Amordi vedrude vahetamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Oluline on amordi juures aru saada, et vedru jäikus ja amordi jäikus on kaks täiesti erinevat asja. Lihtsalt kokku võttes nii:
Vedru jäikus peab tagama, et staatiliselt oleks ratas tasakaalus ja sag paigas ehk vedru kokkusurutud sobival määral, et tagada amordile optimaalne töövahemik. Rohkem rolle vedru jäikusel ei ole.
Amordi jäikus on amordi käitumine dünaamilisel liikumisel ehk kui suurt vastupanu avaldab ta kokkusurumisele ja lahtitõmbamisele. Seda saab muuta erineva viskoossusega õli abil ja kallimatel amortidel ka vastavate seadistusega, mis piiravad õli voolamist amordis ja muudavad selle vastavalt kas kergemini või raskemini liigutatavaks.
Ratta käitumise muutmiseks on eelkõige oluline just amordi jäikus. Näiteks mõelge katkise amordiga ratta käitumisele - ratas hüppab tsikli all üles-alla nagu ise tahab, kuigi vedru jäikus on ju ikka sama mis terve amordiga ratta all ja seisva ratta puhul näib kõik normaalne.
Mitmed eelkirjutajad kipuvad vedru ja amordi jäikuse omavahel kokku segama ja sellest igasugu põnevaid järeldusi tegema
Re: Amordi vedrude vahetamine
Nii on ja vahel piisab puhta hooldusest, et asi läheks palju parenaks.
-
Teema algataja - Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Aga hakkame siis hooldusega pihta.
Originaal simmer ja tolmukate 68€, tellitav
Ariete 65,6€, kohapeal olemas
SKF green 80€, (Hyperpro soovitab tungivalt neid) tellitav välismaalt, kes Eestis üldse neid edasi peaks müüma?
Soovituslik õli on Showa SS 8, tark tabel internetis ütleb, et sarnased õlid on veel sellega, mis Eestis oleks letilt kohe võtta:
Showa Suspension Fluid SS8 (10wt) (Apollo) 10 36.47 7.24 200 167 0.80 5.04
Motul Fork Oil, Comfort (Medium 5-10) 7.5 35.30 6.00 115 114 0.83 5.88 (siin on juba mingi hübriid, motul on 10W ja ilmselt siis numbrid suuremad)
Castrol Synthetic Fork Oil (10wt) 10 42.00 7.50 150 147 0.82 5.60
Bardahl (10w Fork Oil) 10 35.50 6.90 158 158 0.81 5.14
Õli kogus 619cc (kuiv täitmine) ja 107mm õhu gap. Peaks väga millegi pärast põdema kui mingi eelpool mainitud õli võtan?
Mõõtsin ka üksi ratta seljas turnides sag kah ära: vastavalt siis ilma koormuseta, ratta enda raskus ja koos minuga (low ja high on üsna keeruline üksi mõõta) aga annab mingi ettekujutuse hetke olukorrast.
230mm 177mm 155-157mm ( speci järgi fork travel 220mm)
640mm 606mm 560-565mm ( speci järgi travel 215mm )
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
SKF on tõesti väga hea, aga kas seda sellisele suht "tavalisele" rattale panna on mõtet? Krossirattal tõesti andis tuntava efekti just tihedate pidusrusaukude peal.
Minu teada on Euroopas ainult üks diiler nendele SKF simmeritele, iagatahes SKF-ilt saadud andmete järgi: http://www.innteck.it/inglese/dettaglio ... .asp?ID=11
Ise tellisin neilt, toimib
Re: Amordi vedrude vahetamine
Õhugäpi osas siis niipalju, et seda siis vaata manualist igaks juhuks kuidas tootja soovitab mõõta kas vedruga või vedruta. Mul on kõik korrad olnud nii, et kui erinevatest allikatest vaadata on õlikogus erinev. Aga manuali järgi tehes läheb kõik täppi. Lisaks siis nii, et kui valad vana õli välja siis mina tavaliselt igaks juhuks vaatan palju sees vana õli oli. Mul on mõõte kanku kuhu ma valan õli üle, siis saan vaadatata palju seda see oli ning vajadsuel mingid järeldused teha. Ala kas mingit võõrkeha või puru on sees ja kui seda on üle või alla normi. Kas see vajalik on vot ei tea. Aga endale meeldib seda teha
Kindlasti soovitan kõik osad õlist phtaks saada, et uut ja vana mitte segada õimalusel. Ja simmeri sadula koht tasub ka vaadata kas see vajab veidi järgiaitamist või ei. Samuti soovitan peeglite osa ilusti puhtaks teha ja kontrollida täkete vastu üle.
