Tsiklipaagi keevitamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mis materjalist on tsikli paagid? Need mis on nö. plekist. Ja mis paksusega see plekk seal enamasti on?

Mõtlen siis seda, et kas tegu on tavalise musta metalli, roostevaba terasega või üldse mingi erimaterjaliga?

Ja veel, et kas kellelgi on mulle anda mõnda täiesti utiil paaki? Eelistatult lömmis, mõlkis. Sellist, mida vaja enam ei ole. Võin ka hiljem tagasi tuua kui tarvis :D



Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Metallpaagid peaksid ikka roostevabast terasplekist olema. Plastikpaagid aga pmst polüetüleenist.
Alumiinumpaake tehakse ka, kuid need kaetakse seest mingi ollusega.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mhmh, mind huvitab jah ainult metallpaagi teema antud hetkel. Roostevaba, no selge. Kuigi huvitav, et siis nii mõnedki paagid väidetavalt seest ikka päris rõvedalt ära roostetavad :D ise küll pole ühtegi väga rõvedalt roostetanud paaki käes hoidnud aga nii mõnedki on siin seal kurtnud seda muret.

Materjali paksust ei tea öelda? millimeeter või pigem vähem?

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ei tea täpselt öelda aga ringi googeldades leiab variante 1 kuni 1.5mm.

Eks enamvähem kõik metallid korrodeeruvad mingil määral.
Ilmselt osadel paakidel on lihtsalt kasuatud kehvemat metalli, muud seletust nagu pole.

Ega ka uue paagi "kreemiga" tegemine ilmselt paha mõte poleks, ei pea pärast mõtlema, et kas läheb rooste, või mitte. sellega õigesti teed, siis kütus metalliga kokku ei puutugi.
https://www.kreem.com/fueltankliner.html
Siin Eestis peaks seda ka müüdama.

Por15 on väidetavalt parem, kuid siit ma seda müügilt pole leidnud. Tänapäeval pole netist tellimine enam keeruline:
https://www.por15.de/Fuel-System-Restau ... c9fd55ea3b

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Traditsiooniline viis kütusepaakide tootmiseks on katta terasplekist paak 50/50% plii ja tina sulami kihiga. Moodsatel aegadel on põlu alla sattunud plii asendatud tsingiga. Roostevabast terasest kütusepaagist pole küll siiani midagi kuulnud, roostevaba vormstantsimine on küll võimalik, aga ilge ****. Anoh mu teadmised antud teemast on väga pinnapealsed, vbl eksin.

Üldiselt mis puudutab läbi roostetamist, siis mitte keegi ei maksa uut tsiklit ostes selle eest, et paak või misiganes muu vidin kestaks 20 või 50 või 100 aastat, seega valitakse tehnoloogia, mis tagab mõistliku eluea mõistliku tootmiskuluga.


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

nii et must metall...no siis saab kihi maha lihvida küll ning proovida sinna väikse varda külge keevitada. 1mm plekk peaks ka olema täitsa piisavalt paks. muidugi jube hea oleks enne millegi peal harjutada, millest auku läbi lastes pole suurt lugu :D

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Peaasi, et paagi enne korralikult läbi pesed. Alalhoidlikumad keevitavad väidetavalt isegi vett täis paagiga, kuigi ausalt öeldes tundub see keevituse kvaliteedi mõttes üsna rumala ideena, anoh ma ei ole proovinud, äkki on mingil põhjusel just väga nutikas? Muidu võib juhtuda umbes midagi sellist:


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas koi »

Veega täidetult jah kõige kindlam viis. Keevitatav koht üleval, mis tagab, et tühi maht gaasidega on väga väike ja ei lähe pauguks. Igasugused aurutamised, keemiad on suht ebakindlad. Ka nuuskpiiritust paaki nõristades saab veidi aega keevitada. Ka täiesti uut paaki keevitades mul kogemus, kus mingid põlemis gaasid tegid jumaka. Siiani mõlemas silmas mitu metalli tükikest sees. Vahest teatud taustal neid näen ka.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Pole juba ammu paagi keevitamisega kokkupuutunud,aga vanasti tehti seda nii,et bensumootriga auto sumpa otsast voolik paaki ja kui plekk sooojaks läks ,siis võis keevitada igas poosis ilma igasugu plahvatus ohuta. See oli nõuka ajal autobaasides igapäevane töö keevitajale.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Aok, kui veega täidetult nii keevitada, et keevituskoha teisel küljel ikka vett pole, siis on tõesti mõistlik. Heitgaasidega jändamiseks pole vast põhjust, saab ju otse keevitusballoonist süsihappegaasi täis lasta, aga üldplaanis hea idee seegi.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Jesper kirjutas: 22 Juun 2019, 13:27

