Pegaso Trail segu küsimus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Kraavik
Postitusi: 8
Liitunud: 04 Dets 2019, 11:34
Tänanud: 1 kord

Pegaso Trail segu küsimus

Lugemata postitus Postitas Kraavik » 12 Apr 2020, 09:53

Tervitus tsiklirahvale!

Algaja vajab nõu. Viimane ratas oli 25 aastat tagasi Jawa 638, seega sissepritsega 4T suht võõras teema.
Kiire kokkuvõte: ostsin talvel 2007.a. Aprilia Pegaso Trail-i, mis müüja sõnul oli paar aastat seisnud. Proovisõidu ajal ratas töötas suht OK. Kuna ratas oli pikalt seisnud ja hooldusvälp ka käes, käisin talle ringi peale niipalju kui oskasin (kõik vedelikud, loomulikult filtrid jne). Vana küünal oli must nagu tont. Panin selle vana õhufiltri arvele.
Klapivahesid kontrollides selgus, et väljalaske vahed liiga väikesed. Tootja annab 0,16-0,20, aga ka 0,14 leht vahele ei mahtunud. Sättisin vahe 0,16 peale (mingi vend juutuubis soovitas oma XT660-l jätta 0,15). Sisselase oli normis.
Olles nüüd esimesed 400 km maha sõitnud, viskasin lisaks õlitasemele, ketipingsusele jms pilgu peale ka küünlale ja pilt on järgnev:

image.png

Oma mõistusega lugesin küünlalt välja, et segu vist veidi lahja. Timmisin menüüst segu rikkamaks. 2007 Pegaso Trailil (ka Strada ja Factory) on CO väärtus antud nii, et tehasest tulevad nad näiduga -14 (mida iganes see tähendama peab). Igatahes miinust vähendades peaks segu rikkamaks minema ja miinust suurendades lahjemaks. Kruttisin näidu -5 peale ja tegin ca 70 km ringi, aga küünla värvis mingit muutust justkui ei täheldanud. Mootor töötab muidu nagu suht OK, kiirendus enam-vähem normikohane.

Kas teie arvates on segu lahja ja mida ette võtta, veel rikkamaks keerata? Kui pikalt peaks peale segu muutmist sõitma, et küünal seda ka välja näitaks?




red buell
Postitusi: 167
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Pegaso Trail segu küsimus

Lugemata postitus Postitas red buell » 12 Apr 2020, 10:27

Need vanad raamatutarkused kohvipruunidest küünaldest jne. ei päde tänapäeva sissepritsega mootoritel, mis on pandud tööle lahja segu peale, et täita keskkonna norme. Kui rattal on lambdaandur, siis see korrigeerib aju kaudu segu nagunii. Kui rattale on pandud Powercommander ja lambda elimineeritud, siis saad jah segu muuta kuidas tahad aga soovitav ikkagi teha seda rullstendis. Üldiselt kui ratas sõidab ei tasu neid asju näppida.

Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/

Teema algataja
Kraavik
Postitusi: 8
Liitunud: 04 Dets 2019, 11:34
Tänanud: 1 kord

Re: Pegaso Trail segu küsimus

Lugemata postitus Postitas Kraavik » 12 Apr 2020, 10:52

Ratast chipitud ega muude performance seadmetega varustatud pole jah, täitsa stock selle kohapealt. Nüüd targem ja oma pead rohkem ei vaeva. Oli lihtsalt kerge kartus, et kui segu liiga lahja, siis võib mootorile halba teha. Aga nagu aru saada, hoolitseb elektroonika enam-vähem õige segu koostise eest ise.
Igatahes oleks meheks hea ja kasuliku info jagamise eest!




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”