hakkab vänderdama

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8294
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 221 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz » 02 Juun 2005, 23:05

jah aga need ei tohi liiga palju loksuda


Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1936
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone » 02 Juun 2005, 23:42

nitse kirjutas:Mul kulub ka vasakult rohkem ja väga lihtsal põhjusel. Nimelt tunnen end vasakule kallutades pisut kindalmalt kui paremale kalluatdes ja sellest tulenevalt saab vasakule ka sügavamale kallutatud, kui paremale. Ja ma pole meie pundis ainus, kes üks pool turvalisem tundub.
Nii see on.. sest paremal on sumps :D
Kasutaja avatar

rix125
Postitusi: 182
Liitunud: 01 Sept 2004, 15:11
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas rix125 » 03 Juun 2005, 00:13

Honda cb450N hakkab ka vänderdama umbes 60-ga sõites aga sellel on lenkselaagrid läbi, ning see on vast põhjus.

kui te natukene lugeda viitsite siis on "Randmevääne" väga kasulik raamat, kust õppida mida teha nn. vanderdamise vastu jne.
51 58 739
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna » 03 Juun 2005, 08:15

See Randmeväändes kirjeldatud vänderdus on hoopis midagi muud kui siin teemas kõne all olev ( olnud ) vänderdamine.

See, et ühele poole kallutamine turvalisem tundub kui teisele on vist valdaval enamikul inimestest mingite looduslike eeldustega sisse programmeeritud. Mulle näiteks tundub parem külg palju turvalisem, aga esirehv kulus ikkagi rohkem vasakult ja sakiliseks. Kusjuures see sakiline kulumine ei löönud mitte kunagi välja vänderdmisena. Lenksu võis ja võib lahti lasta ükskõik mis teekatte puhul ja ratast võib lahtiste kätega sõites kallutamise abil ilusti juhtida kah ükskõik mis teekatte peal ( no värskelt hööveldatud kruusakal tõesti ei julgenud proovida, poris ja liivas ka mitte :P )
Ja veel : kui maanteel sadulas püsti tõusin sõidu ajal ja esiratast vaatasin, siis oli ja on alati selgelt näha, et puhas must riba jookseb esiratta keskjoonelt kergelt kuid nähtavalt vasakule nihutatuna.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 18 Jaan 2006, 14:15

Pagan, see vist nii vana teema juba, et keegi siia ei vaata, aga Jawa ajal tekkis hüppamine hoopis teisest asjast: rehvivahetust sai ikka ise tehtud ja rehvi paigaldades ei olnud rehvi raskuskese samas kohas, kus ratta oma. Põhjus lihtne - ühelt poolt istus rehv "sügavamalt" veljes, kui teiselt poolt. Kusjuures sealt poolt surub velje profiil siis rehvi kitsamaks, aga ka kõrgemaks, nii et üles-alla viskamist nagu suurt polnudki. Samuti polnud ka külgviskamist. Erinevad massid (kuivõrd rehv ikkagi oli tsentrist väljas) sai tasakaalustatud, aga rehvi jäikus oli ikkagi tihedamas ja lõdvemas osas erinev ja hüppas ning kulus siis ka erinevalt. Tänapäeval muidugi ei usu nii lolli võimalust, aga iial ei tea. Fakt on aga, resonants tekkib perioodiliselt mõjuva jõu tõttu, ehk siis minu meelest on asi siiski pöörlevates osades.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 » 18 Jaan 2006, 14:34

Rehvivahetusega seoses, mulle meenus, et kunagi olen soome "Bikest" lugenud, et Metzeleril näiteks olevat kergem koht punase täpiga märgistatud, -see siis mõistlik ventiili juurde panna, ehk läheb tina vähem tarvis.
Endal küll kogemus puudub, kuidas see reaalis ennast õigustab.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Vänderamise põhjus selgitatud

Lugemata postitus Postitas Aatomik » 15 Mai 2007, 12:32

Väidan, et minu juhtumi puhul oli vänderdamise peapõhjustajaks tagakohver!

