Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Jäi silma ühe müügikuulutuse juurde lisatud V-Strom 1000 20000km hoolduse arve. Vaata ja imesta. Olgu need juppide hinnad mis nad on, aga mida teie teeksite selle töö raames 6 tundi? Tegemist on siis 20k hooldusega kus ei kontrollita klappe ega midagi sellist, kaks vedelikku, kaks filtrit, kontroll-õlitus-puhastus. Kaua võtab plastikud ja paak maha-peale arvestades sellega, et seda teeb professionaal kes on seda sama asja samal rattal lugematu arv kordi teinud?
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Äkki tehti töötunni raames mingeid kohendusi veel, millele varuosi ei kulunud.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Kui see nüüd margiesindus oli, siis on siin kõvasti asju, mida peab kontrollima ja reguleerima.
Sinna tegelikult oleks võinud lisanduda ka kütuse- ja pidurivoolikud, mida keegi vist ei kipu nii tihti tegema.
St kui sellest aspektist vaadata, siis ei ole väga kallis.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Mina võin öelda omast kogemusest, et kaht asja kulub alati rohkem kui planeeritud. Elektritöödel kulub kaablit alati tublisti rohkem kui esmapilgul projekti vaadates olla võiks ja hoolduse/remontimise juures kulub aega alati rohkem kui algselt planeeritud. Võttes juba ainuüksi jahutusvedeliku vahetuse, kus tegevus lõpeb korduvõhutamise ja mootori soojendamisega ventika lülitumiseni, siis alla tunni ei saa sellega kuidagi arvestada. Ja kui võtta mingid matkaendurod, siis pool tööajast kulub kõiksugu kukkumisraudade mahavõtuks ja kuna nad on kõveraks kukutud, siis pole haruldane, kus paned deformeerunud raudu pärast hooldust tund aega külge tagasi. Ja kui iga plastik on erinevate kruvidega ning keegi on raamikeerme asemel kuskile gondli taha hoopis mutri asetanud (mida tuleb kinni hoida tahtejõu ja veenmisoskusega), siis hooldusel maksavadki need isetegevused lisanduva ajakulu näol. Meie näitaks arvestaks sellise töö korral 4-5 tunnise ajakuluga, aga nüansid võivad tööaega lisada.
PS! kaablit olen vedanud 10 aastat ja tsikleid remontinud 19 aastat
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
[mention]Piipz[/mention] Oleks vaja viimase generatsiooni manuaali, et vaadata, mis seal reaalselt tegema peaks, see sinu tabel pole kaasaegne. Klappe peaks kontrollima 24000km või 48 kuu pealt, kindlasti mitte iga 24 kuu tagant jms. Aga ma eeldan et klapitööd seal ei olnud, sest siis oleks tihendid ja muu pudi arve peal. Muidugi peab rida asju kontrollima, aga kui ratas küünalde ja filtri vahetuseks laua peal lahti on, siis kuhu seda aega seal tundide kaupa läheb ma ei näe.
[mention]StreetMoto[/mention] Kõik arusaadav, aga mind huvitab see just esinduses 2 aastat vana ratta hoolduse kontekstis, kus ei ole kõveraid, roostes ja ise ehitatud elemente ja töötatakse tuttava mudeliga. Aega lähebki alati rohkem, mõtleks et teeks tunniga selle vedelike ja küünalde vahetuse ära, aga läheb 2 või 3. Aga 6, wtf.
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
jkristjan kirjutas: ↑09 Juun 2020, 10:41@Piipz Oleks vaja viimase generatsiooni manuaali, et vaadata, mis seal reaalselt tegema peaks, see sinu tabel pole kaasaegne. Klappe peaks kontrollima 24000km või 48 kuu pealt, kindlasti mitte iga 24 kuu tagant jms. Aga ma eeldan et klapitööd seal ei olnud, sest siis oleks tihendid ja muu pudi arve peal. Muidugi peab rida asju kontrollima, aga kui ratas küünalde ja filtri vahetuseks laua peal lahti on, siis kuhu seda aega seal tundide kaupa läheb ma ei näe.
@StreetMoto Kõik arusaadav, aga mind huvitab see just esinduses 2 aastat vana ratta hoolduse kontekstis, kus ei ole kõveraid, roostes ja ise ehitatud elemente ja töötatakse tuttava mudeliga. Aega lähebki alati rohkem, mõtleks et teeks tunniga selle vedelike ja küünalde vahetuse ära, aga läheb 2 või 3. Aga 6, wtf.
Ja miks ei küsi seda algallikast?
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Seal pole kirjas, et tegu on ainult 20 000 km tavahoolduse tööga, vabalt võib midagi lisaks olla, mis varuosasid ei vajanud. Samas vähemalt autode puhul mingite standardtööde puhul on esindusel tehase poolt antud töötunnid, mis mingi asja tegemiseks on ette nähtud ja mõni koht arvestabki selle järgi, ükskõik palju tunde seal reaalselt kulus. Reaalseid tunde ei olegi alati lihtne arvestada kui vahepeal mõnda asja tehakse mitmekesi. Seda ma ei oska öelda, kas need tööd on sellised, mida 1 mees peab 100% suutma üksi ära teha...
