Husabergi suur õlikulu

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Fox »

Ahoi kõigile. Tekkis õlikuluga probleem suhteliselt värskelt soetatud Bergil (550 FE, 2008), küsiks esimese hooga siit spetsialistidelt nõu.
Tsikkel oli ostes värskelt hooldatud ja toimis hästi. Ostujärgselt sain rahulikumalt sõita võibolla 4-5h, õlitase püsis omal kohal. Pärast esimest hard-enduro katsumust, kus tsikkel korduvalt ka külili käis ning ka ühe salto tegi, oli sumpsist korralik õlisuits taga ning loomulikult hakkas ka õlitase langema. Esimese hooga pakkusid targemad, et karterituulutuse kaudu sattus õli sisselaskesse, õhufiltri eemaldamisel oli õlijääke seal ka näha. Mingi aja möödudes jäi suitsemine justnagu vähemaks aga õlikulu on endiselt väga suur (viimase 60km läbimisel kulus hinnanguliselt 300-400ml ja seda 90% ulatuses kruusateid sõites).
Tsikkel samas käivitub üldjoontes hästi ja mineku üle ka kurta ei saa.
Mutrivõtmed püsivad täitsa hästi käes ja hea meelega putitaks masina ise korda kui just päris kap-remont ei terenda, pakkuge variandid välja, kust oleks kontrolli mõistlik alustada?




will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

õll saab mootorist lahkuda laias laastus 3 viisil.
1) kartulituulutuse kaudu - üsna lihtne kontrollida nii suure kulu puhul.
2) kolvirõngaste ja klapisäärekate kaudu - lõpetab väljalaskes seega üsna lihtne kontrollida kuna tsikkel peaks korralikult suitsema nii suure kulu korral.
3) lekkida - ei pruugi olla lihtne kontrollida kui kulu on pigem väike ja mootor on nagunii igast küljest õline. palju lihtsam kontollida kui mootor on kõikjalt puhas ja kulu on suht suur.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

No mul oli kunagi selline asi 2004 450sxf ktmiga, et vända simmer oli pesast väljas ja samamoodi suitses kohati ja võttis palju õli. Selle põhjuse tõttu peksis iga löök õli kartelituulutusse. Ega sellisel lihtsal mootoril palju varjante ei ole. Kolb ja rõngad, vända simmer, klappisääretihendid.
Kolb vaheta ikka ära ja selle tõõ käigus saad ka muud asjad üle kontrollida, eriti kui ei tea ajalugu.

Aga ise kahtlustaks simmerit. Ktmil oli üks simmer paremal pool hooratta taga. Husabergil ei tea. Kui pesast väljas siis pane kindladti uus, vana võib olla küll terve kuid on jäikunud ja tagasi pannes tuleb jälle välja.
Ktm käis ka väga kummalise paksu häälega kui simmer oli ära. Korvimehed on hoiatanud sellise vea korral et võib mootori küljekaaned ära lüüa kuna surve on mootoris suurem kui muidu. Ei soovita rohkem käivitada kui viga selles. Sümptomid on küll samad.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

selle jaoks saab võtta tuulutuse vooliku sisselaske küljest lahti, panna sinna lutipudeli otsa ja jälgida manuaalselt kas ja kuipalju sealt õli välja peksab

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

will111 kirjutas: 04 Nov 2019, 18:49

selle jaoks saab võtta tuulutuse vooliku sisselaske küljest lahti, panna sinna lutipudeli otsa ja jälgida manuaalselt kas ja kuipalju sealt õli välja peksab

Nii on! Minul piisas sellest et kohapeal käega vänta alla vajutada ja juba ajas õli üle ääre. Aga süsteemid võivad olla erinevad ja kambrid teise ehitusega. Kõige kindlam viis on ikka kaas maha võtta ja kontrollida.


