Lithium-ion aku

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Tort
Postitusi: 1554
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Tort » 13 Mai 2019, 13:04

Suured tänud :bsmile:


Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Toetajaliige
Postitusi: 917
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas indumen » 13 Mai 2019, 13:44

mingisugune selline junn on
http://www.oxfordproducts.com/motorcycl ... nt_system/

aga jah oli tõesti ühendatud nõnda et kõik juhtmed küljes (ainuke tarbija peaks olema siiski tehase immo), talve jooksul teda kuuris väga torkimas ei käinud, paar korda ehk ainult et kontrollida kas ikka elus, uuesti ühendamisel läks minutiga ilusti "maintenance" olekusse
hea oleks muidugi kuidagi kontrollida kas on mingisugune liigne tarbimine ka hetkel seistes. Itaalia ratas ju siiski (lol)
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Ain » 13 Mai 2019, 14:16

On olnud 2 ratast millel peal signa/immo. Noname hiina akuga tühjenesid nädala kahega nii, et käima ei saanud. Peale korraliku aku paigaldust enam probleeme polnud. Ühel juhul läks peale Bosch ja teisel juhul Yuasa. Isiklikult ei ole näinud vajadust midagi veel kangemat panna..Hea AGM aku toimib aastaid ja probleemideta. Enamik tsiklitootjaid paneb tehasest peale just Yuasa akud kuna neil on korralik käivitusvool ja ka kestavad.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Monstro
Kaupmees
Postitusi: 88
Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
Asukoht: kadriorg
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Monstro » 13 Mai 2019, 14:59

indumen kirjutas:
13 Mai 2019, 13:44
Spoiler:
mingisugune selline junn on
http://www.oxfordproducts.com/motorcycl ... nt_system/

aga jah oli tõesti ühendatud nõnda et kõik juhtmed küljes (ainuke tarbija peaks olema siiski tehase immo), talve jooksul teda kuuris väga torkimas ei käinud, paar korda ehk ainult et kontrollida kas ikka elus, uuesti ühendamisel läks minutiga ilusti "maintenance" olekusse
hea oleks muidugi kuidagi kontrollida kas on mingisugune liigne tarbimine ka hetkel seistes. Itaalia ratas ju siiski (lol)
selle saab välja peilida ja mõõta. Oxfordi ees mina seisukohta ei oma ja lahingusse ei läheks.
Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
Kasutaja avatar

Monstro
Kaupmees
Postitusi: 88
Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
Asukoht: kadriorg
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Monstro » 13 Mai 2019, 15:01

Ain kirjutas:
13 Mai 2019, 14:16
Spoiler:
On olnud 2 ratast millel peal signa/immo. Noname hiina akuga tühjenesid nädala kahega nii, et käima ei saanud. Peale korraliku aku paigaldust enam probleeme polnud. Ühel juhul läks peale Bosch ja teisel juhul Yuasa. Isiklikult ei ole näinud vajadust midagi veel kangemat panna..Hea AGM aku toimib aastaid ja probleemideta. Enamik tsiklitootjaid paneb tehasest peale just Yuasa akud kuna neil on korralik käivitusvool ja ka kestavad.
nõustun 100%, kuid oluline on ikkagi ka protseduurid enne esmane kasutusele võttu. Olen võtnud meestel aku käest ära, kes poe ees tsikli kõrval valavad hapet sisse, et kohe paigaldada ja sõiduga alustada.
Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Toetajaliige
Postitusi: 917
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas indumen » 17 Mai 2019, 08:12

Mõningased loomkatsed, 3.5 päeva seisis ilma laadimata (peale laadimist selle oxfordi laadijaga) käivitus kaks korda järjest probleemideta, nüüd mõned päevad tööl käidud ja hommikused õhtused käivitused ka toimivad, et päris surnud vist ei ole siis aku, kuigi veidike elavamalt võiks starter toimetada küll.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas ping » 20 Juun 2019, 02:14

Akul ja "akul" on päris suur vahe.
Näiteks suurele mootorile sobiv Yuasa YTX24HL-BS kaalub tootja andmetel 7,9kg.
Täpselt samade mõõtudega Exide YTX24HL-BS kaalub netipoodide andmetel 4,5kg.
Elektrolüüti mahub sellesse akusse 0,99L.
Kes kooli füüsikatundides päris maganud pole, peaks mõistma et ühes akus on midagi paari kilo võrra vähem sees.
Vaevalt kaaluvahe plastkarbi või elektrolüüdi kaalust tuleb.
Ühe aku plaadid on urbsemad (samas kergemad), annavad küll suure pinna tõttu voolu välja aga lagunevad rutem.

(Tühja akuga käivitades murenevad akuplaatide osakesed akuplaatide kanderestide küljest lahti, kaotavad elektrilise kontakti plaadi massiga ja aku ei anna enam sisetakistuse suurenemise tõttu vajalikku käivitusvoolu välja.
Aku sisetakistust mõõdetakse spetsiaalse testriga. Kui keegi tunneb huvi mõõteriista kohta, siis võin margi avaldada.)

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Juun 2019, 03:38

aga äkki oleneb hoopis, millise "netipoe" andmeid sa vaatad? :D
https://suomenakut.fi/mp-_ja_kelkan_aku ... s_12v_21ah
vihje - paino tähendab soome keeles kaal ja nagu näed, selleks on seal märgitud 7.55kg

järgmine näide https://www.battery-import.eu/p/exide-b ... ytx24hl-bs
7.27kg

eeldan, et ma rohkem ei pea näidetega jätkama ja point jõudis kohale..

ma nüüd ei ürita väita, et akul x ja akul y ei ole kunagi mitte mingisugust vahet, loomulikult on mingid erinevused ja loomulikult on üks alati natuke parem kui teine. aga ei maksa nii naiivne ka olla, et kuskilt nähtud juhuslikke numbreid koheselt puhtasse kulda konverteerida ja suuri koolifüüsikale põhinevaid järeldusi tegema hakata. sama kindlalt (või siis ebakindlalt) võiks väita, et see jauza kaalub tootja andmetel 7,9kg justnimelt koos elektrolüüdi, paksema plastkarbi ning võibolla veel koos mingisuguse pakendiga. teisel aga on kuskil mõõdetud kilo võrra vähemaks valuetava kaaluga, ilma lüüdita ja ilma igasuguse pakenduseta. kas see täpselt nii just ongi, krt seda teab aga fakt on see, et kui tahad päris üks ühele võrrelda siis peaksid võtma mõlema isendi kasutusvalmis näidise ja ühe sama kaalu peal need kõrvuti ära kaaluma. peale seda võid hakata rääkima füüsikatunnist ja sellest, kas ja mida ühel või teisel paari kilo võrra vähem või rohkem sees on :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Toetajaliige
Postitusi: 917
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas indumen » 20 Juun 2019, 08:18

Kuna peale nädalast välismaa reisi koju tulles ja tsiklit käivitada üritades ei teinu enam piuksugi (hoolimata sellest et laadija oli järgi), siis võtsin selle aku kaenlasse jalutasin ühest viisakamast akupoest läbi kus tester peale visati, surnud mis surnud.
Järgmiseks sai uuritud patareid.ee poest liitiumi võimalusi täpsemalt, aga tarne oli tellimise peale ja 2 nädalat, niiet seekord sai kampaania hinnaga yuasa performance aku võetud siiski, grammike oli ka sellel käivitusvool kõrgem, ja kõrva järgi veab ikka tunduvalt nobedamalt käima küll, see odav mis ära suri ei vedanud ka uuest peast nii hästi.


SHIDO LTX20L liitium oleks olnud kampaania hinnaga 159€
Exide liitiumi pakuti 230€ eest
Yuasa YTX20H-BS 18Ah High Perfomance läks praegu maksma 112€
eks siis vaatame kas kestab üle ühe aasta :D talveks võtan kindlalt maha seekord ka, olenemata "targast laadijast"
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas ping » 20 Juun 2019, 17:50

will111 kirjutas:
20 Juun 2019, 03:38
Spoiler:
aga äkki oleneb hoopis, millise "netipoe" andmeid sa vaatad? :D
https://suomenakut.fi/mp-_ja_kelkan_aku ... s_12v_21ah
vihje - paino tähendab soome keeles kaal ja nagu näed, selleks on seal märgitud 7.55kg

järgmine näide https://www.battery-import.eu/p/exide-b ... ytx24hl-bs
7.27kg

eeldan, et ma rohkem ei pea näidetega jätkama ja point jõudis kohale..

ma nüüd ei ürita väita, et akul x ja akul y ei ole kunagi mitte mingisugust vahet, loomulikult on mingid erinevused ja loomulikult on üks alati natuke parem kui teine. aga ei maksa nii naiivne ka olla, et kuskilt nähtud juhuslikke numbreid koheselt puhtasse kulda konverteerida ja suuri koolifüüsikale põhinevaid järeldusi tegema hakata. sama kindlalt (või siis ebakindlalt) võiks väita, et see jauza kaalub tootja andmetel 7,9kg justnimelt koos elektrolüüdi, paksema plastkarbi ning võibolla veel koos mingisuguse pakendiga. teisel aga on kuskil mõõdetud kilo võrra vähemaks valuetava kaaluga, ilma lüüdita ja ilma igasuguse pakenduseta. kas see täpselt nii just ongi, krt seda teab aga fakt on see, et kui tahad päris üks ühele võrrelda siis peaksid võtma mõlema isendi kasutusvalmis näidise ja ühe sama kaalu peal need kõrvuti ära kaaluma. peale seda võid hakata rääkima füüsikatunnist ja sellest, kas ja mida ühel või teisel paari kilo võrra vähem või rohkem sees on :)
Ei maksaks eeldada, et ma ise pole naid asju käes hoidnud.
Olen nii tsikli- kui autoakusid mõõtnud. Nii kaalu, kui ka sisetakistust.
Sellest ka mõte, et selline tarkus võib nii mõnelegi kasuks olla, kes kasutab suurte silindritega (vanemat 2 silindriga) mootorit.
(Näiteks, kuigi BMW`l on ka suured silindrid, siis tänu kiirekäigulisele reduktoriga starterile, piisab talle 140A käivitusvooluga akust ja uuema BMW omanikke see teema oluliselt puudutama ei peaks.)

Tallinnas poes riiulipealt võetud pakendis Yuasa kaalus 8,5kg ja pakendis Exide 7,3kg.

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Juun 2019, 19:39

Ma ei eeldanudki midagi sellist, kommenteerisin täpselt seda, mida sa kirjutasid ja ei midagi enamat. Kui ei usu, võid mu jutu uuesti läbi lugeda. Kirjutasid netipoodide ja tootjate andmetest. Tõin näited sellest, et netipoodide andmed on väga erinevad nii teineteisest kui sellest, mida sina välja pakkusid. Ja nagu näha siis reaalselt ongi suurema osa selliseid andmeid vähem või rohkem (või väga palju rohkem!) valed.
Kuna sa aga eelnevalt EI kirjutanud, et oled neid käes hoidnud...siis miks ma peaksin eeldama, et oled? Või veel enam, et oled neid reaalselt kaalunud? :)

Anyway, kui ise väidad nüüd, et oled kaalunud ja reaalselt ühe ja teise kaalu erinevus on ~1kg siis rääkisid ju ennist otseselt iseendale vastu. Või mismoodi saab siit järeldada, et ühes on "midagi paari kilo võrra vähem sees"? Kilo võrra vähem ehk jah ning sellest võibki järeldada seda, et akul ja akul on mõningane erinevus, nagu ma ka ütlesin. Kuid see on ikka drastiliselt erinev tulemus võrreldes sellega, millele sina eelnevalt viitasid (7.9-4.5=3.4kg)
See on kõik õige, et akud annavad mõnevõrra erinevat käivitusvoolu välja ja kestavad ka natuke erinevalt, aga kui sa võtad tollesama jauza ja exide ning kasutad neid sama tsikli peal õigesti ja täpselt ühtmoodi siis nad mõlemad toimivad täiesti kenasti ning eluea vahe pole ka kohe kindlasti mitte kordades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Ain » 20 Juun 2019, 21:27

Yuasa ja Exide vahe on küll päris suur oma kogemusest..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Juun 2019, 22:02

No võibolla siis on, aga kaaluvahe igatahes pole just eriti märkimisväärne :D

Exide ise pole kasutanud (või ei mäleta) aga Yuasa oli aku nagu aku ikka. Ei ütleks, et midagi maagilist. Töötas teatud aja ja täitsa hästi, aga siis suri ära nagu nad kõik.
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Lithium Ion aku

Lugemata postitus Postitas ping » 22 Juun 2019, 00:08

Ma ei tahtnud ühegi tootja kaupa maha teha, vaid juhtida tähelepanu teatud nüanssidele, mis võivad aku valikul kasuks tulla.
Eks igaüks teab ise, kuhu ja mille eest oma raha annab.
Isegi see Exide ETX24HL on päris kobe tükk oma hinna (80eur) eest.
Tester näitas sisetakistuseks 5,9 millioomi, mis lubab arvestuslikku max starterivoolu 460A .
https://www.youtube.com/watch?v=NO65RZ9WjqI&t=8s
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5842
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 757 korda
Tänatud: 628 korda
Kontakt:

