piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas romulus » 21 Apr 2020, 11:51

Sai siis rattal esipidurid korda tehtud - uued kettad, klotsid, sadulatihedid ja kummid. Proovisõidul aga kostis kohe mingi jube krigin. Vast 50m sain sõita. Ok, ratas uuesti alt ära ja vaatepilt oli selline:

IMG_20200420_185331362sm.jpg
IMG_20200420_191726279sm.jpg

Ketastel vaod sees, klotsidel samuti. Nagu oleks klotsi seest tükke välja kiskund ja see siis kettasse vaod kündnud. Mõlemad kettad, mõlemalt poolt, kõik 4 klotsi samuti. Lihvisin ülesküntud osad ketastel maha ja ladusin uuesti kokku Honda originaalklotsidega, ja nende probleemi pole, pidurid töötavad kenasti.

Ehk siis - kas Brembo toodabki saasta? Või on variant et ketas ja klots ei sobinud kokku. Klotsid siis sintered versioon. Olen teiste tootjate sintered klotse korduvalt kasutanud, ning pole kunagi probleeme olnud... Tagapidur samas nii Brembo klotside kui ka kettaga ja toimetab kenasti..

Viimati muutis romulus, 22 Apr 2020, 10:38, muudetud 1 kord kokku.



mega1
Postitusi: 457
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas mega1 » 21 Apr 2020, 12:29

Ebakvaliteetne

Suzuki TL1000R-----Suzuki GSXR 1000 K3------Aprilia RSV 1000R

eetarga
Postitusi: 440
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas eetarga » 21 Apr 2020, 13:15

Oled sa 100 % kindel, et tegu on Brembo originaal varuosadega?
Kahjuks liiguvad ka koopiad!

https://www.brembo.com/en/company/news/ ... e-products

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas romulus » 21 Apr 2020, 14:56

100% ei saa olla kindel. See link räägib rohkem nagu auto piduriosade kohta. Mingeid QR koode jms mu juppide pakenditel tõesti ei ole, kuid ma ei leidnud netist ühtegi brembo motikaosade kuulutust, kus need oleks. Väljanägemise poolest tunduvad jupid ok, kirjad selged peal, töötlus ok jne. Ütleme, et käes hoides ei tundunud fake. Ebay müüja ka usaldusväärne (22k tehingut, 1 negatiivne tagasiside). Panen lingi ka pakenditest.

https://photos.app.goo.gl/RnaNpxws6QCpNyMWA

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 535
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 269 korda
Tänatud: 61 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 21 Apr 2020, 15:22

Kui klotsidel Brembo logo võrrelda päris logoga, siis näeb küll veits kahtlane välja. Rohkem nagu Bremb+hammasratas...

EDIT: Aga ükski otsing ei kinnita, et Brembo ise pole selliselt seda sinna peale trükkinud.


will111
Postitusi: 3580
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 219 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Apr 2020, 15:38

well...ma ei ole küll näinud, et brembo oma logo selliselt trükiks. nii et kui juba kuskil on tõesti kuulda olnud, et wufflit liigub siis on ilmselt ka täiesti reaalne chance, et wuffliga tegu on.
eks parim viis hindamiseks oleks muidugi uurida hinda. brembo osa puhul kõik mis oleks alla 60euri klotsipaari eest (ehk siis 2 klotsi eest) oleks minu jaoks täiesti uskumatu :D
https://www.roadraceperformanceshropshi ... 9974065240

Olen täpselt samasugust efekti ka ise pidanud tunnistama. Ei olnud need brembo kettad ega brembo klotsid. kuid tulemus oli 100% identne. Täpselt see juhtubki, et mingi selline "tükk" nagu pildil näha tõmbab ketta pinda kinni ning millestki edasi väga rääkida pole. Minul oli selliseid tükke ikka per ketta pind terve hunnik ja klots kulus umbes nii millimeeter per 10km, tavalise...mitte agressiivse sõidu korral :D
raske täpselt öelda, kas tegu on lihtsalt uskumatult SITA klotsiga või on see tõepoolest kokkusobimatu ketas/klots combo. Minu juhtumi puhul sai lihtsalt ostetud uued klotsid (vanade asemele) ja sellised nad olid. Sina aga tellisid justkui asjad komplektina ja need PEAVAD seega kokku sobima. Ilma igasuguse kahtluseta saada müüjale tagasi, nõua raha tagasi ja kindlasti ähvarda ka negatiivse ning meeletu skandaaliga. Las saadab sulle tasuta nüüd sellise komplekti, mis reaalselt töötab ka!