Teema algataja
Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Fox »

Vaatasin kolvi hinda ja see lekkiva simmeri teooria hakkas kohe väga meeldima, kontrollin selle nädalavahetusel üle :D

Aga tõsisemalt rääkides, kolb ju päris üleöö nii ära ei tohiks loobuda et suits taga. Minu eelnev kogemus muidugi piirneb peamiselt auto ja mootorsaani mootoritega, selline ühepütine on uus ja huvitav väljakutse.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mait.V kas sel mootoril, mis sinul oli, karterituulutus oli mootoril siis nö. väljaspool karterit ehk teises kambris, seal kus hooratas? see suht omapärane sest tegelikult justkui peaks tuulutus pärinema siiski karterist.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

will111 kirjutas: 04 Nov 2019, 19:05

Mait.V kas sel mootoril, mis sinul oli, karterituulutus oli mootoril siis nö. väljaspool karterit ehk teises kambris, seal kus hooratas? see suht omapärane sest tegelikult justkui peaks tuulutus pärinema siiski karterist.

Jah, kohe tasakaalustusvõlli kohal. Üsna mootori ees otsas. Aga ega see palju tähtsust ei oma kus tuulutus paikneb, kui simmer on pesast väljas, suudab ta seda õli igast otsast välja pressida. olgu või tuulutus pea otsas.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui mootor kuuma on saanud, siis on variant, et õlirõngas on kinni aga surverõngad toimivad. Sõitsin korra sellise mootoriga. Käivitus ja kiirendas korralikult aga õlihais oli taga.

Antud juhul muidugi see kinni jooksnud kolb on üsna ebatõenäoline, sest ma arvan, et seda oleks ikka tähele pannud, kui mootor kooma tõmbas korra...

Kui kohe kolbi osta ei taha, siis niisama ülemise otsa kontroll/ennetav remont on üsna kulukas. Plokikaane tihend, igaks juhuks klapisääretihendid ja sohveldamispasta, silku alune tihend ja silikoon on kokku üle saja euro. Ja kui nüüd järele mõelda, siis klapisääretihendid on samuti natuke ebatõenäolised järsult ära kukkujad...

Muidu see lihtne kolvi visuaalne kontroll ja plokikaane ennetav hooldus on 1-2 õhtu töö. Eeldusel, et kolb ja silinder on ilus, siis klapisäärekate vahetamise ja klappide sohveldamise järel polegi muud kui käima panna ja loota, et õlihaisu enam pole...

Konkreetse mootoriga kursis pole, räägin muude konede baasil.

Edit: proovisin avada silindri ja silindripea teemasid. Tõenäoliselt on tark enne muud asjad välistada (karteri või kartuli?tuulutus ja lekked).

Viimati muutis morse, 05 Nov 2019, 01:45, muudetud 1 kord kokku.

tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

Kas jutt käib nüüd siis kahe või neljast takti mootorist?


tomtomm
Postitusi: 27
Liitunud: 27 Aug 2009, 21:15
Tsikkel: suzuki dr500

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas tomtomm »

Noh kui nüüd siis mõelda natuke, kahe ja nelja taktise mootori ehituse peale siis milleks neljasel need simmekad?


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

550 kuubine mootor ilmselgelt 2 taktine ei ole :D

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mait.V kirjutas: 04 Nov 2019, 18:31

No mul oli kunagi selline asi 2004 450sxf ktmiga, et vända simmer oli pesast väljas ja samamoodi suitses kohati ja võttis palju õli. Selle põhjuse tõttu peksis iga löök õli kartelituulutusse. Ega sellisel lihtsal mootoril palju varjante ei ole. Kolb ja rõngad, vända simmer, klappisääretihendid.
Kolb vaheta ikka ära ja selle tõõ käigus saad ka muud asjad üle kontrollida, eriti kui ei tea ajalugu.

Aga ise kahtlustaks simmerit. Ktmil oli üks simmer paremal pool hooratta taga. Husabergil ei tea. Kui pesast väljas siis pane kindladti uus, vana võib olla küll terve kuid on jäikunud ja tagasi pannes tuleb jälle välja.
Ktm käis ka väga kummalise paksu häälega kui simmer oli ära. Korvimehed on hoiatanud sellise vea korral et võib mootori küljekaaned ära lüüa kuna surve on mootoris suurem kui muidu. Ei soovita rohkem käivitada kui viga selles. Sümptomid on küll samad.

