suzuki GS500e hooldus
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 56
- Liitunud: 26 Dets 2006, 00:45
- Tsikkel: SLR650/ST1100/TDM850/TDM900..
- Asukoht: haapsalu
suzuki GS500e hooldus
Tere.Mure siis järgmine,et tahaks ise masina ära hooldada aga viimane oli jaawa ja seegi 15 a tagasi.Kõik nõuanded teretulnud.Õli on silmaga hinnates päris tume nii et,mis marki oili peaks kasutama?Kas õhufilter tuleks uus panna või piisab kompressoriga puhastamisest?Üks küünal oli ka kole must.Kas tuleks vana õli välja ka pesta ja filter vahetada?jne.
Vabandust kui liiga loll tundun.
Vabandust kui liiga loll tundun.
-
- Postitusi: 1844
- Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
- Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
- Asukoht: Rakvere
Kõigepealt mootor soojaks
siis jätad ta seisma ja lased vana õli välja. Ettevaatust õli võib olla kuum. Siis keerad õlifiltri maha ja vahetad ta ära. UUS filter vala õli täis kui tagasi paned. Õli kogused leiad ratta manualist või siis www.louis.de . Soovitatav oleks vahetada ka karteri õlikorgi vasest tihend uue vastu ning filtri tihendile ka näpuga õli kanda. Meie kliima jaoks sobilik õli on 10w-40 (-5 kuni 40 C) ning mõtekas oleks osta poolsünteetilist. Kui võimalik on, siis vaheta õhufilter ka ära ning küünlad. Õli pole ma südatalvel vahetanud ,vaid olen lasknud rattal talvel vana õliga seista ja kevadel uus sisse. Kindlasti on vastuväiteid ja teisi teooriaid selle kohta,kuid nii teen mina.
Kindlasti võid kasutada otsingut.
siis jätad ta seisma ja lased vana õli välja. Ettevaatust õli võib olla kuum. Siis keerad õlifiltri maha ja vahetad ta ära. UUS filter vala õli täis kui tagasi paned. Õli kogused leiad ratta manualist või siis www.louis.de . Soovitatav oleks vahetada ka karteri õlikorgi vasest tihend uue vastu ning filtri tihendile ka näpuga õli kanda. Meie kliima jaoks sobilik õli on 10w-40 (-5 kuni 40 C) ning mõtekas oleks osta poolsünteetilist. Kui võimalik on, siis vaheta õhufilter ka ära ning küünlad. Õli pole ma südatalvel vahetanud ,vaid olen lasknud rattal talvel vana õliga seista ja kevadel uus sisse. Kindlasti on vastuväiteid ja teisi teooriaid selle kohta,kuid nii teen mina.
Kindlasti võid kasutada otsingut.
Misjaoks? Kui tegemist mingi pikalt hooldmata rattaga ei ole, siis mina ei paneks.
ja õli ei saa silmaga hinnata, see läheb nii või naa mustaks, peabki minema.
Ma olen enda rattal teinud õlivahetusi ca 5000-7000km(12k tehase lubatud välp) möödudes ja uus õli näiteks läheb mustaks umbes 1000km möödudes.
Iga kevad ka uus õli sisse olenemata läbisõidust, siiani sõitnud 39k ja õli ei võta.
ja õli ei saa silmaga hinnata, see läheb nii või naa mustaks, peabki minema.
Ma olen enda rattal teinud õlivahetusi ca 5000-7000km(12k tehase lubatud välp) möödudes ja uus õli näiteks läheb mustaks umbes 1000km möödudes.
Iga kevad ka uus õli sisse olenemata läbisõidust, siiani sõitnud 39k ja õli ei võta.
Viimati muutis CB500, 28 Dets 2006, 19:12, muudetud 1 kord kokku.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
No must ei = pruun. Kindlasti oleneb ka mis õliga sa sõidad. Castrol nii kiiresti nüüd küll mustaks ei lähe.CB500 kirjutas:Misjaoks? Kui tegemist mingi pikalt hooldmata rattaga ei ole, siis mina ei paneks.
ja õli ei saa silmaga hinnata, see läheb nii või naa mustaks, peabki minema.
