ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Kõigepealt - teema on motofoorumis seepärast, et autofoorumites ei osata kaasa rääkida ja ei viitsi sealsete kõiketeadvate maailmatarkade fa-fa-fa juttu kuulata. Teema põhjus ja sündroom: vana 1991 aasta Audi 80 - 4 käiguline elementaarne automaatkast, ei mingeid tiptronicuid ega midagi kaasaegset. Sõites vahetab käike tuntava jõnksuga, vahest isegi kolksuga. Kasti mure diagnoosimine ja võimalik remont spetsialistide juures ületab tuntavalt auto turuväärtuse (loe 500+ raha), seega otsin, kas on olemas mõistlik alternatiiv. Alternatiivi peale õli mõttes paneb mõtlema asjaolu, et kui kast on külm, siis on käiguvahetus sujuv ja mõnus - nii võikski olla alati. ATF õli on külma kastiga veel "paks ja veniv", aga kui mootor läheb töösoojaks ja sellega koos ka kastiõli, siis mida vedelamaks õli muutub, seda pauklikumaks muutub käiguvahetus. Õli on sees uus, ilus punane ja oli ka ennem kui seda uurimise eesmärgil eelmisel sügisel vahetasin. Seega - ideaalis võikski jääda see kastiõli paksuks, aga nii ei juhtu paraku.

Nüüd alternatiivmõttest. Honda tsiklitel (NC700/750, CRF1000L jne) on DCT automaatkäigukast, Honda ATV-del juba rohkem kui 20 aastat automaatkast ja õli, mis seal tööd teeb on 10W-30 ja 10W-40 tsikliõli. Imponeerib mulle see oma multiviskoosse omaduse tõttu. Tsikliõlil on sees ka siduri libastumisvastast komponenti, seega isegi kui seal automaatkastis on mingid friktsioonpinnad, mis peavad haakuma, siis peaks teoreetiliselt sobima. Ka temperatuuritaluvusega ei näe ma mingit probleemi. Kas keegi teab, miks ei võiks kasutada eelmainitud õli igivanas 30 aasta vanuse tehnoloogiaga automaatkastis ja mis konkreetselt saab pekki minna a´la stiilis: käigud ei vahetu enam üldse või käigukast jookseb kokku/laiali.

NB! Erinevalt tsiklimootoritest ja kastidest ei tea ma auto automaatkastist mitte midagi, pole ühtki lahti võtnud ega remontinud ja seega ootaks kommentaare eelkõige neilt, kes teavad, mis seal sees on ja mismoodi toimib. Selle peale, et keegi on oma automaatkasti juba katsetuste eesmärgil tsikliõli kallanud, ma väga ei panusta :-)



StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Sellel vanal peaks saama vanni alt ära ja siis peaks tulema nähtavale ka filter ja kus seal(vannis ja filtris) on "värki :)
See on turbiiniga, midagi ei libise seal.
Miks Sa mineraal ATF'i ei kasuta, selge see, et tsikliõli palju käes :)

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Põhi tuleb alt ära lihtsalt, filter ka - kõik oli ja on puhas ja ilus. Sees ongi uhiuus ATF aga nagu öeldud - soojana rapsakas, külmana sujuv. Küsimus ei ole, mida palju käes on. Küsimus on selles, mis millisel temperatuur ja kuidas toimib.

Lahti võttes voolas välja ilus punane värske õli - detailide pind puhas nagu pärl. Filtris polnud kübetki probleemi:
Pilt

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas taxx »

Kas kõik käigud jõnksutavad või ainult osad? Üldiselt väga levinud viga on kulunud solenoidklapp.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas joel »

yeekim kirjutas: 11 Nov 2019, 11:02

See on turbiiniga, midagi ei libise seal.

Ka vana kooli turbiiniga automaatkastis on sidurite pakid ja pidurilindid, mis mingil määral käiguvahetusel libisevad.

Joel
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Sellise artikli olen endale kunagi bookmarkidesse pannud, ehk on abiks.
https://www.machinerylubrication.com/Re ... ngine-oils
EDIT: viskoosustega link jäi maha
https://www.bobistheoilguy.com/viscosity-charts/
https://wiki.anton-paar.com/en/automati ... fluid-atf/

Viimati muutis Maaks, 11 Nov 2019, 11:54, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

taxx kirjutas: 11 Nov 2019, 11:40

Kas kõik käigud jõnksutavad või ainult osad? Üldiselt väga levinud viga on kulunud solenoidklapp.

