1. leht 3-st

Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 15:32
Postitas Alterjor
Sauna pole ja garaaži soojustada vaja pole aga tahaks oma rattale parema esiotsa saada küll. Mureks siis põhjas käiv amort ja muidu pehmepoolne. Rattaks Tiger 800 xc. Mõtlesin, et tellin lihtsalt hyperpro progressiivse vedru sisse ja elu ilusam kui originaalis aga kui nüüd lapata netis ringi on variante/firmasi palju rohkem. Tiger gen1 on siis loll amort ees ehk midagi seal regullida ei anna niisama.

RaceTech leht annab esimeste vedrude jäikuseks 0.49 kg/mm (stock) ja soovitab minu paksuse juures 0.75 kg/mm. Kas oleks pigem mõistlik võtta jäigem vedru lihtsalt või siis progressiivne vedru? Mis vahe neil sõiteks oleks? Nagu ma aru saan siis progressiivse vedru puhul on siis jäikus määratud mingis vahemikus? Kas progressiivseid vedursi näiteks kasvõi hyperpro omasi on ka erinevate jäikustega?

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 15:39
Postitas Piipz
Uuri parem Streetmotost Neeme käest Streetboxi kohta. See on Hyperpro toodang, pmst esivedrude ja tagaamordi komplekt, mõistliku hinnaga. Tal peaks sellega kogemusi olema

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 15:40
Postitas Piipz
aga kui ainult ette, siis lihtsalt Hyperpro progressiivne teeb uba tunduvalt jäigemaks

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 15:47
Postitas will111
Progressiivne on käigu alguses pehmem ja muutub alates mingist hetkest järjest jäigemaks mida rohkem vedru kokku suruda. Lineaarne on ühesuguse jäikusega.
Kui sul amorti kuidagi seadistada ei anna ja põhiline probleem on põhjakäimine siis eks progressiivne aitaks jah. Aga kui esiots tundubki üleüldiselt ka pehme siis tasuks vast panna lineaarne jäigem vedru. Paraku see tähendab ka, et pead panema paksema õli sisse (et rebound ei muutuks liiga lohvaks). Ja paksem õli tähendab, et ka compression muutub jäigemaks. Kui just amordi sees damping rod´i avasid suuremaks ei töötle.

Kuigi sul ehk aitaks ka lihtsalt õlikoguse suurendamine. Võimalik, et hoopis see ongi põhjakäimise põhjuseks - ehk siis õli on amordi sees mis iganes põhjusel alla vajaliku normi. Või on see lihtsalt liiga vana ja tuleks vahetada uuema vastu, mis pole nii vedel.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 15:49
Postitas Alterjor
Tagumise üle ei oska (veel) kurta, seal vähemalt on midagi seadistus võimalus. Pigem saaks esiotsa paremaks ja siis tulevikus vajadusel vahetaks ka tagumise. Komplekt koos oleks ilmselt kuskil 250€ ja esiots eraldi koos õliga 150€ (ebay hindu vaadates).

Pehmus ja põhja käimine on sellel rattal pigem üldine probleem kui nüüd vähese õli probleem.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 16:44
Postitas will111
Võimalik, ei ole sellist ratast omanud. Aga põhjakäimist mõjutab iga sellise amordi puhul igal juhul õhu kogus amordis - ehk siis õige ja sobiv õli kogus teisisõnu sest see mis ei ole täidetud õliga on täidetud õhuga. Ja see õhk seal sees ongi tegelikult progressiivne vedru, mis on mõeldud põhjakäimist vältima. Selline on amordi tööpõhimõte. Ja see on ka üks reaalselt kasutatav meetod sellise "regullimatu" amordi regullimiseks. Teised on õli tiheduse muutmine ja vedru vahetamine. Loomulikult nagu isegi aru saad siis vedru vahetamine on ilmselgelt kõige kallim ja keerulisem viis midagi muuta ning õli koguse muutmine on põhimõtteliselt tasuta ning väga lihtne.
Väga mitmed asjad mõjutavad amordi tööd, nii et teinekord kui esiots tundub liiga pehme ja põhjakäiv, võib väga palju muuta ka lihtsalt õli vahetamine tihedama vastu. Vedru see jäigemaks ei muuda, küll aga mõjutab seda kui lihtsalt ja kui pikalt amort näiteks järskude aukude ja paukude peale kokku käib. Teisisõnu high speed compression. Kui sul käib amort põhja pigem näiteks tugevalt pidurdades siis kindlasti peaks mõtlema jäigema vedru peale. Muul juhul alustaks vast muudest asjadest

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 16:58
Postitas Macintosh
I ja II põlkonna Tiigrite häda. Amordivedrud on liiga pehmed ja amordid ise liiga lihstakoelised. Ma olen ka seda põhjatagumist kogenud. Kõige lihtsam on tõesti progressiivsed vedrud panna, need töötavad nagu eelnevalt kirjeldatud. Mida rohkem vedru kokku surud, seda jäigemaks läheb. Plaanin enda masinal sama teha.