Pezzi
Postitusi: 247
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 21 Apr 2020, 15:56

Mul ka sarnane tähelepanek (et ongi saast): Ratta originaalkettad kulusid mingi 10 tuhandega niipalju ebaühtlaseks, et hakkas pidurit väristama. Ratas pigem cruiser, piduritega ei rapsi. Panin hiina kettad asemele (klotsid jäid originaalid ja pidurisadula peal on Brembo märk), nüüd on OK. Ketaste müüja ütles, et see pole esimene kord kui Brembo kettad kõveraks lähevad.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2245
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 171 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas ranel » 21 Apr 2020, 15:56

Eesti motopoest brembo ketas ja trw klots polnud küll midagi kurta. Ketas nagu uus taga ja klotsi 3mm peale ~ 15k järgi.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas romulus » 21 Apr 2020, 16:22

Hinna järgi raske öelda, et fake, olid u 20 euri ketta kohta. Kuid meie oma MRTTech müüb sama tootja klotse alates mingi 16 euri paar.... ei usu et nad võltsinguga tegelevad (https://shop.mrttech.ee/en/61-pads). Sealsamas on nagu näha, et logo suht sama kvaliteediga.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

will111
Postitusi: 3580
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 219 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Apr 2020, 16:42

Ma ei öelnudki, et 100% kindlalt fake. Ma ütlesin, et igati õigustatud kahtlus. Kuigi ega lõppkokkuvõttes sel mingit vahet ju ei ole. Minul isiklikult oleks täiesti pohhui, mis nimi seal klotsi peal on või kas üldse on. Kui asi töötab (hästi) siis olgu või "brembuu". Samas sul asi ei tööta. Seega jääb variant saata teabenõue otse tootjale või siis saata kraam tagasi müüjale ja küsida, et mis saasta mulle saatsid?

Mina näen seal ikka täiesti konkreetselt teistsugust logo! Vaata ja võrdle nüüd seda kuidas on e ja o täht trükitud. Kas see ka mingit tähtsust omab, ei oska öelda kuid väga paljudel brembo klotsidel on see trükk siiski teistsugune (ehk identne nende reaalse logoga)

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1437
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Jesper » 21 Apr 2020, 17:03

Miskipärast ongi race klotsidel sellised väärakalt trükitud logod, umbes nagu mingi maatriksprinteriga aastast 1992 lastaks seal neid, EBC-l ja Ferodol samamoodi. Ju siis see tehnoloogia, millega ilusa logo saab, ei kannata kuuma vms.


ISO 2768-m
Postitusi: 6
Liitunud: 09 Apr 2020, 15:56

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas ISO 2768-m » 21 Apr 2020, 17:45

Kui Ebay-st tellisid, siis võimalus olemas, et pole originaalid. Suht levinud teema Amazonis Ebays jne.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2245
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 45 korda
Tänatud: 171 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas ranel » 21 Apr 2020, 18:19

romulus kirjutas:
21 Apr 2020, 14:56

100% ei saa olla kindel. See link räägib rohkem nagu auto piduriosade kohta. Mingeid QR koode jms mu juppide pakenditel tõesti ei ole, kuid ma ei leidnud netist ühtegi brembo motikaosade kuulutust, kus need oleks. Väljanägemise poolest tunduvad jupid ok, kirjad selged peal, töötlus ok jne. Ütleme, et käes hoides ei tundunud fake. Ebay müüja ka usaldusväärne (22k tehingut, 1 negatiivne tagasiside). Panen lingi ka pakenditest.

https://photos.app.goo.gl/RnaNpxws6QCpNyMWA

No vaadates seda logo pilti, siis jumala feik mis feik ju.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2270
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 21 Apr 2020, 18:21

Teemaalgatajale vastuseks. Oled valinud vale klotsimaterjali. See klots ei klapi selle konkreetse ketta materjaliga kokku, mõne teisega on aga seevastu väga hea kooslus. Kumbki (ei ketas, ega klots) ei ole sul saast, lihtsalt vale valik. Selle kettaga klapib kokku ainult tavaline orgaanilise friktsioonmaterjaliga klots, sinu valik on tugev, suure metallisisaldusega krossi otstarbeks mõeldud sinter, mis rikub ketta jäädavalt mõnekümne kilomeetriga. Klots on ette nähtud lühikesteks pidurdusteks karmides offroad tingimustes ning peab vastu abrasiividele (liiv, muda jne).

