Kuullaagritest ja nende remondist
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 488
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 43 korda
Kuullaagritest ja nende remondist
Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Kuullaagritest ja nende remondist
Divikas kirjutas:Spoiler
Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
90% on viga paigaldamises, üks kõks haamriga valesse kohta ja juba on targem välja õngitseda ja uus panna.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Kuullaagritest ja nende remondist
Divikas kirjutas:Spoiler
Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Kuullaagritest ja nende remondist
Spoiler
Macintosh kirjutas:Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
-
- Postitusi: 111
- Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
- Tsikkel: GSA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 8 korda
Kuullaagritest ja nende remondist
Eks seda palju räägitud aga enne uue laagri paigaldamist tasub juba kate maha võtta ja määret täis toppida. Pole seda ka uutele laagritele raatsitud liiga palju panna.
-
- Postitusi: 444
- Liitunud: 13 Apr 2004, 19:15
- Tsikkel: Yamaha Super Tenere/Tenere 700
- Asukoht: Vetla-Tallinn-Vetla
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 67 korda
- Kontakt:
Kuullaagritest ja nende remondist
Margusxx kirjutas:Spoiler
Macintosh kirjutas:Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Divikas mõtleb ikka seda mida Mac kirjeldas
Minu Kolaka Tagahammakalaager on rõve kallis ja talitan samamoodi. Kate maha, pesen seest ära ja uus määre sisse.
Mul samuti vana ratas, kellal üle 300k, enne reisi teen korraliku hoolduse, kontrollin olulised sõlmed, vahetan kuluosad ja minek.
Ahjaa, teel olles teen Kolakale aegajalt pai ja kiidan
Mitte, et uue rattaga sama ei peaks tegema
10ne aasta jooksul olen jäänud ainult korra tee äärde kui Kashastanis veohammaka mutter lahti tuli ja keere peeti läks. Samas tänu sellel veetsime Almatas kaks ööd toredalt aega kohalikus motopoes Ivani juures
----------------------
Yamaha Super MatkaMudaKolakas XTZ
http://www.kurisoomoto.com Kesk-Eesti Tuur 2022
http://www.streetmoto.ee
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Kuullaagritest ja nende remondist
Spoiler
kurisookaru kirjutas:Margusxx kirjutas:Macintosh kirjutas:Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Divikas mõtleb ikka seda mida Mac kirjeldas
Minu Kolaka Tagahammakalaager on rõve kallis ja talitan samamoodi. Kate maha, pesen seest ära ja uus määre sisse.
Mul samuti vana ratas, kellal üle 300k, enne reisi teen korraliku hoolduse, kontrollin olulised sõlmed, vahetan kuluosad ja minek.
Ahjaa, teel olles teen Kolakale aegajalt pai ja kiidan
Mitte, et uue rattaga sama ei peaks tegema
10ne aasta jooksul olen jäänud ainult korra tee äärde kui Kashastanis veohammaka mutter lahti tuli ja keere peeti läks. Samas tänu sellel veetsime Almatas kaks ööd toredalt aega kohalikus motopoes Ivani juures
Rõvekallis on suurusjärgus?...
Xtz tagahammaka laager on 10 euri ringis ja rattalaagrid ju kõige tavalisemad 6302?
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Kuullaagritest ja nende remondist
Kuullaagrid on tehasest tulles arvestatud pöörlema tuhandeid pöördeid minutis - seetõttu ka vähene määrdekogus neis.
Polüuretaan tolmukatetega (2RS) laagril saab katte noaotsaga (ettevaatlikult muidugi) ilusti kätte ja määret lisada, kuna tsikli rattal jääb maksimum pöörete arv sinna tuhande piiresse, tavakiirustel kusagile 500...600 rpm kanti, ning määret välja pressima ei hakka. Küll aga ei mahu sodi enam sisse.
Terv.
-
Teema algataja - Postitusi: 488
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 43 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Ma võtan laagri katte maha ja terava otsaga vana määrde välja. Siis panen uut niipalju sisse, et katte kinni surumisel pressiks määret ka natuke välja.
