1. leht 1-st

BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 09 Veebr 2020, 23:14
Postitas ingemar83

BMW R1150 reduktori remont. Sügisel märkasin reduktori ja "telehoova" vahelisel kummilõõtsal tolmunud õlikirmet. Tuli täna meelde, oli aega, võtsin reduktori maha. Võlli otsa rõngastihend on oma aja ära elanud. Oli lekkinud. Laagrid paistsid korras olevat. Teab keegi soovitada, kellel võiks olla reduktori ümberlappamis rakis ning kes simmeri vahetuse töö vastavalt "raamatu reeglitele" ära teeks?

image.png
image.png

Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 10 Veebr 2020, 08:48
Postitas vteor

Olen kunagi sellist reduktorit remontinud, tegin mingeid võtmed, flantse. Õhtul käin garaazist läbi, vaatan.


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 10 Veebr 2020, 20:14
Postitas vteor
IMG_1562.JPG

Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 10 Veebr 2020, 21:29
Postitas ingemar83

Hei vteor.
Päris palju vaeva nähtud. Enamus juppe treitud ja puha. Kas mingi võimalusega saaks abinõusid näha, katsuda. Ehk ka näiteks rentida/laenuks võtta.


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 12 Veebr 2020, 21:53
Postitas tsiklonaut

See väike sisendvõlli simmeri õlileke on antud (R850/1100/1150-) reduktori korpuse paratamatu "iseloomuomadus" (loe: pole tehases just kõige paremini läbi mõeldud tihendid/simmerid).

Minu käes olev R1100GS, mis on sisuliselt sama korpusega reduktor on suure supilusikatäie õli sinna lekkinud iga kord kui olen teda avanud. Tegi seda 20Kkm juures, kui ta ostsin ja teeb seda täpselt samamoodi 310Kkm juures, mis hetkel tal kellale sõidetud on, mootor, sh. seesama reduktori sisendvõlli laagripool on kõik siiani puutumata originaal. Ehk ma väga ei muretseks selle osa pärast, kui just sisenvõlli näppude abil keerutades ei tunne sodiks kulunud laagri "krõbinat" (ja siis oleks seal näha kordades rohkem metallisodist-lögast-räpast õli). Pildi järgi on see ilus puhas lekkinud transmissiooniõli, ehk tõenäoliselt on selle laagriga kõik korras.

Pigem see suur väljundvõlli (ja ühtlasi tagaratta-) laager on selle reduktori nõrk koht. Peale esimest sodiks kulunud vahetust on selle laagri eluiga üsnagi täpselt ennustatav (kui paigaldus õige, siis kestab 80-90% eelmisest läbisõidust) ja selle surmast saab kiiresti teada "tagumiku" kaudu. Olen seda 300Kkm läbisõidu juures vahetanud 3 korda ja seda suudan nüüdseks vahetada teeääres priimuse põleti ja suvalise metallist kiiluga, millega saab laagri (kasvõi kiviga) välja taguda. Uue saab õige võttega korralikult kuumutatult peale nagu lupsti (ja sealjuures reduktorit ei pea selle töö jaoks üldse kiige küljest ära võtma). Küll aga see reduktori sisendlaagri vahetus vajab tõepoolest paari eritööriista kui Sa just hirmasti tahad seda tööd ette võtta(?) (Pisikese "loomuliku" lekke vähendamiseks, mis pole üldse garanteeritud, et see antud inseneri lahenduse puhul lõplikult ära kaob, isegi kui uued tihendid paned)

Jõudu!


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 12 Veebr 2020, 23:11
Postitas ingemar83

Tänud info eest. Olen kuskilt varem kuulnud ka, et need simmerid on nõrgaks kohaks. Kui 6Kkm eest vahetasin reduktori kiige nõellaagreid ole see veel ilusti kuiv. Nüüd lekib. Laagrid on ise korras: häält pole, loksusid ka pole. Kui juba maha võtsin, siis proovin ikkagi ära vahetada. Peaks suht lihtne olema. Selle suure ja kitsa laagriga ratta poole pealt: hea teada, et seda saab vahetada ka nii, et reduktorit pole vaja maha võtta. Kellal 60Kkm ja salniku tegemise kuupäeva järgi vaadates pole seda varem vahetatud. Mis selle suure laagri eluiga umbes võib olla? Kui kunagi peaks võimalust kodust kaugemale minna, siis hea teada.


