Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

opz
Postitusi: 73
Liitunud: 30 Aug 2004, 19:51
Tsikkel: CBR
Asukoht: jõgeva

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus #61 Postitas opz » 17 Juul 2010, 23:46

meisterdasin zx10e, 04-05a kella otsa, kõik töötab peale spidomeetri :D... näitab väga ulmelisi numbreid. Arvatavasti saaks speedohealeriga asja korda. teine viga on et Ei ole veel kindel kas temperatuuri n'idik õigesti näitab.... + pisiviga, kütusetuli põleb, kuna sellist asja mul lihtsalt ei olnud. Tagantjärgi mõteldes, tegin vale spido valiku. :wack:


Riga -> Delta -> Moskva 125 -> Yamaha YZ

mart211

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus #62 Postitas mart211 » 18 Juul 2010, 08:21

opz kirjutas:meisterdasin zx10e, 04-05a kella otsa, kõik töötab peale spidomeetri :D... näitab väga ulmelisi numbreid. Arvatavasti saaks speedohealeriga asja korda. teine viga on et Ei ole veel kindel kas temperatuuri n'idik õigesti näitab.... + pisiviga, kütusetuli põleb, kuna sellist asja mul lihtsalt ei olnud. Tagantjärgi mõteldes, tegin vale spido valiku. :wack:

Kõik andurid ju erinevad. Vaata manualist temperatuuri anduri takistusi nii kellade originaali oma ja enda rattal oleva oma. Usun, et need ei ühti, kuid kui on samad, siis on numbrid õiged.

Ercki
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
Asukoht: Tartu

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemaks...

Lugemata postitus #63 Postitas Ercki » 18 Juul 2010, 09:51

Hea et ta sul üldse midagi näitab, tuimalt 1-ühele ei saa neid asju vahetada :wack:

von Timo

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #64 Postitas von Timo » 24 Aug 2011, 09:29

Hommikust, spetsialistid, kiire küsimus 1994 Kawasaki ZX900-B1 (peaks olema B1) kohta: nimelt manuali järgi on max võimsus sel rattal 102kW, kuid mul 72kW (minuni jõudis läbi Hollandi, näidikud miilides) ja tahaks teada mis nii suurt erinevust põhjustab ? Kas ainult kütuse düüside erinevus või on ka miski kala õhu sissevõtus ?
Ilmselgelt tahaks need mõned kümned kilovatid juurde saada.

Tänud.

rutska
Postitusi: 223
Liitunud: 31 Jaan 2008, 17:15
Tsikkel: ON
Asukoht: lenksus

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #65 Postitas rutska » 24 Aug 2011, 09:39

von Timo kirjutas:Hommikust, spetsialistid, kiire küsimus 1994 Kawasaki ZX900-B1 (peaks olema B1) kohta: nimelt manuali järgi on max võimsus sel rattal 102kW, kuid mul 72kW (minuni jõudis läbi Hollandi, näidikud miilides) ja tahaks teada mis nii suurt erinevust põhjustab ? Kas ainult kütuse düüside erinevus või on ka miski kala õhu sissevõtus ?
Ilmselgelt tahaks need mõned kümned kilovatid juurde saada.

Tänud.


paberite järgi on sama aastakäigu 600-stel 72 kw (f1-f3 mudel). mille järgi enda ratta kw-d võtsid muidu?

von Timo

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #66 Postitas von Timo » 24 Aug 2011, 09:42

Tehnilisest passist vaatasin, kui aus olla. Alust arvata, et mõni spets on passi kõvasti vähem/rohkem kirjutanud ?

rutska
Postitusi: 223
Liitunud: 31 Jaan 2008, 17:15
Tsikkel: ON
Asukoht: lenksus

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #67 Postitas rutska » 24 Aug 2011, 10:17

von Timo kirjutas:Tehnilisest passist vaatasin, kui aus olla. Alust arvata, et mõni spets on passi kõvasti vähem/rohkem kirjutanud ?


kui ainult passis vähem siis pole ju sugugi paha variant, kindlustus nt odavam :D

von Timo

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #68 Postitas von Timo » 24 Aug 2011, 10:26