Jõnksutavad kõik, aga häirib kõige rohkem linnasõidu 3<->4 vahetus, sest seda teeb täpselt 55 km/h pealt ja kuna kiirus kõigubki linnas 45-60 vahel, siis käib kogu aeg üks sipsimine. Ja tunda on seda ka kõige rohkem, sest nendel käikudel on ülekanne kõige kiirem.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

taxx
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Juun 2019, 16:34
Asukoht: Tallinn & Hiiumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 10 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas taxx »

Kas sooja kastiga käigu sissepanek N pealt on viivitusega? Kui jah siis tõenäoliselt õlipump suht läbi, ega siin enam paksem õli ka siis kaua ei aita.


Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Erci »

Õli sinna soovitada ei oska, aga lihtsalt märkuseks et DCT kast on nagu tavaline manuaalkast kahe elektriliselt juhitava siduriga ning klassikaline atv ülekanne on variaatorkast CVT kas siis õlis või kasti väliselt rihmaga.
Väga erinevad tehnoloogiad.
Isiklikult ei paneks mootori õli, aga katseta, targemaks saad kindlasti...

___________________________
Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

taxx kirjutas: 11 Nov 2019, 12:09

Kas sooja kastiga käigu sissepanek N pealt on viivitusega? Kui jah siis tõenäoliselt õlipump suht läbi, ega siin enam paksem õli ka siis kaua ei aita.

Ei - ühtki viivitust ei ole ei külmalt ega soojalt ühegi käigukombinatsiooniga. Vot kui keegi seletaks mulle seda käiguvahetuse protsessi nüanssides, siis äkki saaks targemaks. Nimelt toimub see käiguvahetus seal minu arusaamist mööda kaheetapiliselt. Kõigepealt käiguvahetus algab ja teostub ning siis see järgmine käik justkui lukustatakse. Vot see "lukustamise" hetk on see, kus käib jõnks. Tegelikult on võimalik seda jõnksu vähendada kui gaas maha lasta natuke (mootoripidurdus), sest see hetk, kus kast käiku hakkab vahetama on kenasti tunnetatav ja jala tõstmist saab ajastada. Ja kui gaas põhja vajutada, siis samuti jõnks väike. Jõnksatus on kõige intensiivsem ilma kummagipoolse (mootoripidurdus vs. kiirendus) koormuseta.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Mina soovitan esimese posti saata kirjana Hõbenool Kadrina esindusse.

Vbl jätaks välja selle tsikliõli jutu. Aga just küsiks, et mis nad pakuksid välja silmas pidades auto reaalset väärtust.

nimelt on mul keskmise piibli jagu lugusi saamatutest remondikohtadest. Need mehed jätsid aga mulle mulje et nad päriselt ka teavad, mida nad teevad.
Kunagi tahtsin dünaamilist vahetust ja saatsin paljdesse kohtadesse päringud. Nad olid ainsad, kelle vastuses oli õige filter, õige õli, õige kogus.
Enne vahetust oli kasti kontroll ja päris eluga haakuv jutt juurde.

jah küll mu kast jrg päev käike ei vahetanud :D Aga tasuta viidi treila peal Kadrinasse tagasi ja selgus, et üks pistikutest ei andnud ühendust, mis kontrolli ja vahetuse käigus lahti võeti. See aga pani pigem neid veel paremasse valgusesse, et ilma ühegi mulata viidi oma kulu ja kirjadega auto minema ja tehti väga kiiresti korda. St nad hoolivad sellest mida teevad ja oma mainest.
Tln esindusega kogemused puuduvad seepärast soovitasin Kadrina oma.

Foorumitarkusest võib tihti abi olla aga paljudel juhtudel on tegemist sellega, et kõik kes kirjutada oskavad kirjutavad ja ka need, kes ei oska kirjutavad ka.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas ranel »

Miks sa lihtsalt teist kasti alla ei pane? Neid vanu B4 neljasid leiab ka automaatkastiga 200 euro eest. Teed proovisõidu ja kui ok, ostad ära. Vahetamisega saad ilmselt ise hakkama arvestades igapäevatööd. Kui ostad universiaali, siis oleks nõus salongipolstrid ja tagumise luugi lukumehhanismi ka ära ostma :D muud jupid hea näiteks endal varus hoida ja sealt näpistada. Vähemalt ma ise tegutsen sedamoodi :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Teema algataja
StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2453
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

ranel kirjutas: 11 Nov 2019, 14:19

Miks sa lihtsalt teist kasti alla ei pane? Neid vanu B4 neljasid leiab ka automaatkastiga 200 euro eest. Teed proovisõidu ja kui ok, ostad ära.

Esiteks - ma pole veel kohanud ühtki vana mitmesaja tuhhise läbisõiduga Audit, mille kast samamoodi ei jõnksutaks, seega doonorina ei ole mul usku sellesse. Teiseks - mis ma selle ülejäänuga teen? Kolmandaks - nagu mainitud, siis auto turuväärtus ei haaku ei kasti vahetamise ega remontimisega. Aga juba kastiõli vahetus on antud projekti raames täielik maksimumprogramm arvestades, et väljutuspunni sellel kastitüübil ei ole ja õli+filtri vahetuseks tuleb lihtsalt kastipõhi alt võtta - paras lödistamine.