Kellel sama probleem - proovige ilma tagakohvrita.
Pilt
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas munaz » 15 Mai 2007, 16:06

Ka minul VFR 750 käed lahti sõites hakkab pisut vänderdama. Mulle tundub, et see tagaotsitav resonants tekib teatud mootoripööretel, V mootor raputab ka pisut rohkem kui rida.
Kasutaja avatar

tp
Postitusi: 37
Liitunud: 10 Apr 2006, 19:18
Asukoht: Tartu

Re: Vänderamise põhjus selgitatud

Lugemata postitus Postitas tp » 15 Mai 2007, 17:12

Aatomik kirjutas:Väidan, et minu juhtumi puhul oli vänderdamise peapõhjustajaks tagakohver!

Kellel sama probleem - proovige ilma tagakohvrita.
Mul kipub ka vänderdama kui tagakohver kraami täis (masinaks KLE500), aga ma ei julge väita, et tegelikuks põhjuseks on kohver .. ma kaldun arvama, et kohver lihtsalt võimendab seda probleemi (toob selle välja).
KLE 500
Kasutaja avatar

IvarSiim
Postitusi: 354
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

probleem

Lugemata postitus Postitas IvarSiim » 15 Mai 2007, 18:01

Aga millist probleemi see kohver võimendab???? Millest see tingitud on?
Ma omal matka Dnepril ei olegi seda nn vänderdamist ära saanud. Kõik laagrid on vahetatud jne. Tee ebatasasused hakkavad kohe tunda andma ja ratas hakkab vibama. Mõtlesin, et mul küljekohvrid ka paksemast metallist tehtud ja asetsevad tagumise ratta teljest tagapool veel ja kolmas kohver on ka teljest taga pool ja kõrgemal. Kuii ehk kõik ära võtta ja siis proovida, ehk aitab, kuid see suur töö.
ivar
Kasutaja avatar

IvarSiim
Postitusi: 354
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

siiski

Lugemata postitus Postitas IvarSiim » 15 Mai 2007, 18:51

sorry, kohvrid siiski mitte paksemast metallist vaid plekist!!!
siim
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 792
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda

Lugemata postitus Postitas Villem » 15 Mai 2007, 19:12

Kohvrid muudavad väga suurel määral ratta aerodünaamikat, tekitades suurema tuuletakistuse ning keeriseid. Ning eks need keerised kohvrite juures hakkavadki ratast ka kallutama või isegi võdistama. Ka autol annab tugevalt tunda, kui laegas katusele panna.
Kasutaja avatar

real
Postitusi: 199
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
Asukoht: Võrumaa, Värska

Lugemata postitus Postitas real » 15 Mai 2007, 19:58

Kohver võib teinekord ehk küljelttuulega teha ratta ebastabiilseks, aga konkreetselt vänderdamise põhjus on ikka milleski muus. Kui käed lahti lasta, siis hakkab lenks vibama paljudel ratastel. Kõige kolme kohvriga olen sõitnud ka 210 km/h ja ei olnud mingit vänderdamist...Minu ratas kipub siis vibama, kui suure kiirusega kurvi võtta ning tee on laineline. Ilma rooliamordita see on ju normaalne...?
Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas munaz » 14 Aug 2007, 20:39

munaz kirjutas:Ka minul VFR 750 käed lahti sõites hakkab pisut vänderdama. Mulle tundub, et see tagaotsitav resonants tekib teatud mootoripööretel, V mootor raputab ka pisut rohkem kui rida.
Uus esirehv ja tasakaalustus ning probleem on kadunud. Pilt

H2O

Lugemata postitus Postitas H2O » 08 Sept 2007, 12:30

lugu siis selline et tagaratas hakkab viskama umbes 80km h pealt, tegu on kordaveljega ja terasest (supermoto), viskab umbes 10mm kokku ja veits üles alla, kardan et on ilge liti saanud, kes teab kus sirgemaks teha annab, andke märku ! ette tänades. Uue ostmine oleks tunduvalt kallim ! :cry:
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna » 08 Sept 2007, 14:15