Kui hammas peale hakkab siis võib kaaluda natuke rohkem ette võtta ja näiteks kogu kasseti ära vahetada - pidi imesid tegema.
http://www.propilotsuspension.com/index ... 2011-2014/

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 17:23
Postitas will111
mnjaa, tahtsin soovitada racetechi valvesid ühe lahendusena, aga vaadates lingilt seda pilti siis nendesse amortidesse ei saaks ka neid toredaid aftermarket asju installida

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 17:38
Postitas Macintosh
Race Tech kraam on täiest olemas Tiigri tarbeks. 2011-2014 mudelile.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 17:43
Postitas will111
paistab, et on tõesti. ju siis on mingi teistsugune lahendus

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 18:01
Postitas mx77
Macintosh kirjutas:
23 Jaan 2019, 16:58

Kui hammas peale hakkab siis võib kaaluda natuke rohkem ette võtta ja näiteks kogu kasseti ära vahetada - pidi imesid tegema.
http://www.propilotsuspension.com/index ... 2011-2014/
Öhlins oleks 100% kindla peale minek, selle firma tooted teevad imesid.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 18:06
Postitas Ardilla
Amordi vedru vahetus on paras teadus. See ei ole nii, et tellin harder spring kirjag vedru ja asi ants. See eeldab ilka veidi kalkuleerimist. Lisaks mis tingimustes vedru käib põhja ja mis aasta ratas on ja millal amorti viimati hooldati.

Mängivad rolli nii lasti sõitja kui varustuse kaal plus siis kaasreisija jne. Lisaks sellele tuleks amort ära hooldada. Kas põhja käimine on algusest peale või tekkis mingi hetk. Samuti on oluline õli viskoosuse teema, sest võib tekkida olukord kus amort ei tööta, mis on omakorda ohtlik.

Endal käis ka amort põhja ja tegin hoolduse oma ratta hargile. Selgus, et kuigi õli ei lekkinud, oli õli 2 korda alla normi. Amort molekulideks kuluosad vahetusse ja voila tehase seadetega hakkas amort hoopis teist moodi käima. Kuna standard seaded ja amort on minu rattal arvestatud 75 kg sõitja järgi ja mina kaalun 95 siis suurtel kiirustel vaja mõelda juba jäigema vedru peale.

Selleks tasub konsultida keellegiga kes oskab õige pingsusega vedru müüa. Näiteks Marko Vihurmotos kui ise ei tea mida täpselt vaja.

Kui jällegi läheb liiga jäik vedru siis võib ka oma ohte esineda. Seega mina ei soovitaks katsetada lampi vaid veitsa kirjandust lugeda või konsultida targematega. Lisaks vedru vahetusele on mõistlik ka vedrustus paika seadistada. Sama käib ka tagaamordi kohta.

Kuigi väidetakse, et ta on hooldusvaba, siis mingi hetk on nutikas ka see ära hooldada. Minuteada seda tänapäeval teevad ka juba päris mitmed.

Hooldusel soovitan OEM simmereid kui vähegi võimaldab. Sest aftekatega olen kolmel rattal kõrvetada saanud. OEM id pole alt vedanud. Kui vähegi finants kannab. Nad ei tohiks väga kallimad palju olla. Õli viskoosus vaja ka tabelite järgi üle chekata. R6-l on mingi 0.1 märkega õli mis ei ole 10 vaid hoopis 5w

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 23 Jaan 2019, 20:03
Postitas Macintosh
Räägi foorumlase Snowhitega, ta arvutab sul õige kaalu välja ja tellib tehasest vastavad vedrud

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 09:28
Postitas mx77
Huvitav, et see Tigeri amort on seest veel primitiivsem, kui minu 1982 aastal sündinud uuniku oma, progress my ass :D

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 09:45
Postitas Ardilla
@@mx77

Minu üllatus oli sama suur, kui vahepeal uurisin uute rataste kohta ja avastasin, et neid tänapäeval suht palju kellel on regu võimaluseta amordid ;) aga hind on tänapävaseks kasvanud 😊👌

See oli muidu hea küsimus teema algatajal progressiivne vs tava vedrud. Mul tekkis küsimus, kas täna üldse muid on kui progressiivseid?