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 13 Veebr 2020, 10:15
Postitas tsiklonaut

Minupuhul see pisike leke pole sõitmist kuidagi moodi seganud. Pikema kogemusega selle rattatüübi mehaanikutelt on naljatamisi kuuldud, et see on lihtsalt "iseõlituv" tihend. :)

Suure laagri eluiga on 80-250Kkm sõltuvalt, kui hästi eelsurve (ideaalis 0,05-0,1mm) tehasest tulles laagrile on seatud ja mis oludes sõidad (laadungi kaal ja teeolud). Enamasti ainult üksi sõidetud asfaldipillidel on üle 200Kkm sõite kuuldud küll. Samas kahekesti täislaadungiga aukus kruusateid küttes on minuomad 100Kkm kandis kestnud. Vahetus on odav (laager+simmer) ja üsnagi lihtne kui oled korra juba teinud ja metalli sooja-kuuma (kokkutõmbumise-paisumise) kasutuse nipid selgeks õppinud.

Uue laagri peale panekul on eriti hea kui viskad kroonhammasratta võlli sügavkülma mõneks tunniks, ja laager ahju. Kuuma laagri külma võlli otsa paned siis kiire liigutusega nagu seibi poldi otsa, ehk jõudu polegi vaja rakendada. Tähtis on, et kindlalt lõpuni võlli otsa läheb ja pole mingeid takistavaid elemente, puru, sälke (nt kiiluga vana välja tagumisel) vms. Kui lõpuni laager korralikult ei lähe, siis on uus laager puruks mõne tuhande järel (sest eemal oleva laagrile avalduv eelsurve on reduktori korpuse sulgemisel siis liiga suur ja kuulid hõõruvad surve all olles vastu soont uue laagri lihtsalt kiiresti sodiks).

Vastas olevat koonuslaagrit olen igaks-juhuks vahetanud korra circa 300K läbisõidu juures.


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 13 Veebr 2020, 10:57
Postitas laurikaks

Ma igaksjuhuks täpsustan: see tagumine suur ja natukene nõrk laager on sellel pildil https://shop.maxbmw.com/fiche/DiagramsMid/B0000747.png detail 3 koodiga 33 12 1 242 211 ? Kas selle võiks igaks-juhuks lihtsalt valmis osta või peaks preventatiivselt 100k peal vahetama?


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 13 Veebr 2020, 19:42
Postitas tsiklonaut

Selles mõttes irooniliselt soovitaksin esimese laagri "surma" ära oodata, et siis saab tehasest tulnud seibide eelsurvega teada laagri umbkaudse kestuse järgmise jaoks, mida siis juba saab ennetavalt vajadusel vahetada (arvesta väga jämedalt uue panekuga 80-90% vana kestusest, eeldusel et uue paigaldus õieti läks - see eelpool mainitud võlli otsas lõpuni mineku jutt).

1 ja 3 pildil, ehk simmer ja laager võiks alati pikematel välisreisidel kaasas olla küll. Võtavad vähe ruumi ja päästavad olukorrast. Number 7 (haruldasem) kuuskant võti võiks ka riistakomplektis olla (1150 võis olla torx võti), siis saab reduktori lahti otse kiige küljest,vaid tagaratas ära vaja võtta, enamasti võib ABS sensori ka külge jätta, lihtsalt keera see must plate küljest lahti, tuleb koos kroonhammasratta ja suure kuullaagriga. Sealt juba lihtsam edasi majandada.

