Gaasi rahustamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Wtf3000
Postitusi: 30
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: Suzuki V-Strom 1000 XT
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 8 korda

Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 » 23 Juul 2019, 14:33

Kui tsikli gaasi tundlikus on kattega teel väga ok, kuid teistel pinnastel veidi liiga tundlik, äkiline ja seega madalatel kiirustel/pööretel jõnksutav, siis kas ja kuidas seda lahendada annab?
Aju kallale minekust ja asjade remäppimisest hetkel veel huvitatud ei ole.
On olemas sellised tooted nagu G2 Throttle Tamer ja Motion Pro Rev2 Variable Rate Throttle Kit, mis võiksid seda probleemi adresseerida, kuid ma ei näe mõistliku võimalust kusagilt Euroopast neid kätte saada. Sisuliselt on nende tööpõhimõte väga lihtne - kaablit peale/maha keerav rull on lihtsalt väiksema raadiusega või "Variable Rate" puhul ovaalse, kaabli puutekoha suhtes justkui progresseeruva raadiusega. Umbes nagu Fibonacci jada graafik. See viimane annaks madalamatel pööretel väiksema tundlikuse (maastikule) ning kõrgematel pööretel normaalse tundlikuse (kattega teele).

Kas siin on kellegil selliste lahendustega kogemusi või teab siinses maailmajaos mõnda kohta, kus sobivaid vidinaid tellida saaks?


Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2205
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 23 Juul 2019, 15:42

Anud juhul on põhjus suure tõenäosusega sinu kramplikus sõiduasendis, mida ei saa ravida ei kiirema ega uimasema gaasirulliga ja sa ei hakka ju vahetama gaasirulli vastavalt pinnasele. Kui hoiad kruusal ja auklikul metsateel tsiklist kinni kramplikult lenksust, siis toimubki gaasi tõmblemine igal konarusel. Käed vabaks ja jalad tugevalt tappidel ning põlved vastu paaki ning ongi su mure lahenduse saanud.

Teine võimalik lahendus on lõppülekande muutmine aeglasemaks, sest selle mammutiga on tehaseülekande korral metsas ainult esimene või teine käik kasutatav.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Juul 2019, 15:47

Gaasirulli asend ei ole nüüd päris 1:1 seoses sul pööretega ka. Esiteks on gaasi asendi ja pöörete vahel alati mingi delay, teiseks on need omavahel alati mingil määral nihkes sest vajaliku gaasi hulga määrab takistus, mida mootor ületama peab. A'la mäest üles sõidad palju rohkema rutsakeeramisega kui lamedal teel või kergel allamäel. Kolmandaks kui mõtled pöörete ja gaasi peale siis üsna oluline on justkui ka see, mis käik sul parasjagu sees on...või mis? :D

Madalatel kiirustel/pööretel jõnksutav gaas on arvatavasti pigem millegi muu viga kui see, et sul rull liiga kiire. Toon ühe näite:
https://forums.sv650.org/showthread.php?t=55459
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4500
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 963 korda
Tänatud: 202 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 23 Juul 2019, 15:51

Probleem minu meelest ka liiga kiire käik ja madalad pöörded ehk need panevad iga mootori raskemal veol jõnksutama.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

franz125
Postitusi: 2415
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas franz125 » 23 Juul 2019, 16:03

Võid proovida ka rutska lõtku vähe suuremaks keerata siis iga väikseim liigutus ei pane hüppama.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Teema algataja
Wtf3000
Postitusi: 30
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: Suzuki V-Strom 1000 XT
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 » 23 Juul 2019, 16:22

Seni kõik head kommentaarid ja soovitused. Jah, sõiduasend ja -tehnika tahavad korralikult lihvimist, olen sellega päri.
Algpostis mainitud jublakate iva on puhtalt pikema rutskavajutuse peale sama sisend ära jaotada. Kui tehasest tuleb näiteks rutska keeramise nurk protsentides ja reaalselt mööda kaablit edastatav sisend näiteks sellisel kujul: 1 rad = 60% gaasi ; 2 rad = 100% gaasi. Siis "rahustatud" rustka oleks näiteks 3 rad = 100%. Või ülalmainitud varieeruv rutska võiks näiteks tekitada situatsiooni, kus 1 rad = 40% ; 2 rad = 100%. Ehk madalal on iga rutska sisend väiksema efektiga.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 973
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 51 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas Black » 23 Juul 2019, 16:36

See inglise "cable" on meil ikka "tross". Kaabel on meil pigem elektriasi.