-
- Mode
- Postitusi: 882
- Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
- Tsikkel: 1260MS-e, 500EXC
- Asukoht: Tallinn, Harku
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Snowhite kirjutas: ↑09 Juun 2020, 11:04jkristjan kirjutas: ↑09 Juun 2020, 10:41@Piipz Oleks vaja viimase generatsiooni manuaali, et vaadata, mis seal reaalselt tegema peaks, see sinu tabel pole kaasaegne. Klappe peaks kontrollima 24000km või 48 kuu pealt, kindlasti mitte iga 24 kuu tagant jms. Aga ma eeldan et klapitööd seal ei olnud, sest siis oleks tihendid ja muu pudi arve peal. Muidugi peab rida asju kontrollima, aga kui ratas küünalde ja filtri vahetuseks laua peal lahti on, siis kuhu seda aega seal tundide kaupa läheb ma ei näe.
@StreetMoto Kõik arusaadav, aga mind huvitab see just esinduses 2 aastat vana ratta hoolduse kontekstis, kus ei ole kõveraid, roostes ja ise ehitatud elemente ja töötatakse tuttava mudeliga. Aega lähebki alati rohkem, mõtleks et teeks tunniga selle vedelike ja küünalde vahetuse ära, aga läheb 2 või 3. Aga 6, wtf.
Ja miks ei küsi seda algallikast?
Edit: pärast selle vaatamist, mis seal tehtud, siis koos kõrvaltööde ja kasimise ja õhutamiste jms jms - 4-6 h täiesti normaalne.
Järgmine hooldus alles 10++ tuh km pärast.
-
- Postitusi: 2021
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Ketipesu, lõtku regull, laagrite kontroll, pidurikolbide ja simmerite kontroll ja suurema sodi puhastus...
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Töötundide osas ei oska kommenteerida, sest näiteks kodus õuepeal kõrval võin sama tööd teha ka 2 nädalat.
Auto hoolduse/remondi teemal on korralikes kohtades meister ootamatute lisatööde osas ikka helistanud ja hoiatanud või siis viisakalt fakti ette pannud, et vaja on, kui pole enne kokku lepitud, et tehtagu kõik. Ju siis polnud midagi erakorralist.
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Just nagu Streetmoto kirjeldas. Mõni töö lähebki ajuvabalt venima.
Tegin kevadel jahutusvedeliku vahetust. Vanal KLE500-l läks aega miski 20 min, et läbi loputada ja lisada ja kontrollida.
Ninjal läks aega miski 2,5 tundi, et gondleid eemaldades lahti puurida purunenud gondlikinnitus, asendada see uuega (keerulisem asi kui lihtsalt suvaline polt), nõrutada ja lisada, nõrutada ja lisada, lasta kuumaks, kontrollida, lisada ja panna kokku. Eraldi veel paisupaak küljest võtta ning nõrutada tema omast nõrutusaugust jms. Kui oleksin teinud seda kellelegi tellimustööna, oleks vbl varuga öelnud "läheb 1 tund" ja siis pooleteist tunni jagu tasuta tööd teinud juurde.
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Kui on 20k hooldus siis ju tehaseajad ka olemas. Automaailmas see standardiks. Mingil vanemal autol ei saa neid jälgida igasugu isearetatud/roostes ja muidu vastumeelsete juppide puhul aga 20k hooldus ju standardpauk... aga muidugi kui tausta ei tea ei saa ka lõplikult tõde kuulutada...
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Igasuguste esinduste ja töökodade üks põhimõtteid ongi, et kliendile tuleb rohkem töötunde maha müüa, kui reaalselt tehti.
Juhul kui rakendatakse mingit tehase poolt ettenähtud standardaega mõne hoolduse või töö tegemiseks, siis reaalselt teeb töömees selle kiiremini ära ja seetõttu kasvab nii tema kui ka töökoja efektiivsus ja saab tõenäoliselt tulemustasu. Ja mida suurem ja peenem esindus on seda rohkem seal tõenäoliselt niimoodi tehaksegi.
Kui ma selle V-Stormi hoolduse hinda vaatan, siis leian, et pole normaalne. Ilmselt vastab töökoja hinnakirjale ja ettenähtud hooldustingimustele, aga ei maksa unustada, et see V-Storm pole mingi premium ratas. Äkki ongi nii, et müüakse ratas kliendile pigem soodsa hinnaga ja hiljem tehakse lüps tagant järele. Isegi sõiduauto hooldus ei küündi tihtipeale sellele tasemele, kui just hammasrihma vahetus vms pole.