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 22 Juun 2019, 08:46

Ain kirjutas:
20 Juun 2019, 21:27
Yuasa ja Exide vahe on küll päris suur oma kogemusest..
Pliiaku on pliiaku. See, et kas YUASA on parem, kui EXIDE või VARTA või MOTOBATT või DYNAVOLT või BOSH või DEKA või SHORAI või ... igaüks võib valida siit omale sobiva nime loetelu jätkamiseks. See on täpselt hea arutelu nagu milline õli on parem. Kui tehnoloogia on sama siis saavad olla akude erinevused marginaalsed.

Mul on olnud...
-YUASA ... elas 3 aastat
-VARTA ... elas 3 aastat
-EXIDE ... elas 5 aastat
-noname ... 7-s aasta käib
-Toyota peal oli mulle tundmatu tootja aku, mis kestis tehasest kuni auto müümiseni 10 aastat hiljem

Mis järelduse me sellest teha saame? Seda, et pliiaku eluiga on enamasti suurem, kui grantiiaeg.
Kui keegi magab paremini, kui ostab endale YUASA aku siis tore, ostke endale YUASA. Ratsionaalset inimest enamasti brändid ei huvita vaid keskendutakse toimivale lahendusele.

PS. Ühe reservatsiooni teen ma küll: YUASA vs noname aku vahel valides saad sa kindel olla, et YUASA toode on valmistatud teatud tehnoloogilisi ja kvaliteedinõudeid järgides.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Ain » 22 Juun 2019, 09:23

Kui viitsid siis otsi üles saade kus Neeme räägib akudest. Kindlasti on positiivseid erandeid nn. noname akudega. Õli ja akut hästi võrrelda minuarust ei saa.. Aku juures on asju mis kohe silma/kõrva hakkavad... esimesena käivitusvool. Võta näiteks esimene ettejuhtuv Dynavolti aku ja vaata mis on selle käivitusvool. Kas üldse leiad selle kuskilt?
Ma pole küll proovinud aga arvan, et kui paneksin tonnisele Can-Amile Dynavolt aku peale siis see ei tõmbaks seda käimagi.. Omal on Yuasad kestnud ikka oluliselt kauem kui 3 või 5 aastat. Saanil on 2011 aastast peal. Tõmbas ilusti ka Põhjas -35 kraadiga lõbusalt mootori käima.
Aga ega tegelikult ei ole muidugi vahet .. igaüks ostab selle mis meeldib või rahakotile sobib..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Tort
Postitusi: 1554
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Tort » 22 Juun 2019, 09:36

Aga miks uute autode originaalakud kestavad 10 aastat (ja pärast mingite aiatraktorite peal veel edasi), samas mitte ühegi, sh originaalaku tootja, järgmine aku ei kesta üle 5a? :lol:
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5039
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 176 korda
Tänatud: 143 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas yeekim » 22 Juun 2019, 09:42

Tort kirjutas:
22 Juun 2019, 09:36
Aga miks uute autode originaalakud kestavad 10 aastat (ja pärast mingite aiatraktorite peal veel edasi), samas mitte ühegi, sh originaalaku tootja, järgmine aku ei kesta üle 5a? :lol:
Oleks siis 5a!
Mul juba mitu akut kuu peale garantiid otsad andnud- päevapealt :evil:
Ühel hommikul käivitad, probleeme pole, teed pikema otsa, laadimisega ka jama pole. Järgmise päeva hommikul aga ei tee piuksugi :roll:
Lae kasvõi NASA tehnoloogiaga, aku küpse!
Tsikli oma kestis aasta, paraku kaotasin tšeki ära :oops:

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas ping » 22 Juun 2019, 12:05

Tort kirjutas:
22 Juun 2019, 09:36
Aga miks uute autode originaalakud kestavad 10 aastat (ja pärast mingite aiatraktorite peal veel edasi), samas mitte ühegi, sh originaalaku tootja, järgmine aku ei kesta üle 5a? :lol:
Uue, garantiiga auto omanik ei käi kapoti all uurimas, et kas see sama aku oli ostmise hetkel autopeal.
Aku on tänapäeval auto kuluosa ja see vahetatakse garantii ajal tavapärase hoolduse käigus, omanikku tülitamata, testri (mis mõõdab aku sisetakistust) andmete alusel.

