Ketilukk

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Ketilukk

Lugemata postitus Postitas isakene »

Üks tegelane, kes on (tänu minule) värske Transalpi omanik ja seega tüki maad õnnelikum inimene kui muidu harju keskmine :D helistas täna ja kurtis muret.

Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!

Ma ei osanud selle soovituse peale suurt miskit kosta. Endal on kõva kuuekohaline number kilomeetreid tsikliga selja taga ja enamasti on neil ka lukkudega ketid peal olnud ja ei mäleta isegi vene ajast, et just luku pärast mingi probleem oleks tekkinud. Saan aru, et võibolla 100+kW masinatel hakkab asi rolli mängima, et noh, suurtel kiirustel võibolla ohutuse mõttes, aga 40kW Transalp? Ehk teadjamad kommenteeriksid?



Kasutaja avatar

maiasmokk
Postitusi: 111
Liitunud: 04 Mär 2008, 18:20
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Rakvere- Lemmküla

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas maiasmokk »

isakene kirjutas:

Üks tegelane, kes on (tänu minule) värske Transalpi omanik ja seega tüki maad õnnelikum inimene kui muidu harju keskmine :D helistas täna ja kurtis muret.

Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!

Ma ei osanud selle soovituse peale suurt miskit kosta. Endal on kõva kuuekohaline number kilomeetreid tsikliga selja taga ja enamasti on neil ka lukkudega ketid peal olnud ja ei mäleta isegi vene ajast, et just luku pärast mingi probleem oleks tekkinud. Saan aru, et võibolla 100+kW masinatel hakkab asi rolli mängima, et noh, suurtel kiirustel võibolla ohutuse mõttes, aga 40kW Transalp? Ehk teadjamad kommenteeriksid?

oma suzul juba inglismaalt tuues lukuga kett peal.sõitsin terve eelmine hooaeg. talvel niblimise käigus suutsin lukul klambri lõhkuda, ühest vägagi tuntud motofirmast väideti mulle et sellel ketil ei käi või ei saa või pole olemaski lukku, ometi ma selle hankisin. kevadest paartuhat kilti sõidetud, ma ei saa aru, miks ta peab olema just needitav lukk.
kindlasti hakkab kohe akadeemilisi vastuväiteid tulema :roll:

Viimati muutis maiasmokk, 08 Okt 2008, 09:24, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Luku vältimise soovitus on turvalisuse kaalutlustel. Kui ratas Saksas esmaregatud, siis seda enam ja põhiliselt Saksa kiirteede kiiruste tõttu. Klõpslukud avanevad ka täiesti 100% korrektse paigalduse korral kiirustel üle 200 km/h. See on katseliselt ketitootjate poolt tõestatud. Neetlukk ei avane aga praktika näitab, et kodusel kulibinlikul meetodil "misparasjagukättejuhtus" tööriista abil nn "needitud" lukud avanevad just lohaka ja asjateadmatu paigalduse tõttu.

Seetõttu on asja kokkuvõte lihtne - luku mittekasutamise soovitus on turvalisuse vallast. Kui kiirused alla 200, siis korrektselt paigaldatud klõpslukk OK. Kui suuremad kiirused, siis kindlasti neetlukk aga paigaldada neetijaga!!!

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas vincent »

isakene kirjutas:

Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!

Sa pead silmas needitavat lukku ja nn. klõpslukku ? Olles ise Transalpiomanik kasutasin küll klõpslukku. Ei juhtunud midagi paha. Nüüd sõber soetas ketineetimisvidina - eelistan needitavat lukku.Põhimõtteliselt peaksid mõlemad variandid vastu pidama.

Kasutaja avatar

Teema algataja
isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Lugemata postitus Postitas isakene »

StreetMoto kirjutas:

Luku vältimise soovitus on turvalisuse kaalutlustel...