Njaa, ega passi ei muudakski. Aga mootori kohta infoabi kellelgi ?
Kasutaja avatar

tormavtellis
Postitusi: 1026
Liitunud: 22 Aug 2011, 13:54
Tsikkel: Transalp 700
Tänatud: 20 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #69 Postitas tormavtellis » 24 Aug 2011, 11:11

kas seal kuskil euroopa keskel mingit deforssimist ei harrastata vä? et noh normid ja regulatsioonid. osad rattad olid küll kuidagi nõrgemana müügil, kui mujal. umbes aju tasandil kinni keeratud midagi vms.
Müüa Honda CB900F 1981. Ratracer.
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 569
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 89 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #70 Postitas rannamees » 24 Aug 2011, 12:57

tormavtellis kirjutas:kas seal kuskil euroopa keskel mingit deforssimist ei harrastata vä? et noh normid ja regulatsioonid. osad rattad olid küll kuidagi nõrgemana müügil, kui mujal. umbes aju tasandil kinni keeratud midagi vms.

Prantsusmaal on 72kw/max piirang, teisi peast ei tea....
Pilt

von Timo

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #71 Postitas von Timo » 26 Aug 2011, 18:47

Ai blin.. kes ja kui palju euromaise eest selle ära fix'iks ?
Kasutaja avatar

Margus
Postitusi: 312
Liitunud: 15 Dets 2009, 09:46
Tsikkel: CBR600RR
Asukoht: Harjumaa

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #72 Postitas Margus » 26 Aug 2011, 21:50

Aga kust Sa üldse võtad, et ratast on vähemaks kruvitud? Äkki on ainult tenh. passi krutitud :)
Sa mine lase ratas ära dünotada, saad täpselt teada palju on :wink:
Tel. 56566665 Margus

MotoMell
Postitusi: 804
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #73 Postitas MotoMell » 26 Aug 2011, 22:07

Sama aasta 600sel olid sisselaskes seibid, 77 > 72kw. miski 2 milli tegid vb kanalit kitsamaks.

von Timo

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #74 Postitas von Timo » 28 Aug 2011, 19:52

Vot see düno mõte on hea. Tuleks järgi vaadata ning siis on ehitamisel hea muutusi jälgida. Tänud ideede eest.

olaf esq
Postitusi: 4
Liitunud: 22 Mai 2009, 10:36
Tsikkel: Yamaha YZF R6

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #75 Postitas olaf esq » 04 Juul 2012, 18:05

selline sait jäi silma, mis vene boxerite ehitajatele huvi võiks pakkuda oma lahendustega http://www.metriccustom.de/
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1004
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Yamaha TDM 850 3VD
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #76 Postitas margus014 » 20 Veebr 2013, 20:10

Mul mõni küsimus süütekatkesti (quickshifteri) kohta.
Kas seda saab ühendada "ükskõik" mis tsikli külge. No toome näiteks minu TDM'i. Kas see vidin hakkab tööle, kui paigaldan selle käiguvahetusvarda vahele ja juhtmed lähevad süütepooli + klemi vahele? Kuidas käib süütekatkestuse aja reguleerimine- käib sellel miski lisaplokk vahele?
Ei ma ei taha seda vidinat oma TDM'i külge panna. Küll aga uurin lihtsalt ühe projekti tarbeks.
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-new-Dyn ... 27cfd0108f
Voshod-> Jawa 360-> Iž krosser-> Apollo 250-> Cagiva Canyon 600-> Yamaha TDM 850 3VD ja Polaris SZR 660
Pilt
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 924
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 57 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #77 Postitas Kalapea » 20 Veebr 2013, 21:27

See on ainult power commanderi tükk.
PiltPilt
Kasutaja avatar

Martinez
Postitusi: 308
Liitunud: 18 Sept 2012, 12:38
Tsikkel: DL1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #78 Postitas Martinez » 21 Veebr 2013, 11:32

margus014 kirjutas:Mul mõni küsimus süütekatkesti (quickshifteri) kohta.
Kas seda saab ühendada "ükskõik" mis tsikli külge. No toome näiteks minu TDM'i. Kas see vidin hakkab tööle, kui paigaldan selle käiguvahetusvarda vahele ja juhtmed lähevad süütepooli + klemi vahele? Kuidas käib süütekatkestuse aja reguleerimine- käib sellel miski lisaplokk vahele?
Ei ma ei taha seda vidinat oma TDM'i külge panna. Küll aga uurin lihtsalt ühe projekti tarbeks.
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-new-Dyn ... 27cfd0108f


A brand new, unused Dynojet quickshifter pressure sensor. For Power Commander 5 - "PCV".

