Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

Tere, probleeme kogunisti 2:

1) vahepeal laeb akut, vahepeal ei

2) kui korralikult kiirendada, natuke ikka üle 100km/h, siis lööb ühe 10A kaitsme läbi (kaitse mõjub armatuurilampidele, suunatuledele)

Eelmine kasutaja on istmealt väikse ribidega kastikese ette toonud, raami külge kinnitud, põhjenduseks olevat custom taili ehituse tagajärjel ei saavat see laadimisrelee (?!) piisavalt jahutust. Vedaski mees palju väiksema läbilõikega juhtmetega relee ette, sealt peaks ka massi saama. Nüüd vahepeal laeb ja vahepeal ei lae üldse, ma olen täiesti abitu, oskab keegi ehk öelda?

Ning kaitsmete läbipõlemise kohta ka ehk midagi?

Parimat. Karl :)



Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Regulaator on arvatavasti juba kuuma poolt kahjustatud ning põlenud lühisesse. Madalatel pööretel ta ei lae ja kõrgetel pööretel, kui peaks rakenduma regulaator, tekib hoopis ülelaadimine ja kaitse sulab.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Taku »

Mehel kärssaas algul custon undertaili all 1 pigeregulaator läbi ja siis sinna ette raami külge pani uue, väga vähetõenäoline,et kuumast lolliks läinud, sinna saab pidevalt tuult.

Ma tean, et kui ei lae on pingeregulaator, kuid vahepeal laeb, vahepeal mitte. See on ebatavaline situatsioon. Ma vaatasin nagu need juhtmed ka kriitilisema pilguga üle, lühist ei täheldanud.

Kuid kuidas kaitse pidev läbipõlemine kõrge pöörde andmisega seotud on?

Ning see, et kui eelmine omanik vedas juhtmepikendustega pingeregulaatori ette, tema lisatud juhtmed on läbilõikelt palju väiksemad, nagu kõlari juhtmed oleks, kas see mängib mingit rolli?

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Taku kirjutas:

Mehel kärssaas algul custon undertaili all 1 pigeregulaator läbi ja siis sinna ette raami külge pani uue, väga vähetõenäoline,et kuumast lolliks läinud, sinna saab pidevalt tuult.

Ma tean, et kui ei lae on pingeregulaator, kuid vahepeal laeb, vahepeal mitte. See on ebatavaline situatsioon. Ma vaatasin nagu need juhtmed ka kriitilisema pilguga üle, lühist ei täheldanud.

Kuid kuidas kaitse pidev läbipõlemine kõrge pöörde andmisega seotud on?

Ning see, et kui eelmine omanik vedas juhtmepikendustega pingeregulaatori ette, tema lisatud juhtmed on läbilõikelt palju väiksemad, nagu kõlari juhtmed oleks, kas see mängib mingit rolli?

Regulaatoris puudub tark tehnika mis lolliks läheb, on 3 võimalust: töötab või mitte ja töötab vahelduva eduga halva ühenduse tõttu. Arvatavasti on juhtmed või regulaatori seest joode/ühendused lahti. Kui ühendus on kadunud, siis ta ei lae (keskmistel ja madalatel pööretel) ning suurematel pööretel lükkab voolu otse läbi kaitsme ja tapab selle. Kaitse läbipõlemine toimub kahel võimalusel: lühise ja kõrge voolu tõttu, välistada ei saa kumbagi, kuid tänu regulaatorile tuleks kahtlustada viimast. Juhtmete ristlõige võib muutuda piirajaks, kuid see ei ole praeguse vea põhjus, kui need juhtmed ei kuumene siis pole põhjust vahetada.
Mina kontrolliks üle selle, et kas eelmine omanik on juhtmed õieti ühendanud. Lisaks vaataks üle juhtmed mähistest läbi aku, regulaatori, kaitsmete kuni süütelukuni välja. Üks lühise kohtadest võib olla näiteks läbi süütekaane tulevate juhtmete isolatsioon, mis kipub kuluma.