Oled sa ikka kindel, et seal mingi simmer oli? Endal oli 2003 SXF ja ei mäleta küll simmerit, lisaks pole vändasimmereid kohanud ühelgi nelaril, mida olen lahti võtnud peale seda. Neil pole seal lihtsalt mingit funktsiooni.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas ranel »

See pill suitses sul ikka suht jubedalt, kui käima panid. Sõidu ajal pilve ei täheldanud.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

Siis lööb käivitades kartulituulutist õli sisse (sisselaskesse). Sellest ka see õlikulu. Sõidu ajal, mootori töötades ta seda sinna enam ei löö. Päris korralikku lurinat peaks ka kuulda olema vänta andes?
Ühenda tuulutus sisselaskeks lahti esiteks. teiseks pane sinna asemele kogumisnõu.
Mul on endal üks ktm mootor, mis teeb täpselt sama asja. Ega päris täpselt polegi aru saanud, millest see tuleb. Luristab ainult käivitamise ajal.

Soovitan alustada sellest, et võta mootori õlisõelad välja ja puhasta väga korralikult ära. Samas tee märkmeid, et mis sa sealt kätte said. Samuti võibolla tasuks õlifiltrid üle vaadata ära vahetada.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

mx77 kirjutas: 04 Nov 2019, 22:26
Mait.V kirjutas: 04 Nov 2019, 18:31

No mul oli kunagi selline asi 2004 450sxf ktmiga, et vända simmer oli pesast väljas ja samamoodi suitses kohati ja võttis palju õli. Selle põhjuse tõttu peksis iga löök õli kartelituulutusse. Ega sellisel lihtsal mootoril palju varjante ei ole. Kolb ja rõngad, vända simmer, klappisääretihendid.
Kolb vaheta ikka ära ja selle tõõ käigus saad ka muud asjad üle kontrollida, eriti kui ei tea ajalugu.

Aga ise kahtlustaks simmerit. Ktmil oli üks simmer paremal pool hooratta taga. Husabergil ei tea. Kui pesast väljas siis pane kindladti uus, vana võib olla küll terve kuid on jäikunud ja tagasi pannes tuleb jälle välja.
Ktm käis ka väga kummalise paksu häälega kui simmer oli ära. Korvimehed on hoiatanud sellise vea korral et võib mootori küljekaaned ära lüüa kuna surve on mootoris suurem kui muidu. Ei soovita rohkem käivitada kui viga selles. Sümptomid on küll samad.

Oled sa ikka kindel, et seal mingi simmer oli? Endal oli 2003 SXF ja ei mäleta küll simmerit, lisaks pole vändasimmereid kohanud ühelgi nelaril, mida olen lahti võtnud peale seda. Neil pole seal lihtsalt mingit funktsiooni.

Jah ikka oli simmer. Kogu jama hakkas täpselt samamoodi nagu teemaalgatajal ka minul, Sai tehtud kolvivahetus, pea portimine ja uued titaanklapid koos juhtpuksidega ja nukakett. Kõik pidi hea olema aga täpselt samamoodi suitses peale remonti ja õli kadus kuhugi. Siis saigi hakatud kahtlusatama vändasimmerit ja kogu jama oli selles.
Pilt ka vändasimmeri asukohast - See vändalaagri pesas olev pruunikas simmer. Kui vahtuseks läheb, siis kindasti paigaldada nii nagu pildil, läheb üsna kõva pingega sisse, soovitan ka puhuriga enne pesa ümbrust soendada. : Pilt

Simmeri mõte ma arvan ongi selles et liiga palju õli ei koguneks vända ümber, nagu pildilt näha ongi tuulutus konkreetsel mootoril vända ees otsas tasakaalustusvõlli ülal.
Võibolla on sul MX77 õigus et uuematel enam ei ole aga vanadel 520 525 ja 450 SX seerial oli ta täitsa olemas.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

will111 kirjutas: 04 Nov 2019, 21:42

550 kuubine mootor ilmselgelt 2 taktine ei ole :D

Veits offtopic aga
Will, ära alahinda 2t mootoreid, minul seisab garaazis 500cc Honda 2T AF Ameerika hübriid masin
talvesõidu tarbeks ja minu sõbral on võrtsu ääres 700 Zabel 2t soolo.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Fox : Sinu mootoril paistab simmer olevat vasakul pool.
Pilt ka, simmer kenasti näha : Pilt