Kaasaegse auto laadimispinget/voolu juhib auto aju vastavalt etteantud programmile.
Selleks, et aku kaua kestaks peab aku vahetuse ajal sisestama uue aku koodi auto aijju.
Paigaldades autole uue "tundmatu" aku, hakatakse laadima seda "avariikraafiku" järgi, mis teele ei jäta aga aku eluea eest ei hoolitse kah.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4500
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 963 korda
Tänatud: 202 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 22 Juun 2019, 12:39

Ei kesta täna jah ükski aku enam 10a. Kui midagi millelgi, garantii korras välja vahetatakse, siis seda näeb hooldus ajaloos ja üldjuhul võetakse ka omanikult selle vahetuse kohta allkiri. Ma küll ei tea,et ükski eesti margiesindus akut niisama oma kulu ja kirjadega välja vahetab. Isegi tagasikutsumistega on omanik asjast teadlik.
Paljudel uutel autodel on täna Varta akud,mis kunagi olid super head ja kestvad, aga nüüd enam mitte. Põhjus minu meelest ühinemine Boschiga.
Tsiklil oli mul ostes peal aku Unibat ja kui otsa sai, siis maha võttes avastasin ,et sellel oli valge markeriga kuupäev ja vahetus koht kirjas. OEM Yamaha aku oli siis 4a pärast ostu välja vahetatud ja see Unibat kestis 11a. Mina hoidsin sellest 5a talvel külmas garaazis. Nüüd on Varta AGM ja see on ka üsna mitu aastat olnud. Paar aastat algul külmas ja nüüd on talvel hoolduslaadija taga.
Veokatele ja ka sõdukatele kel vaja, olen viimasel ajal soetanud Banner akud Motoralist ja need kestavad enam vähem hästi,lisaks on ka garantii korral tugi olemas,mitte ei laiutata käsi,et ise süüdi. Meil töö autod tagaluuktõstukiga ehk aku saab ikka kõvasti vatti ja Banner kestab seal vähemalt 3a(vanemaid veel pole ja need veel kestavad) võrreldes Vartaga mis 2a ära sureb.
Viimati muutis urmas66, 22 Juun 2019, 20:16, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Juun 2019, 14:14

see testriga alalisvoolu takistuse mõõtmine ning siis mingite põhjapanevate järelduste tegemine on ausalt öeldes mõnevõrra naljakas praktika. sisetakistus muutub päris suures vahemikus ja on akudel küllaltki erinev sõltuvalt päris mitmetest teguritest näiteks state of charge, temperatuur...või isegi lihtsalt isendite erinevused tootmisliinilt tulnuna (väidetavalt kuni ~10%). seega selline mõõtmine ei näita just kuigi täpselt selle aku "võimekust". sama aku puhul võib see olla üsnagi erinev juba lihtsalt erineval ajahetkel mõõtes.

kui huvi asjasse eriti süviti siseneda siis võib lugeda läbi selle whitepaperi ja/või seal tehtud kokkuvõtted https://actec.dk/media/documents/E4A527501A20.pdf
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 507
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Kauri » 22 Juun 2019, 16:21

Kui enamus persoone teaks elektrist vähemalt 5% sellest osast mida teab kasutaja ping, siis oleks foorumis elektrialast möla olematu kogus. Will, ma väga ei põrkaks pingiga, see mida kõik kuskile veebi üles riputavad ja puhta kullana jagavad, ei toimi paraku päris elus üsna tihti.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Juun 2019, 17:53

Ma ei väida, et minu jutt on puhas kuld või et kellegi teise oma on puhas s*tt. Ja noh, see viimane link mida jagasin nende mõõtmiste kohta pole nagunii kuskilt otsast üldse minu jutt ega väljamõeldis, ja samas pole ka kellegi suvalise netitarga "naised saunas rääkisid" tüüpi möla. See on akadeemiline töö. Täitsa usun, et kasutaja ping teab akudest nii mõndagi, mis ei tähenda aga et tema on ainuke inimene maamuna peal, kes akudest midagi teab. Kuivõrd ta suutis siia jagada ühel hetkel niivõrd küsitavaid numbreid, et see pani mind lihtsalt puhtast uudishimust kontrollima nende paikapidavust, või õigemini selle väite vettpidavust. Pean silmas siis konkreetset väidet justkui täpselt sama marki aku kaalub ühel tootjal pea poole vähem kui teisel. Selgus, et kaugeltki nii siiski ei ole!
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 507
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Kauri » 22 Juun 2019, 20:06

