keti eluiga ja kuluvus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
sakala84
Postitusi: 80
Liitunud: 25 Sept 2007, 17:54
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe

keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas sakala84 » 04 Nov 2007, 18:54

Niisiis lugesin siin ca tund aega keti kohta, kuid vajlikku infot ei leidnud.

Sai reede ostetud selline ratas naga Yamaha YZF Thundrace, omanik kellelt ostsin ei teadnud millal kett vahetatud ja väitis, et tema sõitnud
rattaga ca 2000-3000 km.
Minu kui võhiku arvamus ketist tundus hea, pisut lõdva. Tagumise hammaka otsad polnud teravad ja ei tundunud kulunud olevat (tean et kui jalgrattal ära kuluvad
siis lähevad teravaks ja üks külg kulub ära)

Algelist loogikat kasutades peaks mootorattal sama lugu olema :roll:
Keegi äkki teab mis viitaksid kindlasti sellel, et kett ja hammakad tahaksid vahetust
Olen autokoolis kuulnud et keti läbisõidu lävi on nii 5000-6000 aga siin osad kodanikud räägivad midagi 15-20 000 km. Mida nüüd uskuda või sõltub see vaid sõidustiilist ja keti firmast?
Äkki on mingid kindlad tunnused enne keti purunemist (keegi kodanik rääkis, et hakkab väga kiireti venima)

Selline küsimus huvitab ka kus saab klaasfiibrit :?:

Ette tänades asjakohaste nõuannete eest!



Tiit Berg

bbbbb

Lugemata postitus Postitas Tiit Berg » 04 Nov 2007, 19:24

mul siuke s**t et kiirendan ja siis lasen gaasi lahti ja kohe on tunda et kett nagu kisuks või ratas, kohati nagu tõrgub, ma arvan et see on kulund ketist, kindel ma pole aga olen kuulnud et siuke asi on tüüpiline ketile mis on ebaühtlaselt kulund,

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller » 04 Nov 2007, 19:27

Kett ja ketirattad vajavad sis vahetust, kui ketti enam peale ei saa pingutada. Soovitav on vahetada kett ja ketirattad koos. On ketil pikem eluiga.
Kui kett on uus, siis esimesed kümned tuhanded kilomeetrid ei peagi teda hea hoolduse juures ehk pingutamagi. Mida vanemaks kett muutub, seda tihedemalt peab teda pingutama.
Soovitav on endale soetada O-Ring kett. Kestab kauem, kui tavaline X-ring kett. Kindlasti lase Baigi puhul kett vahetada teeninduses. Soovitan Streetmotod. Olen ise üdini rahul olnud nende töö kvaliteediga.
Viimati muutis Siller, 06 Nov 2007, 20:33, muudetud 1 kord kokku.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Re: bbbbb

Lugemata postitus Postitas Siller » 04 Nov 2007, 19:28

Tiit Berg kirjutas:mul siuke s*** et kiirendan ja siis lasen gaasi lahti ja kohe on tunda et kett nagu kisuks või ratas, kohati nagu tõrgub, ma arvan et see on kulund ketist, kindel ma pole aga olen kuulnud et siuke asi on tüüpiline ketile mis on ebaühtlaselt kulund,
Keera taguratas kuidagi moodi üles, et saaksid tagumist ratast vabalt liikudada. Ja siis vaata, et ketil ei oleks selliseid jõnkse sees.
Samuti võid vaadata, ega kett ja ketirattad vahetust ei nõuaks.
Ja kindlasti tasuks ka ketti õlitada iga 500km järel.

frefighter
Postitusi: 368
Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
Asukoht: Laulasmaa/Tallinn

Lugemata postitus Postitas frefighter » 04 Nov 2007, 19:44

kui on keskhark, siis muidugi veel lihtsam, kui aga pole siis lükka lihtsalt käe kõrval siklti tühikäigul, nii palju, et kett täis ringi ära teeks, jälgi keti lõtku- kui siis vahepeal kett suht pingule läheb, vahepeal aga jummala lõtv on (ehk siis keti lõtk väga ebaühtlane) siis paras aeg kett vahetada.

