Vajan abi aku laadimisel...

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Tihver
Postitusi: 349
Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
Asukoht: Tiskre/Haapsalu

Vajan abi aku laadimisel...

Lugemata postitus Postitas Tihver » 07 Mär 2006, 12:46

Tervitus

Kas on kedagi, kes saaks reedeni laenata motika akulaadijat või laadida minu akut enda juures?

TÄNUD

Tihver


BMW R1200GS

Kõik lihtsad probleemid on juba lahendatud...
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar » 07 Mär 2006, 12:54

tule võta, mul madaras on.


motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 415
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural » 07 Mär 2006, 14:11

Mis vahe on motika ja autoaku laadijal ?
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2332
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 15 korda

Lugemata postitus Postitas kris. » 07 Mär 2006, 14:22

Akudel on erinevad sisetakistused. Tsikli laadija jaoks on autoaku sisuliselt lühis. Võibolla on mingeid muid (olulisemaid) põhjuseid veel ...
EDIT: ehk siis laadijad (odavad) reeglina ei reguleeri voolu, ehk piiravad ainult maksimumi. Auto ja tsikli akudele on max lubatav vool erinev.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 07 Mär 2006, 15:24, muudetud 1 kord kokku.
Riding with a King!
Kasutaja avatar

zombie
Postitusi: 105
Liitunud: 07 Juun 2004, 20:14
Tsikkel: FZ6-S
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas zombie » 07 Mär 2006, 14:27

Minu aku peal on kirjutatud, et laadimisvool ei tohi ületada 1A. Võib-olla autoaku laadijad on tiba võimsad.

Laid

Lugemata postitus Postitas Laid » 07 Mär 2006, 14:59

mul on reostaadiga akulaadija. Kel vaja siis teab.
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts » 07 Mär 2006, 16:03

Soovitatav laadimisvool on üldiselt ca 10% akumahtuvusest.

Siller: Nt 55Ah akut on normaalne laadida 5,5A-iga
Kasutaja avatar

Teema algataja
Tihver
Postitusi: 349
Liitunud: 07 Juun 2005, 18:56
Asukoht: Tiskre/Haapsalu

Lugemata postitus Postitas Tihver » 08 Mär 2006, 21:42

Teema kinni. Sain Motopaksu käest laadija ja aku juba laeb...
BMW R1200GS

Kõik lihtsad probleemid on juba lahendatud...

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 08 Mär 2006, 23:07

aga tsikli(uuemate) ja auto akud muidu on mõlemad 12v jah? küsisin kohalikust poest aku laadijat tsiklile ja siis ta nagu n. pihku laadija millel oli võimalik vahetada 6 ja 12 vahel... et kui tsiklile siis 6v. mis ta polnud siis piisavalt kursis asjadega või olen mina see kes midagi sassi ajab? mu zr550el olev aku peaks 12v olema... nii palju kui netist uurind olen.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart » 09 Mär 2006, 08:45

project kirjutas:aga tsikli(uuemate) ja auto akud muidu on mõlemad 12v jah? küsisin kohalikust poest aku laadijat tsiklile ja siis ta nagu n. pihku laadija millel oli võimalik vahetada 6 ja 12 vahel... et kui tsiklile siis 6v. mis ta polnud siis piisavalt kursis asjadega või olen mina see kes midagi sassi ajab? mu zr550el olev aku peaks 12v olema... nii palju kui netist uurind olen.
Et kui keegi vitisib, siis võiks valgustada mind natuke nende voltide osas.
Vanemate tsiklite (jawa 360, 634 näiteks, mõned IZ´id) elektrisüsteem on 6v. Tänäpäeval on absoluutne enamus ikka 12v.
Laadija millel saab ümberlülitada 6v ja 12v on lihtsalt universaalsem.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

Torpedo
Postitusi: 348
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
Tsikkel: Ural Solo '06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Torpedo » 09 Mär 2006, 11:36

Paljudel odavatel laadijatel on peal ka kiri, et ei tohi laadida alla 20Ah akusid. Ehk siis tsiklitele ei sobi. Liiga tugev laadimisvool heal juhul lihtsalt keerab aku kiiresti nässu, halvemal juhul - kuna laadimisel tekivad akus gaasid - võib aku ribadeks ka lasta.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 09 Mär 2006, 16:08

no laadija igatahes miski 300 eegune ja aku täisolekut näitavate tulukestega, loodan et ajab asja ära... aku aasta vana(tegelt vist väga ei vajagi laadimist?). et muud ma laadijat ostes jälgima ei pea kui et oleks 12v ja ei oleks peal kirjakest selle 20aH'ga
Kasutaja avatar

tedre
Postitusi: 174
Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
Asukoht: L-virumaa

Lugemata postitus Postitas tedre » 09 Mär 2006, 16:15

kui koolis sai käidud ja teoorijaid tehnikavärgist põhjalikult õpitud siis kulus pealuu sisse selline reegel:
akut laetakse 1/10 nimimahutavusest e. kui aku on 10 Ah, siis laadimisvool võib olla 1 A
Kasutaja avatar

Torpedo
Postitusi: 348
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
Tsikkel: Ural Solo '06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Torpedo » 09 Mär 2006, 16:33

Tean omast katsetusega kindlaks tehtud kogemusest, et kui aku on tühi, siis 6A voolutugevuse reguleerimisvõimaluseta odav laadija annab peale laadimisvoolu 5-6A ja sealjuures on täiesti ebaoluline, kas aku on 4Ah või 100Ah. Lihtsalt 4Ah aku kooleb. Märgistusega (<20Ah) ja märgistuseta odavate laadijate ainus erinevus seisneb selles, et märgistuseta laadija tootja on võimalik hiljem kohtusse kaevata, märgistusega laadijaga aku nässu keeramise puhul on tegemist "ebasihtotstarbelise kasutamisega" ja kasutaja on ise süüdi. Tsikliakude laadimiseks on kindlasti vaja kas
a) voolutugevuse reguleerimisvõimalusega või
b) spetsiaalselt väikese mahutavusega akude laadimiseks mõeldud või
c) sellist laadijat, mille juhendis on kirjas, et võib laadida ka tsikliakusid ja et laadija ise valib sobiva laadimisrezhiimi.

Seda ka veel, et seisvat akut soovitatakse laadida iga kuu, et vältida isetühjenemist ja selle läbi plaatide sulfateerumist ehk teiste sõnadega aku nässustumist.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1246
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix » 09 Mär 2006, 16:33

tedre kirjutas: laetakse 1/10 nimimahutavusest e. kui aku on 10 Ah, siis laadimisvool võib olla 1 A
:lol: :lol: :lol:
Ja mis Sa uut kirjutasid? :lol:
eespool oli juba juttu, et 10% aku mahtuvusest ja see ongi ju 1/10...
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts » 09 Mär 2006, 21:25

Kui juba laadijat ostma hakata, siis tasuks valida voolutugevuse reguleerimisvõimaluse ja kindlasti ka ampermeetriga varustatud laadija, mis annaks nii 6V kui 12V pinget. See paarsada lisakrooni väärib kindlasti maksmist, kuna siis pole hiljem seda ohtu et mingit akut laadida ei saa.

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 09 Mär 2006, 21:59

kas keegi oskaks soovitada siis mingit laadijat 300-400 ringis mis oleks väga kasutaja sõbralik (loe: teeks suure osa töö muu eest ära... reguleeriks neid ampreid ja võibolla ka pinget? minu eest, kui see üldse võimalik on).

kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1559
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 118 korda

Lugemata postitus Postitas AzA » 09 Mär 2006, 22:16

project kirjutas: kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
palju sul uus aku maksab? aga järgmine uus aku?
Osta see optimate ära ja unusta igasugune akundus :)
http://www.motopood.ee/pood/default.php ... 07_140_119

Link on näitlik.
Aga mulle meeldib.