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7285
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 194 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas mx77 » 21 Apr 2020, 20:07

Neeme, mis materjalist ketas see siis peaks olema?

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 601
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 75 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 21 Apr 2020, 21:40

ISO 2768-m kirjutas:
21 Apr 2020, 17:45

Kui Ebay-st tellisid, siis võimalus olemas, et pole originaalid. Suht levinud teema Amazonis Ebays jne.

Mul on väga raske mõista inemest kes ostab Lexuse ja läheb e-bayst või kusiganes juppe ostma... :shock:

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 601
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 75 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 21 Apr 2020, 21:46

StreetMoto kirjutas:
21 Apr 2020, 18:21

Teemaalgatajale vastuseks. Oled valinud vale klotsimaterjali. See klots ei klapi selle konkreetse ketta materjaliga kokku, mõne teisega on aga seevastu väga hea kooslus. Kumbki (ei ketas, ega klots) ei ole sul saast, lihtsalt vale valik. Selle kettaga klapib kokku ainult tavaline orgaanilise friktsioonmaterjaliga klots, sinu valik on tugev, suure metallisisaldusega krossi otstarbeks mõeldud sinter, mis rikub ketta jäädavalt mõnekümne kilomeetriga. Klots on ette nähtud lühikesteks pidurdusteks karmides offroad tingimustes ning peab vastu abrasiividele (liiv, muda jne).

See on järjekordne hea näide sellest, et ei usaldata kohalikku motopoodi... kui suur see klotsi ja ketta kulu siis on ,et peaks üldse hakkama jamama ebayst tellimisega.. on see loto seda väärt? Palju Streetmotos sarnane komplekt toimivate asjadega maksab vs ebay?

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1437
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Jesper » 22 Apr 2020, 00:20

Mind hirmsasti huvitaks, et mis need "õiged" ja "valed" kettamaterjalid vähe tehnilisemas nomenklatuuris on?

Ma ise olen sügavalt seda usku, et "tänava" klotsi puhul on targem poodi raha viia ja klotse mitte vastu võtta, sest nii on lõppkokkuvõttes odavam, samas kettad on siiamaani kõik kategooriast "suvaodav" (ehk malm) ja selliseid probleeme küll kohanud pole, et klots kettasse vagusid künnab.

Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas romulus » 22 Apr 2020, 08:32

Neeme, tänud sisulise vastuse eest.

Ain, kohalik motopood ei vastanud mu päringule, seega lihtsalt tellisin sealt kust sai ja kust lihtsam. Enamuse oma jubinaid tellingi kohalikelt.

Neeme võibolla vastab materjalide sobivuse kohta paremini, aga niipalju leidsin siit lehelt https://www.bikebandit.com/blog/motorcy ... yers-guide, et teraskettale (stainless steel) sobib sintered, malmile (cast iron) organic. Eeldusel, et tegu pole võltsinguga, on mu kettad stainless steel, ehk siis sintered võiks sobida. Kui fake on, siis jah ei tea millest nad on. Kusjuures malmkettaid (cast iron) pole ma veel müügis näinud, võibolla (veel) vanemate rataste teema?

Brembo pakub mu rattale vist kolme erinevat sintered tüüpi klotsi, kusjuures ise soovitavad just sedasama, kõige kangemat, mis mul tellitud. Ehk siis nende enda klotsi soovitus ei sobi kokku nende enda kettaga :wack:

Logo kohta ei oska muud öelda, et terve nett on täis sellise sigrimigriga brembo klotse. Ma ei leidnud ühtegi päris toote pilti, kus ta parem oleks antud rattale. Kui originaalid näevad paremad välja, siis hoitakse neid hästi saladuses :) Kusjuures, kui neil probleemid võltsingutega on, pangu siis vähemalt pilt päris tootele ja pakendile kodukale, on vähemalt kuskilt kinni hakata.

Kokkuvõttes ma kaldun ise ka materjalide kokkusobivuse konfliktile, ilmselt siis tootja ise kas kodulehel midagi puusse pannud, või tõesti eeldavad, et nende oma kettaga ei pea toimima. Eks ma proovin nad tagasi saata, sest omastarust olen tootja soovitusi järgides kõik õigesti teinud.

r.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 601
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 75 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Ain » 22 Apr 2020, 08:51

Piduriklots/ketas on minuarust selline varuosa ,et lähed poodi või helistad- ütled margi ja ostad need... Ja kui kohapeal pole üteldakse kuupäev millal kohal on. Poodi minnes saad ka otsekontakti müüja/spetsialistiga ja väikse arutelu /soovituse mida Sul päriselt vaja oleks.