Samas võib olla tegu ka kahe erineva veaga. Üks on pingeregulaatori viga, mis põhjustab mittelaadimist ja teine tuledes mis põhjustab lühise tõttu kaitsme sulamist.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Taku »

piiraja all mõtled, et ei lähe korralikult pöördesse masin? või seda, et ei lase piisavalt voolu läbi? Tihtipeale ei lähe korralikult peeneks masin ja üle 190km/h üldse ei lähe, lihtsalt ei lähe, nagu pöörded jäävad seisma, midagi tuleks nagu ette, kuigi füüsiliselt ei ole ühtegi piirajat. Samamoodi see, et vahest kiirendada tahtes lihtsalt masin üldse ei liigu, ma olen täiesti abitu praegu. Kuskile esindusse viies seisaks tsikkel jälle kuu aega seal ja küsitakse meeletut raha juppide eest, mida võibolla ei olekski vaja vahetada.

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Hans »

Taku kirjutas:

Tere, probleeme kogunisti 2:

1) vahepeal laeb akut, vahepeal ei

2) kui korralikult kiirendada, natuke ikka üle 100km/h, siis lööb ühe 10A kaitsme läbi (kaitse mõjub armatuurilampidele, suunatuledele)

Eelmine kasutaja on istmealt väikse ribidega kastikese ette toonud, raami külge kinnitud, põhjenduseks olevat custom taili ehituse tagajärjel ei saavat see laadimisrelee (?!) piisavalt jahutust. Vedaski mees palju väiksema läbilõikega juhtmetega relee ette, sealt peaks ka massi saama. Nüüd vahepeal laeb ja vahepeal ei lae üldse, ma olen täiesti abitu, oskab keegi ehk öelda?

Ning kaitsmete läbipõlemise kohta ka ehk midagi?

Parimat. Karl :)

Mismoodi sa aru saad, et vahel laeb ja vahel mitte? Ülelaadimine (pinge kõrge) ei tohiks küll kaitsmeid läbi lasta. Kuskil peab tekkime ülekoormus v lühis :roll:

V-MAX
Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Taku »

noh mõni aeg on normaalne, saab starterist käivitada, teinekord nagu nt täna hommikul ei vea ühtegi korda ringi mootorit.

Kasutaja avatar

kmx
Postitusi: 568
Liitunud: 31 Mär 2004, 14:51
Asukoht: Harku/Yamaha R7

Lugemata postitus Postitas kmx »

Taku kirjutas:

noh mõni aeg on normaalne, saab starterist käivitada, teinekord nagu nt täna hommikul ei vea ühtegi korda ringi mootorit.

Kindel,et sul hoopis aku hapu pole?

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Taku »

mõõtsin testriga, kui mootor töötas, akusse tuli alla 13V

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Taku kirjutas:

mõõtsin testriga, kui mootor töötas, akusse tuli alla 13V

See on selgelt liiga vähe. Suure tõenäosusega on laadimisrelee läbi. Kuid, enne kui tõttad uut ostma, näpi läbi kõik strateegilised ühendused/kontaktid/kaablid. Samuti lae aku täis, sest õige laadimispinge näidu saab vaid täis akuga. Ja siis mõõda uuesti.

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

qwerin
Postitusi: 180
Liitunud: 09 Juun 2005, 12:34
Tsikkel: 1190
Asukoht: Tallinn/Rapla/Vigala
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas qwerin »

Seda marki rattad puterdavad ka näkase akuga. Üllatav, kui palju loeb muidu korras rattale see, et aku on peetis.

FZR 600-> FZS 1000 Fazer-> TT 600R-> ZX600F-> DL1000-> 1190S

Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 200
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas munaz »

Täiesti tüüpiline olukord.