001WTR
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Aug 2011, 17:43

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #79 Postitas 001WTR » 21 Veebr 2013, 13:15

Uuel R1-l dünos igale silindrile 4-st eraldi(!) kütusekaarti häälestades tuleb ca 10hj võimuseselisa, ilma ühegi lisamuudatuseta. Tehasest töötavad silindrid üpris siia-sinna F/A suhtega, küll ilmselt siis tehase tolerantsi piires - custom mapping aitab selle ratta puhul ka stock-is üksjagu.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2091
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti/ punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #80 Postitas korke » 21 Veebr 2013, 21:33

Lisaks veel eelnevale sättimisele mis on tehtud mõõtesse 4 toru korraga ?

001WTR kirjutas:Uuel R1-l dünos igale silindrile 4-st eraldi(!) kütusekaarti häälestades tuleb ca 10hj võimuseselisa, ilma ühegi lisamuudatuseta. Tehasest töötavad silindrid üpris siia-sinna F/A suhtega, küll ilmselt siis tehase tolerantsi piires - custom mapping aitab selle ratta puhul ka stock-is üksjagu.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.sbk.ee.
E-pood
http://shop.sbk.ee Facebook - MRT Tech
X-lite, Nolan ja Grex ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,....Kohapeal palju varuosi BMW S1000RR'le.

001WTR
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Aug 2011, 17:43

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #81 Postitas 001WTR » 21 Veebr 2013, 22:56

See R1 käis seal teist korda, seega võib olla. A/F oli silindrite kaupa ikka päris erivevalt jooksnud, igaljuhul piisavalt palju et mainimist leidis. Eks selliseid töid omaniku juhiste järgi ja entusiasmist tehakse, keegi düno pealt ilmselt võhikule pakkuma ei tule et teeme kõik neli silindrit päris eraldi. Jutt käib Muiznieksi stendist Riias, mina käisin seal oma KTM-i mappingut kruttimas. Kah kaks korda, kahe erineva ümberehitusega throttle body alla.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2091
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti/ punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #82 Postitas korke » 22 Veebr 2013, 00:22

Heal juhul saad 2hp juurde ja kui oli tõesti 10hp lisa siis järelikult oli ikka väga kohvi mootor ning üld võimsus oli väike.
Dzintarsi pingis on muideks 10hp kõik tsiklid võimsamad :)

001WTR kirjutas:See R1 käis seal teist korda, seega võib olla. A/F oli silindrite kaupa ikka päris erivevalt jooksnud, igaljuhul piisavalt palju et mainimist leidis. Eks selliseid töid omaniku juhiste järgi ja entusiasmist tehakse, keegi düno pealt ilmselt võhikule pakkuma ei tule et teeme kõik neli silindrit päris eraldi. Jutt käib Muiznieksi stendist Riias, mina käisin seal oma KTM-i mappingut kruttimas. Kah kaks korda, kahe erineva ümberehitusega throttle body alla.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.sbk.ee.
E-pood
http://shop.sbk.ee Facebook - MRT Tech
X-lite, Nolan ja Grex ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,....Kohapeal palju varuosi BMW S1000RR'le.

001WTR
Postitusi: 74
Liitunud: 22 Aug 2011, 17:43

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #83 Postitas 001WTR » 22 Veebr 2013, 13:22

R1 suhtes ei vaidle. Konkreetne ratas tuli Dzintarsiga jutuks kuna ta oli ise seda tööd alustanud puhtalt omaniku soovil ja sama skepsisega millest räägid. Tulemus oli teine kui ta ootas.