Ma olen enda rattal teinud õlivahetusi ca 5000-7000km möödudes ja uus õli näiteks läheb mustaks umbes 1000km möödudes.
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Kuna oman sama ratast, siis ehk oskan natuke nõu anda. Kõigepealt õlist. Ma saan aru, et sa ei tea selle õli täpset läbisõitu ja seega soovitus see kohe ära vahetada. Lisaks soovitan õlivahetuse teha sügisel. Põhjuseks on kaks seletust mis mind veenavad. Nimelt on bensiinis sees väävel, mis sattub ka õlisse ja moodustab seal happelisi ühendeid. See s**t aga reageerib metalliga. Mida vähem aega see seal mootoris seisab seda parem. Teine asi on igasugune raskem sodi mis ilusasti talvega karteri põhja settib ja kevadel ilmselt välja ei tule
Lisaksin ka märkuse korras, et GS500 ei oma ära keeratavat õlifiltrit, vaid käib mootori sisse kaane alla. Seda kaant hoiavad kinni kolm muttrit ja nende peale keeramisel ära kasuta jõudu, sest võid vindi üle keerata. Ilmselt on see kaan ja selle ümbrus ka igasuguse liivasodiga koos. Pühasta see ennem ilusasti ära, muidu läheb sul see jama pärast tihendi vahele. Õlifiltriga tuleb kaasa ka uus tihend mis läheb sinn kaane soone sisse. See tihend ei taha esialgu seal soone sees kuidagi püsida, kuid asja aitab lahenda mingi paksem määre mida pane sinna soone sisse.
Õhufiltriga on selline lugu, et vaata milline ta välja näeb seest. Kui ikka väga jube siis peaksid uue muretsema (300-400 EEK). Kui normaalne, siis lase väljast suruõhku sisse.
Mida veel võiksid teha:
1) Piduriõli vahetada
2) Amordiõli vahetada ja tihendid kontrollida
3) Küünlad vahetada
4) Piduriklotsid kontrollida
5) Klapivahed ja nukaketi pingutus kontrollida
Soovitan Haynes'i Suzuki GS500 manuaali muretseda. Seal enamvähem kõik kirjas või lugeda väga head foorumit http://gstwin.com/
Jõudu
Lisaksin ka märkuse korras, et GS500 ei oma ära keeratavat õlifiltrit, vaid käib mootori sisse kaane alla. Seda kaant hoiavad kinni kolm muttrit ja nende peale keeramisel ära kasuta jõudu, sest võid vindi üle keerata. Ilmselt on see kaan ja selle ümbrus ka igasuguse liivasodiga koos. Pühasta see ennem ilusasti ära, muidu läheb sul see jama pärast tihendi vahele. Õlifiltriga tuleb kaasa ka uus tihend mis läheb sinn kaane soone sisse. See tihend ei taha esialgu seal soone sees kuidagi püsida, kuid asja aitab lahenda mingi paksem määre mida pane sinna soone sisse.
Õhufiltriga on selline lugu, et vaata milline ta välja näeb seest. Kui ikka väga jube siis peaksid uue muretsema (300-400 EEK). Kui normaalne, siis lase väljast suruõhku sisse.
Mida veel võiksid teha:
1) Piduriõli vahetada
2) Amordiõli vahetada ja tihendid kontrollida
3) Küünlad vahetada
4) Piduriklotsid kontrollida
5) Klapivahed ja nukaketi pingutus kontrollida
Soovitan Haynes'i Suzuki GS500 manuaali muretseda. Seal enamvähem kõik kirjas või lugeda väga head foorumit http://gstwin.com/
Jõudu
SAE 10W-40 viskoossusklassi õlid on piisav -25 kuni +40 kraadise temperatuuriga ilma puhul. Üldiselt optimaalseim õli eestis kasutamiseks.Raigo kirjutas:Meie kliima jaoks sobilik õli on 10w-40 (-5 kuni 40 C) ning mõtekas oleks osta poolsünteetilist.
Kui ratas on õlijahutusega st ilma vesijahutuseta siis soovitan valada veits paksemat õli (20W 50).
Enda iksjottile valan kevadel Valvoline Motocycle Oil 4T 20W-50 sisse.
Nuh, selle pesuõliga siduri rikkumise kohta võin praktiliselt niipalju öelda, et olen 5 aastat seda kasutanud ja sidur pole selle aja jooksul veel libisema hakkanud ega muid anomaaliaid tekkinud. Ma pole küll keemik aga kas nafta destillaadid suudavad ca 10 minuti jooksul ketaste koostisele mõjuda? Seda enam , et nii mõneski manualis soovitatakse ca 10 tuhhi pealt korra läbipesta. Aga eks see kehtib rohkem mineraali ja poolsündi peal sõitvatele masinatele, neil õli pesuomadused kehvemad kui täissündil. Aga jah ,miskete uuemate masinate puhul ei oska tõeste sõna võtta, kuigi sidur oma olemuselt ju 100 aastat ja pealegi vana.
Aga pesuõli rookivatest omadustest saab ysna hea pildi klapikambri kaanestki juba. Kuigi jah, eks masinad sõidavad ilma igasuguse pesemisetagi väga edukalt ja pikalt.
Aga pesuõli rookivatest omadustest saab ysna hea pildi klapikambri kaanestki juba. Kuigi jah, eks masinad sõidavad ilma igasuguse pesemisetagi väga edukalt ja pikalt.
Põhimõtteliselt, kui nüüd mõelda, siis ta ikka saab oma õlituse kätte, kuna õlikanaleid pidi on sinna õli küllaga kogunenud. Peaaegu sama efekt toimub ka siis, kui õli on õlipumbast tagasi valgunud, ainult, et kui filtrit täis ei vala, siis jõuab õli väikese hilinemisega kohale .Raigo kirjutas:Kas asja point ei peitu selles,et kui käivitad ,siis ei tekiks tühja kohta määrimises peale käivitamist.
See mu enda loogika, see ei pruugi vett pidama jääda.
Mudakoll
Minu mõistete järgi palju õiget juttu, aga:
Aga parem on mootoriõli ära vahetada jahh. Ning see kaasatulev filtritihend tee värske mootoriõliga kokku enne kui kaane kinni keerad. See, kas kevadel sama õliga sõitma lähed või mitte - on juba sellest kinni kui motop*de sa (heas mõttes) oled. Või ära siis vähemalt täit õlivahetusvälpa sellega kevadel ära sõida. (Kuigi pommikindel GS ei peaks selle peale ka miskit köhimist korraldama, aga ma ise sellise poolmotop*dena lihtsalt arvan...) Edu!
terv, sokk
Mina olen küll pannud, aga seda sinna mitte seisma jätnud, vaid nagu õlivahetuse korras - pesuaine töösooja mootorisse sisse, tühikäigul tiksumist mõned minutid ja siis kogu krempel välja. Kiirendusepillide sidurite kohta ei oska öelda, aga tavasõidurattale pole see minu kogemuste põhjal paha teinud.kas vanasse õlisse pesuainet võib panna?Autode oma.
Läheb Castrol ka mustaks. Kui mustaks ei lähe, on kaks võimalust: kas on mootor sigaheas korras või on õli pesemisomadused viletsad.Castrol nii kiiresti nüüd küll mustaks ei lähe.
Ma oleks pigem ikka selle poolt, et suruõhku seestpoolt väljapoole lasta. Noetkui mingi sodi ei ole karpani jõudnud, siis ei tasu seda sinna vägisi ajada ka.Õhufiltriga on selline lugu, et vaata milline ta välja näeb seest. Kui ikka väga jube siis peaksid uue muretsema (300-400 EEK). Kui normaalne, siis lase väljast suruõhku sisse.