Kindlasti simmeri peale sobitamisel kasuta hellsut, libetit (näpuga peegli osale ja simmerile viets õli peale) ja kilet või teipi.
Olenevalt amordist võib olla vaja spets tööriista, simmeri ja siis seda millega võib olla vaja vedru veitsa kokku suruda. Aga need on asendatavad kui mõistustusega alternatiive kasutada
-
- Postitusi: 750
- Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
- Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 31 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Ma tellisin SKF komplekti Ebayst. Tuli suht kiiresti. Siiani aasta ja ligi 30000 km on okeid olnud.
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Alterjor kirjutas: ↑28 Jaan 2019, 12:29Mõõtsin ka üksi ratta seljas turnides sag kah ära: vastavalt siis ilma koormuseta, ratta enda raskus ja koos minuga (low ja high on üsna keeruline üksi mõõta) aga annab mingi ettekujutuse hetke olukorrast.
230mm 177mm 155-157mm ( speci järgi fork travel 220mm)
640mm 606mm 560-565mm ( speci järgi travel 215mm )
Puhtalt teoreetiliselt on rider sag veidi rohkem kui ideaalis võiks olla -ca 75mm rider sag ees ja taga on umbes 35% kogu amordikäigust. Aga ma ütleks, et kui mõõtmistulemus on ratta tavaline kasutus, st.enamasti ei sõida pagasiga ja/või kaasreisijaga, siis pole midagi hullu ja uusi vedrusid pole ilmtingimata tarvis. Pigem võiks rõhku panna amordi paremale summutusvõimele - uus/paksem õli jne.
Re: Amordi vedrude vahetamine
Regullimatu amordiga kahjuks on see mure, et nii kui paned uue ja paksema õli, muutuvad sul kõik amordi parameetrid korraga ja seadistada pole midagi. Ilmselt aitaks jah õlivahetus või natuke paksema õli kasutamine aga siis peab ka arvestama, et high speed compression saab olema "valusam" ja ka rebound aeglasem. tänavarattal enamasti sellest väga suurt probleemi ei teki kui rebound natuke aeglasem on aga maastikul sõites võib küll üsna problemaatiline olla.
Ma võtaks ja mõõdaks reaalselt ära selle amordi käigu esmalt. ziptie õmber toru ja sõitma. nii saab aimu kui palju ja kui põhja see amort siis tegelikult ka käib või ehk on tegu äkki hoopis liiga väikse airgapiga. Airgapi tehase seadest palju väiksemaks pole soovitatav jätta kuna võib tihendid õhku lasta aga suuremaks võib alati teha kui tundub, et ei kasuta kogu vedru kasulikku käiku ära näiteks või kui see viimane osa tundub hirmus jäik aga tegelikult nagu peaks veel tööulatust olema. Pealegi panna alguses sisse väiksem kogus ja proovida ning hiljem jao kaupa lisada on ikka lihtsam kui hiljem seda välja imema hakata. 70mm sag tundub isegi suht okei arvestades, et tegu on siiski suhteliselt pika käiguga amordiga ja eks maastikul läheb seda "tagurpidi" käiku ehk vaja ka.
-
Teema algataja - Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Kuna need SKF omad pole väga kallimad siis proovime need ära. Homme tellin ära.
Metsas või metsa poole sõidan enamasti topcase'ga ja mõned pudinad ja vesi on ka vast kaasas. Eks mõned kg tulevad ikka juurde + varustus ehk reaalselt on see rider sag veel suurem.
Unustasin mainida, et vajutasin esipiduri peale ja vajutasin amordi kokku niipalju kui jaksasin. Vaheks jäi 90mm. Tasapinna pealt on näha, et amort on käinud vähemalt 40mm peal ära.
Niipalju kui ma aru saan siis see õhu gap mõjutab pigem lõpu otsa progressiivsust kui alguse. Kui seda nüüd veel suuremaks teha võiks sama hästi juba tarretisega sõita. Pigem ikka vähemaks aga kui palju, 5mm sammudega testida? Kui palju on siis see palju alla mille airgap ei tohiks jätta? Kas mingi protsent tehase soovitusest?