Teises postis toodud sümptomile sarnast pulli tegi mul üks bike siis ka, kui keti väga kakaseks lasin- vb lahendab sul ka olukorra üks korralik keti pesu.

joel
Postitusi: 1505
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 38 korda

Lugemata postitus Postitas joel » 04 Nov 2007, 20:27

Siller kirjutas:Soovitan on endale soetada O-Ring kett. Kestab kauem, kui tavaline X-ring kett.
Oled sa kindel, et just täpselt seda tahtsidki öelda??
Joel
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 » 04 Nov 2007, 21:17

joel kirjutas:
Siller kirjutas:Soovitan on endale soetada O-Ring kett. Kestab kauem, kui tavaline X-ring kett.
Oled sa kindel, et just täpselt seda tahtsidki öelda??
Mul tekkis ka sama küsimus. Asi peaks ikka nagu vastupidi olema.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 904
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS, FE350
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 52 korda

Lugemata postitus Postitas KIBU » 04 Nov 2007, 22:33

vanakooli viis ketikuluvuse määramiseks on selline: pingutad keti ära. 1. tõmbad tagaratta kammaka keskelt ketti hambast välja ja vaatad palju kett hammakast eemale tuleb. kui poole hamba peale venitad on mõistlik hakata uut ketti vaatama. 2. ajad ratast ringi ja kontrollid et kett oleks ühtlaselt pingul. kui kohati lõdvemaks läheb või pingumale on kett venind.
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz » 04 Nov 2007, 22:54

BS suhu tagasi, rääkides tänavasõidust.
Kui enam pingutada ei anna, siis saab lüli vahel välja võtta.
Aga tegelikult on IMHO normaalne keti läbisõit ~50k km.
Tõsi küll minu kogemuste põhjal 1000cc rattaga millel 96 kw.
Seda siis parimate DID X-ring kettidega.
Mul umbes 10k km tagant tekib vajadus ketti pisut pingutada.... tegelikult isegi harvem.
Noh ma olen selline keti hoolduse ***e kah, iga tankimise järel määrin, vihmas sõites määrin ka tihedamini ja survepesuriga ei pese KUNAGI ketti.

Seda ka, et esimene hammakas kulub oluliselt kiiremini, kui tagumine, seega oleks vast mõistlik see ~200 eeku kulutus umbes paari hooja tagant teha, kuigi soovitatakse vahetada hammakaid koos ketiga.

Kriitliseks muutub ketivahetusega siis, kui tagumise hammaka keskelt tõmmates venib kett pea-aegu hamba tipuni. Kuni sinnani pole mõtet paanitseda.

Kui aga ketti määrida-vahatada nii 500-1000km tagant, nagu siin paljud targad soovitavad, siis tulebki keti elueaks 15-20k km.

Scottoilerid peaks siiski laisale inimesele nii 30-35k läbisõitu andma, st et ei pea määrimisega vaeva nägema.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna » 04 Nov 2007, 23:14

Raitz kirjutas:Kriitliseks muutub ketivahetusega siis, kui tagumise hammaka keskelt tõmmates venib kett pea-aegu hamba tipuni. Kuni sinnani pole mõtet paanitseda..
No kas nüüd paanitseda, aga minu arust poolde hambasse venitamise koha peal võiks küll juba muretsema hakata. Eks ta sõltub muidugi sellest ka, et kui ebaühlaselt kett kulunud on. Ühte üritasin viimase piisani läbi sõita, sõidu ajal oli hääl nagu oleks keegi saunalaval usinasti vihtlemas.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut » 05 Nov 2007, 08:44

Hmmm... Ulme numbritest räägitakse siin, üle 30K sõitvatest kettidest :)

Eks see sõltub kindlasti ka käe asendist ja sõidustiilist.

Tegin katse omal ajal, 60kW GSX-Figa sain lagi c.a. 25Kkm parimast DID X-ring ketist, õlitasin pea iga päev kui sõitmist oli ja kontrollisin järjepidevalt lõtku. Ühe DID-X ketisetikomplektiga katse mõttes ei olnud nii hoolas, c.a. 500-1000km ja rohkemgi järel sai õlitus, siis kestis circa 20K kandis. Ehk kestvuse vahe tuli ootamatult väike kõige selle hooldamise töö juures. Ketid olen alalti komplektis koos hammasratastega ostnud.

Siitläbi ütleks, et pigem tasub Scottoilerit või analoogilist ise-õlitit kasutada, et see suhteliselt väike lisa kilomeeter kätte saada, mugavalt - vähemalt ei pea ise seda hooldust pidevalt korraldama. Silma peab lõtkul ja üleüldisel seisukorral muidugi ikkagi järjepidevalt peal hoidma.
.::: R1100 boGSer :::.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot » 05 Nov 2007, 11:07

tsiklonaut kirjutas:Hmmm... Ulme numbritest räägitakse siin, üle 30K sõitvatest kettidest :)

Eks see sõltub kindlasti ka käe asendist ja sõidustiilist.