Proovi esmalt kodarad ära pingutada ja ratas sellega sirgeks saada. Mul pole jalgrataste puhul viitsimist olnud asjaga jamada ja olen lasknud selle töö ära teha kohalikul jalgrattatöökojal ( kuna seal on ka päris pädevad inimesed seda tegema ). Tsikli kodarveljega pöörduksin ka sinna, küllap nad ütleks kui uued kodarad peaksid vajalikuks osutuma või velg parandamatult tuksis oleks.
Ilmselt on aga krossimeestele asi märksa tuttavam kui mulle, iseasi kas nad viitsivad oma teadmisi ka jagada.
Suzuki GSX 750 Inazuma

- - - -
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Tsikkel: Ducati 999, Kawasaki Ninja
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas - - - - » 24 Juun 2008, 17:10

Teema küll vana aga uut ei ole mõtet ka tegema hakata.
Niisiis...peale kõigi teiste vigade ja veakeste kõrval on mul tsikklil üks suuremat sorti jama.Sõites kiirusel umb. 60 km/h+ on kõik korras...igal kiirusel on kõik hea kuni hetkeni kus ma tahaks hoogu maha võtta.Pidurdades hakkab tsikkel jubedalt viskama (käed on lenksul ning ise istun korralikult sadulas).Kui ma aga vajutan siduri alla ja mootorpidurduse tagant ära võtan läheb kõik jälle rahulikuks.Ehk siis kokkuvõtlikult hakkab tsikkel viskama mootoriga pidurdades.
Piduriketastes asi nähtavasti olla ei saa kuna lihtsalt ilma mootorpidurduseta hoogu maha võttes on kõik korras.Esirehv on küll suht pastel aga muster on peal ja ebaühtlaselt kulunud ka pole.Rattad on ilusti sirgelt all ja kett jookseb ka sirgelt (ning on normaalselt pingutatud).Tagarehv on korraliku mustriga ja samuti ühtlaselt kulunud.Esikahvel on natuke pehmem kui ta alguses oli aga selles ka nagu viga olla ei saa.Äkki mingid laagrid läbi?Mida peaksin vaatama/vahetama? :roll:

Ette tänades!
Teen arograafmaalinguid Tallinnas. Kui huvi, anna teada. :bsmile:
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 895
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 24 Juun 2008, 17:30

kuidas sul kett on?
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 178
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas Jaffimees » 24 Juun 2008, 18:13

.Esirehv on küll suht pastel aga muster on peal ja ebaühtlaselt kulunud ka pole
Vaheta ära, 99% tõenäosusega saad jamast lahti.
Jarko
Jawa 350

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 25 Juun 2008, 08:33

Ei ole esirehvis asi. Küsiks niipidi: kui pidurdad, käik väljas, AINULT tagapiduriga, kas siis ka viskab? Tagakiige laagerdusel loks sees? Mootor on ikka korralikult kinni?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 509
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez » 25 Juun 2008, 08:54

Pane uus rehv, kui nagunii pastel. Mul oli ka esirehv kulunud, kuid pealtnäha ok. 70+ kiiruselt käed lahti, ehk mootoripidurdus ja esiots vibas hetkega nii, et jube. Peale uut rehvi probleem kadus täielikult.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1019
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 84 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 25 Juun 2008, 09:09

Üks asi tasub veel alati vibamiste puhul üle kontrollida on esimene rattavõll, kui see lahti siis hakkavad putked eraldi liikuma ja ongi vibamine käes.
Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

ikka esikumm

Lugemata postitus Postitas Lutrin » 25 Juun 2008, 09:17

Uue rattaga sai käed lahti lasta lenksust kui vajadus tekkis.
Nüüd, aasta hiljem, kus 16000 sõidetud, enam ei saa sest
võtab lenksu vibrama. Esikummi muster veel normide
piires, kuid lähemal uurimisel paistab et ebaühtlaselt on kulunud.
998 cm³

