Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
coomb18
Postitusi: 14
Liitunud: 12 Mär 2018, 09:18
Tsikkel: Yamaha FZ1-SA; Yamaha XJR1300
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas coomb18 » 21 Apr 2020, 00:18

Tervist. Hooaeg kohe esimese sõiduga algas vähe konarlikult (crash) , tagumine pidur jäi sõidu ajal peale. Nüüd asi selge, miski vigur on otsustanud hüdraulikaplokis kinni kiiluda. Nende remondiga tegelevad vähesed, ja peab üldse ettevaatlik olema. Kui kellelgi on head nõu, võib julgelt jagada.

Tean võimalusest Saksas soliidse summa eest see lasta korda teha (garantii ja puha) ning kaalun ka varianti ABS-ist loobuda ja ise otsustama hakata. Aga plaan A oleks sinna ikkagi toimiv ja usaldusväärne hüdraulikaplokk külge saada.

...

Olge terved! :bsmile:

Viimati muutis coomb18, 27 Apr 2020, 12:33, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1019
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 84 korda
Kontakt:

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 21 Apr 2020, 08:00

Vaevalt... Pigem on lihtsalt tagapiduri pedaal liiga peale reguleeritud ja ei liigu piisavalt tagasi, et survet vabastada.

PiltPilt
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5361
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 269 korda
Tänatud: 177 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas yeekim » 21 Apr 2020, 08:06

Kalapea kirjutas:
21 Apr 2020, 08:00

Vaevalt... Pigem on lihtsalt tagapiduri pedaal liiga peale reguleeritud ja ei liigu piisavalt tagasi, et survet vabastada.

Lisaks pilgeni täis anum....

Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5228
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1086 korda
Tänatud: 239 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 21 Apr 2020, 08:56

Ei tahaks ka uskuda,et see teeb tagapiduri pealejäämist. Kas kõik muu tavaline sel piduril on välistatud ehk üle kontrollitud? Isegi klotsid võivad supportis kinni jääda,supporti kolb võib kinni jääda ja muudest eelpool mainitud asjadest rääkimata.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1610
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas Maaks » 21 Apr 2020, 10:09

Enne kui hakkad kalleid juppe vahetama teeks jah põhjaliku hoolduse koos vedelike vahetusega. Kui ise arvad, et hakkama ei saa, siis Velt või Streetmoto abiks.

Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

Teema algataja
coomb18
Postitusi: 14
Liitunud: 12 Mär 2018, 09:18
Tsikkel: Yamaha FZ1-SA; Yamaha XJR1300
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas coomb18 » 21 Apr 2020, 12:32

Täpsustan siis pisut pikemlat, kuidas sai minu jaoks selgeks, et just ABS plokis viga.

Kui pidur kinni poos, siis maha sa ta ainult nii, kui õhutusnipplit veidi päästa. Välja tuli kuke noka täis õli. Kui õhutusnippel jälle kinni keeratud, siis pidur enam ei toiminud. See juba tundus kahtlane. Pedaal oli ediselt kõva ning ka lahtise õhutusnippliga rohkem õli süsteemist välja ei pigistanud. Esimene kahtlus oli peasilinder. Päike oli veel kõrgel ning sõidusoov suur.
Kiirelt sai garaazi ning peasilinder maha. Kui pidurivoolik, mis peasilindrist ABS plokki läheb, lahti sai, siis peasilinder toimis kenasti. Liikumine sujuv ja õli tuli reservpaagist juurde nii nagu vaja.
Järgmine mõte oli, et mõni voolik siis umbes. Sai lahti võetud nii peasilindrist ABSi minev kui ka ABSist edasi tagumisele pidurile. Mõlemas liikus õli nii kuis vaja. Kui nüüd peasilindri ja ABS vaheline voolik uuesti õli täis panna ning mõlemad otsad õigesse kohta ära ühendada, siis peasilinder jälle kivi. Nii jäigi sinna vahele ainult see ABS plokk, millest õli läbi ei liigu.
Rattal on endal 2 funktsiooni, kuidas ABSi testida. Mõlema puhul andis tagasisided tainult esipidur, tagumine aga ei midagi. Testisin eraldi ka ABS mootori ning solenoidid. Kõik toimis nii kuis vaja. Ratas ühtegi veateadet ei näita - ei ABS ega ka mootori poole pealt.

Nüüd ehk veidi selgem ja närimist rohkem. Endiselt olen huvitatud asjalikest soovitustest.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1019
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 84 korda
Kontakt:

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 21 Apr 2020, 13:13

Küsimusi tekib palju, näiteks, kuidas peale viimast lahti võtmist õhu kätte said, kui plokist midagi läbi ei tule ja kuidas sai pedaal jälle kõva olla kui õhk absi ja peasilindri vahele sisse jäi.