Ratta laagrid töötavad tegelikult suht väikestel kiirustel ja koormustel ning jäävad töötades külmaks. See omakorda tähendab, et kuulid puhastavad aja jooksul hõõrdepinnad, tehases pannakse ka liialt vähe määret ja ongi nii, et külma laagriga on hõõrdepinnad kuivad ka siis kui määre on laagris. See on madalalt koormatud laagrite häda ka tööstusseadmetes (külmalt töötav laager ei määri). Tahes tahtmata määre ka vananeb aja jooksul ja kaotab oma kleepuvuse.
Ratta laagri kontroll on lihtne toiming, korra aastas seda teha pole mingi vaev, mingil ajal ju ikka ratas alt võetakse, kasvõi rehve vahetades.
Siin võib muidugi eri teooriaid arendada... aga mootorratas ei vaja õrnusi, küll aga õli ja määret
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
6203 eluiga tehase määrdega 900 rpm pöörde juures on väidetavalt 6.6 aastat, 24/7 töötades. Skf ei laseks kunagi sihilikult välja laagrit mis ei vasta miinimum kvaliteedi nõuetele. See eluiga väheneb aksiaalsete ja radiaalsete jõudude arvelt kuid korralikult paigaldatuna peaks siiski päris mitmed hooajad vastu pidama. Ideaalis 58100 tundi.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 104
- Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
- Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
- Tänatud: 10 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Margusxx kirjutas:Spoiler
6203 eluiga tehase määrdega 900 rpm pöörde juures on väidetavalt 6.6 aastat, 24/7 töötades. Skf ei laseks kunagi sihilikult välja laagrit mis ei vasta miinimum kvaliteedi nõuetele. See eluiga väheneb aksiaalsete ja radiaalsete jõudude arvelt kuid korralikult paigaldatuna peaks siiski päris mitmed hooajad vastu pidama. Ideaalis 58100 tundi.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Seda küll, aga kasutustingimused mängivad oma osa. Näiteks pesed ratast survekaga valesti ja laagri eluiga väheneb hüppeliselt (vesi pääseb sisse). Omal nahal testitud.
OT: SKF-ga on üldse see teema, et kuna tegemist on väga tuntud kaubamärgiga, siis kipub liikuma ka palju võltsinguid.
Terv.
-
Teema algataja - Postitusi: 488
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 43 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Laagri eluiga on nagu on, hea näide on sõiduauto, mõnel tuleb rattalaagreid vahetada 50 t järelt, mõni sama mark, mudel ja väljalaske aasta sõidab ennast enne koomasse kui laagreid vahetab. Ja tihti lähevad autodel laagrid vahetusse just talvel, laager töötab külmalt ja ei määri korralikult.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: RE: Re: Kuullaagritest ja nende remondist
desmorado kirjutas:Spoiler
Margusxx kirjutas:6203 eluiga tehase määrdega 900 rpm pöörde juures on väidetavalt 6.6 aastat, 24/7 töötades. Skf ei laseks kunagi sihilikult välja laagrit mis ei vasta miinimum kvaliteedi nõuetele. See eluiga väheneb aksiaalsete ja radiaalsete jõudude arvelt kuid korralikult paigaldatuna peaks siiski päris mitmed hooajad vastu pidama. Ideaalis 58100 tundi.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Seda küll, aga kasutustingimused mängivad oma osa. Näiteks pesed ratast survekaga valesti ja laagri eluiga väheneb hüppeliselt (vesi pääseb sisse). Omal nahal testitud.
OT: SKF-ga on üldse see teema, et kuna tegemist on väga tuntud kaubamärgiga, siis kipub liikuma ka palju võltsinguid.
Terv.
Survekaga ei tohiks veel tegelikult midagi juhtuda, esimene kaitse on tolmukaitse ja teine siis laagri enda kate/katted, olenevalt siis kas 2rs või lihtsalt rs.
Kui korralikust kohast laager osta siis võltsinguid ei saa.
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: RE: Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Spoiler
Divikas kirjutas:Laagri eluiga on nagu on, hea näide on sõiduauto, mõnel tuleb rattalaagreid vahetada 50 t järelt, mõni sama mark, mudel ja väljalaske aasta sõidab ennast enne koomasse kui laagreid vahetab. Ja tihti lähevad autodel laagrid vahetusse just talvel, laager töötab külmalt ja ei määri korralikult.
Sõiduauto rattalaager ei ole väga hea näide kuna tegemist on täiesti erinevat tüüpi laagritega.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1935
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 136 korda
- Tänatud: 178 korda
- Kontakt:
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Autod on täiesti eraldi käsitletvad. Esmalt pooltelg, mis seda väänab, ( Tagaveolisel natuke vähem ) kuni meie parempoolse liikluseni välja.
