kallis rahas teeb?
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4647
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 100 korda
Kontakt:

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas yeekim » 22 Sept 2018, 15:26

pühak kirjutas:.......Ma huvi pärast uurin, et palju see rõve kallis rahas teeb?
Ma huvi pärast vaatasin, tervelt kasti odavõlut :bsmile:
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1681
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 126 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas ranel » 22 Sept 2018, 17:33

Spoiler:
Macintosh kirjutas:
eetarga kirjutas:Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim!
Kui sa südatalvisel pühapäeva pärastlõunal oled garaazi suundunud, selleks, et natuk tsikli kallal nokitseda, pisut tšillida ning selle käigus ka üks õlu ära juua siis on suhteliselt kama palju su tööaeg maksab või kas sa oled töötu või kas laagri hind on 2 või 22 eurot. Kulu või kokkuhoid pole siijnuures eesmärgiks.
Ja sa unustad ära, et selleks, et laagrit osta tuleb veel kuhugi sõita ka, arvesta ikka see aeg ka juurde. Lisaks ma ei näe midagi halba säästlikus suhtumises - nii-kui-nii on maailm oma ühekordseks kasutuseks mõeldud asjadega lolliks läinud - see kuradi laga tuleb pärast kuhugi panna ka.

Ääremärkuseks: ja kui ma õigesti mäletan, siis sa ise tegeled igapäevaselt ja töiselt jäätmetest, täpemalt sitast millegi kasuliku tegemisega. ;-)
Kohe näha, et uute rataste omanikel on igav ja unistavad remondist,et see on midagi ägedat. Ausalt, ei ole :D sõita on hulga toredam :D
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

Loadära
Postitusi: 376
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Loadära » 22 Sept 2018, 22:30

Ise pole ka kunagi veel uusi tehase laagreid lahti urgitsenud, et neid tuunida vms, kuna kuskile "tsivilastsioonist välja" pikki reise pole veel (endurokaga) teinud ja üldjuhul need maksavad tõesti ühekohalise numbri eurosid per laager, ka kvaliteetosana. Kuigi viimati oma Husabergil esirattalaagreid vahetades kogesin ka pisut ebameeldivamat hinnanumbrit- mul nimelt garaazist paar tänavavahet edasi minnes on kohe laagri- ja tihendikeskus (Masinaelemendid OÜ vms) ja siis laagrid/simmerid on olnud alati kiireim ja mugavaim viis loetud minutitega sealt tuua. Kuid jah, viimati nende järgi käies nagu ikka, hinda ei küsinudki, aga maksma hakates mõtlesin, et kuulsin valesti, kui esimese hooga kahe laagri ja kahe simmeri eest ligi 40€ summa lausuti! Ning siis selgus, et Svenssons KullagerFabrikeni repertuaari järgi selline laager (6906 2RS oli vist) on mingi "kergjoosku laagri" seeriast ja hinnanumber ongi 17€ vms tükist!

https://www.onlinebearings.co.uk/6906-2 ... aring.html

Suurte silmade ja ehmund näo peale tehti küll õnneks väike hinnakorrigatsioon ja pääsesin vist pisut alla 30€ lõpuks, kuid nendega loodaks küll juba, et lähiajal uuesti vahetama ei pea. Ning oleks teadnud, et need laagri küljekaaned "korduvkasutatavad" on, oleks vb tõesti isegi lisamäärde teed läinud...kuigi ei tea jällegi, kas need siis enam nii "kergjooksvad" oleks pärast olnud enam? :mrgreen:

PS! Tagarattalaagritega samal rattal (vist olid 6005 seal?) on tegelikult olnud ka üks kehvake kogemus, seda siis kestvuse koha pealt, kuid see samas odavate laagritega ka, seega esialgu veel kedagi ei kiru. Oli talvel sundost (...laupäeval, peale lagunenud laagri tõttu pooleli jäänud jääraja üritust) Tartu motopoest, kus olidki mingid "noname" 4€/tk vms laagrid. Küll kahelt poolt kinnised, ja rumm/võll sai nagu alati, korralikult uue määrdega tagasi jne, aga ikkagi jätkus neid spidoka järgi vaid napilt 30h vms. Nüüd panin sinnagi kvaliteetlaagrid sisse, kuid samas nägin ka, et tegelikult on ikkagi simmeka puksidki lootusetult kulunud ning kuna uue simmeri huulegagi enam päris tihe ei jää...siis järgmiseks korraks tellin vist ikkagi originaalkomplekti, kus kõik uus- simmekatepuksid, distantspuks, splint jne, ühesõnaga miski selline :

https://kauppa.takatalo.fi/catalogue/78 ... -kit_2238/

Kuigi maksab selline 50€ või pigem pisut pealegi, siis tundub, et 300+h teinud endurokal tuleb korra see väljaminek teha, et siis järgmised paar-kolmsada sõidutundi jällegi ainult laagri/tihendivahetusega pääseda ;)

PPS! Hiljaaegu (...küll Soome, aga vast Eesti omas ka?) Motonetis tööalaselt teatud määret otsides komistasin sellise otsa:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/603087/ ... iini-453-g

...ja kui meenus, et kunagi (veel Suzukiga) sai peale Vormsi enduroseiklust, mis sisaldas ka ohtrasti merevett, üsna pea ka kõik rattalaagrid välja vahetatud, siis loomulikult tahtsin kohe proovida. Tööülesanne sai igatahes sellega siis teostatud ja ülejäänu loomulikult viisin endale garaazi motokatsetusteks, ning senini visuaalse vaatluse põhjal võib küll kiita: irvitava simmeri huule vahelt vaatab peale üsnagi raskeid kasutustingimusi endiselt vastu sinakas määre, mitte tühjus või mustus!
Viimati muutis Loadära, 22 Sept 2018, 23:00, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 894
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 22 Sept 2018, 22:48

6906 tuleb kahes variandis, skf/29.3 eur ja ekonomic mis maksab 5 euri

https://www.kullager.se/product.html/ku ... rs-30x47x9

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

Loadära
Postitusi: 376
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Kuullaagritest ja nende remondist

Lugemata postitus Postitas Loadära » 22 Sept 2018, 23:07

Margusxx kirjutas:
Spoiler:
6906 tuleb kahes variandis, skf/29.3 eur ja ekonomic mis maksab 5 euri

https://www.kullager.se/product.html/ku ... rs-30x47x9

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
...või isegi lausa kolmes variandis, nagu lingi alt lähemal vaatlusel selgub: isegi "vitunkestäva" versioon olemas, küll siis juba suisa 40€ hinnasildiga :mrgreen:
Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”