Aga parem on mootoriõli ära vahetada jahh. Ning see kaasatulev filtritihend tee värske mootoriõliga kokku enne kui kaane kinni keerad. See, kas kevadel sama õliga sõitma lähed või mitte - on juba sellest kinni kui motop*de sa (heas mõttes) oled. Või ära siis vähemalt täit õlivahetusvälpa sellega kevadel ära sõida. (Kuigi pommikindel GS ei peaks selle peale ka miskit köhimist korraldama, aga ma ise sellise poolmotop*dena lihtsalt arvan...) Edu!
terv, sokk
Väljendasin ennast vist natuke segaseslt seoses selle õhufiltriga. Loomulikult tuleb õhufiltri puhastamiseks suruõhuga puhuda õhku vastupidiselt õhu liikumise suunale mootori normaalsel tööl. Praktiliselt näeb see puhumine aga välja nagu väljast sisse puhumisena, sest õhk tuleb õhufiltrisse läbi sellise väiksema augu ja välimistest seintest välja. Aga jah põhiline on meeles pidada tavalist õhu liikumise suunda ja et puhastamine peab toimuma sellele vastu. Lisaks veel see, et kui asi tundub ikka väga must, siis uus filter lihtsalt.
Väljendasin ennast vist natuke segaseslt seoses selle õhufiltriga. Loomulikult tuleb õhufiltri puhastamiseks suruõhuga puhuda õhku vastupidiselt õhu liikumise suunale mootori normaalsel tööl. Praktiliselt näeb see puhumine aga välja nagu väljast sisse puhumisena, sest õhk tuleb õhufiltrisse läbi sellise väiksema augu ja välimistest seintest välja. Aga jah põhiline on meeles pidada tavalist õhu liikumise suunda ja et puhastamine peab toimuma sellele vastu. Lisaks veel see, et kui asi tundub ikka väga must, siis uus filter lihtsalt.
Tulevastele sportõhufiltri fännidele ütleks juurde seda, et tegemist ei ole "laisa" tsiklimehe varuosaga. Kui tavalise filtri puhul vahetusvälpa ületades ei juhtu eriti midagi kahjulikku (peale mõningase muutuse mootori töös, mis ka kütusekulus peegeldub), ehk õhk korralikult mootorisse ei jõua, aga samas ei jõua sinna ka tolm ja muud mittevaajalikud tahked osad. Sportfiltri hooldamisega hilinedes, ei pea see enam tolmu korralikult kinni (vana õli juba määrdunud), aga sõiduomaduste muutust tunda ei ole, sõidad rõõmsalt edasi ja rikud oma mootori ära.
Õli üks omadus on siduda kõiksugu mustust. Seega ei ole mitte midagi imelikku kui õli peale vahetust üsna kiirelt mustaks muutub. On juhtumeid, kus hommikul õli vaadates on õli täiesti pruun, kuid peale sõitu jälle must. See tähendab, et õli omadus siduda mustust on kadunud ning õli tuleks samuti vahetada. Tänapäeva õlidega ei ole sellist asja muidugi näinud enam.
Kui soovid mootorit läbi pesta on kaks varianti. Esimene variant on õli sisse lisatav puhastusaine, mis kindlasti annab mingi efekti aga ilmselt on rohkem südamerahu huvides, kuid teine variant on spets pesuõli. Ise kasutasin viimati just seda pesuõli. Oli 5 l kanistriga müügil, niiet saab kasutada rohkem kui korra. Lased vana õli välja, valad pesuõli sisse ja lased tühikäigul käia. Ei pea pingutama selle õli lisamisega max jooneni. Nimetatud pesuõli andis ikka parema tulemuse, kui see vanale õlile lisatav pesuaine.
Tahaks nüüd kuulda kedagi väitmas, et selline õli ei sobi ning keerab midagi tuksi jne... On keegi veel proovind?