Tänud kiire ja asjaliku vastuse eest! :bsmile:


germpz
Postitusi: 130
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas germpz »

Elu esmane kätemäärimine ketivahetusega selja taga. Lisaks ketile sai ostetud klõpslukk. Kahte luku poolt (nö sõrmi ja kaant) ei õnnestunud kuidagi moodi nii kokku suruda, et sõrmede otstes olevad siinid kaane peale jääksid saamaks klõpsakas sinna vahele lükata. Sai siis võetud ketiga kaasas olnud neetluku kaas ja see sobis ilusti otsa. Mida arvata? Kas peaks muretsema siiski?

Yamaha TDM
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8781
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Igasuguseid mootorratta töid teen ise. Aga üks asi mida siiani pole ette võtnud omapead, on keti paigaldamine, no ei usalda ennast sellega lihtsalt.
Kui sul tekib sellega mingigi kahtlus, siis lase kellelgi asjapulgal see veel üle kontrollida.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas mx77 »

germpz kirjutas:

Elu esmane kätemäärimine ketivahetusega selja taga. Lisaks ketile sai ostetud klõpslukk. Kahte luku poolt (nö sõrmi ja kaant) ei õnnestunud kuidagi moodi nii kokku suruda, et sõrmede otstes olevad siinid kaane peale jääksid saamaks klõpsakas sinna vahele lükata. Sai siis võetud ketiga kaasas olnud neetluku kaas ja see sobis ilusti otsa. Mida arvata? Kas peaks muretsema siiski?

Klõpsluku plaat läheb veidi tihkemalt peale kui needitav. Selleks on vastav press.


germpz
Postitusi: 130
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas germpz »

Ehk annab veereda töökotta neetimisele vähemalt säärase kompunniga.

Yamaha TDM

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Kui lukk pole kinni, ei üritaks ma mitte kusagile veereda - kui lahti tuleb, võid lõhkuda ka mootori.
Samas, klõpsluku mina panin küll kodus ise, külgplaat lähebki klõpsuga ja kullinokk-tangidega pigistades polnud just palju jõudu vaja. Kullinokki (need Knipexid) kasutasin, sest nendega saada paralleelselt vajutada. Väga head tangid, sobivad kõigeks. Proovi, seal pole mingit erilist nippi.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

germpz
Postitusi: 130
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas germpz »

Ei lähe jah kuhugi. Kullinokad juba garaažis ootel.

Yamaha TDM

germpz
Postitusi: 130
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas germpz »

Kaan kinni vägistet ja klõps ilusti peal. Nüüd endiselt kashtlus kas minna neetima või anda tuld.

Yamaha TDM
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas vincent »

Kui klõpslukk on korralikult peal ... ei tohiks mingit probleemi olla . Aga kui süda pole rahul siis mine ja needi. Lihtne.

Riga 13 - Riga 22 - K 175A - IZ 56 - MT 11 - XL 600V - XL 1000V
56915288 Tiit.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas madone »

ketilukuga on see, et klõpsu augud võivad ära kuluda ning lambi hetkel lukk lahti tulla. Mudas paarutades võib seda eriti juhtuda.

ise soovitan ka neetida, depoo veel rendib komplekti ja asi see siis ära on.. vähemalt kindel värk.

võimalik, et saad praguse luku isegi ära neetida


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Keti ja tagahammaka vahetus oli üks esimesi töid mida ma enda ratta juures tegin ja... tundub et läks õnneks, juba teine hooaeg jookseb :)

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas yeekim »

No KRT :evil:
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära :!:
Mis PGNA paanika Teil on (togi)

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


mart211

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas mart211 »

yeekim kirjutas:

No KRT :evil:
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära :!:
Mis PGNA paanika Teil on (togi)

edu

Paar kiirendusmeest rebisid siin oma keti katki aastaid tagasi ja peale seda vist on olnud sellised jutud. Ma sõitsin 2 aastat katki löödud neediga ja pidas ka. Lukk saab koguaeg 6 käik ja piirajas, ei ole veel kuskile lennanud. Aga võimalus, et lendab on olemas. Kõik mis lahti käib võib lennata.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas yeekim »

mart211 kirjutas:
yeekim kirjutas:

No KRT :evil:
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära :!:
Mis PGNA paanika Teil on (togi)

edu

Paar kiirendusmeest rebisid siin oma keti katki aastaid tagasi ja peale seda vist on olnud sellised jutud. Ma sõitsin 2 aastat katki löödud neediga ja pidas ka. Lukk saab koguaeg 6 käik ja piirajas, ei ole veel kuskile lennanud. Aga võimalus, et lendab on olemas. Kõik mis lahti käib võib lennata.

