K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
shortcut
Postitusi: 123
Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
Tsikkel: HD FXDWG
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas shortcut »

Tere

Kuna elektri teemasid minu aju lihtsalt ei võta siis küsiksin nõu targematelt.
Nimelt oleks vaja teada, kui palju tarbimist ma saan enda rattale järgi lükata.

Tegemist on siis tavalise kick-start rattaga, millele toodab voolu magneeto, mille tootlikus peaks olema 200w (interneti allikad).
Vahele on pandud 2000 mikro faraadine (2000uF) 16A kondekas.

Praegused tarbijad on:

LED suunad -> 13,5v x 4 (1.1w x4) = 0.32592592593 A
Esimene halogeen pirn -> 12v - 55w = 4.5833333333 A
Tagmine LED tuli -> 12v - 5w (1/3/1 W) = 0.41666666667 A
Koso spido 12v - ? W = 0.41666666667 A (kuna vatte ei tea siis arvestame ka näiteks 5w)

kokku ca 5,7421 A ehk ca 6A ümardatuna.
Arvutan ma õigesti, et see peaks tarbimise poolelt olema kuskil 72w? Ja ma saan tarbijaid veel järgi panna kuni 127w ehk siis kuskil 10,5A?

Viimati muutis shortcut, 27 Mai 2019, 15:36, muudetud 1 kord kokku.


Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG

Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 722
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: K: Voolutarbimine kick-start rattal

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Telefonile on sul vaja seda 2.1A 5V juurde, sega mingit step-downi kasutades koormaks see paberil umbes:
2.1A * 5V = 10,5W = 12V * 0,875A
tegelikkuses läheb sealgi natukene kaduma aga hea buck konverter suudab neis piires vist max 95% tõhususega tööd rabada.
Aga insener arvestaks ampriga.

Sellised mõtted... aga et asja mitte liiga keeruliseks ajada, on poodides akupangad müügil ;) .

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Teema algataja
shortcut
Postitusi: 123
Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
Tsikkel: HD FXDWG
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas shortcut »

Tänud vastuse eest! Akupank pigem teeb asja just keerulisemaks kuna soov oleks telefoni kasutada GPS-ina lenksul.

Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Pilt

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
shortcut
Postitusi: 123
Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
Tsikkel: HD FXDWG
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas shortcut »

yeekim kirjutas: 27 Mai 2019, 15:21

Pilt

:D :D :D :bsmile:

Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Aga arvesta, et ees on ka parktuli, samuti Sa pidurdad(tuli)-kui on ikka tänavalegaalne. Kosol on ka märgutuled ja valgustus....

Aga selle mob.laadija saad Sa lõdvalt panna.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
shortcut
Postitusi: 123
Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
Tsikkel: HD FXDWG
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas shortcut »

yeekim kirjutas: 27 Mai 2019, 15:27

Aga arvesta, et ees on ka parktuli, samuti Sa pidurdad(tuli)-kui on ikka tänavalegaalne. Kosol on ka märgutuled ja valgustus....

Aga selle mob.laadija saad Sa lõdvalt panna.

edu

Parki ei ole järel ja ei pane ka.
Pidurituli on sinna sisse arvestatud.
Kosos spido on see MX versioon EX-02, pisike. Ei tohiks vast palju tarbida.

Usun, et kõige suurem tarbimine on:
a) liikluses fooritaga, suund sees ja pidur all
b) pimedas maanteel, suund sees, täistuli ja pidurdamine

Aga ülal on arvestatud siis maksimaalne tarbimine, kui kõik asjad korraga peaks järel olema. Ühtlasi see 200w voolutootlikust peaks ka vist olema @7000RPM ehk madalamatel pööretel on loogiliselt võttes tootlikus oluliselt madalam, aga nendel hetkedel peakski kondekas olema see, mis suudab voolutarbimise siiski ära "teenindada".

Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas joel »

See kondekas ei "teeninda" sul midagi. Väga jämedalt arvutades kondeka laeng 2000 µF * 12 V = 0.024 mC. Amper on kulon sekundis, seega 24 millikulonit on 24 mA sekundi jooksul või 1 A 24 millisekundi jooksul.

Joel

Virks
Postitusi: 65
Liitunud: 21 Apr 2018, 16:48
Tsikkel: Varadero
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas Virks »

shortcut kirjutas: 27 Mai 2019, 15:33

Aga ülal on arvestatud siis maksimaalne tarbimine, kui kõik asjad korraga peaks järel olema. Ühtlasi see 200w voolutootlikust peaks ka vist olema @7000RPM ehk madalamatel pööretel on loogiliselt võttes tootlikus oluliselt madalam, aga nendel hetkedel peakski kondekas olema see, mis suudab voolutarbimise siiski ära "teenindada".

Kondekas ei teeninda seal midagi.

Kasutaja avatar

Teema algataja
shortcut
Postitusi: 123
Liitunud: 30 Apr 2012, 17:28
Tsikkel: HD FXDWG
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas shortcut »

Tõmban ise teema kokku. Unustasin ära, et CDI tarbib enne pinge regulaatorit ca 2A-d ehk 24w ehk rohkem tarbijaid järgi ei "mahu" kui just koguaeg 7000RPM ei sõida.

Kavasaki GPZ900R
Honda Transalp 650
Honda Dominator
Suzuki DRZ400
Harley-Davidson FXDWG

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: K: Voolu tarbimine kick-start rattal (EDIT)

Lugemata postitus Postitas yeekim »

shortcut kirjutas: 27 Mai 2019, 19:56

Tõmban ise teema kokku. Unustasin ära, et CDI tarbib enne pinge regulaatorit ca 2A-d ehk 24w ehk rohkem tarbijaid järgi ei "mahu" kui just koguaeg 7000RPM ei sõida.

Aga proovi järgi!
Pane tarbija taha ja vaata, kas hakkab kakkuma või mitte?

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”