Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
2715
Postitusi: 143
Liitunud: 19 Aug 2012, 21:37
Tänatud: 35 korda

Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Lugemata postitus Postitas 2715 »

Pole küll kaherattaline sõiduk vaid bagi GSXR 600 mootoriga, mis enamuse oma tööst teeb peale 10 000 pööret kuni piirajani ja sel läksid kepsusaaled laiali.
Muidugi mootori varasem ajalugu on teadmata millal ja kas üldse on vahetatud ning kui nüüd panna uus vänt ja kepsud siis kui tihti näiteks ringrada sõites sellises mootoris asju vahetatakse et ennetada kallimaid purunemisi?
Arvamusi selle kohta netis on ka seinast seina alustades 5 tunnist kuni mittekunagini...
Samas küsiks ka tasakaalustusvõlli kohta kas selle ärajätmine muudaks vibratsiooni neljasilindrilisel mootoril kuidagi eriti suureks?
Peaks ju selline mootor end ise tasakaalustama sest kolvid liiguvad ju vastamisi ja tasakaalustavad inertsijõude?
Lihtsalt tundub kummaline et mootorisse mis käib 13 000 pööret on pandud asi, mis pole tasakaalus ja pöörleb väntvõllist poole kiiremini ehk 26 000 pööret?

Kasutaja avatar

citikas
Postitusi: 75
Liitunud: 27 Apr 2004, 22:07
Tsikkel: Honda Blackbird
Asukoht: lõuna eesti
Tänanud: 3 korda

Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Lugemata postitus Postitas citikas »

See tundub bagide tüüpviga.
Probleemi lahendaks kuivkarteri süsteem. Mis on kallis ja võistlustel keelatud.
Kui mootor on motika peal siis kurvis mootor kaldub ja õli surutakse karteri põhja. Bagi peal aga mootor kurvis ei kaldu ja õli surutakse mootoris küljele.
Enamasti vist pannakse lihtsalt liiter õli rohkem sisse kui norm ette näeb. Aga on ka siis laiali lennanud mootoreid.


Lembit
Postitusi: 219
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Kui kepsusaaled jäävad kasvõi natukesekski kuivale, siis on nende eluiga pigem loetav sekundite, kui tundidega. Seega õlitus kurvijõudude korral tuleks kindlasti korda saada. Kuiv karter on muidugi väga hea variant, aga kui see on keelatud, siis võiks mõelda kas Accusump tüüpi lahendusele või ka lihtsalt täiendavatele vaheseintele karteris.
Kui õlitusega on kõik korras, siis tehase pööretepiiraja juures peakski olema kepsusaalede eluiga väga pikk. Pööretevahemikku tõstes on juba arvutada ja katsetada vaja. Ei ole ju teada täpselt, mis pöörete juures kepsu alumine silm deformeeruma hakkab ning see mõjutab õlikile paksust saale ja väntvõlli vahel.

Kolvid tasakaalustavad endid esmaste vibratsioonide osas. Jõud, mis tekivad 2 korda iga mootoripöörde jooksul seetõttu, et kolb liigub ülemise poole kolvikäigust kiiremini, kui alumise poole, tasakaalustatakse selle 2 korda kiiremini pöörleva tasakaalustusvõlliga.
Kui tahad katsetada, siis tõenäoliselt võid tasakaalustusvõlli välja visata. Samas võib siis olenevalt mootorikinnitustest mingeid põnevaid vibratsioone ka raami kanduda, mis siis mingeid asju lammutama asuvad.


will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Lugemata postitus Postitas will111 »

mida see tasakaalustusv]lli välja viskamine seal täpsemalt andma peaks? (peale ägedama "ralli" tunde..)

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Tasakaaluvõlli võib neil ära jätta. Enamustel turbokatel ka tehakse seda just õlituse parandamiseks. Teiseks tasuks panna õlirõhu tõstja mootorisse. Üle tasub vaadata ka õlijahutus, vb paigutada õliradikas siis kui pole. Tasub ka õli enda peale mõelda, mul endal turbomootor, mis kuumeneb kiiremini ja rohkem kui originaalis oli, seega kehva õlijahutusega muutub õli liiga vedelaks ja määrimisomadused muutuvad kehvemaks. Ise läksin 10w40 pealt üle 10w60 Motorexi peale. Minu rattal põlesid saaled samuti ära dünotades suure koormuse all, seega puhtalt õlituse viga.

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

citikas
Postitusi: 75
Liitunud: 27 Apr 2004, 22:07
Tsikkel: Honda Blackbird
Asukoht: lõuna eesti
Tänanud: 3 korda

Re: Saalede vahetuse intervall võidusõidus?

Lugemata postitus Postitas citikas »

Rallikrossi selle aasta tingimustes nagu oleks isegi kuivkarteri süsteem lubatud. Otseselt keelatud pole, näitena õliradiaatori lisamine on lubatud
Aga mootori sees praktiliselt pole lubatud midagi teha. Kui tehniline komisjon leiab et balanss võll on hooratas siis selle eemaldamine pole lubatud.
https://rallikross.ee/wp-content/upload ... d-2019.pdf

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”