Samas sinu teooria põhjal edasi minna, oli miskitel nissinsi ABSi plokkidel oli tootmisel viga, kus alumiiniumi tükid jäid plokki hulpima. Sarnaselt võib ka sul olla võõrkehad süsteemis kanaleid blokeerimas, ehk oleks võimalus vahetada peasilindri ja töösilindri otsad, see suruks ummistuse tagurpidi välja.

Ise jääksin muidugi pedaali teooria juurde, lihtne test oleks eemaldada pedaal ja klotse laiali suruda. Kui lähevad ilusti laiali on probleem pedaali reguleerimisega.

PiltPilt

Teema algataja
coomb18
Postitusi: 14
Liitunud: 12 Mär 2018, 09:18
Tsikkel: Yamaha FZ1-SA; Yamaha XJR1300
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas coomb18 » 21 Apr 2020, 14:32

Kalapea kirjutas:
21 Apr 2020, 13:13

Küsimusi tekib palju, näiteks, kuidas peale viimast lahti võtmist õhu kätte said, kui plokist midagi läbi ei tule ja kuidas sai pedaal jälle kõva olla kui õhk absi ja peasilindri vahele sisse jäi.

Samas sinu teooria põhjal edasi minna, oli miskitel nissinsi ABSi plokkidel oli tootmisel viga, kus alumiiniumi tükid jäid plokki hulpima. Sarnaselt võib ka sul olla võõrkehad süsteemis kanaleid blokeerimas, ehk oleks võimalus vahetada peasilindri ja töösilindri otsad, see suruks ummistuse tagurpidi välja.

Ise jääksin muidugi pedaali teooria juurde, lihtne test oleks eemaldada pedaal ja klotse laiali suruda. Kui lähevad ilusti laiali on probleem pedaali reguleerimisega.

Küsimused on alati head. See ainus võimalus lahendusele lähemale jõuda.

Õhu sain kätte nö süstla meetodil. Kui voolikutest oli puhas õli läbi käinud, testimise käigus, siis voolikud tagasi ploki peale ja pea-aegu kinni. Peasilindri juures ühendasin reservpaagi asemele süstla. Süstal veidi modifitseeritud, et survet tekitaks aga vaakumit - kui ei soovi, siis ei tekita. Nii saab süstla jätta hiljem reservpaagi ülesandesse. Nii surusin õli läbi süstla kuni ABS plokini ning kui mulle sealt poolt enam ei tulnud, siis ploki pealt vooliku polt kenasti kinni.
Töösilindri õhutusnippli külge ühendasin samuti süstla. Jälgisin, et kusagil õhku sees poleks ning surusin süstlast nii palju õli tagur pidi läbi vooliku, kuni sain enam vähem kindel olla, et voolikus enam õhku pole. Siis ploki peal polt pinge alla ja õhutusnippel kinni.

Keeruline seletada aga vast saab pildi ette. Nii ei saa kindlasti 100% õhku välja aga piisavalt, et edasi minna.

Pedaali saab välistada, kuna kui voolik ploki peal lahti on, liigub pedaal ilusti ning surub reservpaagist õli plokini.

Proovisin ka tagurpidi ühendada ploki peal, kuid ka nii ei õnnestunud sealt midagi läbi suruda.

Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1610
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 103 korda
Tänatud: 182 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas Maaks » 21 Apr 2020, 16:20

Seal videos sakslane õpetab kuidas ABS plokki testida. (subbakad on normaalses keeles)

Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/

Teema algataja
coomb18
Postitusi: 14
Liitunud: 12 Mär 2018, 09:18
Tsikkel: Yamaha FZ1-SA; Yamaha XJR1300
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Yamaha FZ1 ABS hüdraulikaplokk

Lugemata postitus Postitas coomb18 » 21 Apr 2020, 18:52

Tänud kaasamõtlejatele! Nüüd asi niikaugel, et ajan kiivri pähe ja teen väikese proovitiiru.

Kalapea - Tagurpidi läbi surumine toimis. Viimase katsena mõtlesin, et surun veel korra tagurpidi, siis loobun ABS süsteemist. Panin vooliku külge, ja kui enne surusin käega pedaali, siis nüüd panin oma 100+ kilo sellele pedaalile. Paar baleriini harjutust ning järsku kadus pedaal jala alt ning lärakas õli lendas vastu seina. Edasi läks juba manuaali järgi õlid sisse, tuulutused ning testid ja kõik paistab kena.

Maaks - Neid samu teste tegin varem ka, manuaalis veidi parem seletus, et millal ja miks. Siis ei andnud jalgpidur mingit tagasisided. Nüüd kui sein õline ja uuesti testid tegin, siis suristas korralikult talla all.

Tänud! Näis mis testsõit näitab.




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”