Aok, kui veega täidetult nii keevitada, et keevituskoha teisel küljel ikka vett pole, siis on tõesti mõistlik. Heitgaasidega jändamiseks pole vast põhjust, saab ju otse keevitusballoonist süsihappegaasi täis lasta, aga üldplaanis hea idee seegi.

See CO gaas peab sealt läbi käima,sest keevitamise ajaks peaks ikkagi avad avatud olema. Balloonist lastes läheb sul see paak härma ja keevitus koht võib pärast temperatuuri kõikumisest praod sisse vedada. Veega mässamine on tunduvalt aeganõudvam ja ebamugavam.Lisaks pead selle vee sealt paagist veel ka kätte saama. Heitgaasiga pole muud kui peale keevitamist tõmbad vooliku paagist välja ja paak paika ning bens sisse. Diisli heitgaas väidetavalt ei kõlba.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Kõlbab ka diisli oma, paak peab kuumaks saama lihtsalt. Ma olen keevitanud 15 aasta jooksul nii 10 paaki, neist pooled diisli summuti otsas.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Keevitusgaasiga keevitatava detaili "teiselt poolt" kaitsmine on ülitavaline asi, täpne ingliskeelne termin on "back purge". Ei lähe seal midagi härma. Ma isiklikult ei julge garaažis 125st ka soojaks lasta, rääkimata automootorist, vingugaas on üks vastik ja ohtlik asi ning mootor toodab seda ikka uhketes kogustes. Anoh eks igaüks ise teab.


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

hirmujutud on karmid aga mina ei suuda seda hästi uskuda, et tühjendatud ja mõnda aega "auranud" tsikli paak veel lõhkeda võiks, tänapäevase bensiiniga, mis ei taha enam tikust hästi põlemagi minna. teen selle lihtsalt tühjaks, lasen suruõhuga võimalikult kuivaks, võtan mõlemad korgid eest ära ning lasen paar tundi päikse käes taheneda. võibolla korra kuumaõhupuhuriga ka läbi enne keevitamist. kui seal ka tõesti midagi plahvatuse laadset sees peaks siiski toimuma siis paagikorgi ja küttepumba avad selle paagi sees on niivõrd suured, et lööb "londi" sealt lihtsalt välja ja kogu moos.
teoreetiliselt võib ju veel tühjendades teha korra diisliga loputuse enne kui kuivaks lasen. see peaks lahjendama/pesema välja võimalikud bensiini jäägid

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

will111 kirjutas: 22 Juun 2019, 17:43
Spoiler

hirmujutud on karmid aga mina ei suuda seda hästi uskuda, et tühjendatud ja mõnda aega "auranud" tsikli paak veel lõhkeda võiks, tänapäevase bensiiniga, mis ei taha enam tikust hästi põlemagi minna. teen selle lihtsalt tühjaks, lasen suruõhuga võimalikult kuivaks, võtan mõlemad korgid eest ära ning lasen paar tundi päikse käes taheneda. võibolla korra kuumaõhupuhuriga ka läbi enne keevitamist. kui seal ka tõesti midagi plahvatuse laadset sees peaks siiski toimuma siis paagikorgi ja küttepumba avad selle paagi sees on niivõrd suured, et lööb "londi" sealt lihtsalt välja ja kogu moos.
teoreetiliselt võib ju veel tühjendades teha korra diisliga loputuse enne kui kuivaks lasen. see peaks lahjendama/pesema välja võimalikud bensiini jäägid

Usuga on siin vähe pistmist. Puhas füüsika. Ei aita sind siin mingi loputamine. St kui tunned bensu haisu (ja seda tunned sa vanast paagist veel aasta pärast ka), siis on lootust tuld näidates mööda molu saada. Seega soe soovitus ära mängi lolli :bsmile:

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Jesper kirjutas: 22 Juun 2019, 16:29

Keevitusgaasiga keevitatava detaili "teiselt poolt" kaitsmine on ülitavaline asi, täpne ingliskeelne termin on "back purge". Ei lähe seal midagi härma. Ma isiklikult ei julge garaažis 125st ka soojaks lasta, rääkimata automootorist, vingugaas on üks vastik ja ohtlik asi ning mootor toodab seda ikka uhketes kogustes. Anoh eks igaüks ise teab.