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 09:51
Postitas Snowhite
Macintosh kirjutas:
23 Jaan 2019, 20:03
Räägi foorumlase Snowhitega, ta arvutab sul õige kaalu välja ja tellib tehasest vastavad vedrud
Püüan väljenduda viisakalt.
Vedrustus ja selle seade on äärmiselt personaalne teema - on olemas mõned põhitõed ja siis on terve kilomeetri pikkune list omaniku eelistustest, omadustest ja vajadustest.
Konkreetset sõitjat saan mina (ja iga enesest lugupidav suspension wörkshop) aidata vaid siis, kui on konkreetsed tegelased üle vaadatud ja mõõdetud ja kliendiga veidi konsulteeritud.

Lühidalt - muuta saab sel rattal palju - stock seades samuti tegelikult ka veidi seadistada paremaks.
hinnaklassilt - alates mõnekümnest eurost mõne tuhandeni.
Olenevalt rahakotist ja omaniku nõudmistest ja sõiduvõimest. See viimane on kõige suurem mõjutaja komponentide valikul.

Mis puutub ratta vedrustuse tehnoloogiassse, siis see on üks meelis koht, kust tootjad kokku hoiavad. Nende võit sealt on üllatavalt suur ja ratta omanikule sõiduomadustelt kaotus kõige suurem.
:bsmile:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 10:05
Postitas Snowhite
Ardilla kirjutas:
24 Jaan 2019, 09:45
@@mx77

Minu üllatus oli sama suur, kui vahepeal uurisin uute rataste kohta ja avastasin, et neid tänapäeval suht palju kellel on regu võimaluseta amordid ;) aga hind on tänapävaseks kasvanud 😊👌

See oli muidu hea küsimus teema algatajal progressiivne vs tava vedrud. Mul tekkis küsimus, kas täna üldse muid on kui progressiivseid?
Jah, suurem osa offroad vedrustusest ja upgrade vedrustusest on oma põhikäigu osas siiski lineaarne.
Pikem jutt progressiivsete kohta - on olemas progressiivsed ja siis on olemas progressiivsed.
Häda on nendega vedrustuse seadistamisel ja mingi normaalse ja toimiva seade leidmisel.
Üldjuhul on tegemist "müügitrikiga" - seda siis tänava ja reisirataste ja lihtsalt soodukamate rataste puhul.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 12:22
Postitas Alterjor
Probleemist siis kah lähemalt. Põhja käib maastikul/offroad sõidul. Kas siis pidevad järjestikku lohud/künkad või üksik suurem lohk suuremal kiirusel. Mnt puhul ei ole probleeme olnud pehmusega või siis ei oska tunda või tahta paremat (veel). Pehmus avaldub pidurdamisel, kus toimub siis ebamugav läbivajumine niikaua kui ABS peaks rakenduma või hoog raugema keskmise või järsema pidurtamise puhul.


Kirjutasin ka hyperpro'le ja nemad soovitasid minu paksuse juures järgmist kit'i (vist ka ainukene, mis neil sellele mudelile on): https://www.webshop-hyperpro.com/en/SP-TR08-SSC002

Hyperpro progressiivne
150€ vedru ja õli

Esimene 6 - 10n/mm või siis 0.61kgf/mm - 1.01kgf/mm
Tagumine 150 - 210n/mm või siis 15.3kgf/mm - 21.41kgf/mm

Kui nüüd võtta, et orginaal on 0,49kg/mm ja progressiivse algus on 0,61 siis oleks see juba alguses nigunii jäigem ja ainult jäigemaks läheks.

RaceTech soovitused vastavalt nende kodulehele
130$ vedru
180$ rebound gold valve kit (tungivalt soovituslik)
30$ õli
+ 190$ compression kit
150$ lineaarne vedru ja õli
340$ või 480$ koos compression kit'ga

RT leht pidi üldiselt üle pakkuma vedru jäikuse ja advrider.com foorumit sirvides võiks see minu puhul jääma lineaarne sinna 0,7 või 0,75 kanti.

