31. leht 33-st

Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 29 Aug 2019, 16:33
Postitas ranel

5-10min ülevaatuse jaoks võtab tüki küljest? Korras mootorrataga kauem ei lähe.
Osad ei saa isegi keti pingutamisega hakkama, siis millest me räägime. :wack:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 29 Aug 2019, 16:38
Postitas Jesper

Et siis need su prožektorid lähevad Tartus ilma mokakobinata puhtalt läbi? (togi)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 29 Aug 2019, 17:22
Postitas ranel
Jesper kirjutas: 29 Aug 2019, 16:38

Et siis need su prožektorid lähevad Tartus ilma mokakobinata puhtalt läbi? (togi)

Töötuled. Indikaatortuli juurde ja legaalne värk. :bsmile:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 29 Aug 2019, 17:31
Postitas Sciev

On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb. :evil: Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 29 Aug 2019, 18:11
Postitas rannamees
Sciev kirjutas: 29 Aug 2019, 17:31

On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb. :evil: Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...

Eelmine nädal sattusin Tähetorni tõusul liinibussi seljataha. Jäin lausa seisma, sest mitte midagi ei olnud eespool näha. Minu taga sõitev auto samuti.
Mis nipiga selline risu ülevaatuse tehtud saab, täielik müstika.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 12:14
Postitas Vitold
eimoR kirjutas: 27 Aug 2019, 15:49

Mu gsx14 sai pidurdada helgi teel olevas üv punktis. Pidurid korras ikka. Aga miks ei saa auto stendis teha, öeldi et kaalu pärast. Stendis näeb ära täpsed nm ja 'silla' kaalud. Kuigi, palju sellest infost kellelegi kasu on?

Augustis käisin oma gsxr1100-ga. Pae tänaval Tln-s.
Pidurid kontrolliti just auto stendiga.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 13:43
Postitas Sciev

Mul viimasel ülevaatusel käis pidurite kontroll nii, et istusin ratta seljas ja jalaga ratast edasi lükates näitasin, et tagumine ratas võtab blokki ja tagasi lükates esiratas võtab. :bsmile:


Re: Mootorratta piduristend-tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 20:08
Postitas Luxor
Krl kirjutas: 29 Aug 2019, 11:30
Spoiler
Luxor kirjutas: 27 Aug 2019, 22:59
urmas66 kirjutas: 27 Aug 2019, 22:19
Madlobster kirjutas: 27 Aug 2019, 11:58

Muul juhul on see lihtsalt areng (no ei saa ju, et TÜV´is kunagi midagi ei muutu)

Areng oleks see,kui tsiklitele ülevaatus üldse ära kaotatakse nagu soomes.

Ilmselt käivad setud ennem kuul ära kui me oma eluga nii kaugele areneme!

Mille poolest see Soome kopeerimine areng oleks?
Lihtsam oleks muidugi, kui rattaga ülevaatuse ei pea käima, aga kuidas see riigi või ühiskonna arengut kajastab, kui eemaldatakse kontroll osade teel liikuvate liiklusvaendite tehnoseisundi üle?

Kopeerimisest ei rääkinud ma midagi! Sinu jutust allpool on enamus olulisemat sel teemal juba öeldud.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 20:22
Postitas Luxor
rannamees kirjutas: 29 Aug 2019, 18:11
Sciev kirjutas: 29 Aug 2019, 17:31

On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb. :evil: Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...

Eelmine nädal sattusin Tähetorni tõusul liinibussi seljataha. Jäin lausa seisma, sest mitte midagi ei olnud eespool näha. Minu taga sõitev auto samuti.
Mis nipiga selline risu ülevaatuse tehtud saab, täielik müstika.

