Jawa 360 laadimis jama

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
mao

Jawa 360 laadimis jama

Lugemata postitus Postitas mao » 26 Juun 2006, 09:13

Nüüd kui sai mootori enam-vähem käima, kohe teine jama kaelas. Nimelt ei lae enam? Pirniga testides oli relee-regulaatori otstel ja harja otstel vool olemas ja pirni heledus muutus vastavalt pööretele, aga relee ise ei toiminud: magnet lüliti ei lülitanud ja käsitsi lülitamisel ka laadimist ei toiminud kuigi laadimis tuli kustus. (Ilma releeta testides aga harja otstel voolu polnud, või ei peagi olema) ??


Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella » 26 Juun 2006, 09:34

vana 6v ümmarguse jawa relee on suht lihtsa ülesehituse kuid keerulise veaotsinguga.. Kui sa ise päris hästi teemat ei jaga, otsi targem endale kohapealt appi.
Üks asi on kindel, vana jawa elektrisysteemis on pluss keres

ja põhimõte on, et ergutusele voolu andes tekib vool ka põhimähisesse, kui gene pöörleb.
relee regulerib ergutusmähise voolu, et toodetav vool oleks OK.
Kui sinna ilma releeta täis 6v peale anda, võib pöörete tõustes pinge päris suureks minna.

Ahjaa, vanadele pannakse ka peale uuema sordi regulaatoreid, mis ei asu geneka peal vaid eraldi. Nendel on juba ringi tehtud süsteem, kus keres on miinus. (gene peal tõstetakse otsad ringi ka).

Teema algataja
mao

Lugemata postitus Postitas mao » 26 Juun 2006, 09:55

Aga mille peale panustada kas genekas läbi või relee ??

Teema algataja
Heinar

Lugemata postitus Postitas Heinar » 26 Juun 2006, 10:13

Mõõda testriga pinged ja sealt edasi juba asi selge.

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 » 26 Juun 2006, 10:28

need vana jawa releed on väga ebatöökindlad - mul neid mitmeid ja kõigil mingi defekt ja nii paningi 634-ja relee ja töötab väga hästi!
................
Kasutaja avatar

vx800
Postitusi: 157
Liitunud: 12 Apr 2004, 21:13
Tsikkel: Zr7
Asukoht: tallinn-rapla / Jawa suzuki vx800 honda nx650 suzuki dr350 suzuki xf650 tdm850 zr7
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas vx800 » 26 Juun 2006, 12:14

Mine Teletorni motopoodi ja lao 325eeku letti, ning osta sealt kaasaegne elektriline relee. Mis läheb täpselt vana asemele geneka peale. Ja unustad oma laadimise probleemi.
mees jääb alati iseendaks
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella » 26 Juun 2006, 15:48

Kõigepealt tuleks ikka kindlaks teha, kas viga on üldse relees. Võibolal on harjad või staator või rootor.

Aga testida saab nii, et staatori mähisele paned testri peale ja mootori käima (mingeid tarbijaid külge ei pane, ka releed mitte).
Kui rootori mähisele vooli peale ei anna, peaks olema gene väljund 0V või mingi suht pisike number.
Kui rootorile õigetpidi voolu peale annad, peab tühikäigul tekkima suht 6V lähedane pinge staatori mähistesse. Igatahes peab sinn amidagi tekkima. Kui 6V ei tule, anna veidi pöördeid juurde. Igatahes juba veits gaasi andes peab pinge staatoril päris palju üle 6V tõusma.
Siis on gene korras.

Meeldiv kuulda, et vanale jawale on genekapealset elektroonilist releed tootma hakatud :)

Teema algataja
mao

Lugemata postitus Postitas mao » 26 Juun 2006, 22:54

No harjad on korras, staatoril ja rootoril nähtavaid vigastusi ei olnud. Harja ühelt otsalt sai 12v pirniga testitud ja läks teine päris heledaks gaasi andes. Relee otstelt sai ka testitud ja pirn põles. Suuremate pööretega relee magnet lüliti küll võbeles aga laadimist ei toimu.
Millise pinge juures see magnet lüliti toimib? 6v akuga testides ta küll kokku ei tõmmanud kuid käega aidates tõmbas natuke ligemale ja jäi paika aga päris vastu metalli ei tõmmanud.

Teema algataja
mao

Lugemata postitus Postitas mao » 27 Juun 2006, 22:58

Nu kas pole häid mõtteid ....?
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 » 28 Juun 2006, 11:21

Pane korralik relee!
Genekat testi veel nii, et võta harjad maha(eemale rootorist), siis 12V lamp järjestikku vooluallikaga(aku, akulaadija vms): 1 ots vastu kollektorit ja teine massi. kui lamp põleb siis on rootor rikkis ja pead uue panema.
Veel vaata kollektori lamellide vahed üle, et need vase ja grafiidi puru täis ei oleks, kui on siis tuleb need kaa ära puhastada.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”