1. leht 2-st

Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 15 Sept 2021, 10:55
Postitas Artur.K

Masinale sai pandud rõõmsama hääle tegemiseks DZ Hardware summuti "Turn-out". Nüüd iga paarisaja kilomeetri järel tuleb mootorisse õli juurde panna nii 50-100ml. Kas tõesti on vahe summuti otsas või hakkas täpselt samal ajal lekkima mõni tihend, mis siis laseb õlil ära põleda, sest välja justkui ei tilgu kuskilt ? Eelmise vaiksema sumbutiga õli ei kadunud. Ehk on keegi kokku puutunud antud situatsiooniga.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 15 Sept 2021, 11:17
Postitas urmas66
Artur.K kirjutas: 15 Sept 2021, 10:55

Masinale sai pandud rõõmsama hääle tegemiseks DZ Hardware summuti "Turn-out". Nüüd iga paarisaja kilomeetri järel tuleb mootorisse õli juurde panna nii 50-100ml. Kas tõesti on vahe summuti otsas või hakkas täpselt samal ajal lekkima mõni tihend, mis siis laseb õlil ära põleda, sest välja justkui ei tilgu kuskilt ? Eelmise vaiksema sumbutiga õli ei kadunud. Ehk on keegi kokku puutunud antud situatsiooniga.

Siis pane alustuseks vaikne summuti tagasi. Kui siis enam õli ei võta, on kõik jälle hästi ja ka ühiskond on võitnud, et üks lärmaja maailmas vähem :D


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 15 Sept 2021, 11:24
Postitas Artur.K

:D See ka variant jah. Kuigi üsna mannetu on sõita kui sealt mingit häält ei tule. Ei tahaks neid väheseid järelejäänud päevi kulutada, mis see hooaeg veel jäänud on. Kui kellelgi sarnast kogemust pole, eks siis tuleb nii tõesti testida. Tänud.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 15 Sept 2021, 16:49
Postitas Romka

Need võtavadki meeletult õli, minu kunagi omatud masin sõi 400km karteri kuivaks. Ühte tean veel, kes läks tallinnast jutiga lätti, sinna jõudes oli mootor koos.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 15 Sept 2021, 17:47
Postitas villy
Artur.K kirjutas: 15 Sept 2021, 11:24

:D See ka variant jah. Kuigi üsna mannetu on sõita kui sealt mingit häält ei tule. Ei tahaks neid väheseid järelejäänud päevi kulutada, mis see hooaeg veel jäänud on. Kui kellelgi sarnast kogemust pole, eks siis tuleb nii tõesti testida. Tänud.

Õlikulu probleemi lahendamine originaalsummuti paigaldusega oleks väga väike ajakulu sellise probleemi kõrvaldamiseks


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 15 Sept 2021, 18:34
Postitas Artur.K

Olgu. See vahetus tõesti lihtne, 5 min ja korras. Siis tuleks muidugi see 200 ka läbi tulistada. Tundub, et veel on arenguruumi, kuna mul ta võtab vähe õli ehk määribki paremini :) Peaasi, et liiga ei tee, hoian õlil silma peal ja tinistan vajadusel juurde.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 11:47
Postitas grahv

Ma siiski arvan, et jutud 400km/mootor kotis jutud käivad suht ptsis mootori kohta :)

Alustaks sellest mis õli (kui vedelat) sa kasutad ja kui kiiresti sõidad, õigemini kui kõrgele ajad pöörded? Üldiselt "paks" mineraal on hea vanale õhkjahutusele.

Kui nähtavaid lekkeid pole, siis 3 lihtsamat testi/kohta kontrollida, ilma erilise lammutamiseta:

  1. Karteri/mootori tuulutus - kas tilgub kuskilt volla otsast otse maha (vaevalt) või läheb õhupuhastisse ja sealt kas läbi silindri välja või äravoolu kaudu välja. Ehk mis elu toimub õhupuhasti korpuse sees? Pane tuulutuse otsale purk külge ja vaata kas sinna sisse koguneb midagi rahulikult sõites, agressiivselt sõites... Kulunud 1-pütastel on see tundlikum teema sest neil tekib tuulutuses rohkem selline puhh-puhh-puhh väljapuhe ja see veab õli tuulutusse. Pane kasvõi niisama käsi tuulutustoru otsa ette ja aja korra pöördesse - kas käsi täpiline?
  2. Klapisääre tihendid... Väljalaske pool - kui leegitoru maas, kas väljalaskeklappide sääred on õlised? Sisselaset niisama visuaalselt hinnata ei saa.
  3. Kopressioon - saad oletada mis seisus on õlirõngad.

Juhul kui selline kogus õli käib läbi põlemiskambri, on kolb jämmelt nõgine...

G


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 13:43
Postitas hmm

Ma natuke kahtlen kompressiooni mõõtmise tulemuse seost taandades õlirõngaste olukorrale, oletada saab küll...... Kompressioonis mängivad rolli surverõngad ja õlirõngad võivad täiesti kinni olla ning mitte töötada aga kompressioon on normi piires. Aga jah, kui kompressioon juba madal, siis tõenäoliselt ka õlirõngad pekkis, sest tahmab need kindlasti kinni...
Mina pigem alustaks küünlast ja selle väljanägemise tõlgendamisel, sest kolbi näha on natuke keerulisem...
Pisike juhis (loomulikult on küünla väljanägemisi oluliselt rohkem ja kirkamad, kuid laias laastus peaks aitama) ka küünla väljanägemisel (lk10): https://www.denso.com/global/en/product ... mation.pdf
50..100 ml õli paarisaja (no 200-400km ma eeldan, sest üle selle peaks juba mainima poole tuhande või ligi tuhande km) kohta on ikka päris palju. Põhimõtteliselt sama palju kui kahetaktiline mootor 100km läbimisel 5l/100km küttekuluna tarvitab 2T õli suhtena 1:50le kütte hulgas e. 100ml. No jah, 2T õli seguneb küttega paremini seega neil küünlad OK värvusega, kuid tavaline käigukastiõli seda eriti ei tee... no kaasaegsemad täissünt õlid ehk küll ning siis keeruline aru saada, et läbi silku uhab.

Kui ikka korralik õlikogus läheb läbi silindri, siis küünla väljanägemine peaks muutuma tumedaks (oluliselt tumedamaks, kui peaks....). Ja mitte ainult keerme ots vaid ka isolatsioon ja elektroodi massi ots...

Lihtsalt summuti vahetamisest õlivõtt suureneb... no mis muutus summutist - väiksem takistus väljalaskegaasidel ja ehk ka suurem hõrendus silkus vahetult enne uue küttesegu tõmbamist... aga kas see peaks mõjutama just nii palju õlivõttu??? Väikest seost näen aga no nali naljaks aga ehk on tagatule pirn läbi...
Ma tõesti ei ole siiani tulnud selle peale, et summuti olukorrast hakata otsima õlikulu suurenemist... mida siis need otsetorud tegema peaksid - õli purksama?

Ma panustaks ikkagi sellele, et vaata milline on su küünal.
Seejärel jah kontrolliks klapisääri - ehk koos kontrollimisega vahetaks need ka juba ära.
Kui selle käigus on ka lihtne silindrit eemaldada, siis teeks selle võtte ka kohe juba, et kui mootor juba lahti, siis võimalikult palju vahetamist vajavaid asju korraga teostada ning inspekteeriks ning oleks valmis vahetama rõngaid ja vajadusel hooniks/puuriks järgmisesse remonti silku. Masin ju vana...

Kui neid tegemisi ei taha teha, siis arvuta vastavalt õlikogusele oma sõidu maksumus ringi ning sõida n.ö. kahetaktilisena edasi.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 16:02
Postitas Artur.K

Tänud kaasa mõtlemast. Sõidan nii 100-130 kmh. Õli on mobile täissünt 10w40. Õhupuhasti juures asjad korras, just tegin filtri puhastuse ja oli nagu uus. Küünla saan vast ära vaadatud, samas klapisääred ja mingid puurimised pole minujaoks. Siis vast peaks juba asjatundja juurde viima, kes teab mis teeb. Kui see 50ml kahesaja km kohta, midagi muud ära ei lõhu siis kannataks vabalt nii sõita. ega päeva üles 200km väga uhagi sellega. Sõber taga sõites ütles, et haiseb ka, originaal summutiga seda polnud. Olen nüüd kuskil 2000km läbi ajanud sellist ja muid vaevusi justkui ei esine. Võibolla keegi oskab öelda, kas tuleks talveks asjatundja kätte viia, kes vb poole masina raha eest asja üle vaataks ja korda teeb või kannatab sellise väikse õlikuluga veel mõned kümned tuhanded läbi ajada ? Läbisõit masinal 34k


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 17:01
Postitas Divikas

Miks sa täisünt õli kasutad? Arvad parem olevat? Oma kogemus näitab, et sellistes mootorites on mineraal tunduvalt parem. See on saekäiamise teema ja vaidlema ei hakka, siiski kaks mootorratast on mul jõudnud kaugemale kui 200 t km ja praegune on ka suht pika läbisõiduga.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 17:15
Postitas mx77

10W-40 on minu meelest üldse liiga vedel õli sellise õhkjahutusega ühepütise ratta jaoks. Ma vaataks 15W-50 või isegi 20W-60 poole


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 17:18
Postitas Artur.K

Käisin garages just vaatamas, natukene eksisin. Pool sünteetiline õli on. Millist mineraali soovitate 94a masinale ? Masin sõidab enamasti ikka kõrgel pöördel. Mul see puht juhuslikult ja teadmatusest ostetud lihtsalt. Masinal mingisugused paberid kaasas ja võtsin nende järgi ja kõikjal kus savage juppe otsida, pakub 10w 40 õli talle.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 18:06
Postitas Divikas

10W-40 on minu meelest üldse liiga vedel õli sellise õhkjahutusega ühepütise ratta jaoks. Ma vaataks 15W-50 või isegi 20W-60 poole

täpselt sama mõte,


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 18:43
Postitas EH1

Proovi selle originaal summutiga ära ennem, siis saab välistada/kinnitada kas probleem sellest ja teab mida edasi teha. Ega seda ilma kaua ei ole enam :bsmile:

Edit: 200km on 2,5h sõitu :)


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 20:12
Postitas Ivoonu

Väljamaa foorumites kirjutavad, et summuti vahetus ilma kütusekoguse tuuninguta võib põhjustada õlikulu suurenemist. Mis seos neil kahel on, ei tea.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 16 Sept 2021, 20:24
Postitas will111

Võib jah, seos neil kahel on täitsa olemas (teoorias vähemalt, praktikas mingeid mõõtmisi isiklikult teinud ei ole :D ) Eks väljalaske "vabadus" mõjutab ju seda ka seda, mis silindris toimub


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 17 Sept 2021, 14:04
Postitas 3rik

Suzuki Savage'i ehk LS650 õlikulu põhjustab mootori peal olevad kroomitud "ilupaneelid".
Silinder ja silindripea on teadupärast alumiiniumist ning need katted "rauast".
Mootori soojenedes on nende materjalide soojuspaisumine erinev, mille tõttu tekivadki pisikesed vahed klapikambri kaane vahele ning õli lipsab sealt minema. Kusjuures madalamatel kiirustel, näiteks linnasõidul, vähem. Maanteesõidul ja suurematel kiirustel rohkem.
Seistes mingeid lekkeid ei ole. Märkad seda siis, kui enda sääred maanteesõidust on õlised või tuul on õli puhunud tagumise akukarbi kattele.
Kirjeldav video lisaks

Mõistagi võib esineda ka mõni üldlevinud varasemates postitustes kirjeldatud põhjus, kuid selle mudeli puhul õlikulu kadumise põhiline probleem on see ning kipub üldjuhul kasutajatele märkamatuks jääma, sest õli ei tilgu maha ja mootor ise ei pruugi niiske olla.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 17 Sept 2021, 15:33
Postitas Artur.K

Mhm. tundub, et nii ongi. Täna sõitsin rahulikumalt ja õli kulu polnud märgatav. Aku plastikust kaitse kui sealt lapiga tõmmata siis on näha, et kergelt määrdunud. Tundub, et sellega korras ja midagi hirmsat pole juhtunud :D Tervitused enduuro meestele, keda oli ca 15 tk ja läbi Väike-Maarja Kiltsi poole liikusite, oli tore mõned meetrid teiega tuult haugata.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 17 Sept 2021, 16:14
Postitas StreetMoto

Hallo, mõelge ka ikka - kui klapikaanetihendi vahelt paneb päevas pool tassitäit õli minema, siis peaks kogu tsikkel õlist tilkuma. Ma ei ole näinud isiklikult ühtki Savaget, mis õli ei võtaks kui läbisõit on juba üle 20-30 tuhande ja põhjus on olnud alati, kordan alati, üks ja seesama: hõre kolvigrupp ehk seesama 50-100 ml päevas laseb jalga lihtsalt koos kütusega ja põleb ära. Mida kõrgem pööre, seda suurem õlikulu. Mingit märgatavat suitsu see summutist ei põhjusta, kuid õlikadu on märgatav. Pikk kolvikäik, lapergune suure pinnaga kolb ja õnnetu õhkjahutus ning rohkem polegi vaja, et kolvigrupi eluiga üürike oleks. Olen päris kindel, et ka antud juhul ei ole tegemist mitte õli lekke, vaid õli tarbimisega. Teada saad seda umbmäärasemalt kompressiooni testi või siis täpsemalt ja kindlamalt juba kolvigrupi avamise teel.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 17 Sept 2021, 16:39
Postitas Artur.K

Eks siin ole natukene mõlemat. Ilmselt liiga vedel õli ja sealt hakkasin märkama teatud kadu. Sai masina võimete piiril sõidetud. Mis maksumus oleks antud masinal nö kolvigrupi uuendusel ?


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 17 Sept 2021, 16:41
Postitas morse

On ka minul olnud õnne Savage ja teiste sarnaste Suzuki ühepütaste kõhtu vaadata. Usun samuti, et õli käib silindrist läbi.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 18 Sept 2021, 12:40
Postitas StreetMoto
Artur.K kirjutas: 17 Sept 2021, 16:39

Mis maksumus oleks antud masinal nö kolvigrupi uuendusel ?

Maksumuse ja remondi osas võta ühendust meili teel. Kontakti leiad postituse alt või StreetMoto kodulehelt.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 00:18
Postitas AndiKa
Artur.K kirjutas: 16 Sept 2021, 16:02

Sõber taga sõites ütles, et haiseb ka, originaal summutiga seda polnud.

Ehk oli originaalsumpas katalüsaator?


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 09:49
Postitas Artur.K

See katalüsaatori jutt peab vast paika jah. Laup sai siis vähe suuremad ringid tehtud, ikka selle laulva summutiga. Kui sõita veiti rahulikumalt, paistab õlikadu minimaalne olema. Immitsebki veidi silindri ülevalt välja, kus need eri metallid kohtuvad. Maandub see õli enamasti akukarbil. Samas suurusjärgus põleb silindris ära vast. Ca 300 km, kuni 100kmh õlikulu raskesti mõõdetav 20-30 ml ehk. Usun, et kui veidi paksem õli panna, millest siin ka eespool juttu oli 15w50 või 20w60 saaks selle kulu veelgi väiksemaks.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 10:18
Postitas Mait.V

Loen ja imestan,
Sellise temperatuuriga on see 10W40 väga hea viskoosusega õli. See paksem õli sul siin küll midagi ei aita.
Kuula mida Neeme sulle räägib ja ei ole mõtet iga asja pealt ka kokku hoida. Lisaks ei tohiks mootor üldse õli lekkida.
Ei saa aru, mis selles mootori tegemises nii väga hirmsat on, saad endale hea korraliku tehtud mootori.
Puusalt pakun sellise mootori ülemise osa tegemise hinnaks ca 700 - 1000 euri kui korralikult teha.
Ringrajal näiteks on mootorite tegemine sama tavapärane hooldus kui rattalaagrite vahetus.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 10:44
Postitas yeekim

Hoi!

Ma sügavalt kahtlen,et selle masina originaal väljalaskest võib kati leida!
Kambreid/kanaleid küll, rohkem kui aftermarketi omal....
Ja ülemise otsa rem. 1K€?- kullast :lol:
Kolvigrupp rõngastega,max100€, puurimine 30-50€, tihendisats 30-40€.....
See onselline elementaarmootor, koostöös manuaali lugemisoskusega teeb vast isegi16aastane, 2'e õiges kohas pöidlaga tegelane ära.

edu


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 10:58
Postitas Artur.K

Yeekim teed ära ? :D Mul puudu nimelt tööpind ja igasugune kokkupuude mootoritega. Samas see 20 euri lisakulu aastas õlile ja mõned lapid, et akukattelt õli pühkida ei ole ka teab mis liig.


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 11:08
Postitas mx77

Originaal kolvikomplekt 125 eur pluss veel mõned tihendid. Töö on selline mille teeb pime kah käsikaudu kobades ära, max 2 tundi.
Mille eest seal tonn küsida?


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 11:13
Postitas yeekim

Sellisele "vanurile"võiks juba OS kolvigrupi vaadata+ sil. puurimine.
Kui juba lahti, käiks klapid ka vähemalt pastaga üle, nii kui nii vahetad sääre tihendeid...

edu

PS! Talvel võiks isegi mõelda


Re: Suzuki savage LS 650 õlikadu

Postitatud: 19 Sept 2021, 11:30
Postitas Artur.K

Hästi, see jutt hakkab viima juba kuhugi. Talveni on küll palju aega, aga on lootust, et teeme mõtetest teod, mille tulemusena saab vanur uue hingamise.