Paber (või HDD vms.) kannatab kõike, ka "pudistamisega" või ilma või palgatakse nörbikuid või lauspimedaid. Olen ise ka selliselt tüv-i läbinud sõiduki ohvriks korra langenud. Materiaalne kahju ei olnud suur - sinnapaika ta toona jäi. Illustreeretamiseks võiks tuua 1 transpordifirma, mille transpordivahendid pahatihti kipuvad lausa füüsikaseadusi eirama.
Kunagi räägiti ka tüv-punktidesse susserdamiste vältimiseks paigaldatavatest valvekaameratest. Äsja sõiduvahendiga tüv-i läbinuna ei silmanud tolles punktis küll ühtegi valvesilma või olid need nii hästi varjatud või olid nad lihtsalt silmadele eristamatud sel korral.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 22:07
Postitas will111

Olid sinu silmadele eristamatud. Ja see ei ole "kunagi räägiti", vaid need paigaldati ka.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 22:16
Postitas urmas66
rannamees kirjutas: 29 Aug 2019, 18:11
Sciev kirjutas: 29 Aug 2019, 17:31

On mootorratastega nagu on, aga autode (ka busside) puhul on ülevaatus küll liiga lõtv, arvestades seda milliseid haisvaid ja suitsevaid diislipeldikuid iga päev näeb. :evil: Järgmine kord kui mõne sellise pellari taga sõidate, lööge reg.nr maanteeamet taustakontrolli sisse ja vahel võib näha, et viimane ülevaatus ei olnud just kaua aega tagasi...

Eelmine nädal sattusin Tähetorni tõusul liinibussi seljataha. Jäin lausa seisma, sest mitte midagi ei olnud eespool näha. Minu taga sõitev auto samuti.
Mis nipiga selline risu ülevaatuse tehtud saab, täielik müstika.

Siin tuleb mängu ka väljalaske aasta ja selle aegsele tehnikale kehtivad selle aegsed normid.Tahma ja ka lämmastiku sisaldust(diislitel) muideks ÜV üldse ei kontrollita,isegi EURO6-l mitte. Selleks saab ka välja progetud ja eemaldatud DPF-ga ülevaatuselt vabalt läbi. Kõik sinist välja ajavad KAMAZ-d ja MAZ-d on ka ÜV jaoks täiesti korras heitgaaside poolest,sest nõuded neile ongi sellised,et võib tahmata ja ka sinist välja ajada.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 30 Aug 2019, 22:54
Postitas Sciev
urmas66 kirjutas: 30 Aug 2019, 22:16

Kõik sinist välja ajavad KAMAZ-d ja MAZ-d on ka ÜV jaoks täiesti korras heitgaaside poolest,sest nõuded neile ongi sellised,et võib tahmata ja ka sinist välja ajada.

Olen näinud kuidas 70-ndate aastate veoauto ei ole ülevaatuselt läbi saanud kuna ajab sinist suitsu. Ei olnud vene oma, aga vaevalt et nende jaoks nõuded erinevad on. :)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 31 Aug 2019, 03:07
Postitas will111

Jummel jummel...paistab, et oled päris kõva täppisteadur nende ülevaatuse nõuete koha pealt :D Mis masinaga siis suitsu "sinisust" mõõdeti kah? Või seda ei pannud tähele kuna olid ametis tuvastamisega, kas on vene oma või mitte :P


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 31 Aug 2019, 11:08
Postitas Sciev
will111 kirjutas: 31 Aug 2019, 03:07

Jummel jummel...paistab, et oled päris kõva täppisteadur nende ülevaatuse nõuete koha pealt :D Mis masinaga siis suitsu "sinisust" mõõdeti kah? Või seda ei pannud tähele kuna olid ametis tuvastamisega, kas on vene oma või mitte :P

Eks ühest keskmisest ülevaatusel käijast on rohkem kogemust küll. :wink:
Sinist suitsu mõõdetakse silmaga. Silmaga nähtavat suitsu ei või tulla. Nii lihtne ongi.
Vana vene veoauto tuvastamiseks isegi paarisaja meetri kauguselt väga palju sekundeid ei kulu. :bsmile:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 01 Sept 2019, 11:30
Postitas tehnoülevaatus.ee
madmax kirjutas: 29 Aug 2019, 15:41

Lätis tsiklil tüv 2 aastaks, seegi väike leevendus.

Mootorratta ülevaatuse tähtajad eestis:
https://www.tehnoulevaatus.ee/tehnoulev ... e-l5e-l7e/


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 01 Sept 2019, 12:27
Postitas ranel
tehnoülevaatus.ee kirjutas: 01 Sept 2019, 11:30
madmax kirjutas: 29 Aug 2019, 15:41

Lätis tsiklil tüv 2 aastaks, seegi väike leevendus.

