Jawa 634 vahelaager
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Jawa 634 vahelaager
Tere kuulaks targemaid kes annaks nõu jawa 634 osas.
Probleemist lähemalt ei saa teda käima vändast ,läheb vaid joostes ja käib ainult täisgaasil.
Mootoril vahetatud laagrid, simmerid, uued silindrid, kolvid ,vape süüde uued küünlad uus karburaator.
Silindrite surved mõlemad pea 10 bar
Teeb mõned põtsud topkaga kuid ei jää käima.
Ise kaldun arvama et ainus asi mida ültse ei vaadanud on vahelaager, kas on võimalik et karteris lihtsalt ei teki vaakumit/survet mis käib siis lihtsalt ühest karteri poolest teise ning küttesegu ei pressita silindrisse , või oleks siis muud sümptomid?
Vabandan kui on kirjavigu trükitud telefonil.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Proovi teist karpat alustuseks.
See vahelaager koos laboründiga sul sellist jama ei tekita, seal polegi erilist kohta, mis ellimineeriks ülevoolu süsteemi mõlemas silkus.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Jawa 634 vahelaager
Tere . olen ammustel aegadel tegelenud nende mootoritega. Kahe väntvõlli vahel on laager ja tihenduseks labürint, kui keskmine laager on enam-vähem,ei tohiks ka labürindiga midagi juhtuda. olen näinud mitmeid kurioosumeid.nt olid kolvid omavahel vahetuses,on olnud ka silindrialuseid isetehtud tihendeid kus ülevoolulanalid olid kinni. Kahe väntvõlli vahel on laagritugi,see peab olema karteris hermeetiline,samutikahe silindri vahel olev klots. väntvõlli tihendid peavad olema korras ja korralikult peab olema tunda imemine kui mootorit ringi ajada . On ka juhtunud ette umbes summuteid Töötasin kunagi Jawa garantiiremondis,sealt need kogemused...
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Aitäh viimasele vastajale
Vastan siis järgmiselt võtsin eile silindrod maha et veenduda silindri tihendis kolvid õiget pidi sees köivitada proovinud ka ilma leegitorudeta tundub et siis läheb nõksa lihtsamalt lükates käima kuid ikka käib vaid kõrgetel pööretel.
Olen süüdet keeranud 5° kaupa juba mitu ringi peale , kuid peale paari paugu sealt vändast lüües ei tule kompressiooni mõõdikut kontrollinu d mitme muu vene masina peal ning kõik need käivad hästi kuigi kompressioon palju madalam.
Tundub juba lootusetu diagnoosida lahti võtmatta.
Re: Jawa 634 vahelaager
Kas mõlemad proovitud karburaatorid on nö. uuema aja tooted või vähemalt 1 neist originaal ja kas probleem hakkas järsku (või oled sa selle rattaga tegelema hakanud alles hiljuti ja pole ajalugu teada)?
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Tere aitäh viimasele vastajale
Täiesti tundmatu ajalooga ratas pole minu köes käinud.
Mootor juba laiali võetud ja jagaks pilte
https://www.upload.ee/image/13350638/20 ... 144526.jpg
https://www.upload.ee/image/13350642/20 ... 145108.jpg
Vaheseinas kolm auku puuritud (pildil siis vasakpoolne teine originaal ) , sisselaset kõvasti lihvitud .
Sisselaskest saan veel aru kui oli mõni parem karpa kunagi aga vahesein.
Kas on proovitud mõlemad silindrid koos käima ajada ?
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Vaheseina aukude puurimise põhjust ei oska pakkuda, aga teisel pildil kinnine vändalaager ei ole hea mõte. Kui mootorit kokku panema hakkad, soovitan lahtisega asendada, nii nagu tehas ette nägi.
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Aitäh vastamast võtan plekid ära
Nii kas võib tekkida probleeme nende karteripooltega panen ainult teise vaheseina või otsin uued karteripooled ?
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Kui karteripooltel muid defekte ei ole ja teine vahesein istub pooltes tuugalt, ei näe põhjust karteri vahetuseks. Külma karterisse ei tohiks see vahesein üldse sisse minna, peab mahtuma ainult karteripoolt kuumutades (sellel karteril ei ole enam ka polti, mis selle vaheseina ümbruse kokku tõmbaks).
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
5' võrra süüdet keerates ei saagi teda käima.
Kartereid külmalt pressides võid rikkuda väntvõlli, halvemal juhul ka karteri.
Kus asud?