Kinnises garaaži seda tõesti ei soovita teha ja ei oskaks nagu selle peale tullagi,et nii keegi mõtleb. :D
See pole sama mis mingit muud kohta keevituse ajal kaitsta ehk seal polegi midagi kaitsta vaid plahvatusoht on vaja elimineerida ja selleks on vaja suurem kogus seda bensiini neutraliseerivat gaasi. Aga eks igaüks teeb kuda pea võtab,aga ma lihtsalt väidan,et see summuti otsast voolikuga on lihtsaim ja kiireim lahendus turvaliselt paaki keevitada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Bensiin välja,breikkliineriga kerge pesu,suruõhuga kuivaks ja keevitama.Tehtud korduvalt ja ilma pauguta.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas koi »

Ja mis aparaadiga siis keevitate? Ja mida keevitate? Pragu, leke servas, mingi lisa toru, paagi kuju muutmine?

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

paagi kuju muutmine on ilmselt nimekirjast õige valik küll :D tegelikult esialgu tahaks lihtsalt natuke proovida mõne paagimaterjali tüki peal. selle puudumisel tuleb ilmselt proovida vihmaveerenni tüki peal

aparaadiks on pulsiga tig. ideaalis muidugi võiks selleks aparaadiks olla ka mingi spotwelder, samas ei ole veel täpselt teada kui suurt jõudu selle kuju muutmise jaoks rakendada tuleb, nii et võibolla see spotwelder ka kõige paremini ei sobiks..


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas koi »

Kui keevitatav koht on avatud (pragu näiteks), mõjutab keevis õmbluse kvaliteeti paaki lastud mistahes gaas. Süsihapet täis paak pole tig-ile sõbralik ja kvaliteeti parandav. Keevitamise ajal paaki tossutades tõrjub see ka kaitsegaasi eemale. Pidin kord ühte UAZ-iku bensu paaki keevitama, mis oli seisnud võsas tühjana ja korgita vähemalt 5 aastat. Mingit lõhna nina seal sees ei tundnud, aga kui gaasi keevitusega susistama hakkasin, sülgas korraliku londi välja.Kas mingid bensust jäänud vaigud tekitasid põleva segu... .Tasub olla ikkagi ettevaatlik ja mitte mängida julget hunti! Nagu öeldakse - ara koera nahk on terve.

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
Kasutaja avatar

Hiid
Postitusi: 176
Liitunud: 17 Nov 2008, 19:34
Asukoht: Tallinn, Hiiu
Tänatud: 8 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Hiid »

Ise ei ole proovinud aga vanasti räägiti paagi täitmisest kuiva liivaga keevitamise ajaks. Selle tolmu välja saamine on muidugi omaette ooper pärast. Aga pmst. võiks toimida.

Biker.ee. Mootorratturite kohkumispaik.
Kasutaja avatar

Pawka
Postitusi: 8
Liitunud: 01 Okt 2018, 21:19
Tänanud: 1 kord

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Pawka »

1940 aasta suvel lahti võetud masina tühjana (ilma korkide ja kraanideta ning kütuseta) seisnud paak aastal 2005, tegi keevitust nähes leegi pluss muutus veidi jämedamaks. Katse kaks läks kergema põksuga. Peale järgnenud menetlust (traktorisumpsi otsa, kuni oli selline ühtlaselt soe) ekstsesse ei olnud. Ülejäänud paakidel pole ka nii menetledes midagi toimunud. Paisumist ja leeki ei soovi igaljuhul rohkem enam näha ka 😀


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mulle sobiks see väga hästi kui paak läheks veidi jämedamaks mõne koha pealt :D Ja lonti ei karda, seda on nähtud ja tehtud elu jooksul varemgi, korduvalt. Jama on siis kui lõhki lööb.

