K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Vatimaa
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Veebr 2019, 16:45

K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas Vatimaa » 16 Mär 2020, 09:26

Tere

mul on vana Yamaha SZR660 ning tüüpveana ei saa ratas pärast pikemat seismist kütust peale. Nimelt bensupaagi väljund on karburaatorist allpool ja käivitusmomendil tekitatud vaakum/hõrendus hakkab bensu karpasse tirima, aga see käivitus peale pikemalt seismist võtab aega. Akut tuleb selle tegevuse käigus korduvalt laadida ja üleüldse võiks kütusetrassil vahel olla väline bensiinipump, mis oleks ühendatud starteri toiteahelaga, ehk nuppu vajutades lööks/tõmbaks bensu karpasse ja mootori käivitudes jääks el.pump seisma, ning kolvi liikumine tiriks bensu ise edasi.

On keegi ehk midagi sellist ehitanud ja kas olete klappe kasutanud või lihtsalt kolmikud vahele, et tekiks korraks topelt-trass, milles oleks siis käivituseks el.pump, ja edasi, peale teist (viimast) kolmikut, läheks tagasi üks haru karburaatorisse.

1) kas bensupumba return ühendada karpasse minevasse trassi või paaki tagasi saata?
2) kas oleks mõistlik kuhugi klapid vahele panna?

Tänud kaasamõtlemise eest ja lisan ka joonise.

Toredat hooaja algust
Rainer
53443667

Pilt



Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5294
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 170 korda

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas yeekim » 16 Mär 2020, 09:31

Kas kraanil PRI asendit pole?
Paak rohkem täis ja....

Teen saiast sitta!

morse
Postitusi: 603
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 84 korda

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas morse » 16 Mär 2020, 09:37

Hei

Pidevalt külge ühendatuna on vaakumpump minu arvates lollikindlam. Surve on õige (sobib karpale) ja kui membraan ära väsib vmt, siis töötab nii edasi nagu pumpa polekski.

Vaakumi peaks võtma kusagilt karpa ja plokikaane vahelt.

Sobivad näiteks mootorsaanide Mikuni pumbad (võin soovi korral täpse mudeli otsida aga kui guugeldad pentagonal Mikuni fuel pump, siis peaks juba leidma).

Aga kui nüüd lõpuni aus olla, siis mina ei topiks sinna midagi. Parem lahendus oleks stiilis Brake Cleanerit õhupuhastisse lasta. Selle laksu pealt tõmbab pöörded korra üles ja ongi karpa bensu täis :)

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2248
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 127 korda
Kontakt:

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 16 Mär 2020, 09:41

Sellel rattal on juba tehasest bensiinipump, seega ei ole ise vaja liigselt leiutada. Tegu on vaakumpumbaga, mis annab võimaluse toita kõrgemal asuvaid karpasid. Need membraanid seal pumba sees lähevad aja jooksul hõredaks ja pump enam ei tööta korrektselt. Kui vaja, siis meil uus vaakumpump kohapeal riiulis olemas - 45 raha. Selline on asi seal originaalis ja pump on detail nr 29:

Pilt

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2199
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 164 korda

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas ranel » 16 Mär 2020, 10:19

Vatimaa kirjutas:
16 Mär 2020, 09:26

Tere

mul on vana Yamaha SZR660 ning tüüpveana ei saa ratas pärast pikemat seismist kütust peale.

Mul sama häda Suzuga. Uuri facet bensupumpa, mida pannakse näiteks Africa Twini peale. Madala survega ja mõeldud karburaatorile. Millalgi prooviks ühendasin külge, kui karpasid sai remonditud ja poole pöörde pill oli ka eelnevalt tühjade karpadega. Põhimõtteskeemi, kuidas ühendada, saad samamoodi Africa Twini haynes manuaalist kätte.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1133
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 27 korda

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas Ronk » 16 Mär 2020, 10:22

ranel kirjutas:
16 Mär 2020, 10:19
Spoiler
Näita
Vatimaa kirjutas:
16 Mär 2020, 09:26

Tere

mul on vana Yamaha SZR660 ning tüüpveana ei saa ratas pärast pikemat seismist kütust peale.

Mul sama häda Suzuga. Uuri facet bensupumpa, mida pannakse näiteks Africa Twini peale. Madala survega ja mõeldud karburaatorile. Millalgi prooviks ühendasin külge, kui karpasid sai remonditud ja poole pöörde pill oli ka eelnevalt tühjade karpadega. Põhimõtteskeemi, kuidas ühendada, saad samamoodi Africa Twini haynes manuaalist kätte.

Lihtsalt infoks, et karpadega KTM-i peal toimib hästi Facet 40171 pump. :) Muidugi oleneb palju rõhku sul sinna karpadele vaja on. Neid Faceteid päris palju erinevaid.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1005
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 77 korda
Kontakt:

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 16 Mär 2020, 10:56

Originaal lahendus on vägagi toimiv ja lollikindel. Vaakumpumbale piisab väikesest roostepurust kuuli vahel, et pump enam kütust ei liigutaks. Lisaks pumba klappide ja membraani korrasolekule soovitaks vaadata ka vaakumtorud ja karburaatori muhvid üle, sinna võib kaduda pumba ja kraani liigutamiseks vajalik vaakum.

PiltPilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5109
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1039 korda
Tänatud: 231 korda

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 16 Mär 2020, 12:01

TDM-l on ka see vaakumpump ja mul töötab ideaalselt. Mustus teeb tõesti kohe errori,nagu Kalapea mainis. Samas karpa pillil peaks ka ujuki kambris ju bensu alles hoidma ning sellest peaks käivituseks piisama. Äkki viga hoopis karpades endis?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2199
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 164 korda

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas ranel » 16 Mär 2020, 12:09

Aga praktikas on lihtsam virutada elektriline uus pump vahele, kui vana asja timmima hakata. :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121

Teema algataja
Vatimaa
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Veebr 2019, 16:45

Re: K: karburaatoriga motikale lisa bensupump

Lugemata postitus Postitas Vatimaa » 16 Mär 2020, 17:49

Tere

tänud elava arutelu eest! Tellisin kasutajalt Streetmoto pakutud kütusepumba ja profülaktika mõttes karburaatori remontkompkekti. Muidu peale hooaja esimest käivitust, kui iga nädal sõita, käivitus korralikult. Just 2+ nädalat (komandeering) esines ketramist.

Kõike toredat ;)




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”