Eks meil enamus sõitjaid ongi kiirendajad. Foorist foorini (lol)

Saadetud kettaga lauatelefonist!


germpz
Postitusi: 130
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas germpz »

Okei, läheb neetimisele. Enam teist korda keti pärast teele ei taha jääda.

Yamaha TDM

tsaku666
Postitusi: 44
Liitunud: 14 Aug 2009, 16:45
Tsikkel: r1 fighter; vs 1400 intruder

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas tsaku666 »

Kui mul R1 oli, vahetasin kaks korda ketti selle aja jooksul ja isegi õpetust ei lugenud aga alati neetisin ise ketti...
sai müratud kiirenduses ja kummi põletamise ja saksas sõidetud aga kett alla ei andnud.. va R1 on va pask, käimakott sital ei pea vastu...
võta korralik vasar ja torn ning saabki udupeen...

See minu kogemus asjast


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Oh jah. Eks needi, kui põnnad.
Aga mul pole 29 aasta jooksul teistsugust ketilukku, kui klõpsuga, olnudki. No ei tule need lahti, kui on õigesti paigaldatud, ei tule. Neid ei lubataks müüagi, kui nad niisama, lambist lahti tuleks. Jawa ketil oli manuaali järgi nähtud veel ette tõmmata ümber lukuklõpsu plekist riba, et klõps ise ei avaneks, aga pole ma ka seda iial kasutanud. Ning uue keti montaaži järel panin ikka sama klõpsu, kuna vene aja lõpus polnud uut kusagilt võtta. See ratas sama lukuga sõidab ka täna veel...

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Klõpslukud lendavad lihtsalt minema kiiruselt 250 ja ülespoole ja mida väiksem on vedav ketiratas seda kindlam. Kui ei usu siis proovi järele.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei saa proovida. Mu vana GPz maksimumkiirus, tehase andmete järgi, on vaid 185 km/h ja et ta nii palju ka reaalselt välja läheb, vanusele vaatamata, sain alles sel laupäeval teada, kõige klõpslukuga tükkis (esimene sõiduk mul üldse 29 aasta jooksul, mille maks kiirust ma nüüd tean)
Ja küsija Cagiva Canyoni maksimumkiirus jääb vast kusagile 160 kanti.... sealt 250-ni veel hulga maad. Ja enamus vendi ei sõida 250-ga, isegi kui masin võimaldab.
St endiselt, antud isendi puhul ma ei näe probleemi.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

germpz
Postitusi: 130
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu

Re: Ketilukk

Lugemata postitus Postitas germpz »

Tsikkelröövel kirjutas:

Oh jah. Eks needi, kui põnnad.
Aga mul pole 29 aasta jooksul teistsugust ketilukku, kui klõpsuga, olnudki. No ei tule need lahti, kui on õigesti paigaldatud, ei tule. Neid ei lubataks müüagi, kui nad niisama, lambist lahti tuleks. Jawa ketil oli manuaali järgi nähtud veel ette tõmmata ümber lukuklõpsu plekist riba, et klõps ise ei avaneks, aga pole ma ka seda iial kasutanud. Ning uue keti montaaži järel panin ikka sama klõpsu, kuna vene aja lõpus polnud uut kusagilt võtta. See ratas sama lukuga sõidab ka täna veel...

Põnnan ja needin. :lol:
Kuna kogemusteta paigaldaja olen siis ei usalda ennast eriti ja ei tea kas on õigesti paigaldatud. Kuigi, no süsteem ise lihtne kui laudauks.

Yamaha TDM
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”