Mis juhtub, kui panna pikem amort?
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Mis juhtub, kui panna pikem amort?
Mis juhtub, kui ma oma Triumph Tiger 800 "Roadie" 345.5mm pikkuse amordi asemele panen Tiger 800 XC 15.5mm pikema ehk 360mm pikkuse amordi?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?
Kui sag-i paika saad siis ei juhtu midagi erilist. amordi käik ilmselt küll väheneb. kuna sagi saavutamise arvelt on amordi varras rohkem korpuses sees, aga see pikkuse erinevus on marginaalne
-
- Postitusi: 316
- Liitunud: 11 Juun 2014, 10:05
- Tsikkel: sv1000, fjr1300p
- Asukoht: tallinn-riia-tartu-põlva
- Tänanud: 93 korda
- Tänatud: 44 korda
- Kontakt:
Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?
kui ülevalt ei lase madalamaks siis natukene stabiilsemaks rahulikumaks läheb maanteel kuid siiski marginaalselt, kui sag õige ja kannatab reguleerimist või õliga(vedelam/paksem) katsetamist et saada enda ratta jaoks normaalseks siis pane alla
mul fzs600 all kawa zx6r amordid need 20 mm pikemad, rinkal vahe tunda igapäeva liikluses pigem rahulikum originaalist
dare to dream…
eksarmukesed: thunderace - er6n - k1200rs - gsxf600 - fjr1300(gen2) - r6 - fz6 - dr650 - vtr1000 - f650gs - vfr800 - fjr1300(gen1) - fzs600 - fjr1300p(gen1)- ducu scrambler, f650gs Dakar, rs125
hetkel südant soojendamas: sv1000, fjr1300p(gen3)
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?
Mulle kõlab amordi pikkuseid vaadates, et jutt käib tagaamordist siiski. Tagaamort mõjub vedrustusele umbes 1:3 suhtega, ehk et 15mm erinevust tõstaks teoreetiliselt tagaotsa üles pea 50mm. See on päris palju ja võib vabalt põhjustada probleeme, kus tagakiige hakkab vastu summutit, keskharki vms käima. Lisaks niipalju ülesupitatud tagaosaga muutub juhitavus kindlasti äkilisemaks, Tigeril on suhteliselt agressiivne järeljooks niigi (90+mm teiste markide 110-120mm vastu mälu järgi).
Aga see on muidugi teoreetiline jutt, ise pole järele proovinud.
Re: Mis juhtub, kui panna pikem amort?
Mac, aga mille poolest need amordid veel erinevad? Ehk et miks seda vahetust üldse tahaksid teha? Kui üks on regullimatu ja teine regullitav amort siis tasuks kindlasti ära vahetada. Tagumine ots tõuseb muidugi kõrgemaks (väga suure tõenäosusega). Kui palju täpselt seda ei tea keegi sest üks asi on amordi pikkus "vabas õhus" ehk täies pikkuses lahtiselt ja teine asi see kui pikk ta on reaalselt tsikli massi all, veel kolmas asi see kui pikk ta on siis kui sina ise ka tsikli peal istud.
Kõig mõistlikum on mõõta sag'id ära vana amordiga. Ja siis uuega. Saad reaalsed erinevused teada. Kui on kõvasti kõrgem, saad natuke vedru preloadi maha keerata ja sellega kompenseerida. Järgmine variant oleks ilmselt mõne teist vedru kasutamine amordi vahel.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.