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
Re: Amordi vedrude vahetamine
Jah, õhk mõjutab eekõige kogu amordi käigu mõttes viimast osa, algust see sisuliselt ei mõjutagi. Lõpus teeb see aga lineaarsest vedrust põhimõtteliselt progressiivse sest seda õhku ei anna lõpuks enam väga kokku pressida. Ja kui õhku on liiga vähe jäetud siis on oht, et lööb need uued skf simmerid minema ning põmm õli välja amordist
Kas sa nüüd küsisid air gap suuremaks tegemisest või oil leveli suurendamisest? Esimesel juhul läheks amorti rohkem õhk ja vähem õli, teisel juhul vastupidi. Seda rohkem õli (st. rohkem kui tehas soovitab) pigem ei soovitaks, aga vähem õli rohkem õhku võid proovida küll. Võid testida jah 5mm kaupa, alguses panna näiteks 20mm alla normi. Kui aga tahad airgapi tehase soovitusest väiksemaks jätta siis ma pakuks, et max 10mm. Muidugi sel juhul tuleb arvestada, et lõpus läheb amordi käik jäigemaks ja vedru tunnetuselt progressiivsemaks. Suurema airgapi puhul on käigu lõpuosa rohkem lineaarne.
Kas see 40mm ära käinud on sõitmisel saadud tulemus? Siis nagu ütleks, et vedru nüüd ülemäära pehme ei ole kui see on selline äärmuslik ja viimane piir kuhumaani ta kõige karmimates tingimustes käib. Samas pole ka mingit liigset kasutamata jäänud käiku teab mis palju. Eemalt spekuleerides võiks öelda, et suht optimaalne. Pigem ehk tõesti siis natuke paksem õli sisse ja minek
-
Teema algataja - Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Küsisin vähem õhku ja rohkem õli kohta. Tahaks ikka nats jäigemaks ja aeglasemaks saada aga enne kui tuunima hakkan õli kogusega ja tihedusega panen speci järgi paika ja naudin sõiduilma välismaal niikaua kui siin see värk sulab.
Ei oska öelda kuna seal 40mm on ära käinud aga põhjas on ikka tihti käinud. Kas see 40mm on põhi või selle lähedal, ei tea. Mõtlesin küll 10 korda et panen nipuka külge aga nuh, enne sai hooaeg läbi kuna siduri kettad otsustasid lahkuda keset metsa
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
Re: Amordi vedrude vahetamine
põhi peaks olema 10mm kui sul toru on 230mm ja käik 220mm nagu kuskil siin kirjutasid
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Erinevate tootjate õlidel on küll samad numbrilised näitajad aga see ei anna tulemuseks sama viskoosust. Originaalis on amordis sees Showa SS 8 õli. Seega õli valikul peaksid lähtuma sellest, milline on tema tegelik viskoosus: http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html
Re: Amordi vedrude vahetamine
Motul medium, mida ta oma listis nimetas ongi väga sarnase viskoga. lisaks veel silkolene rsf 7.5 oli vist praktiliselt sama.
-
Teema algataja - Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Juhuse tahtel oli asja garaaži ja pilgud kohtusid igavleva tüdrukuga. Mõeldud tehtud ja amordid ongi alt ära ja pulkadeks. Aega kulus ligikauda tund. Selline puudumine jäi isegi naisele märkamatuks.
Aga tulemustest siis niipalju, et lahti käisid lihtsalt. Ühtegi spets tööriista seal tõesti vaja pole. 17 võti ja padrun ajasid kõik asjad ära amordi juures (ratta juures tuli ajuvabalt palju erinevaid võtmeid kasutada). Õli sain topsi 500ml, osa ka topsist mööda (dopingukontrollis käed ikka värisevad), ilmselt osa ka jäi sisse või põrandale (pesemisega tegelen kunagi hiljem). 619cc või ligilähedale võis seal tõesti sees olla. Nuh värv ja välimus ...
Spoiler
Tolmukate on ka aegu näinud
Spoiler
See pind (guide bush Triumphi manuali järg) ei paista ka just kõige parem (kuidas neid eestikeeles kutsutakse?) ja tuleks ka ilmselt uued tellida?
Spoiler
Tuleks veel millegi seisukorda kontrollida või vahetada?
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
nojah, kuigi selle pisut uduse pildi järgi mulle ei tundu see üldse nii hirmus kehvas seisus olevat. aga ega need jullad samas hirmus palju ei maksa ka.