Teema püstitus oli rajatud ainult ATF õli alternatiivile ja selle võimalikele mõjudele, mitte kasti remondile või vahetusele. Kui eraldi eesmärk oleks kast korda teha või vahetada, siis küll ma seda ka teeks.

PS! Hõbenoolega olen vestelnud - ega sealtki midagi väga tarka pole osatud öelda peale kasti remondi võimaliku maksumuse alustades defekteerimisest.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Sellisel juhul pane teine õli sisse saab mis saab :d

Anna siis teistele teada, mis sai :)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul oli kunagi üks Volvo S80 2001 a ka klassikalise aut kastiga ja sellel oli kohalt võttes kolks sees ja vahel ka N-D lülitades. Vahel tegi ka sõiduajal ja otsiti seda viga nii Infoautos ,kui Hõbenooles ja veel ühes kohas,kuid leidmata see jäigi.Algul külmalt ei teinud,kuid hiljem hakkas ka külmalt tegema.
Hakkas see kolks umbes 100tkm kandis ja algul oli vahel harva,kuid selle autoga sai lõpuks sõidetud ligi 400tkm muutusteta.Sai vist ka mingite erinevate ATF õlidega katsetatud,kuid see ei muutnud üldse mitte midagi.Mul õnneks kiiremate käikudega ei teinud vaid ainult siis kui sõdu ajal ntks mäest alla läks neutraali ja siis kui gaasi andes haakis, siis ikka kõva kolksuga.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Tiiger800
Postitusi: 48
Liitunud: 14 Mär 2018, 16:41
Tsikkel: VFR1200xd
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Tiiger800 »

Häda on selles, et sealt kastist saad sa kätte ainult umbes pool kogust õli. Kui nüüd atf-i ja mootoriõli üks ühele segamini paned, siis midagi head sellest ei tule. Asjal oleks mõtet, kui kasti lahti võtad ja kogu atf-i kätte saad.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas will111 »

õli ilmselgelt on kastis juba vahetatud? sel juhul tõenäoliselt ka filtrit?
zf automaatkastidega niipalju kui endal kokkupuudet on siis vähemalt teatud tüüpi kastil oli väga suur vahe, kas sisse läks nö. OEM filter või siis "mõni muu". filtrid olid väliselt 1:1, kuid siseselt erinevad ja mitte-OEM filtri puhul mingitel tingimustel ei olnud õli läbivool piisav. ei tea muidugi täpselt, kas ka antud juhul see probleemiks on või mitte.
kirjeldatud probleeme neis kastides minuteada põhjustab soleneidklapindus, aga ka vale viskoga õli. mingeid hammasrataste haakumisi või lahtihaakumisi automaatkastis ei toimu. vähemalt nendes, mille sisse mina olen vaadanud (vanema kooli bemmide zf kastid)

ja kes siin väitis, et kastis ei ole libisevaid osi ehk sidureid siis soovitan end sel teemal natuke harida :) näiteks vaadata seda lihtne, kas pole :ner:

ATF kui mu mälu nüüd ei peta, on ka erinevat ja vist ka mõnevõrra erineva viskoga? variant on ju siis otsida välja erinevate tootjate ja õlide seast kõige paksem ja panna selline sisse. kastist vahetusel tõepoolest kogu õli kätte ei saa, samas saab vajadusel ikka rohkem kui 50%. meenuvad numbrid a'la 8l normkogus ja kuskil 7 sain kätte, midagi taolist.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Klassikaline automaat on rida planetaarreduktoreid, millede välist vööd vastavalt vajadusele pidurdatakse.


Tiiger800
Postitusi: 48
Liitunud: 14 Mär 2018, 16:41
Tsikkel: VFR1200xd
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Tiiger800 »

Will, räägi lähemalt kuidas automaadist üle poole õlikogusest kätte saab, puurid turbiini augu?


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas will111 »

ei mäleta. see oli oma 15a tagasi siiski kui tegelesin nende kastidega. kui niiväga huvitab võid ju minna mõne spetsi juurde, kes täna(seni) nende asjadega tegeleb ja küsida. kindlasti selliseid inimesi leidub.

pakun, et kasti oil cooler tuli ära võtta (lisaks sellele, et kasti enda drain ja fill plugid ära) ja mootorit starteriga pisut liigutada ning lihtsalt lasta niriseda. fakt on see, et kasti läks sisse peaaegu täiskogus õli. meenub ühe 5hp30 õlivahetus näiteks, selle täismaht on 13l, ostetud sai 3x4 liitrist kankut atf'i ning need kõik läksid ka sisse, ühe põhja jäi umbes pool liitrit sisse, mis on tõestuseks ka vist veel tänase päevani kuskil alles :D mingeid auke ilmselgelt kuskile puurida ei olnud vaja. kasti alt ära võtta samuti mitte.

kui TC oleks täislaks kinnine unit ja sealt õli kohe mitte kuidagi ja mitte kunagi välja ei tuleks (ilma, et auku ei puuri), siis ju ei oleks ka mingit probleemi erinevate õlide nö. segunemisega?! sest konverteris olev õli lihtsalt ei seguneks sellega, mille vahetades kasti sisse paned...

