Gaasi rahustamine
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 69
- Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
- Tsikkel: DL1000
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 29 korda
Gaasi rahustamine
Kui tsikli gaasi tundlikus on kattega teel väga ok, kuid teistel pinnastel veidi liiga tundlik, äkiline ja seega madalatel kiirustel/pööretel jõnksutav, siis kas ja kuidas seda lahendada annab?
Aju kallale minekust ja asjade remäppimisest hetkel veel huvitatud ei ole.
On olemas sellised tooted nagu G2 Throttle Tamer ja Motion Pro Rev2 Variable Rate Throttle Kit, mis võiksid seda probleemi adresseerida, kuid ma ei näe mõistliku võimalust kusagilt Euroopast neid kätte saada. Sisuliselt on nende tööpõhimõte väga lihtne - kaablit peale/maha keerav rull on lihtsalt väiksema raadiusega või "Variable Rate" puhul ovaalse, kaabli puutekoha suhtes justkui progresseeruva raadiusega. Umbes nagu Fibonacci jada graafik. See viimane annaks madalamatel pööretel väiksema tundlikuse (maastikule) ning kõrgematel pööretel normaalse tundlikuse (kattega teele).
Kas siin on kellegil selliste lahendustega kogemusi või teab siinses maailmajaos mõnda kohta, kus sobivaid vidinaid tellida saaks?
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Gaasi rahustamine
Anud juhul on põhjus suure tõenäosusega sinu kramplikus sõiduasendis, mida ei saa ravida ei kiirema ega uimasema gaasirulliga ja sa ei hakka ju vahetama gaasirulli vastavalt pinnasele. Kui hoiad kruusal ja auklikul metsateel tsiklist kinni kramplikult lenksust, siis toimubki gaasi tõmblemine igal konarusel. Käed vabaks ja jalad tugevalt tappidel ning põlved vastu paaki ning ongi su mure lahenduse saanud.
Teine võimalik lahendus on lõppülekande muutmine aeglasemaks, sest selle mammutiga on tehaseülekande korral metsas ainult esimene või teine käik kasutatav.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Gaasi rahustamine
Gaasirulli asend ei ole nüüd päris 1:1 seoses sul pööretega ka. Esiteks on gaasi asendi ja pöörete vahel alati mingi delay, teiseks on need omavahel alati mingil määral nihkes sest vajaliku gaasi hulga määrab takistus, mida mootor ületama peab. A'la mäest üles sõidad palju rohkema rutsakeeramisega kui lamedal teel või kergel allamäel. Kolmandaks kui mõtled pöörete ja gaasi peale siis üsna oluline on justkui ka see, mis käik sul parasjagu sees on...või mis?
Madalatel kiirustel/pööretel jõnksutav gaas on arvatavasti pigem millegi muu viga kui see, et sul rull liiga kiire. Toon ühe näite:
https://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7199
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Gaasi rahustamine
Probleem minu meelest ka liiga kiire käik ja madalad pöörded ehk need panevad iga mootori raskemal veol jõnksutama.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Gaasi rahustamine
Võid proovida ka rutska lõtku vähe suuremaks keerata siis iga väikseim liigutus ei pane hüppama.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 69
- Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
- Tsikkel: DL1000
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 29 korda
Re: Gaasi rahustamine
Seni kõik head kommentaarid ja soovitused. Jah, sõiduasend ja -tehnika tahavad korralikult lihvimist, olen sellega päri.
Algpostis mainitud jublakate iva on puhtalt pikema rutskavajutuse peale sama sisend ära jaotada. Kui tehasest tuleb näiteks rutska keeramise nurk protsentides ja reaalselt mööda kaablit edastatav sisend näiteks sellisel kujul: 1 rad = 60% gaasi ; 2 rad = 100% gaasi. Siis "rahustatud" rustka oleks näiteks 3 rad = 100%. Või ülalmainitud varieeruv rutska võiks näiteks tekitada situatsiooni, kus 1 rad = 40% ; 2 rad = 100%. Ehk madalal on iga rutska sisend väiksema efektiga.
Re: Gaasi rahustamine
Jah, saime sellest aru...kuid ma endiselt väha kahtlen, et asi on sul rutska keeramise nurgas. Selline madalal pöördel jerkiness gaasiga on ikka päris paljudel ratastel täiesti tavaline ja iseloomulik omadus.
Kui sa oma rutska peale keeramist muudad lineaarsest eksponentsiaalseks, et teha algus aeglaseks siis pead arvestama ka sellega, et kogu käik tõenäoliselt pikeneb. Ei oska muidugi kellegi teise eest rääkida aga ise pole küll kunagi tundnud, et tahaks ühelgi rattal aeglasemat (pikema käiguga) gaasi, pigem ikka vastupidi.
Seda "gaasi rahustamist" olen aga sv650'l teostanud enne lingitud põhimõttel ja toimis küll. efekt ei olnud küll ehk nii dramaatiline nagu mõni netis kirjeldab, kuid erinevus oli märgata.
Re: Gaasi rahustamine
See jutt läheb nüüd küll ruttu tagasi sinna kust tuli. Gaasirutskal ei tohi mingit lõtku olla, siduril on väike lõtk.
Gaasi käitumine peab olema täpne ja kindlalt kontrollitav. Vastasel juhul tekitab iga gaasi maha ja peale keeramine sulle hoopis suurema jõnksutamise, sest gaas läheb sinu jaoks ootamatul hetkel peale.
Nõus Neemega, et põhjus võib olla pigem liiga kramplikus lenksu hoidmises.
