Tsiklipaagi keevitamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1177
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 260 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Jesper » 06 Juul 2019, 23:44

Mhmh, noh ma olen olnud päris plekksepa kõrval niiöelda tööriistade kätte andja rollis ja nende käes muutub see materjal umbes plastiliini sarnaseks - natuke kangiga siit, paar õrna koputust plasthaamriga sealt, natuke mudimist ja detaili ei pea pmst isegi värvima, rääkimata pahtlist :D

Ma arvasin seda liughaamrit ostes ka sinisilmselt, et mul on ainult tööriist puudu (sest olgem ausad, väga tihti nii ka on), aga pärast videote vaatamist jms tavalist "õppeprogrammi" garaaži ees kortsus Escorti esinurka õgvendades selgus, et valemist on mõned parameetrid veel puudu :) Paak on selline vastik 3D vidin ka, tõenäoliselt tasuks ameti õppimist alustada enamvähem sirge pinna peal olevast mõlgist ja siis sealt edasi liikuda. Sest ega tegelikult vahet vist väga pole, kas sirgendav jõud tuleb liughaamrist või rõhust, ikka tuleb õigest otsast peale hakata, et mõlk end ise loomulikus suunas välja veaks. Krossika paun on lihtsalt nii standardse kujuga asi, et sai videost ässade liigutusi ahvida.



Teema algataja
will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 06 Juul 2019, 23:51

urmas66, mis masinaga traadi pleki külge sulatasid? mig, tig või mingi spetsiaalne spotwelder?
mul oli alguses mõte, et prooviks kuidagi migiga seda keevitustraati sinna niimoodi punktida ja üritada siis tõmmata nii nagu sa kirjeldasid. kuid mig keevitus on mul kõige viimane ost ja sellega veel erilist kogemust ega suuri oskusi pole. noh tavalist keevisõmblust paksema metallimudru omavahel ühendamiseks muidugi oskan teha aga see paagiplekk on max 0.8mm. lühidalt kokku võttes oli suur hirm, et lasen lihtsalt plaks augu selle imeõhukese paagipleki sisse ja siis on persses :D lisaks sellele on mu mig masin küll võimas ja tööstuslik, kuid see-eest mitte just väga täppishäälestatav

kui migiga tegid siis kas see käis umbes nii, et traat lihtsalt vastu kereplekki ja korraks päästikut?

suured mõlgid ma sain tegelikult paagi seest üldjoontes välja. aga proovin vist huvi pärast veel suruõhuga ka asja natuke järelsiluda. nagunii on see projekt käsil 50% asja pärast ja 50% asja õppimise pärast :D nüüd, kus masinad on olemas, võiks tegelikult kuskil mingi sertifikaadi ära teha...saab kooli raha eest argooni sussutada ja puha
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4500
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 963 korda
Tänatud: 202 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 07 Juul 2019, 00:21

Tol ajal oli ainult tavaline traadiga keevitav Kemppi aparaat CO ballooniga igas autoteeninduses ja muud ei miskit.Žiguli ehk Lada kereplekk oli ka 0,8mm.
Viimati muutis urmas66, 08 Juul 2019, 13:40, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

joel
Postitusi: 1435
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas joel » 08 Juul 2019, 13:01

will111 kirjutas:
06 Juul 2019, 23:51
lühidalt kokku võttes oli suur hirm, et lasen lihtsalt plaks augu selle imeõhukese paagipleki sisse ja siis on persses :D
Muidu huvitav lugemine, aga sellest suurest hirmust ei saa aru. Kas on mingi põhjus, miks auku ei võiks uuesti kinni keevitada?
Joel

Teema algataja
will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 08 Juul 2019, 13:56

Jah, on küll. Põhjus on väga lihtne ja tagantjärgi on see "hirm" ka nüüd nö. põhjendatud. Nimelt sinna pleki sisse tekitatud aukude uuesti kinni keevitamine oli kogu protsessi juures kõige keerulisem ja aeganõudvam osa, kohe ilma igasuguse konkurentsita! Kõik muu oli sellega võrreldes kukesupp :D Alustuseks juba seetõttu, et lihtsalt kinni keevitada ei olnud neid auke kuidagi võimalik, ikka oli tarvis vastav tükk materjali sinna peale sulatada. Isegi väga pisikese augu puhul. Teine asi on see, et jumal seda teab mis keemiline reaktsioon nende kohtade peal pärast seestpoolt aset leidma hakkab. Bensiin pole ju tänapäeval enam bensiin vaid mingi vett ligitõmbav ollus, mis isegi tikust hästi süttida ei taha...