Kasuta elektri veaotsingu skeemi, see on väga asjalikult koostatud! Edu![/url]

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

no algul on kõik okei, kuni hetkeni mil ta jõuab relee +12V juhtmeni mida ma ei suuda leida lihtsalt. Sain kõik juhtmed kontrollitud ja üle on jäänud vaid 2 varianti.
Kas siis on laadimisrelee läbi või need juhtmed , mis eelmine kasutaja vedas releesse on siiski liiga väikse ristlõikega.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

nüüd siis tean, et juhtmetes asi kindlasti ei ole, kuna sai sama paksud kui originaalis olevad pandud. Nii, nüüd kutsuksin üles Tallinna fzr 600 mehi, ehk oleks keegi nii hea ja tore ja laenaks oma releed 5 minutiks???! Saaksin laadimispinge ära mõõta ja siis vastavajärelduse teha.

Tasuks Premiumi 4 pack :bsmile: :arrow:

53467698
Karl

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

:arrow:

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

kas ei saaks siis keegi korraks proovida anda oma pingeregulaatorit 4packi eest? (togi)


taux
Postitusi: 282
Liitunud: 06 Veebr 2008, 18:40
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Tallinn.Randvere
Tänatud: 1 kord

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas taux »

keegi vist ei taha riskida. Kui sul viga mujal ,võib proovitav relee saba anda.iga heategu on karistatav. :D

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas sang »

kas ei saaks siis keegi korraks proovida anda oma pingeregulaatorit 4packi eest?

Selle asemel, et pimesi võõraid releesid läbi küpsetada ja rahvale õllet jagada, võta pigem tester ja eelpool viidatud veaotsinguskeem ning tee kindlaks, mis sõlm on vigane.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

Nii lõpuks sai siis ennast kokku võetud ja neid staatori juhtmeid mõõdetud, Depoost küsisin ka müüja käest nõu, on sel vahet ka muidu, kas mõõdan juhtmetel omavahel pinget või takistust :)?

Mootor töötas ja sain tulemuseks 0.4V,0.4V ja 0.9V. Tegelikult peaks kõik võrdselt andma minu teada.

Seega mingi mähis läbi? :)

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Hans »

Taku kirjutas:

Nii lõpuks sai siis ennast kokku võetud ja neid staatori juhtmeid mõõdetud, Depoost küsisin ka müüja käest nõu, on sel vahet ka muidu, kas mõõdan juhtmetel omavahel pinget või takistust :)?

Mootor töötas ja sain tulemuseks 0.4V,0.4V ja 0.9V. Tegelikult peaks kõik võrdselt andma minu teada.

Seega mingi mähis läbi? :)

Mida sa nüüd siis ikkagi mõõtsid :shock: Genest peaks ikka 50V ja rohkem, sõltuvalt pööretest tulema, kusjuures vahelduvvoolu pinget. Äkki hoopis takistust mõõtsid? Selleks pole vaja mootorit käima panna ja mõõtühikuteks on oomid :idea:

Hans

V-MAX
Kasutaja avatar

Teema algataja
Taku
Postitusi: 313
Liitunud: 28 Juul 2005, 23:56
Asukoht: tallinn

Re: Yamaha fzr 600 elektriprobleem

Lugemata postitus Postitas Taku »

Ma teen takistusel ja pingel vahet. :roll:

Ma mõõtsin töötava mootoriga ja neid staatori juhtmeid ja pinget. Testril saab panna ju erinevate kümneastmega tulemust. Võis olla nii, et 10-astmed valed ja tegelik tulemus siis 40v,40v ja 90v.

Ikkagi ei tohiks need ju erinevad olla? Proovisin kõik variandid läbi ja ühest juhtmest tulev pinge oli märgatavalt suurem kui teistest, peab see nii olema?

võin vabalt ka takistust mõõta, see ei ole küsimus.

Pöördeid suurendades ei märganud tulemuse muutumist.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”