.
Eks üks ulmevend siis mina ka...??? 40K esimene keti vahetus... :wink: 25K juures hakkasin vaatama, et kohe-kohe tuleks ära vahetada, oma kiire elutempo (loe: laiskuse) juures aga ketras veel 15K otsa, tuli ainult tihedamini määrida. Hea indikaator määrimise juures oli see, kui hakkasid gaasi maha lastes jalaraudades väikest vibra tundma, oli aeg määrimiseks, lõpus tahtis juba nii 250km tagant väikest õlitust.
Survepesuriga pole kunagi ketti pesnud...
D.I.D 530 X-ring
Viimati muutis piloot, 05 Nov 2007, 12:01, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Nigga
Postitusi: 1086
Liitunud: 21 Juul 2004, 10:39
Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel: Tsikkel

Lugemata postitus Postitas Nigga » 05 Nov 2007, 11:22

Keti laius määrab oluliselt keti eluiga. Niiet kui räägite kilomeetritest, siis lisage ka keti laiuse mõõt.

joel
Postitusi: 1505
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 38 korda

Lugemata postitus Postitas joel » 05 Nov 2007, 11:31

Kommenteeriks siis ka oma kogemusi. Neid kriipsuke alla 20k. Eks ma nüüd muidugi tulevikku ennustan, aga pakun, et 30K ja üle pole mingi probleem. Kasutan automaatõlitajat ning 10W40 poolsünt mootoriõli. Vähemalt siiani küll kett mingeid peatse suremise märke ilmutanud pole ja tagumise hammasratta pealt sikutamise test annab ka veel täiesti OK tulemuse. Samuti pole viimase 5-6k jooksul teda pingutanud, kuigi peaaegu oleks vist juba aeg küll. Rattaks seesama eelmainitud ~60kW Gixxef ja sõidustiil rahulikumapoolne. Kett on DID O-ring ja mina teda vahetanud pole ning ei oska arvata, palju ta enne mind juba sõitnud oli.

Küll aga peab paika see Ratizi väide, et esimene hammakas kulub tagumisest oluliselt rutem. Loogiline kah - vähem hambaid ja väiksem toetuspind. See oli küll üsna kulunud väljanägemisega, kui kevadel siduritrossi purunemise tõttu olin sunnitud tal katte eest ära võtma. Sõites samas ei anna ta küll veel mitte mingisugusel viisil endast märku.

EDIT: 530 mõõdus kett peaks olema, kui mälu ei peta
Viimati muutis joel, 05 Nov 2007, 11:42, muudetud 1 kord kokku.
Joel
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 399
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ » 05 Nov 2007, 11:33

Tre,

Ise vahetasin kevadel CBR1000F-il keti koos hammasratastega. Sai soetatud DID 525 ZVM 114 lüli(X-Ring, Heavy Duty, 1000cc ratastele), hind suht krõbe. Olen siiani positiivselt üllatunud. Selle hooaja läbisõit 10k km ja ma pole kordagi pidanud ketti pingutama. Olen pikalt oma kogemustele tuginedes ketti ja temaga seotud hooldusi kirunud ning mõelnud kardaani peale üle minekut. Aga tundub, et kui võtta korralik kett siis pole see asi hull ühti. Lihtsalt õlita iga paarisaja km tagant ning kord suve jooksul pingutada ei võta tükki küljest.

Equ
Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 05 Nov 2007, 15:14

See keti-asi on jah... nii ja naa. Mul mäletatavasti ekspluatatsioonis ka vana Jawa. Tõsi ta on, et selle ratta kett on tervenisti kaetud ja selle määrimisega on nii, et paarist korrast aastas paksema määrdega jätkub küll ja veel. Sodi ja vesi ketile ju ei satu. Selge ka see, et see rattakene pole just ülivõimas. Samas aga on tal ka täiesti tavaline tihenditevaba kett. Ja mingi 30 000 sellega läbi aurutada pole olnud ÜLDSE mingi küsimus. Ma arvan, et mu läbisõit sama komplektiga (kett + hammakad) on oma 50 000 küll. Ja ei näe põhjust veel vahetada.
Tegelikult ei või ma kurta ühegi oma masina kestvuse üle. Tavakasutuses viitab kiire kulumine siiski puudujääkidele enda käitumises masinaga. Kas siis tahtlikult (ülekoormamine) või tahtmatult (liigne laiskus, rõhuga sõnal "liigne" (laiskus iseenesest on progressi vedur :!: ))
Minu arvamus.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 654
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 » 06 Nov 2007, 07:37