Muidugi väga kogenud ja sellist tööd palju teinud keevitaja jaoks ilmselt oleks see ehk mõnevõrra lihtsam olnud. Võibolla tema oskaks neid auke ka lihtsalt filleriga kinni "kasvatada". Minule tundus see võimatu. Väga lihtne oleks selliseid augukesi uuesti kinni keevitada paksema metalli puhul, a'la 3mm. Või ilmselt ka siis kui tagantpoolt saab mingi pinna/jahutuse vastu panna. Ja võibolla oleks olnud ka natuke lihtsam kui mul oleks jalapedaal, millega voolu manuaalselt vaikselt ramp-up'da alustades. Kahjuks seda (veel) ei ole ja masinal starting amp'e eraldi nupust seadistada ei saa. Tagantjärele ütleks praegu nii, et kui tuleb auk sisse siis tuleb ja eks need saab ka kinni keevitada, aga see on siiski asi, mida pigem väldiks iga hinna eest. See paagiplekk ei ole just üks meeldivamaid asju mida susistada.

franz125
Postitusi: 2415
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas franz125 » 08 Juul 2019, 14:41

Jootmine on nende augukeste puhul mõtekam tegevus,vastavalt rahakoti paksusele kas hõbe- või vaskjoodisega.Aga võib piirduda ka keretinaga millega tuleb igaks juhuks keevitused niikuinii üle käia.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 507
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Kauri » 08 Juul 2019, 15:55

Ma siin loen ja ei suuda ära imestada. Tavalise "kemppi" laadse tootega on vahetatud terveid paagipõhjasi, lisatud kütusekraani keermeid, ja tutvusringkonnas mitu paaki suuremaks keevitatud ribade vahele lisamise teel (serv-servaga, mitte ülekate). Kogu paagi peale jäi ehk 2-3 punkti mis kergelt niiskusid hiljem ja sai keretinaga tihedaks joodetud. TIG peaks olema lapsemäng sellega võrreldes.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

Teema algataja
will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 08 Juul 2019, 16:23

franz125, lõpuks ma jõudsin ka ise sisuliselt jootmiseni välja nende aukudega. voolu keerasin ikka väga maha, pulsi pikkuse lühikeseks ja niimoodi siis vaikselt sulatades sai need augud ilusti kinni küll. mask igatahes tundus selle keevitamise juures juba ülearune.
peaasi, et väga vähe kuuma sinna õhukese pleki sisse läheks. ja kui auk juba ees siis need augu servad tahavad ikka vääga kergelt eest ära sulada. eks seda kõike rohkem harjutades ja proovides jõuaks mingil hetkel üsna korraliku ja efektiivse tehnikani välja. praegugi oli lõpp juba oluliselt parem kui algus. tõenäoliselt ka kõige õigemast materjalist ja pisut paksema tig filler rod'i kasutamine juba oleks palju abiks, siis ehk isegi poleks pidanud aukudele tükke peale lõikama. ma tegin antud juhul seda tööd aga lihtsalt 1mm mig traadiga.

kindlasti on maailmas ja eestiski kuskil mõni selline mees, kelle jaoks TIG igas asendis, ükskõik mille peal on täielik lapsemäng. üldse ei kahtle selles, kui väga palju harjutada siis hakkavad ju asjad ikka tavaliselt päris hästi välja tulema. selle kohta on lausa mingi vanasõnagi olemas. aga ma ei tea küll, mille üle siin niiväga imestada on. seda enam, et seatud mission sai täidetud, paagist mõlgid välja tõmmatud ja augud 100% tihedalt kinni lapitud. ükski töökoda, kelle jaoks sellised asjad peaksid olema igapäevane töö, seda paaki igatahes tegemisse ei võtnud kuna piltide põhjal oli vastus, et võimatu või siis liiga keeruline ja riskantne. kui oma oskamatusest neid paari auku sisse poleks suranud siis puhtalt mõlkide välja sikutamine oli mulle kui asja ESMAkordselt tegijale umbes nii 4h töö.

Tort
Postitusi: 1554
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 99 korda

Re: Tsiklipaagi keevitamine

Lugemata postitus Postitas Tort » 08 Juul 2019, 18:08

Ei saa kindlasti vaielda, et see on hobitajale keeruline ülesanne, saada õhukese plekiga auku keevitatud paak ilma muude möksideta selliseks, et pärast kuskilt ei higistaks. Mina nõustun.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”