- - - -
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Tsikkel: Ducati 999, Kawasaki Ninja
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas - - - - » 25 Juun 2008, 09:41

Ei ole esirehvis asi. Küsiks niipidi: kui pidurdad, käik väljas, AINULT tagapiduriga, kas siis ka viskab? Tagakiige laagerdusel loks sees? Mootor on ikka korralikult kinni?
Pole kunagi tagapidurit kasutanud aga eks proovin.Kiigelaagrid sai ka üle vaadatud ja kõik oli seal korras.Sama kehtib rattalaagrite kohta.
Rattavõlli polegi nagu nii uurinud..proovin ka kindlasti ära.
Võibolla tõesti on süüdlaseks kulundud rehv kuna mul on täpselt sama olukord kui Andrezelgi ainult selle erinevusega , et ma ei pea käsi lenksult äragi võtma kui juba hakkab viskama.
Teen arograafmaalinguid Tallinnas. Kui huvi, anna teada. :bsmile:
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 25 Juun 2008, 10:32

Kummaline see esirehvi asi... Ega ma vaidle, aga lihtsalt huvitab, kuidas see asi füüsikaliselt välja näeb? Olen puutunud kokku esirehvi ebaühtlase kulumisega sel tasemel (Jawa omal ajal), et kohati olid siledad laigud, teisel küljel aga normikohane muster, ratas oli nii disbalansis, et kui tsikkel jalale tõmmata (Jawal siis esiratas õhus), sättis raskem külg end ise allapoole. Aga sõidu/ pidurduse ajal ei tundnud küll mingit käitumiserinevust. Vana Jawa oli muidugi ka nii vedela raamiga masin, et neelas sellised võnkumised lihtsalt alla. Tankflapperisse oli toda masinat minu meelest võimatu saada, poolviltu üle teepinnast 10 cm sügavamal asuva kanalisatsioonikaevu sõit võttis vaid hetkeks lödisema ja sõit käis edasi.
Anna teada, kuidas läheb.
Terv!
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 509
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: KTM 990 Supermoto
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Andrez » 25 Juun 2008, 10:50

Omalegi tuli asi üllatusena, sest enne rehvivahetust sai kõik muud variandid ära proovitud ja kiikasin juba lenksuamordi poole.

Pezzi
Postitusi: 247
Liitunud: 18 Mai 2008, 20:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Pezzi » 25 Juun 2008, 11:20

Kas pöördetelje laagritele pole lõtku sisse tekkinud? Ma mõtlen neid laagreid, ümber mille esikahvlit vasakule ja paremale keeratakse.

taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas taux » 25 Juun 2008, 11:31

Ratas siis vfr 800 ja tekkis ka lenksuvibra sisse pärast tagakohvri paigaldust. Vibra tekib vaid siis kui lenks lahti lasta, sõidu ajal tunda pole kui käed lenksul. Ilma kohvrita sellist anomaaliat ei esine. Nii,et kohvris asi. Esirehv tekitab ka vibrat,aga siis ta peab juba paras pastel olema.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2270
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 140 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 25 Juun 2008, 13:14

tegu on kordaveljega ja terasest (supermoto), viskab umbes 10mm kokku ja veits üles alla, kardan et on ilge liti saanud, kes teab kus sirgemaks teha annab, andke märku ! ette tänades.
Kui normaalne Supermoto velg normaalsest materjalist (AlMgSi sulam), siis too StreetMotosse, vaatame üle ja kui annab teha, siis teen ära. Töö maksumus 600-800 krooni olenevalt viskamisest... Siiani olen saanud enamiku sirgeks. Füüsilisi löögijälgi (deformatsioone) kodarapingutusega välja ei saa aga viskamise saab välja pingutada.

PS! kui tegu tõesti miski odava TERAS (loe: plekk) veljega, siis seda eriti ette võtta ei taha, sest need ei allu taastumisele peale suuremat deformatsiooni.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”