Sry kui nüüd targutan aga võib-olla on ranne vales asendis - gaasi keerad horisontaalseisust alla, mitte ülevalt horisontaali? Ehk kui liiga
palju peale keerad ja ise taha poole lendad siis tuleb gaas maha, mitte ei lähe veel rohkem peale?
Re: Gaasi rahustamine
täisgeenius
kõigis tehase manualides on kirjas, et gaasil peab olema x mm free-play ja on kirjas kuidas see tuleb paika seadistada. aga keegi kalleu ütleb, et ei tohi olla mingit lõtku. palju edu!
-
- Postitusi: 1802
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Gaasi rahustamine
Ebameeldiv jõnks gaasi peale ja maha keeramisel võib tulla ka liiga lõdvast ketist või kulunud ketirattast. Tõsi, see on probleemiks sõltumata teekattest.
Re: Gaasi rahustamine
Siin ühes teemas juba kerkis esile 2 geeniust, kes teadsid motikasõidust ja seadistamisest rohkem kui Hanno Velt ja Marko Rohtlaan kokku. Nüüd on üks will juures
Huvitav, miks võidusõidukoolitustel esimese asjana gaasiloks üle vaadatakse ja välja reguleeritakse? ilmselgelt ebakompetentsed isikud ja pole tehase juhendit lugenud
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Gaasi rahustamine
Kuule kodanik Kalleuu,audrus on sul on-off siledal asfaldil aga konarlikul teel aitab väike lõtk tõmblemist ära hoida kuna käsi võib munakiviteel nt.rappuda ja tahtmatult tekib väike rutska keeramine.Gaasitrossil ikkagi on mingisugune reageerimisaeg.Ja takkatraavi tsiviilelus,mitte ringrajal on gaasirutskadel juhendi järgi täiesti lõtkud olemas.Hondadel nt.2-6mm ja mitte sinu moodi 0-0.Oma rinkarattal pole ka lõtku aga muudel pillidel olen väikese jätnud ning liikluses on nii parem tundunud.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Gaasi rahustamine
Tõsi ta on, et enda kogemus ainult 2 ratta pealt. Jätame rinkaratta kõrvale, sõidurattaks on 96 a. Bandit, sõidud nii siledal asfaldil, kui auklikul asfaldil kui kruusa- ja metsateedel nii üksi kui seljakotiga (fotograafi vean vahel). Enne gaasiloksu välja reguleerimist oli samasugune jõnksutamise mure kruusal. Pärast rinkakoolitust paar aastat tagasi tegin sama triki ka banditil ja edaspidi läks sõit sujuvamalt.
Samas ma olen kõigil oma ratastel väga palju asju teinud teistmoodi kui tehase juhend ütleb, nt. hooldan neid 3-4 sagedamini jms, keermeliimi asemel kasutan stoperdustraati jms
Tehase seaded ei ole alati maailma parimad ja üldsobivad, need on sageli selleks, et asjad kestaks nõutud intervalli (või garantiiaja).
Jõudu edasiseks aruteluks, ma olen oma 2 senti saanud edasi öelda ja nüüd mõneks ajaks jälle suvepausile ehk sõitma
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Gaasi rahustamine
kalleu kirjutas: ↑23 Juul 2019, 17:45Tõsi ta on, et enda kogemus ainult 2 ratta pealt. Jätame rinkaratta kõrvale, sõidurattaks on 96 a. Bandit, sõidud nii siledal asfaldil, kui auklikul asfaldil kui kruusa- ja metsateedel nii üksi kui seljakotiga (fotograafi vean vahel). Enne gaasiloksu välja reguleerimist oli samasugune jõnksutamise mure kruusal. Pärast rinkakoolitust paar aastat tagasi tegin sama triki ka banditil ja edaspidi läks sõit sujuvamalt.
Samas ma olen kõigil oma ratastel väga palju asju teinud teistmoodi kui tehase juhend ütleb, nt. hooldan neid 3-4 sagedamini jms, keermeliimi asemel kasutan stoperdustraati jms
Tehase seaded ei ole alati maailma parimad ja üldsobivad, need on sageli selleks, et asjad kestaks nõutud intervalli (või garantiiaja).Jõudu edasiseks aruteluks, ma olen oma 2 senti saanud edasi öelda ja nüüd mõneks ajaks jälle suvepausile ehk sõitma
Mine proovi krossi või enduurot sõita nii, et sul on null gaasilõtku, saab huvitav olema.
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: Gaasi rahustamine
kalleu kirjutas: ↑23 Juul 2019, 17:08Siin ühes teemas juba kerkis esile 2 geeniust, kes teadsid motikasõidust ja seadistamisest rohkem kui Hanno Velt ja Marko Rohtlaan kokku. Nüüd on üks will juures
Huvitav, miks võidusõidukoolitustel esimese asjana gaasiloks üle vaadatakse ja välja reguleeritakse? ilmselgelt ebakompetentsed isikud ja pole tehase juhendit lugenud
Kinnitan ka ,et Velt oma koolitustel seda lõtkuteemat käsitleb! Aga vabalt võib olla maastikul teistsuguse seadistamise vajadus..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 22
- Liitunud: 21 Veebr 2018, 11:18
Re: Gaasi rahustamine
Mul oli ühel R2 rattal samuti gaas väga tundlik just 1-2 käiguga linnaliikluses.
Foorumites oli see probleemiks ka teistel ja lahendus oli BoosterPlug.
Tegin ise sama ja ütleme, et jäin rahule tulemusega.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.