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo PACKTALK Bold JBL sideseadmed, lisad ja varuosad:
Cardo ametlik edasimüüja Eestis

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2270
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 22 Apr 2020, 09:21

Piduriklotsi materjali ei jagata lihtsalt mitte ainult materjalide (orgaaniline, sinter, carbon jne) alusel, vaid ka kasutuse alusel. Määrav on kas klots tehtud esi- või tagateljele, kas tegu on suure massiga või väikese, kas kiirus on suur või väike ja kas kasutuskoht on tänav, ringrada, mets või lauskross. Brembo toodab näiteks üht ja sama klotsi 12 erineva seguga. Esiklotsi materjal tagateljele ei klapi ja vastupidi ka mitte. Oleme teeninduses neid katseid teinud ja näinud nii täpselt sama sündroomi, mis sinu piltidel ja ka muid huvitavaid (klots läheb põlema näiteks jne).

Tootja võib ka ise soovitusega puusse panna, sest toodab tegelikult universaalseid mitmetele mudelitele sobiliku kujuga klotse ja poldivalemiga kettaid. Sinter klots on üldse minu arust mingi "moeröögatus" ja viimaste aastate võlusõna nagu ka see, et karpade sünkroonimine on ravi kõige vastu. Sinter klotsi valides peab sul olema konkreetne soov sinteri omaduste järele (suur mass, suured kiirused, suur kuumus pidurdamisel, krossikasutus). Kõikidel muudel juhtudel on kindel valik tavaline orgaaniline klots. Sinter klotsi suurim häda ongi suur metallisisaldus, mis rikub ketta kiirelt. Minnes materjali tugevusega äärmusesse, siis parima pidurdusjõu saavutad üldse metall-vastu metalli (kes proovinud, see teab) aga küsimus on selles, mitu pidurdust sel meetodil teha saab enne kui miskit lõplikult otsad annab.

Minu soovitus on sinna osta tavaline orgaaniline klots ja kui tõesti ostsid selle komplekti tootja soovitusel, siis proovi kõik kogu kupatusena tagasi anda - nii kettad kui klotsid ja tee järgmine kord sobilikum valik :-)

Kokkuvõttes - usun, et teema pealkiri on eksitav. Küsimus oli mittekokkusobivuses ja seda combot olen näinud päris mitme tootja detailide puhul. Teemat võiks jätkata päris mitmes valdkonnas...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1437
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Jesper » 22 Apr 2020, 09:31

Aga mis need erinevad kettamaterjalid siiski on, mille vahel ristiinimene valida saab? Eelmises postituses väitsid, et ka sintered klotsile on turult võimalik sobiv abikaasa leida, samas nüüd seletad, et olete katseid teinud ja kõik on halb ja vale?

romulus kirjutas:
22 Apr 2020, 08:32

Kusjuures malmkettaid (cast iron) pole ma veel müügis näinud, võibolla (veel) vanemate rataste teema?

Jah, ajasin sassi, mul on ka terasest, tootja ütleb et kõvadus on 35 HRC ja töötab sintered klotsiga väga hästi. Kataloogi järgi valitud organic klotsiga oli pidur nõrk nagu vana kummik, mistõttu ma ka lõpetasin kataloogi vaatamise ja hakkasin oma peaga mõtlema.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2270
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 22 Apr 2020, 09:48

Kõik ei ole sugugi halb ja vale :-) Otsingud käivad vastupidi - mitte klotsile ei otsi ketast, vaid kettale sobivat klotsi ikka. Kui vaatad tootjaid, siis sama ketast pakutakse enamasti kas ainult ühes või maksimaalselt kahes-kolmes materjalis ja tõsi on see, et ka tootja ise ei ütle, mis klots sinna ideaalne on. Antakse vaid üldsõnaline käitumisjuhis. Seetõttu kirjutangi, et oleme teinud kombinatsioone ja katseid ja on sellest on aegade jooksul tekkinud teadmine. Teras ja roostevaba teras on nii üldsõnalised mõisted, et ka nende alusel ei teki selget arusaama heast kooslusest. Ka tavapärast terast on niivõrd erineva koostisega, et tugevus ja vastupidavus "hõõrumisele" on erinev suurusjärkudes. Sestap sõnastasingi soovituse, mis 99% juhtudes ei põhjusta probleeme. Kui oled endale juba ammu selgeks teinud, et EBC, Brembo, TRW või mõni muu konkreetne sinter klots sinu sõidustiiliga sobib ja ketas sellele vastu peab, siis on kõik hästi ja ei pea oma eelistusi muutma.