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Süüdet keerasin vaid seepärast et välistada selle viga ( kui 5°kraadi võrra koguaeg keerad väidad et käima selles vahemikus ei saa ?
Huvitav et pressiga külmalt nagu tohib lahti tõmmata (ka manualis nii kirjas ,aga kokku pressida ei tohi ?
Lihtsalt polnud ahju fööni käepärast
Ma arvan et viga oli ikka selles vahepukis milles siis oli läbi puuritud kolm 10mm ava hullem kui mis tahes simmeri leke ?
Aga aitäh vastamast .
Re: Jawa 634 vahelaager
No süüde peab ikka olema üsna täpselt paigas, 634-l on see 2,7 - 3,2 mm enne ÜSS (ülemist surnud seisu). Supleriga küünlaaugust mõõdad ja proovilambi paned kontaktide peale. Ma ei tea kuidas elektronsüütel see asi käib. Andmed A. Palu raamatust.
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Aitäh vastamast kahjuks kontakte enam pole seega tuleb saada kõigepealt käima ja siis stroboskoobiga saab korrigeerida .
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Elektron süütel panin mina impulssanduri metallosa ning rootori metalli servapidi kokku, 3mm enne ülemist surnud seisu ja töötas.
Impulssanduri kõrgus on ka oluline, paberilehega panin selle paika.
Elektron süütel on stroboskoop vajalik, näeb kohe ära kui mingi anomaalia on.
Re: Jawa 634 vahelaager
Kui vene keel probleeme ei tekita, siis soovitan vaadata lõunanaabri Georgi videoid kõikvõimalike Jawade remondi ja parenduste kohta.
Mõnikord meeldib tegelasel end korrata, aga väga põhjalik info.
https://www.youtube.com/user/JAWA360Georgs64/videos
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Aitäh kõigile kes kaasa mõtlesid aga tahest tahtmatta poleks välja mõelnud et keegi vahepukki augud puurinud
. Ise märkasin ka täiesti kogematta kui läksin kahte omavahel võrdlema.
Jawa käib nagu antsu viiul kui saaks kuskilt vaid sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] tihendid.
Aitäh kasutajale fomoco panin süüte sinu õpetuse järgi .
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
No päris ok. Ehk sõidetav
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
-
- Postitusi: 1387
- Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
- Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
- Tänanud: 268 korda
- Tänatud: 215 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Kurja! Sellist vaheseinte puurimist ei oleks elu sees internetis ära diagnoosinud! See oli tõesti õige otsus pill kohe laiali võtta.
Käib päris hästi. Sellega saab sõita küll!!
Mingis mõttes vedas, et ta käima ei läinud, sest selle kinnise vändalaagriga ta ilmselt kaua käinud ei oleks…
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Plekiga kinnised laagrid oleks vajalikus koguses õli läbi lasknud.
Kui vända simmeri paika panid, kas sa õli kanali jaoks tegid vajaliku sisselõike, et simmer ei takistaks õli voolamist?
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
See sisselõige ei peaks olema vajalik, kui simmer on kõrgusega 7 mm ja seda lõpuni vastu laagrit ei löö.
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Tänud kõigile vastan küsimustele järgnevalt
Süüde ostetud narvast
Vaheplaadi puuritud augud on mingi kõrgem filosoofia mina ei saanid aru miks ja miks siis kolm miks mitte neljas nurgas ?
Simmeritega ei teinud midagi läksid nii sügavale kui oli vaja et saada stopperrõngas pilusse.
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Kindluse mõttes võiksid võtta korraks silindrid maha ja vala bensiini õlikanalisse. Kui sealt ära ei voola siis on varsti pzzz. Või tõmba simmer puurkruviga välja ning tee sisselõige õlikanali kohta.
-
Teema algataja - Postitusi: 14
- Liitunud: 23 Juul 2021, 22:31
- Tsikkel: Jawa 634
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Kuhu siis õli voolama peaks ? Süütemängu alla , kasti või tagasi läbi laagri karterisse
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 02 Dets 2012, 19:56
- Tsikkel: Jawa 360
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 20 korda
Re: Jawa 634 vahelaager
Kui võtad silindri maha siis seal väntvõlli kohal on kolm auku õli jaoks.
Väntvõlli laagrite õlitus bensiini ja õli seguga.
Õli voolab august sisse ning otse simmeri taha ning läbi laagri uuesti ringlusesse.
Kui lööd simmeri liiga tihkelt vastu laagrit siis õli ei voola.
Selleks tehakse simmerile väike sisselõige õlikanali kohta või välditakse simmeri löömist vastu laagrit.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.