BMW R1100GS starter

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
laurikaks
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Tsikkel: BMW R1100GS
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas laurikaks »

Pealkirjas mainitud rattal starter enam ei jaksa ringi käia. Peale toiteprobleemi välistamist (uus aku, otse veetud juhtmed) kiskusin starteri lauale juppideks, kontrollisin, määrisin. Ei läinud paremaks.
Panin tähele, et kokku pandud starterit ringi ajada näpuga jaksab ainult ühte pidi (starteri mootorit siis tegelikult ju ringi ei aeta). Teist pidi kruttida ei anna. Kas sellest võib järeldada, et on vaja näiteks laagreid vahetada? Võrdluseks seinalt võetud MZMA 407 starter käis näpuga proovides mõlemat pidi kergesti ringi.



Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

BMW-l on peal sisuliselt auto starter. Selle iselegotamise asemel tasub viia starterite remonti. Seal tehakse see korda suht nalja summa eest. Enamasti on tööraha 10-20 eur. Kodusel teel võid jääda kahtlustama laagreid, bendiksit, harju jne aga kindla tulemuseni ei pruugi jõuda.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Bogser
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
Tsikkel: R1150 GS
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas Bogser »

laurikaks kirjutas: 14 Jaan 2019, 10:30
Spoiler

Pealkirjas mainitud rattal starter enam ei jaksa ringi käia. Peale toiteprobleemi välistamist (uus aku, otse veetud juhtmed) kiskusin starteri lauale juppideks, kontrollisin, määrisin. Ei läinud paremaks.
Panin tähele, et kokku pandud starterit ringi ajada näpuga jaksab ainult ühte pidi (starteri mootorit siis tegelikult ju ringi ei aeta). Teist pidi kruttida ei anna. Kas sellest võib järeldada, et on vaja näiteks laagreid vahetada? Võrdluseks seinalt võetud MZMA 407 starter käis näpuga proovides mõlemat pidi kergesti ringi.

Tere,

minu meelest pole seal laagerid, võll pöörleb pronkspuksidel. Need kuluvad aja jooksul ellipsisse ja siis poob rootori koormuse all kinni- käivitades on tunne nagu aku ei jaksaks ringi ajada. Sellist muret olen ise näinud, pukside vahetamine aitas.

Urmas

Kahest pütist on küll!
R1150GS

Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Usun, et Tartus peaks olema häid meistreid küllaga kes asja üle vaataks. Ära hakka ise pusima. Pole mõtet.
Täpselt samal mudelil lasin 2 a tagasi starteri üle vaadata ka spetsialistil. Midagi ta seal vahetas ja tegi. Ja asi töötab väga ok.
Kui ei eksi, siis ta ütles, et miskil Nissanil on täpselt sama starter.

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1075 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kiidan [mention]StreetMoto[/mention] mõttele kaasa, mul remonditi täiesti kõlbmatu starter 50€ eest kahe päevaga tuliuueks. Ise oleks ära remontinud küll aga varuosadele oleks kulunud ca 35€ ja seejärel oleks 30 päeva transat ka oodanud.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7195
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1857 korda
Tänatud: 517 korda

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Hr.Nõel kirjutas: 14 Jaan 2019, 17:05

Usun, et Tartus peaks olema häid meistreid küllaga kes asja üle vaataks. Ära hakka ise pusima. Pole mõtet.
Täpselt samal mudelil lasin 2 a tagasi starteri üle vaadata ka spetsialistil. Midagi ta seal vahetas ja tegi. Ja asi töötab väga ok.
Kui ei eksi, siis ta ütles, et miskil Nissanil on täpselt sama starter.

Pole küll otseselt Tartu teema,aga kui see mingi Nissaniga tõesti sama,siis Tallinnas või siis pigem Maardus Vana-Narva mnt.7 on strterite ja genekate remont,kus paljud starterid on nö vahetus varuosana kohapeal olemas.
Ehk lähed oma vanaga sinna ja saad üle leti remonditud vastu ning maksad mingi tööraha hinnakirja alusel. Ei olnud suur summa. Nissan Almera 1,5 bensukale sain kunagi kohe kätte. Seal oli remonditud asju ikka sadu kohapeal olemas. Vist oodates oleks nats odavamalt saanud,aga vahe polnud suur.
http://avk.ee/

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Spoiler
laurikaks kirjutas: 14 Jaan 2019, 10:30

Pealkirjas mainitud rattal starter enam ei jaksa ringi käia. Peale toiteprobleemi välistamist (uus aku, otse veetud juhtmed) kiskusin starteri lauale juppideks, kontrollisin, määrisin. Ei läinud paremaks.
Panin tähele, et kokku pandud starterit ringi ajada näpuga jaksab ainult ühte pidi (starteri mootorit siis tegelikult ju ringi ei aeta). Teist pidi kruttida ei anna. Kas sellest võib järeldada, et on vaja näiteks laagreid vahetada? Võrdluseks seinalt võetud MZMA 407 starter käis näpuga proovides mõlemat pidi kergesti ringi.