Mootorratta ülevaatuse tähtajad eestis:
https://www.tehnoulevaatus.ee/tehnoulev ... e-l5e-l7e/

Uue rattaga pole ülevaatusele asja 4 aastat? :shock:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 01 Sept 2019, 14:41
Postitas will111

raisk, lühendatud seda ega siis, parem nagu polnud asja 5 aastat..


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 14:35
Postitas Ain

Käisin täna kliendi TÜV punktis ja aitasin seadistada arvuti külge paar uut vidinat...
Esimene vidin siis käib OBD pesasse ja sellega hakatakse lugema autodelt veakoode.. äkki alates euro6..
Teine ja meile juba huvitavam junn kinnitatakse autole aknale või tsiklile lenksule ja sellega hakatakse mõõtma pidurdusjõudu jms..

Ehk siis ilmselt nii tsiklite kui atv pidurid ikka peaks kõigil korras olema enne kui TÜV tegema minnakse..


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 18:04
Postitas kaheksa

Osades on põrandas rullikud ratta jaoks olemas ja stend mõõdab


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 18:14
Postitas Max

Sõber MNT ametist rääkis, et hakkavad Euro6 alates arvutit külge panema, aga samas ei välistanud, et kahtluste korral ka vanemaid masinaid kontrollivad (EGR, DPF jne)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 19:00
Postitas Black

Välja progetud EGR/DPF korral pole mingeid veakoode ja mingit täpsemat ajukirurgiat nad seal tegema ei hakka.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 19:20
Postitas Max

Ma ei ole väga kodus selle teemaga, aga näiteks, kui Euro6 masin skipib mingid puhastustsüklid, kuna keegi on mõne "rohelise" jupi vahelt välja kirjutanud, siis normaalne (loe: teadlik) ülevaataja võiks selle ju läbi hammustada?


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 20:30
Postitas simp
Max kirjutas: 14 Veebr 2020, 19:20

Ma ei ole väga kodus selle teemaga, aga näiteks, kui Euro6 masin skipib mingid puhastustsüklid, kuna keegi on mõne "rohelise" jupi vahelt välja kirjutanud, siis normaalne (loe: teadlik) ülevaataja võiks selle ju läbi hammustada?

binaarkoodi või täpse mudelipõhise confi analüüsi nad seal tegema ei hakka, kontrollivad lihtsalt üle, et EGR/DPF vigu poleks, lisaks vaatlus. Kas seadmed on küljes.

EGR'i saab näiteks nii elimineerida, et paned jahutusvedelikule punnid ette ja ajad klapi lühisesse, proged EGR'i funktsionaalsuse välja. Väljanägemine nagu tehasest, aga EGR ei toimeta.

DPF'iga on veits keerulisem, aga kui ilusti teha ei jää ka sellele paunale märke peale....


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 21:53
Postitas will111

stx lihtsam kõigest sellest on siiski lihtsalt mitte sinna asutusse minna :D


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 14 Veebr 2020, 23:39
Postitas Black

Küllap Ain läheb paneb igasse sellisesse asutusse lisad külge, kui EU nõuab. Vaevalt mõni TÜV-punkt omast algatusest klentidele lisaks väänata soovib.

Ma ei tea, mis seal muidugi nii väga paigaldada on - mul on lauanurgal 3€-ne 5x3x2,5cm klots, mis igast autost mootori veakoodid Android-fööni toob. :) A noh, vaja ju sertifitseeritud olla...

Huvitav muidugi, kas ülevaatusest läbi ei saa, kui seal OBD infot välja lugeda ei õnnestu? Kas ühilduvusprobleem või pesa kaabeldus pekkis (võibolla ka tahtlikult). Mõni muudab meelega enne natuke pinouti ja irvitab, et palju õnne teie kallitele seadmetele! :P

DPF muidugi tsikliülevaatust väga ei puuduta.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 15 Veebr 2020, 00:29
Postitas simp
Black kirjutas: 14 Veebr 2020, 23:39

Küllap Ain läheb paneb igasse sellisesse asutusse lisad külge, kui EU nõuab. Vaevalt mõni TÜV-punkt omast algatusest klentidele lisaks väänata soovib.