Oma kuluosakoolitustel olen samuti rõhutanud alati seda, mida piduriklotsitehases mulle alati on selgitatud tootjapoolse inseneri poolt, kes segu koostiste taga on. Piduriklotsil ei ole sellist omadust nagu pehme ja kõva, vaid omaduseks on koostis ja koostisest tulenevad omakorda kasutusomadused.

Mina isiklikult olen teinud mõningate selgete juhtumite põhjal järeldused ja soovitan seda, mida ütleb kogemus, et tulemus oleks parim ja motosõbra rahakotile ja enesetundele meeltmööda. Jäi veel mainimata, et kõik see combo peab kokku töötama: ketas, klots, pidurivoolikud, vedelik, sõidustiil jne. Läks keeruliseks, onju? Siis mine kindlapeale ja kui leiad puudusi (Jesperi pidur nõrk) on õige hetk midagi muuta (sinter klots haagib paremini).

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1437
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Jesper » 22 Apr 2020, 10:01

Jah, selle pärast ma nokkima hakkasingi, et reaalselt ei ole nagu silma jäänud, et ühe tootja piires ketaste materjali valida antakse, samas klotse pakutakse maast taevani, igat eri värvi ja karva, ja kõik muidugi maailmaparimad.

Muidugi ega ma Honda originaalklotsi ka näinud ei ole, vbl nad ongi tehasest juba arvestanud, et teevad piduri natuke väiksema ja topivad sinna kuumema klotsi sisse, samas TRW ei arvestanud seda ja tootis oma tänavaklotsi samast materjalist, mis ülejäänud 700-le mudelile, millele nad klotse pakuvad.

Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas romulus » 22 Apr 2020, 11:10

Muutsin pealkirja õiglasemaks :) . Mul nüüd OEM klotsid sees ja nendega toimib kenasti. Eks ma jälgin ketta kulumist.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

will111
Postitusi: 3580
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 219 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas will111 » 22 Apr 2020, 15:08

Ma loodan, et sa eemaldasin ikka need "terad" ka ketta pinnalt?! Muidu lähevad need oem klotsid ka suht kiiresti sul :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
romulus
Postitusi: 541
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas romulus » 22 Apr 2020, 16:18

Jah, ikka siledaks enne. See sai esimesse posti juba.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2101
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas korke » 23 Apr 2020, 10:21

Neeme ütles kõik ja paremini kui mina oleks suutnud :)

Mis puudutab fake või mitte. Väga raske on täna vahet teha sellel. Kõige õigem ja kindla peale minek on osta ametliku maaletooja/edasimüüja käest. Isegi kui satub praak toode või mõni muu probleem tekib siis on vähemalt võimalik asjad lihtsa vaevaga korda ajada.
Streetmoto on üks nendest ja kindlasti suurima kogemusega mis puudutab just odavama klotside poolt.

Teema algataja võiks enda sadula ära hooldada sest see jookseb viltu :)

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7285
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 149 korda
Tänatud: 194 korda
Kontakt:

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas mx77 » 23 Apr 2020, 19:55

Pagan, ma austan Neemet väga, aga seda padjad-ketas ei sobi juttu ei taha ma hästi süüa.

Mul tänavaratastega puudub kogemus, aga krossirattal on olnud alla igatpidi mõeldavaid OEM ketta, aftermarket ketta ja erinevate klotsimaterjalide kombinatsioone aga mingist sobimatusest sellisel tasemel, et kettast tükid lendavad pole küll seni kohanud. On tõsim et mõned klotsid ei kannata muda/märga ja on läbi kahe sõiduga ja teiste pidurdusvõime on kehvem kui teistel aga selline ketta söömine on ikka täiesti tundmatu.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1437
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 178 korda
Tänatud: 320 korda

Re: piduriosade kokkusobivusest Brembo näitel

Lugemata postitus Postitas Jesper » 23 Apr 2020, 20:10

No viga tehti ju juba kindlaks - välismaalt tellides on kettal needus peal :lol:




Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”