õli on tavapärane tõkat, kannatab tuld süüdata veel küll aga ei mina iial usu, et sul seal 620cc oli selle põhjal, mis kätte oled saanud. või siis sul värisevad need käed ikka hirmsal moel ja põranda pesemisega tuleb tõsisemalt tegelema hakata. miski 30cc võib jah mööda ja kaotsi minna, see on tavaline. aga sul on purgis miski 450 ühikut seal kõigest
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
pildi järgi pole nähtaval osal juhtpuksist miskit viga. ülemisel puksil liugpind seespool. kui on näha, et kattematerjal on kohati läbi kulunud (alusmetall paistab) siis peab kindlasti vahetama. ega igaks juhuks vahetamine midagi halvemaks ei tee aga ega paremaks kah mitte õli on kah täiesti ok välimusega.
-
Teema algataja - Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Pildi tegin enne kui kõik oli sinna valanud, reaalne tulemus oli 520-550, mis topsi sain.
KIBU kirjutas: ↑30 Jaan 2019, 19:21pildi järgi pole nähtaval osal juhtpuksist miskit viga. ülemisel puksil liugpind seespool. kui on näha, et kattematerjal on kohati läbi kulunud (alusmetall paistab) siis peab kindlasti vahetama. ega igaks juhuks vahetamine midagi halvemaks ei tee aga ega paremaks kah mitte õli on kah täiesti ok välimusega.
Pildi pealt pole hästi aru saada on õli oli suht sogane, põhja settis ka midagi ja peale tekkis heledam kiht.
Aga milline see pind peaks olema ja milline see pind ei peaks olema? Siin ka teine pilt ja siin juba rohkem värve esintatud. Korras pind on siis pigem vasene? Mõlemad puksid lähevad kokku 31€ ja on juba ostukorvis. Aga niisama tarkust võib nende kohta ju ikka koguda.
Spoiler
Ja kui kedagi peaks veel niisama huvitama siis amordi free length oli 440mm. Hiljem saab siis teada kui palju tal tehasest preload on peale pandud. Äkki saame lõpuks ka mingi ilusa graafiku joonistada, mis jõudu see amort üldse kannatab enne kui põhjas käib.
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Korras pind peaks olema ühtlaselt vasene. Kui juba selline laiguline on, siis on vahetuse aeg.
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Naljamehed, te vaatate ülemisel puksil tagumist külge, teflon kate on seespool. Tõmba puks toru pealt maha ja vaata sissepoole.
Üldiselt pukse silma järgi ei mõõdeta, seda oleks pidanud tegema ühes tükis oleva amordiga ennem lahti võtmist.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Vahet pole, väline/sisemine külg peab kah olema korras ehk siis see vasekiht ühtlane. Elu näitab, et selline laiguliseks kulunud juhtpuks annab juba tuntava lõtku.
-
- Postitusi: 971
- Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
- Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 70 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Spoiler
Mis sa nüüd tahad öelda et minu hinnang selle pildi põhjal on vale või? Annad algajale soovituse juhtpuksi mõõtma hakata kui see on juba laiguliseks kulunud? et äkki mõõdaks veel üle ja äkki ei vahetaks 30 euriseid juhtpukse või mis su targutamise point on?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Ei ütle, et vale. Kuid see, et puksi paigalduspinnal on visuaalne värvimuutus, et tee temast veel utiili. Amordi pukse ei ole võimalik teha nulltolrantsiga, loogiline, muidu torud ei liiguks, sammuti ei ole võimalik kasutada ilma lõheta puksi, sest neid ei oleks võimalik paigaldada. Kõik see tähendab aga seda, et puks on mingil määral liikuv ja sealt tekib ka nähtav puksi välimine kulumine. Sõltuvalt puksi materjalist, torude täpsusest, kasutusalast ja amordi ehitusest võid sa visuaalselt samasuguse "kulunud" puksi välja võtta korras amortidega uuelt 2k km sõitnud rattalt, või hoopis visuaalselt korras raudkestaga puksi 50k km sõitnud rattalt millel amordid tuule käes laperdavad. Paratamatult kulub siiski puksi kattega pool, olgu see teflon või ptfe, kui kiht on visuaalselt kulunud (alusmetall paistab, tükid väljas) siis on kindlasti vahetuse aeg käes. Seega usalda aga kontrolli.