minu kogemus oli selline-
sain R1 kui km oli ees 12tuh-keti vahetasin 50tuh,
seega 38tkm, tglt ei usu et enne mind oli ketti vahetatud,
määrisin suht tihti tavalise autoõliga tagapukil ratast liigutades,
ikka suht palju pöörasin ratast et ikka yhtlaselt läheks,
viskas kyll tagavelje õliseks sisepinnalt sõites--puhastasin ka tihti,
peale õlitust tegin väikse ringi ja suurem ylejääk tuli ära,
4 aastat tsikkel oli ,iga talv pesin disla ja pintsliga keti puhtaks,
tgarattal sõitsin aint gaasiga ja palju oli ka matka kilomeetreid.
jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna » 06 Nov 2007, 11:43

Üks huvitav tähelepanek - kui vahetasin tagatähiku laagrit, siis loomulikult pesin kogu laialivõetud sõlme piinlikult puhtaks. Ja mis ma märkasin? Tagumise hammasratta hammaste tööpinnad olid nö. veo poole pealt selgelt ära needitud. Tugevad kraadid kummalgi pool hammasratta tööpinda. Vaat siis 63 kW....
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

mina
Postitusi: 150
Liitunud: 21 Mai 2004, 08:58
Tsikkel: fighter VTR

Lugemata postitus Postitas mina » 06 Nov 2007, 23:39

minu kogemused pole kül head nende kettidega. Momendil rattaks vtr1000 ja kui selle ostsin oli spidol näit 27tuh. ja ilmselt veel peal tehase kett mis tagahambast kerkis ca. millimeetri ja hammakas olid nagu uued. nüüd on lisandunud läbisõidule 4tuh. ja kett tuleb juba tagahammaka poole hambani ja pingutada tuleb juba paarisaja kildi tagant. Njah loomulikult mul omajagu sõitu kruusal mis ilmselt sellele ketile saatuslikuks saigi.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna » 07 Nov 2007, 00:04

mina kirjutas:Njah loomulikult mul omajagu sõitu kruusal mis ilmselt sellele ketile saatuslikuks saigi.
Lasin ka ühe keti sahinal läbi, imestasin veel, et miks mul ketirattad nii ära ei kulunud nagu mõnel teisel kamraadil. Põhjus lihtne - kasutasin mingeid kleepuvaid ketiõlisid mis kruusateede tolmu kõik keti külge ladustasid ja küllap see sealt ka edasi pääses kuhu teda mitte vaja poleks olnud. Probleem lahenes siis, kui loobusin keti pesust ja hakkasin kasutama suhteliselt tihti mootoriõliga määrimist. Määrimisel lasen küll keti enne ja pärast läbi kaltsunutsaku puhtaks. Toimib.
Nüüd nuputan, kas äkki katsetaks järgmise keti puhul mingi krossimeeste ketihoolduskomplektiga. Päris kindel veel oma tulevases otsuses ma ei ole. Mul puudub selgus, kas krossiratstele mõeldud asjad on üleüldse ette nähtud pikema perioodiga kasutuseks kui üks võidusõit ja kas nad suudavad vähemalt mootoriõliga võrdset või paremat efekti anda, kui kettajam suurtel kiirustel töötab. Ehk pudeneb kuskilt veel infokilde mis otsust langetada aitavad. Üks on selge: igasugused tänavaratastele ja baikidele mõeldud imehead ketihooldusvahendid on kruusateede puhul ketile selgelt karuteene osutajateks. Pole vähimatki kahtlust.
Muidugi on veel teine variant : Kett hakkabki lõpus progresseeruva kiirusega kuluma. Ilmselt tihendid enam ei pea vms ja mustus ning vesi lähevad lülide vahele.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel » 07 Nov 2007, 08:29