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Eks need normtunnid esindustel on kahe otsaga asi ükskõik kummalt poolt vaadates. Kliendi poolt vaadates on mõnes mõttes kindlustus, et näiteks kinni roostetanud ja lahti võttes pooleks läinud poldi pärast ulmearvet ei tule (arvestades töötunni hinda). Teeninduse poolt vaadates on tõenäoliselt enamik asju paraja varuga pandud ja esinduses käivad valdavalt uuemad autod, millel poldid ei ole veel kinni roostetanud, nii et keskeltläbi jäävad nad suure tõenäosusega pigem plussi. Näiteks 6-7 aastat tagasi ühte kaubikut sügisel esindusse hooldusesse viies viskasin eraldi velgedel talverattad peale ja palusin need ära tasakaalustada ja alla kruvida. Selle töö eest esitati standardhinnakirja järgi arve 43€, mis on ca 10-15 minuti töö eest ikka jaburalt palju.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Meil tegelikult on natuke poolik juhtum üldsegi, mille põhjal arutada.
St tegemist pole teemaalgataja rattaga.
Kindlasti omanik, kes ratta päriselt hooldusesse viis, teab täpsemini ning talle ka kindlasti selgitati täpselt, mida see hind kõike sisaldas (kui ta huvi tundis üldse). St me saame ainult spekuleerida ja nagu internetis kohane, siis kõikides suundades.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
joel kirjutas: ↑10 Juun 2020, 10:57Eks need normtunnid esindustel on kahe otsaga asi ükskõik kummalt poolt vaadates. Kliendi poolt vaadates on mõnes mõttes kindlustus, et näiteks kinni roostetanud ja lahti võttes pooleks läinud poldi pärast ulmearvet ei tule (arvestades töötunni hinda). Teeninduse poolt vaadates on tõenäoliselt enamik asju paraja varuga pandud ja esinduses käivad valdavalt uuemad autod, millel poldid ei ole veel kinni roostetanud, nii et keskeltläbi jäävad nad suure tõenäosusega pigem plussi. Näiteks 6-7 aastat tagasi ühte kaubikut sügisel esindusse hooldusesse viies viskasin eraldi velgedel talverattad peale ja palusin need ära tasakaalustada ja alla kruvida. Selle töö eest esitati standardhinnakirja järgi arve 43€, mis on ca 10-15 minuti töö eest ikka jaburalt palju.
Normtundidega on sedasi, et need kehtivad vaid siis kui on uuemapoolne masin ning töö saadakse valmis kas norm ajaga või kiiremini. Juhul kui on vanem masin ja midagi kinni roostetanud või katki läheb, siis see normtund enam ei kehti ja raha võetakse ka selle täiendavalt kulunud aja eest või rohkemgi veel. Tõepoolest esineb ka selliseid juhtumeid, kus läheb ebanormaalselt kaua ega ning firma kirjutab mõned tunnid korstnasse ehk töötab kahjumiga. Tean mida räägin, sest olen süsteemis ise kunagi töötanud. Siiski ei saa ma väita, et kõikjal on nii, eks igaüks töötab nii nagu juhtkonna põhimõtted ja eetika ette näevad.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Joel,4 ratast tasakaalustada ja alla panna ei ole mitte 10-15 minsa töö ühel inimesel.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 450
- Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
- Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 99 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
Teemaalgataja tahab lihtsalt kuulda laiemalt kogemusi ja arvamusi, kas see on tavapärane või näeb antud arve rahva arvates välja selline, et sündis mingitel eritingimustel mingis eri kohas. Näiteks viimati kui lasin rattal ketikomplekti vahetada, olles enne mõelnud, et teeks ise, oli tööraha 25 - meeldiv üllatus ja selle raha eest küll ei oleks tahtnud ise teha. Samas kui tuleb teha need tööd mis sellel arvel, siis mõtleks nii, et 2 tunni raames (60 eur) laseks teha, 180 eest küll hea meelega teeks ise kodus ja las läheb siis paar päeva, kui on vaja midagi vahepeal toomas käia või mõnda juppi ringi vahetada vms.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Õhufilter 48, küünlad 22/tk, 6h tööd...
jkristjan kirjutas: ↑10 Juun 2020, 18:55Teemaalgataja tahab lihtsalt kuulda laiemalt kogemusi ja arvamusi, kas see on tavapärane või näeb antud arve rahva arvates välja selline, et sündis mingitel eritingimustel mingis eri kohas. Näiteks viimati kui lasin rattal ketikomplekti vahetada, olles enne mõelnud, et teeks ise, oli tööraha 25 - meeldiv üllatus ja selle raha eest küll ei oleks tahtnud ise teha. Samas kui tuleb teha need tööd mis sellel arvel, siis mõtleks nii, et 2 tunni raames (60 eur) laseks teha, 180 eest küll hea meelega teeks ise kodus ja las läheb siis paar päeva, kui on vaja midagi vahepeal toomas käia või mõnda juppi ringi vahetada vms.
See tööraha oli sealt samas asutusest ketikomplekti ostes? Kui jah siis see ei oole võrreldav, sest siis võiks väita, et rehve vahetatakse üldse tasuta(nt Streetmotos )
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.