1. leht 1-st

Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 17:43
Postitas pyta
Hurric pro2 pütt, millel on sees sellised db killerid.
db-killer-for-hurric-pro-2-schwarz.jpg
db-killer-for-hurric-pro-2-schwarz.jpg (24.99 KiB) Vaadatud 3517 korda
Ennast ei häiri ja sound meeldib, aga pelgan, et äkki üv onudele meeldi, on ikka suht lärmakas.
Olemas oleval killeril on 22mm toru jupp, max. 10cm.
Kas aitab, kui pikendada näiteks seda toru? Või peaks see ka väiksema diameetriga olema?
Nõuandeid, kogemusi, kuidas teha?

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 18:04
Postitas will111
Mida sa täpsemalt saavutada ehk muuta tahad? Killerit ju kasutadki, nagu ma aru saan, ainult ülevaatuse ajaks ning eeldan, et sealt ta ka läheb selle killeriga läbi?!

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 18:10
Postitas pyta
Killer on ka praegu küljes, lärmab ka sellega.
Tahan teada,kas saan teistsuguse killeriga vähe vaiksemaks

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 18:28
Postitas will111
toru pikendamine erilist efekti ei oma, kui siis äärmiselt minimaalset. Väiksem diameeter aitaks. Ilmselt ka see kui sinna toru sisse topid näiteks mingi koguse peenikest kägarasse mätsitud teraslaastu. Iseasi muidugi sel juhul välja mõelda kuidas see sul seal sees püsima hakkab :D

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 20:51
Postitas joha123
ostsin motopoest sellist toru https://www.moto-vision.com/en/exhaust/ ... -45mm.html ( pilt on näitlik) lõikasin 10cm jupid, 2 stopperpolti kinnipingutamiseks, need just auguvahel, toru ümber kerisin klaaskiuvilla ( summi täide) nii püsib see 10 cm jupats ilusti tsentris ja ei plärise kuhugi vastu, ja võtsin just sutsu W&H paljaste torude db maha et kannataks pikemaid otsi sõita. pidulikel sündmustel vaja aint ühte polti pingest vabastada ja rõõmud tagasi...

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 23:18
Postitas Forumist
Onudele ei meeldi, siis ei meeldi. Mis ikka pead vaevata sellega. E-tähis on, siis pangu tropid kõrva, kui ei sobi.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 30 Nov 2018, 23:22
Postitas tarmoel
Üv onude pärast pole vaja põdeda - neil pole millegagi db mõõta. Ja kui oleks millegagi mõõta ja seda reeglite järgi tehtaks, siis enamus ka kõige valjematest ratastest mahuks lubatu piiridesse.
Päikest!

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 10:15
Postitas Alterjor
tarmoel kirjutas:
30 Nov 2018, 23:22
Spoiler:
Üv onude pärast pole vaja põdeda - neil pole millegagi db mõõta. Ja kui oleks millegagi mõõta ja seda reeglite järgi tehtaks, siis enamus ka kõige valjematest ratastest mahuks lubatu piiridesse.
Päikest!
Oleneb nüüd kohast, mul mõõdeti küll. Aga niipalju kui ma kuulnud olen siis mõõtma hakkasid seal üldse sellepärast, et keegi pani kitse kuna suhtusid ülevaatusse inimlikult ja arusaadavalt, mitte ei koininud iga asja pärast. Aga õnnetu kitse ilma piduriteta rondi saatsid tagasi. Peale seda jama said kontrolli sappa ja nüüd peavad kõike tegema nii nagu kõrgemalt öeldakse.

Mõõtmine nägi välja nii, et ratta pealt vaadati lubatud dB ja rpm. Mõõdeti kolm korda antud rpm juures ja hiljem tehti mingid arvutused. Jäi lubatud piiresse. Alguses pakkus, et võiksin panna originaali külge kuna ilmselt järelturu omaga läbi ei saa aga kuna tegemist tellitava tehakse lisavarustusega ju siis mõtlesid ka selle peale. Rattaks Tiger 800 ja Arrow pütt.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 15:09
Postitas will111
Arvutada pole seal midagi, ei varem ega hiljem. Seade peab mõõtma db ehk sedasama väärtust, mida nad vaatasid. ja mõõtma peab õigelt kauguselt (võimalik, et ka õige nurga alt). Ja ise võid kontrollida, et nad õiget asja teeksid. Mõõteseadmel peab kusjuures kindlasti olema ka lubatud viga, ilmselt miski +-2db või kuskile sinnakanti.
Seadmed olid ikka taadeldud ka?

