Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
Kas selline loks ketihammasrattal on normaalne?
Vt. näidiseks
Videos ei ole minu ratas, aga olukord on täpselt sama. Läbisõitu on 18000 km.
Tänud vastajatele!
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
ei ole. hammakas on ilmselt kulunud. halvemal juhul on kulunud võlli nuudid
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
Mul on jupp maad vanem GS500 ja ka sama probleem. Mul ka nuudid mingil määral kulunud. Läbisõitu hetkel ei oska öelda ja ei viitsi vaatama ka minna.
Ja kulunud on just nimelt võll, mitte hammasratas.
Normaalne? Kindlasti mitte.
Normaalne oleks ilmselt see, kui nuudud hammasrattal ära kuluks, hammasratas ongi kuluosa.
Võlli kulumine, eriti nii väikse läbisõiduga, pole kindlasti normaalne.
Internetis kaevates tundub paljudel olevat sama mure. Võimalik, et ongi GS500 tüüpviga. Imelik ainult, et aastatega pole midagi paremaks muutnud.
Niipalju on muutunud, et tundub, et 93+ on esimene hammasratas veidi laiema nuutide osaga. Nagu näha, siis sellest ka abi pole.
Internetis midagi räägitakse sellest, et hammasratta ja võlli vahele peaks mingit lubrikanti panema, et ei kuluks. Aga see on tagantjärgi tarkus.
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
tegelikult pole kumbki päris normaalne. pigem näitab seda, et algusest peale on jäetud neile osadele liiga suur "tühikäik", mis omakorda kasutades hakkabki siis aina rohkem seda materjali taguma ja loks muutub suuremaks. mida suurem see loks on, seda kiiremini ta veel suuremaks muutub.
aga parem oleks muidugi kui kuluks ära hammaka pool sest seda osa peab nagunii vahetama üsna tihti ja see ei maksa ka suurt miskit.
iseenesest midagi väga hullu ei juhtu kui ta seal loksub niimoodi aga jah normaalsusest on asi kaugel
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
Tänan info eest kamraadid!
Mind üllatas asjaolu, et sellise loksu juures on nii võlli kui hammaka "kulumine" nii ühtlane ja hambad on kandiliste servadega. Tavaliselt liikuvad metalldetailid justkui needivad ennast ära ja servad muutuvad laiemaks kumeraks ja ellipsiks jne.
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
CHUCK kirjutas: ↑19 Mär 2019, 22:29Tänan info eest kamraadid!
Mind üllatas asjaolu, et sellise loksu juures on nii võlli kui hammaka "kulumine" nii ühtlane ja hambad on kandiliste servadega. Tavaliselt liikuvad metalldetailid justkui needivad ennast ära ja servad muutuvad laiemaks kumeraks ja ellipsiks jne.
Honda puhul pidi võlli ära kulutama b-varuosana saadavad esimesed tähikud, mille kõvadus on liiga suur. Aga täpselt nii võlli hammakad kuluvadki, kui loksub. Uue võlli otsa hammakas läheb ikka väga tuugalt.
Kui olukord selline nagu videos, siis kogu raha ja tuleb võll ära vahetada. Või siis saab ka uue hammaka panna, keevitusega võlli külge kinni, automaatne ketiõlitus peale ja saad probleem vähemalt 20k edasi lükata. Aga kui kunagi müüma hakkad ja see kombo tehtud, siis ole ikka mees ja ütle, et selline aretis tehtud.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
miks seda võlli kohe tingimata vahetada tuleb? fakt on see, et vaatamata sellele, et hammakas seal niimoodi loksub, ta võib seal veel samamoodi loksuda ilmselt vähemalt mingi 40kkm. vaevalt ta peale sedagi võlli puhta ümmarguseks suudab ajada, lihtsalt siis võib olukord juba nii hull olla, et hästi ei taha enam järgmist ketikat sinna otsa pistma hakata lootuses, et küll veel peab. teiselt küljest võibolla polegi midagi väga suurt muutust, oleneb sõidustiilist. tegu on suht nõrga mootoriga ka.
mis veel seda vahetamist puudutab siis vahetamise peale tasub mõelda alles siis kui võlli nuudid on tõesti visuaalselt ja mõõdetavalt kulunud. kui see kulumine on selline äärepealt tajutav siis suurima tõenäosusega jääb ka uue võlli peal hammakas ikkagi sisuliselt samamoodi loksuma ja õige pea on ikka täpselt sama seis. sellel tsiklil on võibolla võll lihtsalt ebatäpselt tehtud ja selline loks ongi paratamatu reaalsus.
