Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 209
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 24 korda

Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas Märtt » 22 Jaan 2019, 12:26

Tervist

Komistasin hiljuti probleemi otsa, et ABS-iga pidureid ei ole kuigi lihtne kodustes tingimustes õhutada, kui pidurivedelik on välja lastud ja tahad terve süsteemi puhtaks uhtuda. Erinevad rattatootjad pakuvad seadmeid, millega ABS-i "flushida," hooldusindikaatoreid nullida jne. Arvates, et tsikkel pole kunagi olnud liiga keeruline olend ja lihtsamate operatsioonide puhul ei taha remondimehi nuumata, võtsin asja ise ette. Kui õiged või väärad on mu meetodid, on lugeja otsustada.

Esiteks õhutasin speedbleederiga. Muidugi jäi õhumull ABS-i sisse ja tagajärjeks tundetu ja vedrutav esipidur. Proovisin õhtutada korduvalt ja igast suunast, kuid tulemus oli sama. Internetaarium ei olnud minust targem ja kõige lähem "DIY" soovitus oli hankida endale elektrooniline vidin, millega ABS-i flushida.

Mitte ei tahtnud leppida sellise mõttega, et osta endale 300eurone vigur või minna nii lolli probleemiga margiesinduse jutule. Keskmise eestlase põikpäisus. Otsustasin lahendada probleemi ise.

- Esiteks tõstsin tungrauaga ratta esiosa üles, et saaks ratast vabalt keerutada.
- Pidurireservuaarilt kaas maha.
- Speedbleeder õhutusnipli külge.
- Speedbleederi päästik teibiga alla asendisse (pidevalt tõmbama).
- Tsiklil süüde sisse.
- Viimast olulist etappi on üksi suhteliselt raske teostada, aga hakkama sai. Nimelt tuleb ühel hetkel keerata õhutusnippel lahti, vajutada katkendlikult pidurilinki ja keerutada esiratast, niimoodi, et on kuulda ABS-i rakendumist. ABS peaks töötama võimalikult tihedalt. See eeldab päris palju järjestikulisi pidurivajutusi samal ajal kui teise käega ratast ringi ajad.
- Vahepeal õhutusnippel kinni ja täida reservuaari, et vedelik otsa ei saaks.
- Korda protseduuri teise pidurisadulaga ja kindluse (ja võibolla lolluse) mõttes õhuta mõlemad pooled 2x.

Tulemuseks on õige tunnetusega pidurilink, raha jääb taskusse ja kulutatud aja saab kirjutada enese koolitamise arvele.

Sooviks selle teema vastusteks teisi kodukootud võimalusi antud probleemi lahendamiseks.

Parimat,
Märt


Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 492
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 66 korda

Re: Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas Ain » 22 Jaan 2019, 12:42

Lihtsalt huvipärast küsin, et palju antud protseduur esinduses maksab?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1577
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas simp » 22 Jaan 2019, 12:56

ei ole bemmi rattaga 100% kursis, aga mingist aastast alates peaks enet kaabliga vajalikud protseduurid tehtud saama. 30€ või DIY. https://f30.bimmerpost.com/forums/attac ... 1339310761

300€ kõlab nagu ICOM + D kaabel
https://www.amazon.com/Diagnostic-Cable ... B01C6KXAPS
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2223
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 22 Jaan 2019, 17:21

Kõik sõltub BMW puhul sellest, millise generatsiooni ABS seal peal on. Kui ABS-i kontroller on paagi all ja seal on õhutusniplid (6tk) küljes, siis käib õhutamine ka ilma igasuguse lisavidinateta, lihtsalt õigesse anumasse pead õli kallama. Kontrolleri peal on anumad, mis täidavad õliga täiturahelaid ja lenksu küljes on anum, mis on juhtahela jaoks. Nii lihtne see ongi. Õhutad nii sadulast kui ABS-i pumba pealt. Nii ongi ette nähtud ka tehase manualis.

Jah - kui on programm ja juhe, siis saad ka teisiti aga kas selle jaoks osta sadu eurikuid maksev vidin on iseküsimus.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

Teema algataja
Märtt
Postitusi: 209
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas Märtt » 23 Jaan 2019, 09:10

Tänud, Neeme!

Minu rattal on ilma õhutusnipliteta ABS. Selle kiskusin juba korra maha, sest ABS mootori harjad olid kinni (tüüpviga). Vist siis Gen2 ABS kui ilma nipliteta? Ühtesid nad kiruvad ja teisi mitte. Kahjuks ei saanud ostes valida, mis tüübi ABS seal küljes on.
s-l1600.jpg
Enet kaabel vist ei toimi bemmi puhul? Pistik teine (ümmargune).

Praegu igaljuhul sain vist korda eelpool nimetatud manuaalmeetodil (sülitan kolm korda üle õla...eks hooaja alguses saab selgeks).

Esindusest sain pakkumise 150eur. Muidugi on hinnas mõlema piduri vedelikuvahetus. Tagapiduri eest 30eur. Ja jääkide loodussõbralik käitlemine 5€ :)

Lisaviguri (GS911) ostmist tõesti ei pea tulusaks, kui igapäevaselt selliste muredega tegelema ei pea. Muidugi kui tulevikus tuleb hakata veakoode lugema, siis ehk ikkagi tasub ära.

Ratast mööda töökodasid vedada on ka paras tüütus. Eriti hooaja välisel ajal.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2223
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 23 Jaan 2019, 13:17

Selle vanaga on tõesti rohkem jebimist kui süsteem täitsa tühi on. Vahest õnnestub kiirelt, vahest läheb tunde...
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 902
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 52 korda

Re: Pidurivedeliku vahetus ABS-iga piduri puhul (BMW) DIY

Lugemata postitus Postitas KIBU » 24 Jaan 2019, 15:00

kaabel taha ja siis spets funktsioon mis mõeldud abs-i õhutamiseks/kontrollimiseks. mina kasutan gs-911 seadet. üheks tööks muidugi seda ostma ei hakka kuid neid töökodasid kellel vajalik aparatuur olemas on vast ikka leidub. Korkel on MRT shopis kindlasti.
5248653



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”