Muud komplektid, kus on nii uus sisu kui ka vedru jäävad hinna 800-1200+€ kanti, ainult esimene. Tagumine ligikauda samapalju juurde.

Kui nüüd vaadata, hindasi siis progressiivse ja lineaarse saab suht sama raha eest. Lineaarset saaks tulevikus või ka siis kohe tuunida veel rebound kui ka compression kit'ga. Kui võtta, et hetkel on s**t ja hindaks 1 ja 150€ eest saab rahuldava ehk hindele 3 lahenduse. Kui nüüd veel kaks korda samapalju juurde panna saaks juba hindele 4 ja kui veel kaks korda sama palju juurde panna saaks juba hindele 5 süsteemi.

Kui võtta hyperpro siis tulevikus tuunimine on tunduvalt keerulisem kui võtta racetech on tuunimine lihtsam aga tuleb saada õige jäikusega vedru alguses.

Lisaks sellele saan ma aru, et tuunida saab väga minimaalselt nii progressiivset kui ka lineaarset õli tihenduse ja kogusega. Kui kohe kit'te ei soovi võtta.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 13:32
Postitas Piipz
Ma olen kõigiga nõus, kes ütlevad, et amort on teadus ja ei ole lihtsalt nii, et lähed poodi ja ostad ja paned ja elu lill.
Aga ma väidan ka, et amordi tundmine (tagumikutunne) on ka teadus ja kui sa pole mingi über-enduro või krossimees, siis piisab lihtsalt tavalisest vedrukomplektist, nagu see hyperpro, mis sa praegu näitasid ning läheb ikka paremaks. Kui persetunne ütleb, et on parem, siis see, mida profid räägivad, et tegelt ikka pole, ei lähe nii palju enam arvesse. Mul on hyperpro esi- ja tagavedrude kit ja minu pehme ratas läks jäigemaks ning ma rohkem seda enam ei torgi.
Ehk siis sul on kaks teed, mida valida :)

pooltsiteerides su esimest postitust, mida rohkem sa netis mingi asja kohta surfad, seda lollimana sa ennast tunned.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 20:18
Postitas Irual
Härrased,
kas te olete standardvedrustuse sag-i (ka esimest) püüdnud paika saada? Enne uute vedrude jms soetamist võiks selle ära proovida - ei tunne küll Tigerit, aga lihtsa ehitusega esiamortide vedru eelpinget saab sageli tavaliste distantspuksidega reguleerida.

Edu, L

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 24 Jaan 2019, 23:03
Postitas will111
saab, aga see reguleerimine ei muuda ju vedru jäigemaks ega aita suurt juhul kui amordid põhja käivad pidurdades

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 25 Jaan 2019, 09:00
Postitas mx77
will111 kirjutas:
24 Jaan 2019, 23:03
saab, aga see reguleerimine ei muuda ju vedru jäigemaks ega aita suurt juhul kui amordid põhja käivad pidurdades
Muudab küll jäigemaks, F=K*x. Sa nihutad eelpinge suurendamisega lihtsalt vedru tööala graafikul edasi. Sina enduuro ja supemotokunnina peaks ju seda teadma :P

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 25 Jaan 2019, 14:51
Postitas KIBU
eelpingestamine vedru jäikust ei muuda, küll aga on vaja rohkem raskust et vedru veel rohkem kokku suruda. lineaarse vedru puhul on vaja iga näiteks 1mm kokku surumiseks vaja teatud hulk jõudu (et oleks lihtsamini mõistetav, ütleme raskust) kui esimese 1mm kokkusurumiseks on vaja 5kg siis 2mm kokkusurumiseks 10kg, 3mm kokkusurumiseks 15kg jne. kui vedru on eelpingestatud 3mm siis asetades vedrule 15kg raskust vedru rohkem kokku ei vaju kuna nö 15kg jagu on teda juba kokku surutud. see aga ei tähenda et vedru jäikus oleks muutunud. endiselt iga lisatud 5kg suruks vedru kokku jällegi 1mm. kui vedru jäikust saaks muuta suuremaks ütleme topelt siis oleks edasi vaja 10kg raskust et seda vedru kokku suruda 1mm.
seega vedru "jäikus" jääb eelpingestades samaks küll aga on vaja rohkem raskust selleks et seda vedru rohkem kokku suruda.

ehk et võib ka öelda, et puhas sõnade mäng :)

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 25 Jaan 2019, 14:58
Postitas will111
MX77, sa ikka oskad nalja visata :lol:

Motokrossi kunnina peaksid teadma, et lihtsalt mingi valemi välja loopimine ja selle ümber tühja jutu ajamine mind väga ei kõiguta. see võiks ju nüüdseks ikka juba selge olla, ei?