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 15:39
Postitas c
Tegelikult on täidsa eu reeglistik olemas, et kuidas mõõta mootorratta müra. Hetkel kiiruga ei leidnud, aga küll ma selle välja kaevan kuskile. Tuli ka korra ülevaatusel jutuks.
Taadeldud müramõõtjat vist pole kellegil peale tervisekaitse

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 15:56
Postitas Alterjor
Umbes täpselt nii see välja nägi nagu siin paberil kirjas: https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... aasted.pdf

Kuna sain läbi siis polnud ka põhjust seadme taatlust küsida/uurida. Ainukene mis mulle hetkel meelde tuleb on see, et minu tulemus oli koma kohaga, kuigi juhend ütleb: Katsetulemuseks loetakse nende kolme üksiku mõõtmise aritmeetilist keskmist, mida ümardatakse matemaatiliselt lähima täisarvuni (nt 92,5 asemel märgitakse 93).

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 16:31
Postitas tarmoel
Niipalju veel, et mootori pöörded on mõõtmisel 3/4 nimivõimsuse pööretest. Ükskord tehti ühel kokkutulekul detsibellide võistlust, st et kõige kõvema lärmiga tsikkel oli võitja ja omanik sai auhinna. Mõõdeti otse tsikli/sumpa tagant aga kaugus oli vast 70-80 cm. Ja muidugi täisgaasiga. Minu mäletamist mööda ainult 2 kõige lärmakamatest ületas 92db. Seega ülevaatuspunktis enne pabistama ei pea, kui tõesti on reeglite järgi mürataset mõõdetud ja see liig kõrgeks osutub. See, mis keegi lärmi valjuse kohta arvab, ei lähe arvesse.
Päikest!

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 16:56
Postitas will111
noh ja kui taadeldud seadmeid kuskil ei ole, siis ausalt öeldes ma ei saa aru, mis neid mõõtmisi ikka teha :D tulemused "võtsin taskust mingi" seadmega on ju seaduse mõistes naljanumbrid, mitte alus kuskilt läbi lasta või mitte lasta

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 17:18
Postitas Forumist
tarmoel kirjutas:
01 Dets 2018, 16:31
Minu mäletamist mööda ainult 2 kõige lärmakamatest ületas 92db. Seega ülevaatuspunktis enne pabistama ei pea, kui tõesti on reeglite järgi mürataset mõõdetud ja see liig kõrgeks osutub.
80cm juures 92dB on 50cm kauguselt juba 96dB ja 40cm pealt 98, seega suht oluline, et ÜV-l ei võetaks seda silma järgi. (Kui tekib kahtlus, et mõõdetakse ikkagi liiga lähedalt, siis nõuda mõõdulindi taatlemisprotokolli.)

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 17:26
Postitas Alterjor
Mul mõõdeti 92,2, ette on nähtud 92 dB@4650+-5% rpm juures. Kui oleks ületanud siis poleks mind lihtsalt teenindatud ja oleks soovitud edu teises kohas. Ülevaatus kui protsess ei käinud antud hetkel ja pakkus välja, et kui vastab normidele siis teeme ära.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 01 Dets 2018, 17:48
Postitas pyta
No karuperse siis sellega, jääb nii nagu on ja elu on ilus

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 02 Dets 2018, 00:17
Postitas c
Katseid ei tehta, kui müra mõõtmise ajal on tuule kiirus (sealhulgas puhanguline) üle 5 m/s.