Uued puksid olevat ostetud, mõistlik tegu. Ja kuna antud arutelu enam pukside ostmist ei mõjuta siis seda kõike ainult harvial eesmärgil.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Spoiler
Kalapea kirjutas: ↑31 Jaan 2019, 23:14Ei ütle, et vale. Kuid see, et puksi paigalduspinnal on visuaalne värvimuutus, et tee temast veel utiili. Amordi pukse ei ole võimalik teha nulltolrantsiga, loogiline, muidu torud ei liiguks, sammuti ei ole võimalik kasutada ilma lõheta puksi, sest neid ei oleks võimalik paigaldada. Kõik see tähendab aga seda, et puks on mingil määral liikuv ja sealt tekib ka nähtav puksi välimine kulumine. Sõltuvalt puksi materjalist, torude täpsusest, kasutusalast ja amordi ehitusest võid sa visuaalselt samasuguse "kulunud" puksi välja võtta korras amortidega uuelt 2k km sõitnud rattalt, või hoopis visuaalselt korras raudkestaga puksi 50k km sõitnud rattalt millel amordid tuule käes laperdavad. Paratamatult kulub siiski puksi kattega pool, olgu see teflon või ptfe, kui kiht on visuaalselt kulunud (alusmetall paistab, tükid väljas) siis on kindlasti vahetuse aeg käes. Seega usalda aga kontrolli.
Uued puksid olevat ostetud, mõistlik tegu. Ja kuna antud arutelu enam pukside ostmist ei mõjuta siis seda kõike ainult harvial eesmärgil.
Mitu amorti oled elus remontinud/hookdanud?
-
- Postitusi: 1059
- Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
- Tsikkel: Mõni Ducati
- Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
- Tänatud: 94 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Sinu enesekindlusest järeldades, ilmselgelt vähem kui sina. Ja postituste arvust lähtudes isegi 6x vähem.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
Juhtpukside osas ei tasu üle reageerida ja samas ei tasu ka koonerdada. Alustame sellest, et vasetatud sisepind kulub tänu sellele, et juhtpuks keerleb amorditoru ümber. Olen kohanud lausa 0,5mm sügavust sisse "keerelnud" kulumisranti. Tefloniga kaetud pool on tefloniga kaetud seetõttu, et minimeerida hõõrdumist - see on konkreetne tööpind ja kui teflonist paistab vasetatud aluskiht läbi, siis tuleb puks igal juhul vahetada, sest vastasel juhul hakkab puksi tugev teraspind juba hõõruma otse pehmesse alumiiniumisse või kroomitud torusse ja sealt enam head nahka ei tule. Halvemal juhul hävitab kulunud juhtpuks amordi välimine alumiiniumist toru, sest see kulub seest ovaalseks ja seda enam taastada ei saa.
Üle ei tasu reageerida kui vasetatud "mittetööpind" on kergelt hõõrdunud, sest see ei põhjusta veel isegi mitte liigset lõtku. Paljud amorditootjad suhtuvad amortidesse suht ükskõikselt, näiteks kõikidel esimese põlve Kawasaki Z750 mudelitel on amorditootja pannud minule seletamatul põhjusel (kas kokkuhoid või tootja viga või hädaabilahendus millegi kompenseerimiseks ???) amortidesse vales mõõdus alumised juhtpuksid (toru on neil 41mm, kuid puksid on 39mm toru omad). Sellest tingituna on puksi pilu päris mitu mm ning see kulutab puksi üsna kiirelt ühest servast teflonist haljaks. Kui tellid uue puksi kataloogi või originaalkoodi alusel, siis saad samuti "originaalselt vale" mõõdu. Mõistlikuks lahenduseks on mõõdu järgi õige puks panna - nii oleme meie teinud.
Ja veel - kui amorditöö käsil ja tegu USD amortidega, siis erilist tähelepanu tuleb pöörata amorditorude pingutamisele alumistest amordiprillidest ja manualis antud jõud 15/20/25Nm kanti igal juhul järgida. Vastasel juhul pingutad õrna USD välimise toru ovaalseks ja seesmine toru koos juhtpuksiga hävitab ovaalseks pigistatud välise toru väga kiirelt! Mida uuem tehnika, seda õrnemad ja väiksema elueaga on kahjuks detailid...
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Amordi vedrude vahetamine
Igaljuhul on vahepeal kõik jupid kohale jõunud ja amordid kokku pandud nii nagu manual ette näeb. Lekkeid pole veel täheldanud. Esimese korra kohta oli päris huvitav ja hariv. Tänud abistajatele .
Nüüd tuleb oodata, et sõiduilma tekiks ja siis nipukad külge ja vaadata kaugel need nüüd käivad.
Aega ja raha kulus siis niipalju:
SKF tolmukate ja simmer: 80€, tarne nädal
Puksid originaal: 31€, tarne nädal
Õli motul 10W: 35€
Puhatusvahendid: 7€
Tööaeg: 3h
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7344
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1075 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Amordi vedrude vahetamine
[mention]Alterjor[/mention] Kas sa lõpuks siis vedrusid ka vahetasid või mitte?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.