Minu ratta puhul ta ei näidanud küll mingeid numbreid, niipalju kui ise näha küsisin olid need pigem üpris konservatiivsed. Oma düno kohta ütles ta et see on tööriist häälestuseks, mitte võimsuse mõõtmise riist. Niipalju kui mina seal need 2 täis tööäeva oma rattaga tilbendasin ei ajanud ta küll ühtegi sõna roosat juttu hobujõududest mida ju tegelikult iga mees oma ratta kohta jubedalt ootab, kui dünosse kruttima läheb :) Aga paremaks sai asja päris kindlasti, saab omal valikul kahte eri throttle body koos vastava mappinguga rattal ümber visata, mõlemad on sellise mõnusa "oma" aktsendiga.

PS. Eks see tuunimine niipidi käib, et kogud foorumitest ja netist know-how, käid selle tee ise praktikas läbi ja heal juhul saad aru et kõvasti üle poole sinu algselt tõe pähe võetud infost on tegelikult mull :lol: Aga tegemise rõõmu ei võta sult keegi ja reeglina see väiksem osa mis tõsi on, on seda väärt küll et oma ratast nats just enda järgi paremaks teha.
Kasutaja avatar

MotoGabriel
Postitusi: 308
Liitunud: 21 Sept 2012, 11:48
Tsikkel: VS800
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #84 Postitas MotoGabriel » 17 Mai 2013, 11:05

Huvi pärast küsin, et kas keegi enamvähem kõik need kukkumiskindlamaks tegemise sammud on viitsinud ära ka teha enda rattal? Pilti ehk viitsimise korral?
Kasutaja avatar

marko233
Postitusi: 195
Liitunud: 18 Sept 2007, 13:47

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #85 Postitas marko233 » 17 Juul 2013, 08:46

Oskab keegi nõu anda, kuskohas siin Eestis saab ratast dünopingile viia?
CBR F3; CBR 954rr; Tuono 1000; MT-01

franz125
Postitusi: 2293
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #86 Postitas franz125 » 17 Juul 2013, 10:00

Tartu Motodepoo ja Tallinnas peaks olema Velt/Klausen.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

leko
Postitusi: 445
Liitunud: 19 Dets 2010, 14:10
Tsikkel: väike RR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #87 Postitas leko » 04 Jaan 2014, 12:34

A) elementaarne/odav/lihtne
- piiraja eemaldamine – ei pea pikemalt kommenteerima, see on paljudel ratastel peal.


Võiks küll pikemalt kommenteerida.
Võibolla läheb rohkem "rumala küsimuse" alla aga...
Kas siin on nüüd mõeldud erinevatele regioonidele mõeldud piirajad (jaapanis üle 100hj piiratud) või kategooriate järgi võimsus piirajad või tehase seadete piiramine?
:roll:

kurikristjan
Postitusi: 1226
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1100W ja 7/11W
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #88 Postitas kurikristjan » 04 Jaan 2014, 13:00

Piirangud käiguasendi/kiiruse järgi - et madalal käigul liiga äkiliselt ei kiirendaks ning viimaste käikudega eriti üle 300 välja ei lippaks. Väga levinud...
Ride-by-wire gaasisüsteemiga ratastel võib ka igasugu lahedaid trikke selle süsteemiga olla tehtud ja eks mõne turu rattad selle läbi ka piiratud tugevalt.
Need turupõhised ja juhilubadest tulenevalt paigaldada lastud hj piirangud erinevate selkade jm läbi on veel need kõige hullemad asjad, mis üldse sõita ei lase.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2091
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti/ punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda
Kontakt:

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #89 Postitas korke » 04 Jaan 2014, 13:02

Ride by wire on ntx yamaha r1 korralikult piiratud. Ainult sellest piirajast üle saades ehk siis yamaha Y.E.C. aju paigaldades saab 10hp juurde.
Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.sbk.ee.
E-pood
http://shop.sbk.ee Facebook - MRT Tech
X-lite, Nolan ja Grex ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,....Kohapeal palju varuosi BMW S1000RR'le.
Kasutaja avatar

leko
Postitusi: 445
Liitunud: 19 Dets 2010, 14:10
Tsikkel: väike RR
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Bike TUNING - ikka kiiremaks, paremaks ja kõige-kõigemak

Lugemata postitus #90 Postitas leko » 04 Jaan 2014, 13:13

Kes/kus/kuidas selle piiraja maha võtab :)? (07-12a 600RR)




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist