1. leht 1-st

BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 10:30
Postitas laurikaks

Pealkirjas mainitud rattal starter enam ei jaksa ringi käia. Peale toiteprobleemi välistamist (uus aku, otse veetud juhtmed) kiskusin starteri lauale juppideks, kontrollisin, määrisin. Ei läinud paremaks.
Panin tähele, et kokku pandud starterit ringi ajada näpuga jaksab ainult ühte pidi (starteri mootorit siis tegelikult ju ringi ei aeta). Teist pidi kruttida ei anna. Kas sellest võib järeldada, et on vaja näiteks laagreid vahetada? Võrdluseks seinalt võetud MZMA 407 starter käis näpuga proovides mõlemat pidi kergesti ringi.


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 10:43
Postitas StreetMoto

BMW-l on peal sisuliselt auto starter. Selle iselegotamise asemel tasub viia starterite remonti. Seal tehakse see korda suht nalja summa eest. Enamasti on tööraha 10-20 eur. Kodusel teel võid jääda kahtlustama laagreid, bendiksit, harju jne aga kindla tulemuseni ei pruugi jõuda.


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 16:44
Postitas Bogser
laurikaks kirjutas: 14 Jaan 2019, 10:30
Spoiler

Pealkirjas mainitud rattal starter enam ei jaksa ringi käia. Peale toiteprobleemi välistamist (uus aku, otse veetud juhtmed) kiskusin starteri lauale juppideks, kontrollisin, määrisin. Ei läinud paremaks.
Panin tähele, et kokku pandud starterit ringi ajada näpuga jaksab ainult ühte pidi (starteri mootorit siis tegelikult ju ringi ei aeta). Teist pidi kruttida ei anna. Kas sellest võib järeldada, et on vaja näiteks laagreid vahetada? Võrdluseks seinalt võetud MZMA 407 starter käis näpuga proovides mõlemat pidi kergesti ringi.

Tere,

minu meelest pole seal laagerid, võll pöörleb pronkspuksidel. Need kuluvad aja jooksul ellipsisse ja siis poob rootori koormuse all kinni- käivitades on tunne nagu aku ei jaksaks ringi ajada. Sellist muret olen ise näinud, pukside vahetamine aitas.

Urmas


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 17:05
Postitas Hr.Nõel

Usun, et Tartus peaks olema häid meistreid küllaga kes asja üle vaataks. Ära hakka ise pusima. Pole mõtet.
Täpselt samal mudelil lasin 2 a tagasi starteri üle vaadata ka spetsialistil. Midagi ta seal vahetas ja tegi. Ja asi töötab väga ok.
Kui ei eksi, siis ta ütles, et miskil Nissanil on täpselt sama starter.


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 19:04
Postitas Macintosh

Kiidan [mention]StreetMoto[/mention] mõttele kaasa, mul remonditi täiesti kõlbmatu starter 50€ eest kahe päevaga tuliuueks. Ise oleks ära remontinud küll aga varuosadele oleks kulunud ca 35€ ja seejärel oleks 30 päeva transat ka oodanud.


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 19:36
Postitas urmas66
Hr.Nõel kirjutas: 14 Jaan 2019, 17:05

Usun, et Tartus peaks olema häid meistreid küllaga kes asja üle vaataks. Ära hakka ise pusima. Pole mõtet.
Täpselt samal mudelil lasin 2 a tagasi starteri üle vaadata ka spetsialistil. Midagi ta seal vahetas ja tegi. Ja asi töötab väga ok.
Kui ei eksi, siis ta ütles, et miskil Nissanil on täpselt sama starter.

Pole küll otseselt Tartu teema,aga kui see mingi Nissaniga tõesti sama,siis Tallinnas või siis pigem Maardus Vana-Narva mnt.7 on strterite ja genekate remont,kus paljud starterid on nö vahetus varuosana kohapeal olemas.
Ehk lähed oma vanaga sinna ja saad üle leti remonditud vastu ning maksad mingi tööraha hinnakirja alusel. Ei olnud suur summa. Nissan Almera 1,5 bensukale sain kunagi kohe kätte. Seal oli remonditud asju ikka sadu kohapeal olemas. Vist oodates oleks nats odavamalt saanud,aga vahe polnud suur.
http://avk.ee/


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 19:39
Postitas Ardilla
Spoiler
laurikaks kirjutas: 14 Jaan 2019, 10:30

Pealkirjas mainitud rattal starter enam ei jaksa ringi käia. Peale toiteprobleemi välistamist (uus aku, otse veetud juhtmed) kiskusin starteri lauale juppideks, kontrollisin, määrisin. Ei läinud paremaks.
Panin tähele, et kokku pandud starterit ringi ajada näpuga jaksab ainult ühte pidi (starteri mootorit siis tegelikult ju ringi ei aeta). Teist pidi kruttida ei anna. Kas sellest võib järeldada, et on vaja näiteks laagreid vahetada? Võrdluseks seinalt võetud MZMA 407 starter käis näpuga proovides mõlemat pidi kergesti ringi.

Mul sõpsil on 1150R, Ning selle starter ka jukerdas. Sellel täpselt sama iseloomuga, mingi hetk lihtsalt aku tühi, aku vahetus täpselt sama nüanss. Probleem veel selles, et see aku on nagu karu tarkuse hambad, aku kätte saamiseks on vaja paak maha kerata, ja veel must miljon toimingut teha, igaljuhul on kõik see lüürika ja asjasse ei puutu, pidin lihtsalt mainima, et bemmi insenerid on kokaiini, anfetamiini, lsd ja psylasebini ja tetra hydrox kanabinooli mõjude all ratast disainindu :twisted: Krt ja aku ka 19Ah :mrgreen: mitte kõige odavam tükk.

Probleem oli starteris ja täpsemalt selles, et selle saksa üllitise magnetid on seestpoolt liimitud jah liimitud korpuse külge, ning mingi hetk lihtsalt olid sealt lahti kukkunud. :mrgreen: Sõps mõtles, et tellib uue starteri, aga siis kuna starter tuli pikalt liimis harjad paika tagasi ning see inetu pardipoeg käis hooaja lõpuni nagu mishka polnud mingit probleemi. Ühesõnaga kisu starter alt, vaata korra need harjad, magnetid üle. Minuarust sõps tellis vist ebaist uue starteri ka. Aga ei ole kindel. :bsmile:

NB! Magnetite polaarsus peab säilima sama muidu hakkab tagurpidi ajama. Ja muide ta käibki ainult ühes suunas näpuvahel, see peaks norm olema. Uue stareri hind oli vist mingi kuni 100 euri ebays. 1150 r-ile 2004-5a.


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 14 Jaan 2019, 22:26
Postitas kalle
Ardilla kirjutas: 14 Jaan 2019, 19:39

Probleem oli starteris ja täpsemalt selles, et selle saksa üllitise magnetid on seestpoolt liimitud jah liimitud korpuse külge, e:
. Ja muide ta käibki ainult ühes suunas näpuvahel, see peaks norm olema. Uue stareri hind oli vist mingi kuni 100 euri ebays. 1150 r-ile 2004-5a.

Khm..väike parandus..see on prantslaste üllitis ja Valeo toodang. Paljud arvavad, et prantslased võiks ikka rohkem süüa teha ja jätta sellised asjad teistele teha ..see on üks väike põhjus:) Ma olen saanud neid magneteid ka liimida kahes osas (kohe ei tulnud kõik ja ise kangutama ka ei hakanud) ja ühe korra harjapesa vahetada. Magnetitega on see värk, et kui piisavalt vara jaole ei saa, siis jahub need tükkideks ja siis on raudne vahetusfond või uus. Siin arvuti taga hetkel mäletan, et minu oma käis vabalt mõlemat pidi näpuvahel peale remonti. Ja käima ta jäi. Mingi hetk tekitasin endale tagavaraks ka ühe ja selleks tarbeks ebaytasin ikka korraliku hinnaga Hiina kvaliteedi. Üllatavalt täpne koopia ja päris viisakas ja 50 eurorubla koos transaga. Ebay ajab üle neid startereid igasugu variantidest just sellele mudelile, mis taas näitab probleemi ulatust. Kuigi enda oem Valeo sain tööle, siis mingi hetk tekkis masohhistlik huvi, et mida ma siis 50 raha eest hiinast sain ja torkasin selle alla. Enam ei viitsinud ära võtta ja nüüd teist aastat ketras üsna tublisti käima.

ps..kui oled seda ratast piisavalt kaua omanud, siis tundub akule ligipääs juba üsna hea:)

Kk


Re: BMW R1100GS starter

Postitatud: 18 Veebr 2019, 17:00
Postitas laurikaks

Tänud soovituste eest.
See starter suri esmalt ära eelmisel kevadel. Kiskusin juppideks, diagnoosiks lahtised magnetid.
Käisin sellega kahe meistrimehe juures. Mõlemad küsisid magnetite liimimise eest 50.- ja ütlesid, et garantiid ei anna. Ma ei olnud sellise pakkumisega nõus.
Tellisin internetist asenduseks soovitatava korpuse, kus magnetid on klambrite, mitte liimiga: https://www.euromotoelectrics.com/produ ... magccw.htm.
Panin külge ja justkui töötas. Aga ei olnud nagu õiget hoogu sees.
Nüüd starterit järjekordse meistri käest (60.-) kätte saades oli probleem selles, et uues ostetud korpuses olid magnetid valetpidi sees. Kas olin tellinud vale asja (tellisin rattamargi järgi), minu rattale oli varasemas elus pandud mõni muu starter (tähised starteril olid õiged) või saadeti mulle sealt vale jubin või mõni muu viga, seda ei tea.
Igaljuhul varasemast tühikäigu voolutarbest 280A sai peale magnetite ümberkeeramist 40A ja sellega peaks asi korras olema.