-
Teema algataja - Postitusi: 488
- Liitunud: 29 Mär 2007, 15:04
- Tsikkel: XLV 750R, TT600R, TT 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 43 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Sõiduauto rattalaager ei ole väga hea näide kuna tegemist on täiesti erinevat tüüpi laagritega.
Kõik õige, aga laagri tüüp ei muuda töö põhimõtet. Ka motoratastel võib olla taga ketipoolne laager teist tüüpi, näit. paaris kuul.
Ida-Euroopa 2007, Ida-Euroopa 2008, Kesk-Aasia 2009, Kesk-Aasia 2010, Norra - Kaucasus 2011, Kaug-Ida - Mongolia 2012, Russkii Sever 2015, Pamir Highway 2016, Ukraina Karpaadid 2017, Koola poolsaar 2018, Volga jõgi 2019, Soome TET 2020, Skandinaavia 2021, Norra-Rootsi 2022
-
- Postitusi: 403
- Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
- Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
NSVL tõesti laagreid taastati ja need "taastatud" kestsid uue laagri elueast alla 10%, ühesõnaga täielik praak.
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
TiitX11 kirjutas:NSVL tõesti laagreid taastati ja need "taastatud" kestsid uue laagri elueast alla 10%, ühesõnaga täielik praak.
Sa räägid jälle teemast mööda kuidagi. Keegi ei räägi laagrite taastamisest.
Räägitakse laagrite elueapikendamisest.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 773
- Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
- Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
- Asukoht: Viitina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 83 korda
- Kontakt:
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Ausalt õeldes jääb mul seda terve teema arusaamatu.
Kui ma vahetan rehvid või hammasrattad, siis ma uuendan nii kui nii rattalaagrid?! Tegin just enda Aprilia enduro tagasillavärk korda ja summad on naeruväärsed:
2 * 6203 2RSR C laager = 8,40 E
1 * 6204 2RSR C3 laager = 4,90 E
(SKF - mitte mingi pilusilmakoopia)
pluss 2 uued simmerlingid = kõik kokku 20,52 E (isegi koos k.m.)
Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim!
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: RE: Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Spoiler
eetarga kirjutas:Ausalt õeldes jääb mul seda terve teema arusaamatu.
Kui ma vahetan rehvid või hammasrattad, siis ma uuendan nii kui nii rattalaagrid?! Tegin just enda Aprilia enduro tagasillavärk korda ja summad on naeruväärsed:2 * 6203 2RSR C laager = 8,40 E
1 * 6204 2RSR C3 laager = 4,90 E(SKF - mitte mingi pilusilmakoopia)
pluss 2 uued simmerlingid = kõik kokku 20,52 E (isegi koos k.m.)
Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim!
See oli minu point samuti, kui laagrid õieti paigaldada siis kestavad nad väga pikalt ja isegi kallimate laagrite jaoks on võimalik selle ajavahemiku sees raha koguda.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
eetarga kirjutas:Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim!
Kui sa südatalvisel pühapäeva pärastlõunal oled garaazi suundunud, selleks, et natuk tsikli kallal nokitseda, pisut tšillida ning selle käigus ka üks õlu ära juua siis on suhteliselt kama palju su tööaeg maksab või kas sa oled töötu või kas laagri hind on 2 või 22 eurot. Kulu või kokkuhoid pole siijnuures eesmärgiks.
Ja sa unustad ära, et selleks, et laagrit osta tuleb veel kuhugi sõita ka, arvesta ikka see aeg ka juurde. Lisaks ma ei näe midagi halba säästlikus suhtumises - nii-kui-nii on maailm oma ühekordseks kasutuseks mõeldud asjadega lolliks läinud - see kuradi laga tuleb pärast kuhugi panna ka.
Ääremärkuseks: ja kui ma õigesti mäletan, siis sa ise tegeled igapäevaselt ja töiselt jäätmetest, täpemalt sitast millegi kasuliku tegemisega.