Ma ei tea, mis seal muidugi nii väga paigaldada on - mul on lauanurgal 3€-ne 5x3x2,5cm klots, mis igast autost mootori veakoodid Android-fööni toob. :) A noh, vaja ju sertifitseeritud olla...

Huvitav muidugi, kas ülevaatusest läbi ei saa, kui seal OBD infot välja lugeda ei õnnestu? Kas ühilduvusprobleem või pesa kaabeldus pekkis (võibolla ka tahtlikult). Mõni muudab meelega enne natuke pinouti ja irvitab, et palju õnne teie kallitele seadmetele! :P

DPF muidugi tsikliülevaatust väga ei puuduta.

Uk's(ka enne brexitit :)) kukud läbi kui OBDII port ei tööta. OBD port on 2001 aastast EU's müüdavatel sõidukitel kohustuslik.

ps: see kohustus tuleb meile pigem kasuks, kui kahjuks. Kujutage ette iga sõidukitootja poolt suletud protokolle ja porte.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 15 Veebr 2020, 10:22
Postitas Ain
Black kirjutas: 14 Veebr 2020, 23:39

Küllap Ain läheb paneb igasse sellisesse asutusse lisad külge, kui EU nõuab. Vaevalt mõni TÜV-punkt omast algatusest klentidele lisaks väänata soovib.

Ma ei tea, mis seal muidugi nii väga paigaldada on - mul on lauanurgal 3€-ne 5x3x2,5cm klots, mis igast autost mootori veakoodid Android-fööni toob. :) A noh, vaja ju sertifitseeritud olla...

DPF muidugi tsikliülevaatust väga ei puuduta.

Ma nagu ei saa Sinust aru... Kindlasti ei nõua minult seda EU vaid klient kellega on leping. Mina teen oma tööd! Suuremates ettevõtetes ei käi kindlasti täna asjad nii, et iga töötaja paigaldab ise seadmeid või programme arvutisse. Neil ei ole selleks õigusi.
Minu mõte oli vaid infot anda mis mei lähiajal ootab..


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 15 Veebr 2020, 10:26
Postitas Black

Kuda see IT-mehe juhe nüüd nii lühike on, et EU - klient - sinu IT-ettevõte - sina itimehena seost mitte ära tabada?


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 15 Veebr 2020, 10:55
Postitas Ain
Black kirjutas: 15 Veebr 2020, 10:26

Kuda see IT-mehe juhe nüüd nii lühike on, et EU - klient - sinu IT-ettevõte - sina itimehena seost mitte ära tabada?

Ja selle seosega hakkad edasi mida? :D


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 15 Veebr 2020, 20:53
Postitas Madlobster
Ain kirjutas: 14 Veebr 2020, 14:35

Käisin täna kliendi TÜV punktis ja aitasin seadistada arvuti külge paar uut vidinat...
Teine ja meile juba huvitavam junn kinnitatakse autole aknale või tsiklile lenksule ja sellega hakatakse mõõtma pidurdusjõudu jms..

Ehk siis ilmselt nii tsiklite kui atv pidurid ikka peaks kõigil korras olema enne kui TÜV tegema minnakse..

Ja piisav pidurdusjõud on siis nagu mis? Märjaga pean tagaratta maast ikka lahti saama? (Värskematel sõitjatel on loomulikult puhas rõõm seal lolli mängida)
Ulmekasulik vidin, igasse punkti üle eesti vaja neid, sest maanteed on täis tsikleid, millel pidurid ei tööta, lõpuks on selle "bardakki" elimeneerimiseks midagi ette võetud.
See hooaeg tuleb vist oma tsiklil ka pidurid korda teha, siiani pidurdasin kandadega.
Selle peatüki väljamõtleja võiks igaksjuhuks ühe omale konstantselt pähe installeerida. Mõne aja möödudes ehk mõistab, et päris parjalt ikka pidurdab seal.