Vedrul ei ole tööala, amordil on tööala, mida sa preloadiga keerad ühele või teisele poole. MX kunn võiks mitte neid asju segamini ajada. Vedrul on full extension ja full compression ehk mingi maksimaalne käik. Sa võid selle muidugi preloadiga teoorias näiteks ka poole lühemaks keerata ehk vedrule niipalju eelpinget peale, et esimene pool sellest maksimaalselt käigust kaob ära. Sellel ei ole aga mitte mingit effekti teise poole kokku pressimiseks vajaliku jõu suhtes. Ikka täpselt sama.
No teeme ühe päriselulise näite ka. Oletame mul on lineaarse vedruga ratas, mis tühjalt vajutab esiamordi kokku 2cm ja peale istudes veel lisanduva 3cm. Kui ma nüüd selle ratta selge istun sõitma hakkan siis on mingi kindel vedru jäikus ehk spring rate ehk teisisõnu on vaja teatud hulk F´i, et seda vedru teatud hulk cm kokku suruda sõites. Keeran sellel samal rattal nüüd vedru niimoodi eelpingesse, et tühjalt amort ei liigugi ja peale istudes vajub 1cm. Lähen ja sõidan...kas nüüd on mul selle vedru kokku surumiseks sama hulga cm jagu vaja mingi teistsuguse hulk F´i? Kas mingisugune salapärane "vedru tööala" muutus ehk et nüüd tuli kuskilt mustast august maksimaalset amordikäiku juurde? Ei tulnud. Midagi muud ei juhtunud peale selle, et maksimaalne amordikäik vähenes ning tsiklil on nina rohkem püsti. Pannes sama F`i selle esivedru peale, pressid selle ikka samamoodi kokku/põhja sest...miks? Sest preloadi peale keeramine ei muuda vedru jäigemaks. Aga noh, sul on kindlasti selle kohta veel palju öelda ja targutada, nii et anna aga minna..

Muuhulgas, kirjuta neile (ja ilmselt veel sadadele vastava info jagajatele üle interneti) ja käse valeinfo ära muuta https://www.sportrider.com/technicaliti ... oad#page-4 "When you tighten the adjusting collar on a shock or increase the preload length by tightening the adjuster on the fork, you are indeed increasing the initial force exerted by the springs. This decreases sag, making the bike ride higher. It does not, however, increase the spring rate"
On ikka krdi kunnid küll eksole, jagavad inimestele süüdimatult valeinfot :lol: :wack:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 25 Jaan 2019, 15:49
Postitas mx77
Sa oled will ikka tõeline klaviatuurikunn tegelikult ja kirjutad enamuses asjadest millest sa mitte midagi ei tea.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 25 Jaan 2019, 16:34
Postitas will111
braavo. nüüd panid mu lõplikult paika...i have no comeback from that. sinu tarkus ja argumenteerimisoskus on ikka maailma tasemel. no nüüd, kus sa nii kindlameelselt ütlesid, et ma kirjutan asjadest, millest ma midagi ei tea, ega mul ei jää vist muud üle kui tunnistada, et ma eksisin, jah? :D

jättes korra kõrvale selle, mida mina arvan või millest mina kirjutan...mismoodi sa kommenteerid kõike seda, mida kirjutavad kõik teised allikad üle laia interneti? nad vist kirjutavad samuti kõik asjadest, millest nad midagi ei tea? muuhulgas näiteks üks vedrude tootja..
ühe näite ma tõin juba eelmises postis, aga lisan mõned veel...seda nimekirja võiks muidugi jätkata lõputult:
http://www.promecha.com.au/sag_preload.htm
https://www.motorcyclistonline.com/maki ... ogy#page-2
http://sonicsprings.com/catalog/preload ... rticle.php

igatahes, siit alates läheb siis too paljukiidetud igno funktsioon peale. ei viitsi rohkem aega raisata mingi põhimõttelise klouni peale