Kui soovid mootorit läbi pesta on kaks varianti. Esimene variant on õli sisse lisatav puhastusaine, mis kindlasti annab mingi efekti aga ilmselt on rohkem südamerahu huvides, kuid teine variant on spets pesuõli. Ise kasutasin viimati just seda pesuõli. Oli 5 l kanistriga müügil, niiet saab kasutada rohkem kui korra. Lased vana õli välja, valad pesuõli sisse ja lased tühikäigul käia. Ei pea pingutama selle õli lisamisega max jooneni. Nimetatud pesuõli andis ikka parema tulemuse, kui see vanale õlile lisatav pesuaine.
Tahaks nüüd kuulda kedagi väitmas, et selline õli ei sobi ning keerab midagi tuksi jne... On keegi veel proovind?
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Ztarter kirjutas:Tahaks nüüd kuulda kedagi väitmas, et selline õli ei sobi ning keerab midagi tuksi jne... On keegi veel proovind?
Olen kasutanud korduvalt Comma pesuõli erinevate peres leiduvate tsiklite peal. Ei keera tuksi midagi ja hiljem püsib õli palju puhtam (ei kasuta iga vahetuse juures ). Küsimus võib kerkida veel selline..on teada, et õli välja laskmise korral jääb mingi kogus ikka sisse. Kui nüüd peale loputusõli välja laskmist oletada, et ka seda jäi sinna sisse, siis kuidas mõjub see uuele õlile?
Minu seisukoht: usun, et pesuõlis kasutatavad komponendid lenduvad
õlivälba jookul ja mingit ohtu ei kujuta.
Kõige pikemad õli vahetuse kogemused ST1100 mootoriga. Olen kasutanud nii mainitud Comma pesuõli, kui ka Valvoline juurde valatavat loputit.
Minu käes nüüd u 95000 sõitnud, õli vahetanud (oleneb kas vahetus kukub kodus, või reisil) 7-10k tagant (12k tehase välp)
Iga kord on õli suht ilus tume pruun..mitte kunagi must. Pesuomadused..ei tea särki lõhki rebida, aga Mobil 4T täissünt ja Liqui Moly täissünt tsikliõli on olnud kasutuses, arvan, et peaks pesema küll..ilmselt ikka mootor puhas seest.
140k+ sõitnud mootor ja mainitud välba juures õli juurde ei küsi. Commaga ehk veidi oli aknas vähenemist märgata, siiski vaid min alla maksimumi. Mobil aga enamsti ei taganenud kriipusugi. Pole paha tulemus...Honda.
Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Poeletil on õli kinnises plastikust pudelis/kanistris. Mootoris aga on õli alumiiniumist karteris ja ühe teooria kohaselt ka reageerib seal. Minuteada Honda näiteks käsib õli vahetada, kui ratast on seisnud üle 3 kuu.TaaviJ kirjutas:Selle uue õli mis te talvel mootoris hoiate ja kevadel välja lasete võite kõik mulle tuua Mis te arvate, et õli läheb seal mootoris seistes halvaks või ja poeletil seistes mitte. Õigemini tahaks nagu sellele teooriale mingit loogilist seletust.
Kevadel võid tulla vähesõitnud 3,6L castroli järgi, võibolla on isegi pruun veel.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Tuletakse meelde, et me räägime siin ikka GS500-st mitte aga 100kw ringraja masinatest. Esiteks on paberfiltrifiltri puhastamisest juttu väga paljudes manuaalides. Teiseks peaks vähemalt osa tolmu mis seal paberi poorides kinni teist pidi mõjuva jõu puhul ka sealt lahkuma. Keegi ei räägigi, et filter muutuks uueks, vaid see on elementaarne filtri hooldus ja aitab edasi lükata uue ostmist. Oma kogemusest võin öelda, et antud rattal peab see filter puhta muda täis olema, et mingit võimsuse vahet aru saada. Kui omale antud ratta sain, siis õhufulter oli väga must ja märg. Vahetasin uue vastu ja mingit vahet küll polnud.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.