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 09 Mär 2006, 22:29

nojah, eks vaatab, üht teist sõidu varustust vaja ka veel osta. aga kui keegi teab omast käest veel mingit asjalikku laadijat siis ei ütle infost ära.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8200
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 97 korda
Tänatud: 203 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz » 09 Mär 2006, 22:32

noh, sai siin ühte surnud akut proovitud laadida. vist oli liiga surnud. optimate ütles küll, et laadis täis ja näitas rohelist tuld, paar korda sai starterit antud ja juba tühi... aga see oli rohkem, kui eelmise laadijaga :)
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Torpedo
Postitusi: 348
Liitunud: 22 Juul 2003, 22:24
Tsikkel: Ural Solo '06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Torpedo » 09 Mär 2006, 22:47

project kirjutas: kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
No mina hankisin endale laadija 6/12/24V, 6 erinevat laadimisrezhiimi ja täkk ja kõik kellad ja viled peal ja selle letihind oli 3200.- :P Aga see on esimene laadija, mis tõepoolest mind üheski olukorras hätta ei jäta. Samas laadija valimisel ma alla tonni küll ühtki tõsiseltvõetavat isendit ei kohanud.
I'm not a gynecologist, but I'll take a look.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1099
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Ronk » 09 Mär 2006, 23:17

Tihver kirjutas:Teema kinni. Sain Motopaksu käest laadija ja aku juba laeb...
... ja kohe juttu jätkub kauemaks. :roll:
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1208
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 138 korda
Tänatud: 54 korda

Lugemata postitus Postitas piiks » 10 Mär 2006, 07:14

project kirjutas:kas keegi oskaks soovitada siis mingit laadijat 300-400 ringis mis oleks väga kasutaja sõbralik (loe: teeks suure osa töö muu eest ära... reguleeriks neid ampreid ja võibolla ka pinget? minu eest, kui see üldse võimalik on).

kuskil oli mingi laadija ka mis tegi absoluutselt kõik su eest ära aga see oli vist 800 eek, mis natuke palju.
Minu Optimate on 2 akut surnust üles äratanud. Mis oleks vastasel juhul tähendanud poodi minekut ja sinna väheamalt 1600.- jätmist. Kolmas oli päris surnud.
Lisaks Optimate rohelisele tulele tasub ka võimalusel mõõta ära aku järelejäänud mahtuvus. On selline tester olemas, maksab ca 4000.-
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 31 Mär 2006, 16:04

no laenasin naabri käest mingise vanema akulaadija. ühendasin taha ja nüüd aku siis suriseb seal keldris. 4-5 tundi soovitas laadida, ise ta muutis miski tugevuse ka seal vastavaks(teab et laen tsikli akut). A küsida tahtsin seda, kas ampermeetri näit 4 on normaalne?
E: a see 10% asi. ma manualist vaatasin et Battery 12vah, FB12A-A oli kirjas. teie jutu järgi siis peaks ampermeetri osuti olema 1.2 A peal onju? muide, natuke on langenud ka see ostusi.. nüüd nati alla 4

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 » 31 Mär 2006, 16:15

Ära "keeda" oma akut, seda on ikka liiga palju! ürita ikka vähemaks keerata sinna 1A kanti ikka muidu keerad ise oma aku tuksi!
................

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 31 Mär 2006, 16:17

võtsingi just elektrivoolust välja. 20 minti sai laetud :/
E: noh keerasin nõksu väiksemaks ja nüüd on 0.5A(silma järgi ütleks et isegi 0.4) , kas laen siis sellega või peaksin muu akulaadija otsima. rohkem seda tugevust kruttida ei saa, ülejäänd astmed kõik suuremad. ehk siis valik kas 3A või 0.5A

Edit2: Olgu, vajan natukene abi. Ma ei tea absoluutselt akudest midagi ja naabriga konsulteerides sain jälle midagi huvitavat teada, et akul tuleb need korgid maha keerata. Ok, lähen koju ja ~6 korki vahivad vastu... keeran siis ühel mitukend tiiru ära aga asi ei liigu, tõmbamine ka mingit tulemust ei andnud. Läksin tagasi naabri juurde ja siis ta jõudis järeldusele et võibolla on siis selline aku millel ei ole muud vaja teha kui juhtmed taha ja kõik. Aku küljepeal väljub ka kaanest voolik, ta arvas et see asendab siis seda korkide maha keeramist. Nüüd tahaks teie arvamust kuulda, enne kui vooluvõrku tagasi lülitan. Et kas need korgid ikka käivad kuidagi maha ja kui jah siis kuidas, või teeb see voolik siis vastava töö ära (õhuvahetus ja ei lase asjal surve all ribadeks lennata). See asi ka veel et külje peal märgitud min ja max aga vedeliku piiri ma seal kuskil muidugi ei näe. Aku kohta suurt rohkem ei oska ka öelda kui et asi on Varta oma ja eelmine omanik ostis väidetavalt selle 1(nüüdseks kuni 2)aastat tagasi. Aku ise on motika küljes veel(klemmid muidugi lahti ühendatud) kuna ei suutnud seda sealt maha saada, ei leia kust ta ratta külge kinnitatud on. Ning kui võimalik siis ma jätakski ta sinna peale, aga kui osutub mahavõtt vajalikuks, et näha mis tasemel vedelik on, siis on ka selles osas näpunäitad oodatud.
Tänan kuulamast ja jään tagasisidet ootama.

davidsoniharald
Postitusi: 1487
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald » 31 Mär 2006, 17:52

Korkidega on nii, et võta mingid peente otstega näpitsad vms ja tõmba nendega korgid ükshaaval maha. Ettevaatust, et hapet endale ega millelegi peale ei aja. Samas on ka võimalus olemas, et nad ikkagi maha ei käi, paljudel auto akudel niimoodi. Siis las nad olla.

Korgid eemaldatakse sellepärast, et laadimise ajal eraldub akust vesinikku, mis õhuga õiges vahekorras võib väga kergesti süttida ja tõepoolest lendab aku vastu taevast selle peale. Ole hästi ettevaatlik laetava aku juures sebimisega, suits ees kindlasti ei soovita. Samuti väldi igasugu sädet klemmidel. Parem on kui ühendad alguses laadija klemmid akule ja alles seejärel lülitad laadija vooluvõrku.

Vedelikuga on niiviisi, et kui akut natuke kallutad peaks ikka natuke paistma. Kui min ja max märkide vahel, siis ok. Kui mitte, siis lisa destileeritud vett, saab osta igast bensukast "akuvee" nime all.

Laadimisvoolust: väiksema vooluga võib akut laadida, suuremaga soovitavalt mitte. Kui sinu aku laadimisvool on arvestuslikult 1,2 A siis 3A on ikka palju mis palju. Kui laed väiksema vooluga, siis laadimise aeg lihtsalt pikeneb. Otsi ehk kuskil Varta vms kodulehel on olemas mingi kalkulaator kus saab arvestada mahtuvuse/laadimisvoolu/laadimise aega.

Edu Sulle:)

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project » 31 Mär 2006, 17:59

Soovitati ka sellist varjanti et auto aku pealt käima ja siis lasen töödata või sõidan ringi mõnda aega(ringi sõitmis võimalus kahjuks puudub) ja siis pidavat genekas aku piisavalt ära laadima. Oskab keegi kommenteerida?

davidsoniharald
Postitusi: 1487
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald » 31 Mär 2006, 18:05

Seda autoga laadimise varianti eriti ei soovitaks. Nimelt kui aku täitsa tühi, siis mõtle kaua sa sõitma pead autoga et aku laetud saaks...? Teiseks auto aku mahtuvus ikka palju suurem(mõnel üle 100Ah) ja laadimisvool ka palju suurem, nii et võid lihtsalt oma aku ära rikkuda.

Pane väikse vooluga laadima ja küll ta korda saab:)

Edu:)

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 » 31 Mär 2006, 18:07

"Soovitati ka sellist varjanti et auto aku pealt käima ja siis lasen töödata või sõidan ringi mõnda aega(ringi sõitmis võimalus kahjuks puudub) ja siis pidavat genekas aku piisavalt ära laadima. Oskab keegi kommenteerida?"

See on küll loll soovitus! Kui aku ikka tühi, siis peab ikka väga pika sõidu tegema selleks, et aku täis saaks! Lihtsam ju ikka akulaadijaga seda teha - pane see 0,5A ja las laeb (tark ei torma :wink: )!
................



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”