Mul sõpsil on 1150R, Ning selle starter ka jukerdas. Sellel täpselt sama iseloomuga, mingi hetk lihtsalt aku tühi, aku vahetus täpselt sama nüanss. Probleem veel selles, et see aku on nagu karu tarkuse hambad, aku kätte saamiseks on vaja paak maha kerata, ja veel must miljon toimingut teha, igaljuhul on kõik see lüürika ja asjasse ei puutu, pidin lihtsalt mainima, et bemmi insenerid on kokaiini, anfetamiini, lsd ja psylasebini ja tetra hydrox kanabinooli mõjude all ratast disainindu :twisted: Krt ja aku ka 19Ah :mrgreen: mitte kõige odavam tükk.

Probleem oli starteris ja täpsemalt selles, et selle saksa üllitise magnetid on seestpoolt liimitud jah liimitud korpuse külge, ning mingi hetk lihtsalt olid sealt lahti kukkunud. :mrgreen: Sõps mõtles, et tellib uue starteri, aga siis kuna starter tuli pikalt liimis harjad paika tagasi ning see inetu pardipoeg käis hooaja lõpuni nagu mishka polnud mingit probleemi. Ühesõnaga kisu starter alt, vaata korra need harjad, magnetid üle. Minuarust sõps tellis vist ebaist uue starteri ka. Aga ei ole kindel. :bsmile:

NB! Magnetite polaarsus peab säilima sama muidu hakkab tagurpidi ajama. Ja muide ta käibki ainult ühes suunas näpuvahel, see peaks norm olema. Uue stareri hind oli vist mingi kuni 100 euri ebays. 1150 r-ile 2004-5a.

Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas kalle »

Ardilla kirjutas: 14 Jaan 2019, 19:39

Probleem oli starteris ja täpsemalt selles, et selle saksa üllitise magnetid on seestpoolt liimitud jah liimitud korpuse külge, e:
. Ja muide ta käibki ainult ühes suunas näpuvahel, see peaks norm olema. Uue stareri hind oli vist mingi kuni 100 euri ebays. 1150 r-ile 2004-5a.

Khm..väike parandus..see on prantslaste üllitis ja Valeo toodang. Paljud arvavad, et prantslased võiks ikka rohkem süüa teha ja jätta sellised asjad teistele teha ..see on üks väike põhjus:) Ma olen saanud neid magneteid ka liimida kahes osas (kohe ei tulnud kõik ja ise kangutama ka ei hakanud) ja ühe korra harjapesa vahetada. Magnetitega on see värk, et kui piisavalt vara jaole ei saa, siis jahub need tükkideks ja siis on raudne vahetusfond või uus. Siin arvuti taga hetkel mäletan, et minu oma käis vabalt mõlemat pidi näpuvahel peale remonti. Ja käima ta jäi. Mingi hetk tekitasin endale tagavaraks ka ühe ja selleks tarbeks ebaytasin ikka korraliku hinnaga Hiina kvaliteedi. Üllatavalt täpne koopia ja päris viisakas ja 50 eurorubla koos transaga. Ebay ajab üle neid startereid igasugu variantidest just sellele mudelile, mis taas näitab probleemi ulatust. Kuigi enda oem Valeo sain tööle, siis mingi hetk tekkis masohhistlik huvi, et mida ma siis 50 raha eest hiinast sain ja torkasin selle alla. Enam ei viitsinud ära võtta ja nüüd teist aastat ketras üsna tublisti käima.

ps..kui oled seda ratast piisavalt kaua omanud, siis tundub akule ligipääs juba üsna hea:)

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I

Teema algataja
laurikaks
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Mär 2004, 15:11
Tsikkel: BMW R1100GS
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: BMW R1100GS starter

Lugemata postitus Postitas laurikaks »

Tänud soovituste eest.
See starter suri esmalt ära eelmisel kevadel. Kiskusin juppideks, diagnoosiks lahtised magnetid.
Käisin sellega kahe meistrimehe juures. Mõlemad küsisid magnetite liimimise eest 50.- ja ütlesid, et garantiid ei anna. Ma ei olnud sellise pakkumisega nõus.
Tellisin internetist asenduseks soovitatava korpuse, kus magnetid on klambrite, mitte liimiga: https://www.euromotoelectrics.com/produ ... magccw.htm.
Panin külge ja justkui töötas. Aga ei olnud nagu õiget hoogu sees.
Nüüd starterit järjekordse meistri käest (60.-) kätte saades oli probleem selles, et uues ostetud korpuses olid magnetid valetpidi sees. Kas olin tellinud vale asja (tellisin rattamargi järgi), minu rattale oli varasemas elus pandud mõni muu starter (tähised starteril olid õiged) või saadeti mulle sealt vale jubin või mõni muu viga, seda ei tea.
Igaljuhul varasemast tühikäigu voolutarbest 280A sai peale magnetite ümberkeeramist 40A ja sellega peaks asi korras olema.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”