Meil on kunagi autoklubi siseselt tehtud test, kus sai võrreldud jaemüügi Varta akut ja autoeesinduses müüdavat Varta akut.
Mõlemad akud sama marki ja samade parameetritega.
Ja sai tehtud sama test uuesti teise mahtuvusega Varta akudele.
Igatahes oli tulemus see, et esindusest ostetud aku kaalus mõlemal juhul rohkem ja mitte vähe. Siit ehk tuleb ka järeldus miks originaalaku kauem kestab.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 130
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja » 22 Juun 2019, 22:10

Kauri kirjutas:
22 Juun 2019, 20:06
...Ja sai tehtud sama test uuesti teise mahtuvusega Varta akudele.
Teen väikse keelelis-terminoloogilise korrektuuri ehk "keeleka" - kondensaatoril on mahtuvus, akudel pigem ikka mahutavus vms.
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4500
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 963 korda
Tänatud: 202 korda

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 22 Juun 2019, 22:38

Spoiler:
Kauri kirjutas:
22 Juun 2019, 20:06
Meil on kunagi autoklubi siseselt tehtud test, kus sai võrreldud jaemüügi Varta akut ja autoeesinduses müüdavat Varta akut.
Mõlemad akud sama marki ja samade parameetritega.
Ja sai tehtud sama test uuesti teise mahtuvusega Varta akudele.
Igatahes oli tulemus see, et esindusest ostetud aku kaalus mõlemal juhul rohkem ja mitte vähe. Siit ehk tuleb ka järeldus miks originaalaku kauem kestab.
Ma olen aastaid ostsin just ühest sõiduautode margiesindusest Varta akusid, aga nüüd enam ei osta, sest need ei kesta, nagu vanasti ja võtavad nad need akud ka ikka sealt kust kõik teised Varta akusid võtavad. Tean sest sõber on seal selle esinduse töökoja poole juht.
Nüüd ostan sinu majast Bannerit :D ja võin kinnitada,et tulemus on parem ja raha kulub vähem. Samas raha ei ole sellisel juhul minul prioriteet vaid töökindlus ehk väljamaal peetis akudega veok on kordades suurem kulu,kui kõige kallimaid akusid osta. Nagu ma juba eelpool mainisin,siis täna Varta=Bosch ja mitte vastupidi ning see muutus juhtus äkki mõned aastad tagasi.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: Lithium-ion aku

Lugemata postitus Postitas ping » 23 Juun 2019, 10:04

Spoiler:
will111 kirjutas:
22 Juun 2019, 17:53
Ma ei väida, et minu jutt on puhas kuld või et kellegi teise oma on puhas s*tt. Ja noh, see viimane link mida jagasin nende mõõtmiste kohta pole nagunii kuskilt otsast üldse minu jutt ega väljamõeldis, ja samas pole ka kellegi suvalise netitarga "naised saunas rääkisid" tüüpi möla. See on akadeemiline töö. Täitsa usun, et kasutaja ping teab akudest nii mõndagi, mis ei tähenda aga et tema on ainuke inimene maamuna peal, kes akudest midagi teab. Kuivõrd ta suutis siia jagada ühel hetkel niivõrd küsitavaid numbreid, et see pani mind lihtsalt puhtast uudishimust kontrollima nende paikapidavust, või õigemini selle väite vettpidavust. Pean silmas siis konkreetset väidet justkui täpselt sama marki aku kaalub ühel tootjal pea poole vähem kui teisel. Selgus, et kaugeltki nii siiski ei ole!
Mul pole plaani minna faktidega firmade vastu sõtta, vaid juhtida ostjate tähelepanu, ja selleks sobivad netist leitud numbrid hästi. Neid numbreid saab igaüks ise väga erinevaid leida.
Kuna postiteenuse hind netipoest tellides peaks kaalupõhine olema, siis miks netipoed peaks sihilikult kaalu valetama kui tootjad kaalu ei avalda? Sooja kliimavööndi "odavate" netipoodide akud on avaldatud numbrite järgi odavamad ja kergemad. See tekitab kihu sealt kaupa osta.
(Mul sugulane ostis hiljuti 4 ühesudust "reklaami järgi uut" autorehvi netipoest. Kergem rehv oli 10,3kg ja raskem 13,5kg. Kvaliteedi kohta võib igaüks ise järeldada.)



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”