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mait.V suured tänud info eest! Ma arvan, et ma sain just lõpliku lahenduse ja vastuse oma mootori probleemile tänu sinu lahtiseletusele ja illustreerivale pildile :D Kuigi jah, mul pole see probleem otseselt väga tõsine, aga ära lahendada proovin ma ta ilmselt siiski.
Seda ei oska öelda, kas antud simmerit annab vahetada ka nii, et vänt on omal kohal ehk mootorit päris pilbasteks ei tõmba?


Teema algataja
Fox
Postitusi: 153
Liitunud: 06 Mai 2015, 09:23
Tsikkel: XChallenge
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Fox »

Tänud ka minu poolt kõigile kiire ja põhjaliku analüüsi eest, pimesi omal käel netist oleks sellist infot mitu päeva kokku ajanud.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

will111 kirjutas: 05 Nov 2019, 20:23

Mait.V suured tänud info eest! Ma arvan, et ma sain just lõpliku lahenduse ja vastuse oma mootori probleemile tänu sinu lahtiseletusele ja illustreerivale pildile :D Kuigi jah, mul pole see probleem otseselt väga tõsine, aga ära lahendada proovin ma ta ilmselt siiski.
Seda ei oska öelda, kas antud simmerit annab vahetada ka nii, et vänt on omal kohal ehk mootorit päris pilbasteks ei tõmba?

Ei tea mis KTM-i mootor sinul on aga :
Minu mootoril piisas vaid parema kaane mahavõtust, sidur ja muud kävitusmehhanismi, õlipumba hammasrattad tuleb siis ka ära võtta, kõik logiline ja lihtne. kuni lõpuks saab hoorattale ligi, hoorattas saab vaid tõmmitsaga kätte, siis tulebki vända simmer ja minul kukkus vana simmer lihtsalt maha hooratta äravõtul. Uus simmer külge ja tuld.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas will111 »

560 on mootor, tundub, et täpselt sama mootoripõhi igatahes mis sul seal pildil.
kas seda, et vana simmer oli poolenisti pesast väljas, oli ka kuidagi juba enne hooratta mahavõtmist näha sealt hooratta tagant?

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Husabergi suur õlikulu

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

will111 kirjutas: 05 Nov 2019, 21:02

560 on mootor, tundub, et täpselt sama mootoripõhi igatahes mis sul seal pildil.
kas seda, et vana simmer oli poolenisti pesast väljas, oli ka kuidagi juba enne hooratta mahavõtmist näha sealt hooratta tagant?

Siis on sama jah, sellest asjast on nüüd juba vast 6-7 aastat tagasi aga kui õigesti mäletan siis vist ei olnud. Aga see hooratta mahavõtt on suht lihtne teema. Lisaks soovitan kontrollida õlipumbad ka üle, manualis juhend olemas kuidas asi käib - Lehtkaliibriga. Nendel mootoritel on kaks õlipumpa, üks paremal pool sidurikaane all - plastikhammasratta taga ja teine vasakul pool, üksik kaas hammaka ja genekakaane vahel kahe poldiga kinni. Pumbad on läbi mootori omavahel võlliga otseühenduses kui peaks tekkima kahtlus kus vasakul pool pump on. Laias laastus soovitan ära vahetada need asjad ka siis kui kaliiber näitab et on korras, sest need ei maksa eriti palju ja on mootori töös tähtsal kohal. Seda mäletan, et manualis oli kirjas, et kui pumbal on täkked peal siis vahetage ära. Mul ka kaliiber näitas et on veel hea aga täkked olid peal ja vahetasin ikka ära mõlemal pool. Hind oli vist mingi 40 euri tk äkki. Võrdluseks 1 tk titaanklapp maksis 180 euri. Seda tean ka et 525 - 520 saab raudklapi panna mis maksis vist mingi 50-60 euri tk aga 450 SX seda võimalust ei ole, peab panema originaal titaanklapi.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”