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 25 Jaan 2019, 23:24
Postitas Dusterx
Mis te kaklete, mõlemal on mingi piirini õigus. Kui preloadi peale keerata, siis on see kahjuks näiline jäikus, jäigem tunne väikeste muhkude otsas on küll, kuid see auk, mis amordi põhja lõi, teeb seda endiselt. Ega vedru sellest jämedamaks ega kangemaks ei läinud, et ta stardib oma tööala skaalal juba sügavamalt. Kui vedru on lödi, siis vedru ongi lödi.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 26 Jaan 2019, 00:27
Postitas will111
kuidas sa seda seletad, millest tuleneb see jäigem tunne? tõesti, see auk või karm pidurdus mis amordi enne põhja lõi, teebki seda endiselt ja täpselt samamoodi. sellest võib juba tegelikult tehagi automaatselt väga lihtsa järelduse, et vedru jäikus ei ole mitte kuidagi, kuskile suunas muutunud.

preloadi peale keeramine tähendab sisuliselt lihtsalt seda, et sa keerad end kruvi abil vedru otsas kõrgemale (koos rattaga muidugi). vedru amordi sees jääb tegema täpselt sama tööd, täpselt samades tingimustes. sina koos rattaga istud selle sama vedru otsas ja vedru on täpselt millimeetri pealt sama palju kokku surutud sest see kui palju sa olid varasemalt preloadi vedrule peale kruttinud, ei oma nüüd enam mingit tähtsust - tsikli ja sõitja mass ületab ALATI preloadiga vedrule peale keeratud pinget. samast august läbi sõites pressitakse seda vedru täpselt sama palju kokku ja kõik tundub täpselt samasugune. kõik ongi täpi pealt sama, välja arvatud ehk see, et ratta geomeetria on natuke muutunud, juhul kui kruttisid ainult esiotsa.
üks erand on ka. juhul kui sa oled oma amordi ja vedru seal sees mingil viisil suutnud keerata nii kõva preloadi alla, et isegi kui ratta seljas istud siis amort on endiselt maksimaalselt lahti - teisisõnu 0 sag. see oleks nüüd see koht, kus mx`l on "mingi piirini õigus". ainult, et esiteks see siiski ei tähenda, et vedru jäikus oleks muutunud, see tähendab vaid, et oled oma tsikli vedrustuse totaalselt peepu keeranud. ja teiseks, lähtuvalt eelnevast mitte keegi mitte kunagi ei seadista ühtegi amorti reaalses elus selliselt sest see oleks täielik idiootsus! isegi ringrajatsiklitel on ikka mingi väike sag olemas.

tahaks lihtsalt selle jutu kokkuvõtteks öelda, et kogu see vedru värk on tegelikult nii lihtne, et isegi väike poiss koolitunnis pastakaga mängides peaks saama aru, mis ja kuidas seal toimub. mina tegin omale need asjad selgeks umbes 9-aastaselt lego technikuga mängides. väga lihtsalt saab simuleerida erinevat preloadi, erinevaid spring rate ja igasuguseid muidki aju. midagi keerukat seal ei ole, ja kui ka siiski tundub olevat siis ülal antud linkidel on asi mitme erineva nurga alt väga põhjalikult ära seletatud. midagi muud pole vaja teha kui lugeda ja mõista, ei ole vaja uskuda willi juttu kui ei taha seda mingil juhul teha. aga mõne inimese jaoks on foorumis kellegile ära panemine ilmselt lihtsalt oluliselt suurem ja tähtsam missioon kui ühe lihtsa mehaanilise süsteemi mõistmine.

kui mx tahaks mulle korrektselt ära panna siis ta oleks võinud lihtsalt hiljem lisada, et ta rääkis vaid progressiivsest, mitte lineaarsest vedrust :D

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 26 Jaan 2019, 00:35
Postitas Dusterx
Kui preloadi metsikult peale keerata, siis kipub asi veidi põrkama vs varasem, olen ühe sellise käraka otsa sattunud, preload oli lõpuni keeratud ja mingid puksid ka veel vahele topitud...Uued vedrud ja paksem õli igatahes ravis antud tsikli ära.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 26 Jaan 2019, 00:43
Postitas will111
jah, no kui väga metsikult oli preloadi siis mine tea, äkki oligi asi nii jäigaks aetud, et sag 0 isegi kui sõitja peal istub. preload lõpus ja mingid puksid veel lisaks vahel võib sellise efekti anda küll. muidugi eelmine omanik/sõitja võis olla lihtsalt nii raske vana, et tema raskuse all siiski mingi sag oli...isegi nende pukside ja põhjas preloadiga