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Rattalaager mängib natuke liiga suurt rolli sõidu ajal, nii et "laagriremonti" harrastada on päris huvitav ekstreemsport. Kokkuhoid ka olematu. Prügitekkimine ka - see laager on niivõrd väike jupp, et kui laagrivahetusel tekib laga, tasuks rattaga töökojas käia. Neil sellise operatsiooniga laga ei teki.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Keegi ju ei ole romontimisest selle klassikalises mõttes rääkinud vaid määrimisest! Lahtiseid laagreid Te ju ka määrite või mis?
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Mul pole ammu kombeks lahtisi laagreid kasutada, ikka kinniseid. Lahtiste puhul on määrimine iseenesestmõistetav.
-
- Postitusi: 1810
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 216 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
kurisookaru kirjutas:Spoiler
Margusxx kirjutas:Macintosh kirjutas:Divikas kirjutas:Nende laagritega on suht imelik teema, endal mul on laagrid+ simmerite komplekt pikemal sõidul alati kaasas, aga vaja neid pole läinud. Rattal saab kohe 190 t läbisõitu täis ja laagrid on need, mis tehases pandi. Tõsi, simmereid olen korra vahetanud (vesi on laagri surm) ja kord aastas vahetan laagrites määrded.
Kuidas sa seda teed? Võtad lihstalt kummikatte maha ja pesed millegagi läbi (millega?), panend uue määrde ja seejärel kate tagsi ning kokku? (tehase juhendi järgi ei kuulu laager justkui lahtivõtmisele, uuestimäärimisele ja kokkupanekule).
Ma arvan, et divikas peab silmas tolmukatteid mitte laagri enda metall/kumm katteid.
Divikas mõtleb ikka seda mida Mac kirjeldas
Minu Kolaka Tagahammakalaager on rõve kallis ja talitan samamoodi. Kate maha, pesen seest ära ja uus määre sisse.
Mul samuti vana ratas, kellal üle 300k, enne reisi teen korraliku hoolduse, kontrollin olulised sõlmed, vahetan kuluosad ja minek.
Ahjaa, teel olles teen Kolakale aegajalt pai ja kiidan
Mitte, et uue rattaga sama ei peaks tegema
10ne aasta jooksul olen jäänud ainult korra tee äärde kui Kashastanis veohammaka mutter lahti tuli ja keere peeti läks. Samas tänu sellel veetsime Almatas kaks ööd toredalt aega kohalikus motopoes Ivani juures
Ma huvi pärast uurin, et palju see rõve kallis rahas teeb?
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6608
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 399 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
pühak kirjutas:.......Ma huvi pärast uurin, et palju see rõve kallis rahas teeb?
Ma huvi pärast vaatasin, tervelt kasti odavõlut
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Spoiler
Macintosh kirjutas:eetarga kirjutas:Juba minu tööaeg, kuullaagri kaant maha, pesemine, läbipuhumine, uue määrepanek ja kokkupanek on vist kallim!
Kui sa südatalvisel pühapäeva pärastlõunal oled garaazi suundunud, selleks, et natuk tsikli kallal nokitseda, pisut tšillida ning selle käigus ka üks õlu ära juua siis on suhteliselt kama palju su tööaeg maksab või kas sa oled töötu või kas laagri hind on 2 või 22 eurot. Kulu või kokkuhoid pole siijnuures eesmärgiks.
Ja sa unustad ära, et selleks, et laagrit osta tuleb veel kuhugi sõita ka, arvesta ikka see aeg ka juurde. Lisaks ma ei näe midagi halba säästlikus suhtumises - nii-kui-nii on maailm oma ühekordseks kasutuseks mõeldud asjadega lolliks läinud - see kuradi laga tuleb pärast kuhugi panna ka.Ääremärkuseks: ja kui ma õigesti mäletan, siis sa ise tegeled igapäevaselt ja töiselt jäätmetest, täpemalt sitast millegi kasuliku tegemisega.