Tuleb tuulise ilmaga minna ülevaatusele, sest tubaseks mõõtmiseks pole ükski ülevaatuspunkt pädev.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 02 Dets 2018, 12:41
Postitas Macintosh
Alterjor kirjutas:
01 Dets 2018, 17:26
Mul mõõdeti 92,2, ette on nähtud 92 dB@4650+-5% rpm juures. Kui oleks ületanud siis poleks mind lihtsalt teenindatud ja oleks soovitud edu teises kohas. Ülevaatus kui protsess ei käinud antud hetkel ja pakkus välja, et kui vastab normidele siis teeme ära.
Kas ma saan õigesti aru, et sul mõõdeti ülevaatusel summuti mürataset?

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 02 Dets 2018, 12:58
Postitas Alterjor
Macintosh kirjutas:
02 Dets 2018, 12:41
Kas ma saan õigesti aru, et sul mõõdeti ülevaatusel summuti mürataset?
Jah, ülevaatluse eel kui täpne nüüd olla. Kui oleks üle normi olnud siis poleks mind teenindanud lihtsalt. Kas tulemus läks kuhugile ka kirja, ei tea. Mingi paberi ta andmetega küll ära täitis hiljem.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 03 Dets 2018, 11:43
Postitas xin
Olen kuulnud mitmeid hirmu- ja naljajutte ÜV ja DB mõõtmistest. Ise pole kunagi nende hambusse jäänud. See hooaeg aga vahetasin terve väljalaske ringi ja minu jaoks tundus uus pütt natuke liiga vali. Ennetlikult ehitasin ÜV jaoks eraldi DB killeri mingitest odavatest Aliexpressi chainashitt mopeedi dB killeritetist, mille toru läbimõõt oli 25mm ja pikkus vast 350mm. Lisasin toru otsa väikse takistuse ja külgedele puurisin hunnik väiksemaid auke juurde. Sellest piisas minu ja ÜV kõrvade jaoks. Mõõtmist küll ei toimunud, kuid võin ütelda, et tulemus oli vaiksem kui pakendist tulnud DB killer. Mingit jõudluse muresi pole ka veel täheldanud.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 03 Dets 2018, 12:09
Postitas Macintosh
Spoiler:
Alterjor kirjutas:
02 Dets 2018, 12:58
Macintosh kirjutas:
02 Dets 2018, 12:41
Kas ma saan õigesti aru, et sul mõõdeti ülevaatusel summuti mürataset?
Jah, ülevaatluse eel kui täpne nüüd olla. Kui oleks üle normi olnud siis poleks mind teenindanud lihtsalt. Kas tulemus läks kuhugile ka kirja, ei tea. Mingi paberi ta andmetega küll ära täitis hiljem.
Kuidas see mõõtmine täpsemalt välja nägi? Mingi suletud/avatud ruum? Seade kindlal kaugusel paigaldatuna statiivile?

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 03 Dets 2018, 14:05
Postitas retro
Saku TÜV-punkt eelmisel suvel - minust järtsus eespool olnud ratas - mõõdeti käest, õues, umbes paari-kolme meetri kauguselt sumpsiotsast.
Minu rattal kontrolliti sumpsi E-märki ja otsiti dB-märgistusega etiketti kuskilt raamilt, siis piiluti passi ja tunnistati liiga vanaks (2000 a.)
Siiani ka ainult TÜV-punkt, kus on ülevaataja võtnud ratta ja teinud prooviringi pidurite kontrollimiseks.

Re: Db killeri modifikatsioon

Postitatud: 04 Dets 2018, 00:21
Postitas kalleu
retro kirjutas:
03 Dets 2018, 14:05
Siiani ka ainult TÜV-punkt, kus on ülevaataja võtnud ratta ja teinud prooviringi pidurite kontrollimiseks.
OT: Sa ei pea ülevaatajale ratast sõita andma, kui on vaja piduri töötamist näidata siis kõige kindlam on seda ise teha. Kui vaidlema hakkab siis mainid, et igal rattal võtab pidur erinevalt ja meenutad, et rattaga risu pannes tuleb remont ülevaatajal kinni maksta. (crash)
ja siis pole vaja endal ka hullu panna näidates
siiani on see variant kõigis käidud kohtades sobinud