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Juul 2019, 16:38

Jah, saime sellest aru...kuid ma endiselt väha kahtlen, et asi on sul rutska keeramise nurgas. Selline madalal pöördel jerkiness gaasiga on ikka päris paljudel ratastel täiesti tavaline ja iseloomulik omadus.
Kui sa oma rutska peale keeramist muudad lineaarsest eksponentsiaalseks, et teha algus aeglaseks siis pead arvestama ka sellega, et kogu käik tõenäoliselt pikeneb. Ei oska muidugi kellegi teise eest rääkida aga ise pole küll kunagi tundnud, et tahaks ühelgi rattal aeglasemat (pikema käiguga) gaasi, pigem ikka vastupidi.
Seda "gaasi rahustamist" olen aga sv650'l teostanud enne lingitud põhimõttel ja toimis küll. efekt ei olnud küll ehk nii dramaatiline nagu mõni netis kirjeldab, kuid erinevus oli märgata.

kalleu
Postitusi: 371
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas kalleu » 23 Juul 2019, 16:53

franz125 kirjutas:
23 Juul 2019, 16:03
Võid proovida ka rutska lõtku vähe suuremaks keerata siis iga väikseim liigutus ei pane hüppama.
See jutt läheb nüüd küll ruttu tagasi sinna kust tuli. Gaasirutskal ei tohi mingit lõtku olla, siduril on väike lõtk.
Gaasi käitumine peab olema täpne ja kindlalt kontrollitav. Vastasel juhul tekitab iga gaasi maha ja peale keeramine sulle hoopis suurema jõnksutamise, sest gaas läheb sinu jaoks ootamatul hetkel peale.
Nõus Neemega, et põhjus võib olla pigem liiga kramplikus lenksu hoidmises.

Sry kui nüüd targutan aga võib-olla on ranne vales asendis - gaasi keerad horisontaalseisust alla, mitte ülevalt horisontaali? Ehk kui liiga
palju peale keerad ja ise taha poole lendad siis tuleb gaas maha, mitte ei lähe veel rohkem peale?

will111
Postitusi: 3004
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 201 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Juul 2019, 17:02

täisgeenius


kõigis tehase manualides on kirjas, et gaasil peab olema x mm free-play ja on kirjas kuidas see tuleb paika seadistada. aga keegi kalleu ütleb, et ei tohi olla mingit lõtku. palju edu!

joel
Postitusi: 1435
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas joel » 23 Juul 2019, 17:06

Ebameeldiv jõnks gaasi peale ja maha keeramisel võib tulla ka liiga lõdvast ketist või kulunud ketirattast. Tõsi, see on probleemiks sõltumata teekattest.
Joel

kalleu
Postitusi: 371
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas kalleu » 23 Juul 2019, 17:08

Siin ühes teemas juba kerkis esile 2 geeniust, kes teadsid motikasõidust ja seadistamisest rohkem kui Hanno Velt ja Marko Rohtlaan kokku. Nüüd on üks will juures
Huvitav, miks võidusõidukoolitustel esimese asjana gaasiloks üle vaadatakse ja välja reguleeritakse? ilmselgelt ebakompetentsed isikud ja pole tehase juhendit lugenud
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7096
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas mx77 » 23 Juul 2019, 17:17

kalleu kirjutas:
23 Juul 2019, 16:53


See jutt läheb nüüd küll ruttu tagasi sinna kust tuli. Gaasirutskal ei tohi mingit lõtku olla, siduril on väike lõtk.
Kus sa SELLE tarkuse välja imesid???

franz125
Postitusi: 2415
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas franz125 » 23 Juul 2019, 17:25