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Tiiger800 kirjutas: 11 Nov 2019, 19:55

Will, räägi lähemalt kuidas automaadist üle poole õlikogusest kätte saab, puurid turbiini augu?

Võetakse cooleri voolik lahti ja lastakse mootoril käia kuni õli enam ei tule, see väike hetk ilma õlita ei tee kastile midagi.

Kasutaja avatar

kjoll
Postitusi: 33
Liitunud: 12 Apr 2015, 17:12
Tsikkel: Kawasaki EN 500
Asukoht: Laitse
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas kjoll »

Tõenäoliselt on neljanda käigu siduripaki alune wawed plate(laineline vetruv ketas) purunenud või kettad nii kulunud, et kolvi(piston) käigu maa liiga pikk ja selle tulemusena
käiguvahetusel pauk!


Tiiger800
Postitusi: 48
Liitunud: 14 Mär 2018, 16:41
Tsikkel: VFR1200xd
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 5 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Tiiger800 »

mx77 kirjutas: 11 Nov 2019, 22:30
Tiiger800 kirjutas: 11 Nov 2019, 19:55

Will, räägi lähemalt kuidas automaadist üle poole õlikogusest kätte saab, puurid turbiini augu?

Võetakse cooleri voolik lahti ja lastakse mootoril käia kuni õli enam ei tule, see väike hetk ilma õlita ei tee kastile midagi.

See töötab ainult siis, kui kastis on õli sees, ehk sa pead pidevalt õli peale valama.
Kui kastist on õli väljas, siis tuleb sealt coolerist ainult väike törts ja turbiin jääb ikkagi õli täis.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas retro »

Ise prooviks mõnd imemöginat (Xado vms) - ühele pressieelsele saanile sai (küll manuaal-)kasti mingi Xado imemögin sisse valatud ja endalegi üllatuseks (kaotada polnud midagi, sest igasugune remont ületas turuväärtuse kordades) kadus ulgumine ära ja käiguvahetusel ühtki krõpsu enam ei teinud. Sai päris mitu aasta veel sõidetud niimoodi.
Kui tegu on purunemisest või kulumisest tingitud veaga, ei aita ükski õlivahetus ega erinev viskoossus :)

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Dünaamilist vahetust tehakse nii, et lastakse koguaeg uut õli peale ja cooleri voolikust vana õli välja.

Kui mõnda aega on juba tulnud voolikust uut õli, siis loetakse kogu õli vahetatuks.

Turbiinist muud moodi vahetada ei saa.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Huvitav, siin on tsikliteemades Xtuhat korda heietatud, et õli vahetamine erinevate markide ja omaduste vahel EI PARANDA siduri mittetöötamist vaid....
Ja nüüd siis :D

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ja alati on leidnud erandeid, mis kinnitavad reeglit. Sai ühel Tuonol vahetatud õli, sest oli tegemist "clutch drag"'iga ja see sai korda ning viga ei tulnud ka kunagi tagasi.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas rannamees »

StreetMoto kirjutas: 11 Nov 2019, 10:53

Kasti mure diagnoosimine ja võimalik remont spetsialistide juures ületab tuntavalt auto turuväärtuse (loe 500+ raha), seega otsin, kas on olemas mõistlik alternatiiv.

Kasti diagnost maksab Hõbenooles suurusjärk 30eur, kõik muu on foorumitarkade "uduskobamine". :bsmile:
NB, neil on ka Tallinnas osakond, ei pea Kadrinasse minema.

Pilt

Jazzyl
Postitusi: 49
Liitunud: 11 Apr 2014, 11:14
Tsikkel: Kawasaki z750
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 4 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas Jazzyl »

Madlobster kirjutas: 12 Nov 2019, 09:14

Dünaamilist vahetust tehakse nii, et lastakse koguaeg uut õli peale ja cooleri voolikust vana õli välja.

Kui mõnda aega on juba tulnud voolikust uut õli, siis loetakse kogu õli vahetatuks.

Turbiinist muud moodi vahetada ei saa.

Kui kedagi rohkem huvitab, siis juutuubis miskid hõbenoole videod ka üleval. Näiteks:

https://www.youtube.com/watch?v=EpgqOCtWonk


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: ATF õli alternatiiv? - vana automaatkast

Lugemata postitus Postitas joel »

Joel
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”