Kohe näha, et uute rataste omanikel on igav ja unistavad remondist,et see on midagi ägedat. Ausalt, ei ole sõita on hulga toredam
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Ise pole ka kunagi veel uusi tehase laagreid lahti urgitsenud, et neid tuunida vms, kuna kuskile "tsivilastsioonist välja" pikki reise pole veel (endurokaga) teinud ja üldjuhul need maksavad tõesti ühekohalise numbri eurosid per laager, ka kvaliteetosana. Kuigi viimati oma Husabergil esirattalaagreid vahetades kogesin ka pisut ebameeldivamat hinnanumbrit- mul nimelt garaazist paar tänavavahet edasi minnes on kohe laagri- ja tihendikeskus (Masinaelemendid OÜ vms) ja siis laagrid/simmerid on olnud alati kiireim ja mugavaim viis loetud minutitega sealt tuua. Kuid jah, viimati nende järgi käies nagu ikka, hinda ei küsinudki, aga maksma hakates mõtlesin, et kuulsin valesti, kui esimese hooga kahe laagri ja kahe simmeri eest ligi 40€ summa lausuti! Ning siis selgus, et Svenssons KullagerFabrikeni repertuaari järgi selline laager (6906 2RS oli vist) on mingi "kergjoosku laagri" seeriast ja hinnanumber ongi 17€ vms tükist!
https://www.onlinebearings.co.uk/6906-2 ... aring.html
Suurte silmade ja ehmund näo peale tehti küll õnneks väike hinnakorrigatsioon ja pääsesin vist pisut alla 30€ lõpuks, kuid nendega loodaks küll juba, et lähiajal uuesti vahetama ei pea. Ning oleks teadnud, et need laagri küljekaaned "korduvkasutatavad" on, oleks vb tõesti isegi lisamäärde teed läinud...kuigi ei tea jällegi, kas need siis enam nii "kergjooksvad" oleks pärast olnud enam?
PS! Tagarattalaagritega samal rattal (vist olid 6005 seal?) on tegelikult olnud ka üks kehvake kogemus, seda siis kestvuse koha pealt, kuid see samas odavate laagritega ka, seega esialgu veel kedagi ei kiru. Oli talvel sundost (...laupäeval, peale lagunenud laagri tõttu pooleli jäänud jääraja üritust) Tartu motopoest, kus olidki mingid "noname" 4€/tk vms laagrid. Küll kahelt poolt kinnised, ja rumm/võll sai nagu alati, korralikult uue määrdega tagasi jne, aga ikkagi jätkus neid spidoka järgi vaid napilt 30h vms. Nüüd panin sinnagi kvaliteetlaagrid sisse, kuid samas nägin ka, et tegelikult on ikkagi simmeka puksidki lootusetult kulunud ning kuna uue simmeri huulegagi enam päris tihe ei jää...siis järgmiseks korraks tellin vist ikkagi originaalkomplekti, kus kõik uus- simmekatepuksid, distantspuks, splint jne, ühesõnaga miski selline :
https://kauppa.takatalo.fi/catalogue/78 ... -kit_2238/
Kuigi maksab selline 50€ või pigem pisut pealegi, siis tundub, et 300+h teinud endurokal tuleb korra see väljaminek teha, et siis järgmised paar-kolmsada sõidutundi jällegi ainult laagri/tihendivahetusega pääseda
PPS! Hiljaaegu (...küll Soome, aga vast Eesti omas ka?) Motonetis tööalaselt teatud määret otsides komistasin sellise otsa:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/603087/ ... iini-453-g
...ja kui meenus, et kunagi (veel Suzukiga) sai peale Vormsi enduroseiklust, mis sisaldas ka ohtrasti merevett, üsna pea ka kõik rattalaagrid välja vahetatud, siis loomulikult tahtsin kohe proovida. Tööülesanne sai igatahes sellega siis teostatud ja ülejäänu loomulikult viisin endale garaazi motokatsetusteks, ning senini visuaalse vaatluse põhjal võib küll kiita: irvitava simmeri huule vahelt vaatab peale üsnagi raskeid kasutustingimusi endiselt vastu sinakas määre, mitte tühjus või mustus!
-
- Mode
- Postitusi: 902
- Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
- Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
- Asukoht: Rootsi
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 34 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
6906 tuleb kahes variandis, skf/29.3 eur ja ekonomic mis maksab 5 euri
https://www.kullager.se/product.html/ku ... rs-30x47x9
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
- Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kuullaagritest ja nende remondist
Margusxx kirjutas:Spoiler
6906 tuleb kahes variandis, skf/29.3 eur ja ekonomic mis maksab 5 euri
https://www.kullager.se/product.html/ku ... rs-30x47x9
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
...või isegi lausa kolmes variandis, nagu lingi alt lähemal vaatlusel selgub: isegi "vitunkestäva" versioon olemas, küll siis juba suisa 40€ hinnasildiga
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.