hakkab vänderdama
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Nii see on.. sest paremal on sumpsnitse kirjutas:Mul kulub ka vasakult rohkem ja väga lihtsal põhjusel. Nimelt tunnen end vasakule kallutades pisut kindalmalt kui paremale kalluatdes ja sellest tulenevalt saab vasakule ka sügavamale kallutatud, kui paremale. Ja ma pole meie pundis ainus, kes üks pool turvalisem tundub.
See, et ühele poole kallutamine turvalisem tundub kui teisele on vist valdaval enamikul inimestest mingite looduslike eeldustega sisse programmeeritud. Mulle näiteks tundub parem külg palju turvalisem, aga esirehv kulus ikkagi rohkem vasakult ja sakiliseks. Kusjuures see sakiline kulumine ei löönud mitte kunagi välja vänderdmisena. Lenksu võis ja võib lahti lasta ükskõik mis teekatte puhul ja ratast võib lahtiste kätega sõites kallutamise abil ilusti juhtida kah ükskõik mis teekatte peal ( no värskelt hööveldatud kruusakal tõesti ei julgenud proovida, poris ja liivas ka mitte )
Ja veel : kui maanteel sadulas püsti tõusin sõidu ajal ja esiratast vaatasin, siis oli ja on alati selgelt näha, et puhas must riba jookseb esiratta keskjoonelt kergelt kuid nähtavalt vasakule nihutatuna.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Endal küll kogemus puudub, kuidas see reaalis ennast õigustab.
Vänderamise põhjus selgitatud
Kellel sama probleem - proovige ilma tagakohvrita.
Re: Vänderamise põhjus selgitatud
Mul kipub ka vänderdama kui tagakohver kraami täis (masinaks KLE500), aga ma ei julge väita, et tegelikuks põhjuseks on kohver .. ma kaldun arvama, et kohver lihtsalt võimendab seda probleemi (toob selle välja).Aatomik kirjutas:Väidan, et minu juhtumi puhul oli vänderdamise peapõhjustajaks tagakohver!
Kellel sama probleem - proovige ilma tagakohvrita.
probleem
Ma omal matka Dnepril ei olegi seda nn vänderdamist ära saanud. Kõik laagrid on vahetatud jne. Tee ebatasasused hakkavad kohe tunda andma ja ratas hakkab vibama. Mõtlesin, et mul küljekohvrid ka paksemast metallist tehtud ja asetsevad tagumise ratta teljest tagapool veel ja kolmas kohver on ka teljest taga pool ja kõrgemal. Kuii ehk kõik ära võtta ja siis proovida, ehk aitab, kuid see suur töö.
ivar
-
- Postitusi: 199
- Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
- Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
- Asukoht: Võrumaa, Värska
Proovi esmalt kodarad ära pingutada ja ratas sellega sirgeks saada. Mul pole jalgrataste puhul viitsimist olnud asjaga jamada ja olen lasknud selle töö ära teha kohalikul jalgrattatöökojal ( kuna seal on ka päris pädevad inimesed seda tegema ). Tsikli kodarveljega pöörduksin ka sinna, küllap nad ütleks kui uued kodarad peaksid vajalikuks osutuma või velg parandamatult tuksis oleks.
Ilmselt on aga krossimeestele asi märksa tuttavam kui mulle, iseasi kas nad viitsivad oma teadmisi ka jagada.
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
- Tsikkel: GSX750F Rull
- Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Teema küll vana aga uut ei ole mõtet ka tegema hakata.
Niisiis...peale kõigi teiste vigade ja veakeste kõrval on mul tsikklil üks suuremat sorti jama.Sõites kiirusel umb. 60 km/h+ on kõik korras...igal kiirusel on kõik hea kuni hetkeni kus ma tahaks hoogu maha võtta.Pidurdades hakkab tsikkel jubedalt viskama (käed on lenksul ning ise istun korralikult sadulas).Kui ma aga vajutan siduri alla ja mootorpidurduse tagant ära võtan läheb kõik jälle rahulikuks.Ehk siis kokkuvõtlikult hakkab tsikkel viskama mootoriga pidurdades.
Piduriketastes asi nähtavasti olla ei saa kuna lihtsalt ilma mootorpidurduseta hoogu maha võttes on kõik korras.Esirehv on küll suht pastel aga muster on peal ja ebaühtlaselt kulunud ka pole.Rattad on ilusti sirgelt all ja kett jookseb ka sirgelt (ning on normaalselt pingutatud).Tagarehv on korraliku mustriga ja samuti ühtlaselt kulunud.Esikahvel on natuke pehmem kui ta alguses oli aga selles ka nagu viga olla ei saa.Äkki mingid laagrid läbi?Mida peaksin vaatama/vahetama?
Ette tänades!
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
ikka esikumm
Uue rattaga sai käed lahti lasta lenksust kui vajadus tekkis.
Nüüd, aasta hiljem, kus 16000 sõidetud, enam ei saa sest
võtab lenksu vibrama. Esikummi muster veel normide
piires, kuid lähemal uurimisel paistab et ebaühtlaselt on kulunud.
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
- Tsikkel: GSX750F Rull
- Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
Ei ole esirehvis asi. Küsiks niipidi: kui pidurdad, käik väljas, AINULT tagapiduriga, kas siis ka viskab? Tagakiige laagerdusel loks sees? Mootor on ikka korralikult kinni?
Pole kunagi tagapidurit kasutanud aga eks proovin.Kiigelaagrid sai ka üle vaadatud ja kõik oli seal korras.Sama kehtib rattalaagrite kohta.
Rattavõlli polegi nagu nii uurinud..proovin ka kindlasti ära.
Võibolla tõesti on süüdlaseks kulundud rehv kuna mul on täpselt sama olukord kui Andrezelgi ainult selle erinevusega , et ma ei pea käsi lenksult äragi võtma kui juba hakkab viskama.
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Kummaline see esirehvi asi... Ega ma vaidle, aga lihtsalt huvitab, kuidas see asi füüsikaliselt välja näeb? Olen puutunud kokku esirehvi ebaühtlase kulumisega sel tasemel (Jawa omal ajal), et kohati olid siledad laigud, teisel küljel aga normikohane muster, ratas oli nii disbalansis, et kui tsikkel jalale tõmmata (Jawal siis esiratas õhus), sättis raskem külg end ise allapoole. Aga sõidu/ pidurduse ajal ei tundnud küll mingit käitumiserinevust. Vana Jawa oli muidugi ka nii vedela raamiga masin, et neelas sellised võnkumised lihtsalt alla. Tankflapperisse oli toda masinat minu meelest võimatu saada, poolviltu üle teepinnast 10 cm sügavamal asuva kanalisatsioonikaevu sõit võttis vaid hetkeks lödisema ja sõit käis edasi.
Anna teada, kuidas läheb.
Terv!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
tegu on kordaveljega ja terasest (supermoto), viskab umbes 10mm kokku ja veits üles alla, kardan et on ilge liti saanud, kes teab kus sirgemaks teha annab, andke märku ! ette tänades.
Kui normaalne Supermoto velg normaalsest materjalist (AlMgSi sulam), siis too StreetMotosse, vaatame üle ja kui annab teha, siis teen ära. Töö maksumus 600-800 krooni olenevalt viskamisest... Siiani olen saanud enamiku sirgeks. Füüsilisi löögijälgi (deformatsioone) kodarapingutusega välja ei saa aga viskamise saab välja pingutada.
PS! kui tegu tõesti miski odava TERAS (loe: plekk) veljega, siis seda eriti ette võtta ei taha, sest need ei allu taastumisele peale suuremat deformatsiooni.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.