Spinna, mina soovitan kasutada Off-Road ketiõli. Panin selle suurepärast toimimist tähele juba maastiku-jalgrattal. Ja kuivõrd ka tsikliga pööran kõhklematult kruusateele (kuigi on vana kooli touring-bike), kinnitan, et toimib priimalt. Tal on selline omadus, et sodi ei jää keti külge, vaid lendab minema. Ja kett on puhas. Selge, et peale kruusasõitu on tark kett üle õlitada, aga tõepoolest piisab ka sel juhul eelnevalt lihtsalt keti läbi lapi tõmbamisest. Seal lihtsalt pole sodi, mida tuleks leotada või pintsliga jamada.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

ulmo
Postitusi: 382
Liitunud: 15 Veebr 2007, 23:40
Tsikkel: Suzuki V-Strom 650
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ulmo » 07 Nov 2007, 20:09

Mul Scottoiler reguleeritud nii, et kett puhas püsiks. St, et koos õliga lendab see kruusatolm kah minema.
Samas tähendab see kruusa ja asfaldi vahel õlitaja reguleerimist, sest kruusa peal on ikka vaja oluliselt peale keerata ja asfaldi peal hakkab kruusaseadetes õli rehvi peale viskama.
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 18 Dets 2008, 22:10

Lõin otsingusse "Scottoiler" ja sattusin siia teemasse. Krutin üht ratast rinkale ja seal oli see junn küljes. Minu arust ERAKORDSELT tarbetu asi... no nagu gixxerile kohver või mungale m... Kes tahab omale, saatku aadress kuhu saata.
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1005
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Yamaha TDM 850 3VD
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas margus014 » 18 Dets 2008, 22:21

Saatsin PS-i :bsmile:
Voshod-> Jawa 360-> Iž krosser-> Apollo 250-> Cagiva Canyon 600-> Yamaha TDM 850 3VD ja Polaris SZR 660
Pilt
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas tramm66 » 18 Dets 2008, 22:41

Sain kätte.... 3 tükki lausa... uskumatu, et kellelgi on seda kasutut asja niiväga vaja. Ärkan kenal reedesel päeval ja pistan posti. Jää moodsaks :bsmile:
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1005
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Yamaha TDM 850 3VD
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas margus014 » 18 Dets 2008, 22:44

ujeeee. Mul on praegu exstreme happy moments (w) :bsmile:
Voshod-> Jawa 360-> Iž krosser-> Apollo 250-> Cagiva Canyon 600-> Yamaha TDM 850 3VD ja Polaris SZR 660
Pilt
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1072
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: "kick till morning" ja husky
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas makuke » 19 Dets 2008, 11:21

Minul on arusaam, et see automaatõlitaja rohkem enduurodele ja krossikatele (harrastajad) mõeldud. Baigil viskab kogu tagumise porika ja velje seda õli täis ja selle küürimine pole just meeldiv. Samas ei võta mul tükki küljest kui kodus enne pikemat sõitu kett ära õlitada..
Kasutaja avatar

creativ
Postitusi: 1167
Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
Tsikkel: KTM LC8 ADV
Asukoht: tallinn

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas creativ » 19 Dets 2008, 14:34

sarnases teemas on olnud juttu et liivas kruusas sõites on isegi parem ja odavam kui ketti pigem vähe kui palju määrida. kuiv kett ei võta liiva külge mis iseenesest on ju kõige suurem metalli kulutaja. niet. uskuda või mitte uskuda ketiõli tootjate ilusat juttu.
Ära usu hülge möla! Anna aeruga!
____________________

LC8 Adventure

joel
Postitusi: 1505
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 38 korda

Re: keti eluiga ja kuluvus

Lugemata postitus Postitas joel » 19 Dets 2008, 14:45

makuke kirjutas:Minul on arusaam, et see automaatõlitaja rohkem enduurodele ja krossikatele (harrastajad) mõeldud. Baigil viskab kogu tagumise porika ja velje seda õli täis ja selle küürimine pole just meeldiv. Samas ei võta mul tükki küljest kui kodus enne pikemat sõitu kett ära õlitada..
Maitse asi. Mulle meeldib küll kord 3kkm tagant mootoriõli vahetusest kanku põhja jäänud ülejääke juurde valada ja rohkem mitte keti pärast pead valutada. Mustaks saab ratas sõites niikuinii, seega see mind ka eriti ei kõiguta. Vahel harva kui pesta viitsin, siis paariks minutiks pigieemaldajaga likku ja pole see velje ning kiige pesemine ka mingi probleem.

EDIT: Keti õlitamine on nii rutiinne tegevus, et seda võib küll masin vabalt teha. Või viskaks suunatulerelee minema ja klõpsiks suunatuld ka ise sisse-välja? :ner:
Joel



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”