Mu subjektiivne ja kontrollimata teooria on, et kui vahetada vastas olev koonuslaager ka ära (mis teoorias veidi kuludes vähendab eelsurvet sellele suurele laagrile, ehk eelsurve väheneb ja grammike suurema "loksuga" kulub vastavalt veidi kiiremini), siis kestab suur laager ligi 100% eelmise kestusest. Aga nagu öeldud, vahetasin enda oma alles circa 300K juures, ehk alles nüüd siis näis, kas kestab 105Kkm nagu mu esimene laager (teine läks circa 90Kkm, kolmas circa 80Kkm). Lihtsalt kahju oli seda koonuslaagrit vahetada, mis nägi välja nagu uus ka 300K juures, aga ilmselt sellise vahemaa juures mingi kulumine loogiliselt juba on ja sealt siis see vastas olevale kuullaagrile avaldatava eelsurve (mida seibidega timmitakse, aga nii väikest muutust ilmselt nenega raske kompenseerida) vähenemise "teooria" ehk miks nö eeldatava 100% asemel järgmine veidi vähem kestab. Kusjuures esiratta laagrid on puutumata originaalid siiani, võta siis näpust, mis on selliste veermiku laagrite puhul õige "lõppemist ennetav" käitumine...


Re: BMW R1150 reduktori remont.

Postitatud: 31 Mär 2020, 19:54
Postitas ingemar83

Jagan seisukohta, kus jutuks olevat suurt laagrit ennatlikult vahetama hakata pole erilist mõtet. Isegi kui kaugele minna piisab, kui võtta kaasa laager, salnik. Kui üks kolmest on olemas (hea suuvärk, kuldsed käev, priske rahakott) saab reisil olles selle probleemiga lihtsalt hakkama.

Endal kulges reduktori kardaanipoolse salniku vahetus nõnda:

  1. Padruni nr 36 lihvisin tosas siledaks, et suurendada kontaktpinda kitsa mutriga. Lühikese padruni pikkusest jäi veidi väheks võll läks vastu narre otsa. Aga see pole probleem - ei lükanud narret (minul siis 3/4 - 1/2 üleminekut) lõpuni.
  2. Padrunist nr 46 tegin nuutidega võtme.
  3. 40802 karbist tegin rakise ja tõmbasin kruustangide vahele kinni.
  4. Fööniga kuumutades võib vanaks jääda. 30min ja kannatus katkes. võtsin veel gaasiipõleti lisaks. Lasin 120 kraadini. Panin puitklotsid nõellaagrite ette, et kuum õhk neid liigselt üles ei soojendaks.
  5. Viga oli see, et ostsin lühikesed padrunid. 3/4 - narre ei ulatunud, pikendust ei olnud. panin ülemineku 1/2-le ja keerasin ca 60cm teleskoopvõtmega. Paindus läbi, otsa murdsin peaaegu ära - tuli pragu sisse. Kui peaks uuesti tegema siis alla 3/4 tolli võtmega ikka.
  6. Salnik oli oma vanukse kohta üllatavalt pehme - sama nagu uus, ning mitte eriti kulunud. Rõngas mille vastu salnik käib saab teist korda kasutada, pannes selle teist pidi. Selle poolega, millele ei ole soont sisse kulunud.
  7. Vana salnik oli ühe kontaktpinnaga. Uus 2 kontaktpinnaga. Uut salnikut näpuvahel hoides arvasin, et BMW on lekkivatest reduktoritest õppust võtnud ning teise disainiga salniku sinna pannud, Vanal "rõngal" on suured faasid ja uue salniku teine kontaktpind ei ulatunud. Tellisin uue "rõnga", millel ei pidanud nõnda suuri faase olema.
  8. Uus rõngas aga ei oma ikkagi piisavat diameetrit ning see teine kontaktpind ei hakka tööle nii-kui-nii.
  9. Lisaks salnikule võis õli lekkida ka salniku korpuse vahelt. Korjasin kogu kupatuse uue salnikuga kokku ning salniku hoidja keerme tihendasain Hylomar-iga. Motonetis müüvad. Mutri panin aga sinise keermeliimiga. Eks näis. Vana liimi kättesaamine keermetest oli aeganõudev etapp.
  10. Peale proovisõitu -ca 100km veel pidas. Aga arvestades nähtut, on tegu tõesti olukorraga, kus salnik võib vabalt uuesti lekkima hakata. Iseenesest pole kriitiline viga. Vb oli kellelegi sellest jutust abi.
image.png
image.png
image.png