Kuule kodanik Kalleuu,audrus on sul on-off siledal asfaldil aga konarlikul teel aitab väike lõtk tõmblemist ära hoida kuna käsi võib munakiviteel nt.rappuda ja tahtmatult tekib väike rutska keeramine.Gaasitrossil ikkagi on mingisugune reageerimisaeg.Ja takkatraavi tsiviilelus,mitte ringrajal on gaasirutskadel juhendi järgi täiesti lõtkud olemas.Hondadel nt.2-6mm ja mitte sinu moodi 0-0.Oma rinkarattal pole ka lõtku aga muudel pillidel olen väikese jätnud ning liikluses on nii parem tundunud.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

kalleu
Postitusi: 371
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 55 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas kalleu » 23 Juul 2019, 17:45

Tõsi ta on, et enda kogemus ainult 2 ratta pealt. Jätame rinkaratta kõrvale, sõidurattaks on 96 a. Bandit, sõidud nii siledal asfaldil, kui auklikul asfaldil kui kruusa- ja metsateedel nii üksi kui seljakotiga (fotograafi vean vahel). Enne gaasiloksu välja reguleerimist oli samasugune jõnksutamise mure kruusal. Pärast rinkakoolitust paar aastat tagasi tegin sama triki ka banditil ja edaspidi läks sõit sujuvamalt.
Samas ma olen kõigil oma ratastel väga palju asju teinud teistmoodi kui tehase juhend ütleb, nt. hooldan neid 3-4 sagedamini jms, keermeliimi asemel kasutan stoperdustraati jms
Tehase seaded ei ole alati maailma parimad ja üldsobivad, need on sageli selleks, et asjad kestaks nõutud intervalli (või garantiiaja).

Jõudu edasiseks aruteluks, ma olen oma 2 senti saanud edasi öelda ja nüüd mõneks ajaks jälle suvepausile ehk sõitma :bsmile:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7096
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 141 korda
Tänatud: 193 korda
Kontakt:

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas mx77 » 23 Juul 2019, 17:54

kalleu kirjutas:
23 Juul 2019, 17:45
Tõsi ta on, et enda kogemus ainult 2 ratta pealt. Jätame rinkaratta kõrvale, sõidurattaks on 96 a. Bandit, sõidud nii siledal asfaldil, kui auklikul asfaldil kui kruusa- ja metsateedel nii üksi kui seljakotiga (fotograafi vean vahel). Enne gaasiloksu välja reguleerimist oli samasugune jõnksutamise mure kruusal. Pärast rinkakoolitust paar aastat tagasi tegin sama triki ka banditil ja edaspidi läks sõit sujuvamalt.
Samas ma olen kõigil oma ratastel väga palju asju teinud teistmoodi kui tehase juhend ütleb, nt. hooldan neid 3-4 sagedamini jms, keermeliimi asemel kasutan stoperdustraati jms
Tehase seaded ei ole alati maailma parimad ja üldsobivad, need on sageli selleks, et asjad kestaks nõutud intervalli (või garantiiaja).

Jõudu edasiseks aruteluks, ma olen oma 2 senti saanud edasi öelda ja nüüd mõneks ajaks jälle suvepausile ehk sõitma :bsmile:
Mine proovi krossi või enduurot sõita nii, et sul on null gaasilõtku, saab huvitav olema.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 467
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 72 korda

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas Ain » 23 Juul 2019, 20:05

kalleu kirjutas:
23 Juul 2019, 17:08
Siin ühes teemas juba kerkis esile 2 geeniust, kes teadsid motikasõidust ja seadistamisest rohkem kui Hanno Velt ja Marko Rohtlaan kokku. Nüüd on üks will juures
Huvitav, miks võidusõidukoolitustel esimese asjana gaasiloks üle vaadatakse ja välja reguleeritakse? ilmselgelt ebakompetentsed isikud ja pole tehase juhendit lugenud

Kinnitan ka ,et Velt oma koolitustel seda lõtkuteemat käsitleb! Aga vabalt võib olla maastikul teistsuguse seadistamise vajadus..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Ylempealik
Postitusi: 12
Liitunud: 21 Veebr 2018, 11:18

Re: Gaasi rahustamine

Lugemata postitus Postitas Ylempealik » 24 Juul 2019, 06:57

Mul oli ühel R2 rattal samuti gaas väga tundlik just 1-2 käiguga linnaliikluses.
Foorumites oli see probleemiks ka teistel ja lahendus oli BoosterPlug.
Tegin ise sama ja ütleme, et jäin rahule tulemusega.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”