-
- Postitusi: 3124
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 325 korda
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
Spoiler
will111 kirjutas: ↑20 Mär 2019, 01:15miks seda võlli kohe tingimata vahetada tuleb? fakt on see, et vaatamata sellele, et hammakas seal niimoodi loksub, ta võib seal veel samamoodi loksuda ilmselt vähemalt mingi 40kkm. vaevalt ta peale sedagi võlli puhta ümmarguseks suudab ajada, lihtsalt siis võib olukord juba nii hull olla, et hästi ei taha enam järgmist ketikat sinna otsa pistma hakata lootuses, et küll veel peab. teiselt küljest võibolla polegi midagi väga suurt muutust, oleneb sõidustiilist. tegu on suht nõrga mootoriga ka.
mis veel seda vahetamist puudutab siis vahetamise peale tasub mõelda alles siis kui võlli nuudid on tõesti visuaalselt ja mõõdetavalt kulunud. kui see kulumine on selline äärepealt tajutav siis suurima tõenäosusega jääb ka uue võlli peal hammakas ikkagi sisuliselt samamoodi loksuma ja õige pea on ikka täpselt sama seis. sellel tsiklil on võibolla võll lihtsalt ebatäpselt tehtud ja selline loks ongi paratamatu reaalsus.
Nagu ma enne ütlesin, siis minu vastus lähtus kirjeldusest, et olukord on sama hull nagu videos.
Kui esimene tähik seal nii loksub, siis nuudid on täitsa kindlalt kulunud. Videoski näha, kui nuut liigutatati tööpinnalt eemale, siis ka loksumine kadus.
Minul loksus samamoodi ja võll oli selline.
Tegelikult võiks üldse ratta omanik esimese tähiku küljest ära keerata ja siis on kohe näha tegelik olukord.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
On keegi seda võlli vahetanud?
Palju selleks mootorit lahti kiskuda tuleb?
Netis kaevates on jäänud silma, et ainult vasaku poole lahti võtmisega peaks selle kätte saama. Ja ülemist otsa pole selleks üldse vaja puutuda.
Oskab keegi seda kinnitada või ümber lükata?
Muidu varuosakataloogi uurides tundub, et ainuke asi mis uuema tüübi esimese hammasratta kasutamisel erinev on, on spacer, number 38.
Spoiler
Vanemal on 27531-01D00, 35.6mm
Uuemal on 27531-01D10, 32.7mm
See annab umbes 3mm rohkem ruumi hammasratta jaoks.
Uuema tüübi hammasratta laiuseks pakutakse 8.5mm, mis tähendab, et vanemal on siis kontaktpinda ainult 5.6mm? See teeb siis 52% rohkem kontaktpinda kui panna uus.
Kui võlli vahetama hakata, siis tundub, et 89-93 aasta mudelil on täiesti mõistlik teha upgrade.
Lisaks võllile on siis vajalik ka uus spacer, mis maksab alla 20€. Või kui treipink käepärast, saab ka ehk ise lühemaks teha.
Teemaalgatajat see upgrade teema muidugi ei aita, tal on juba upgrade tükid küljes.
Re: Eesmine ketihammasratas loksub võlli peal (Suzuki GS500 / 2005a)
Lihtsalt infoks.
Geeniused on projekteerinud selle ühenduse mingil põhjusel ujuvaks ja hästi määrituks.
Kui ei määri kulub ära. Sama nähtus esineb ka muudel mudelitel.
Enne kui hakad võlli vahetama.....
Järgneb järeleproovitud reklaam. Täitsa töötab.
Idee on selles et kasutab kogu nuudi pinda, ka äärtest kulumata osa.
https://kkbike.it/en/
Kas neid ka GS500 jaoks kuskil müüakse ei oska ütelda.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.