Eks seda paaki võiks ju täita liiva, vee ja jumal teab millega veel, aga nende olluste sealt seest hiljem täielikult kätte saamine on midagi, millega ma just hea meelega tegeleda ei tahaks, eriti aga ei tahaks tegeleda tagajärgedega mida võib põhjustada vesi või liiv kütusepumbes või süsteemis. Seepärast ei hakka taoliste asjadega ka jamama. sumpsist gaasi läbi paagi juhtimist võiks ju pulli pärast isegi proovida sest tig teeb oma tööd teisel pool (ehk paagi välimisel küljel ning seda paagis sees toimuv ei peaks mõjutama). Ja kui augu läbi sulatan siis on nagunii juba suht s**t variant :D Keevituse kvaliteet kui selline polegi antud juhul väga suur prioriteet. Oluline on vaid, et külge keevitatud vidin jääks sinna piisavalt kõvasti kinni. Tõenäoliselt on selleks vidinaks 6mm mutter paari täpiga. Ja sellest mutri sisse keeratud poldist võiks hiljem olla võimalik sikutada väljapoole umbes nii 30-50kg (see on muidugi kõhutunde põhjal pakutud hetkel)

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

mida sa seal väljas keevitad? mingi lisa kronsa paagi külge v?
kui on auk läbi siis läbi selle augu tuleb sumpagaasid ikka keevituseni ju

kui sa jätad tühjaks nõrutatud paagi mõneks ajaks sooja kohta lahtise korgiga siis tead mis, see kuivab ise ära!!!

aga noh, ega kui usk lubab ja hirmu pole siis ei jää muud üle kui tuli torusse!!!

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

Esmalt sai siin kõvasti teoretiseeritud. Nüüd sai aga ka praktiseeritud. Kuna ma endiselt õhku lennanud ei ole siis paneks ka järgnevatele põlvedele mõned kasulikud näpunäited kirja.

Paagi keevitamise vajadus tulenes vajadusest proovida sealt mõningaid mõlke välja tõmmata. Mõlgid ei ole kergemapoolsed...pehmelt öeldes. Seega oli tarvis paagi külge teatud detailid kinni keevitada, et oleks kuskilt tõmmata. Hiljem saab eduka "tõmbe" puhul need detailid sealt eemaldada tavapäraste masinate abiga. Aga et keevitamine ei tooks kaasa ehmatusi ja plahvatusi siis tuli veenduda selles, et sisu või paagi sisu jäägid ei tahaks piisava kuuma käes süttida. Selleks kallasin paagi tühjaks ja jätsin ööseks avatuna seisma (pump muidugi välja ja sealtkaudu tühjendasin ka paagi). Kuna järgmisel hommikul päikest ei olnud siis väga efektiivset aurustumist kahjuks ei toimunud. Seega leidsin, et kõige targem asi mida teha on suunata gaasipõleti leek otse paaki ja vaadata, mis juhtub :D Tegin seda siiski "nurga tagant". Juhtus see, et paaki jäänud bensiinitilk ja mõningane õhuke kiht seintel süttis väga aeglaselt põlema ja põles mõne sekundi. Edasi pistsin paaki otsapidi kuumaõhupuhuri paariks minutiks ja läksin natukeseks eemale. Puhur töötas esimeses astmes ehk vist umbes 700w'ga. Mõne minuti pärast lülitasin puhuri eemalt välja ja läksin vaatasin, mis seis on. Paagi seinad olid nüüd täitsa kuivad ja samas üsna kõrgel temperatuuril, ilmselt 60c kanti. Otsustasin, et aeg on küps keevitama asuda. Tagantjärele tarkusena võib öelda, et keevitades midagi õhku ei lennanud ega süttinud, nagu arvata oligi...

Paagimaterjal on kõrge süsinikusisaldusega teras, mistõttu on seda keevitada laias laastus täitsa s*tt! Tungsten kogus esimestel proovikoha peal tehtud katsetel praktiliselt hetkega suure "mulli" otsa, keevitus pritsis ja metall sulas üsna kontrollimatult. Keevitamise seal kus vaja tegi veelgi raskemaks see, et igalpool ei mahtunud elektrood piisavalt sügavale keevituskoha juurde. Hirmsuurt stick-outi ei tahtnud ka seada. Mingi fancy over-sized läbipaistev gas lens oleks siin ilmselt abiks olnud. Sellegipoolest sai pulsireziimis sulatades õige koha peale vajalikud instrumendid ikkagi pleki külge ja õnnestus ka mõlke välja sikutada. Kõige jõhkrama mõlgi puhul osutus nõrgimaks lüliks hoopis alu "tugitala", mis on 8mm paksusest materjalist ja üsna laiast latist.

20190704_220750.jpg
20190704_220755.jpg
20190704_204734.jpg
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Muidu tubli tükk tööd tehtud aga tehniliselt õigem ja ka füüsiliselt lihtsam on alustada mõlkide välja tõmbamist servadest,nii ei avalda kogu mõlgi kumer serv vastupanu.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Sellise-analoogse riistaga oleks kergema vaeva ja vähema keevitusega selle töö ilmselt ka tehtud saanud. Keevitad punktiga traadi õige koha peale ja tõmbad jupp haaval alates servast selle välja. ilmselt mingi kümme pluss punkti oleks tulnud teha ja võibolla ka paaki gaasileegiga soojendada.

image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Mul on see komplekt majapidamises olemas ja ei ütleks, et seal midagi lihtsat on. Oskuslikes kätes ilmselt teeb muidugi imet, aga mis aeg kulub sinna tasemele jõudmiseks, seda ei oska ettegi kujutada.

Paagi puhul ma pigem prooviks sinna mõne bari rõhku sisse saada ja mõlke gaasileegiga soojendada - üsna korralikuks lõõtsaks kukutud kahetaktilise paun hüppas seda meetodit rakendades õnnest kiunudes ilusti ümmarguseks tagasi, ise ka ei uskunud et see nii kergesti käib, nagu Youtubes nähtud!


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 »

oli see mõte ka ühel hetkel peas. kui paagist pumba eemaldasin ja asja kätte võtsin ning hakkasin mõtlema, et mida siis täpsemalt teha tuleks, et sinna vajalik rõhk sisse saada siis ei tundunudki enam nii lihtne kui alguses. pumba asemele tuleks lõigata välja mingist küllaltki tõsisest materjalist enamvähem ümmargune ketas (ühtlasi päris suure läbimõõduga, vist ligi 15cm), puurida sinna sisse augud kinnituspoltide ning ventiili jaoks. kas korgisüsteem aga peab üldse mitut bar'i rõhku vastu? või tuleb seda ka veel kuidagi modifitseerima hakata...ühesõnaga päris hops ja valmis töö ei tundunud see rõhu värk. muidu prooviks seda hea meelega veel praeguni sest ega need väljatõmmatud kohad nüüd just ideaalkujus ei ole :lol:
äkki on mingeid häid ideid kuidas ja millest selline hermeetiline ketas sinna paagipumba koha peale valmistada? ehk toimiks mingi laminaatplaat isegi? seda oleks võtta sellises mõõdus ja tikksaega lihtne töödelda kettaks.

punktiga traadi keevitamine nende mõlkide puhul ilmselt suurt ei oleks aidanud. usun, et see punktiga keevitatud traat lihtsalt poleks küljes püsinud või siis oleks traat ise järgi andnud. lisaks need pildid tegelikult eriti hästi ei näita mõlkide ulatust, aga kui punkti kaupa ja servast meetodit oleks kasutanud siis pakun välja, et kokku pigem tuleks teha suurusjärgus 30 sellist punkti :D päris palju punktimist..lisaks muidugi pole mul sellist komplekti, kuigi korra oli ka mõte midagi sellist hankida.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kunagi tegin ka autode keretöid jne ja selle riista laadne asi oli mul olemas,aga tuntavalt suurema-jämedama raskusega. Kasutasin tavalist keevitustraati ja sellega sai gaasipõleti abil kõik kortsud üldjuhul sirgeks veetud. Võibolla tõesti väikest harjutamist vajab,aga ei midagi keerulist. Samas võibolla mulle see ka tundub nii,sest käisin koolis seda ala õppimas. Praktikat oli ka omal ajal kõvasti,sest uus tiib-uks pandi autole ikka ja ainult siis, kui vana oli läbi roostetanud või siis tõesti väga kõver.
Aga jesperi variant suruõhuga on ka ilmselt vägagi hea lahendus.
Keevitustraat kannatab tõmmet kõvasti rohkem kui arvata oskad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”