Ketilukk
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 1273
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
Ketilukk
Üks tegelane, kes on (tänu minule) värske Transalpi omanik ja seega tüki maad õnnelikum inimene kui muidu harju keskmine helistas täna ja kurtis muret.
Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!
Ma ei osanud selle soovituse peale suurt miskit kosta. Endal on kõva kuuekohaline number kilomeetreid tsikliga selja taga ja enamasti on neil ka lukkudega ketid peal olnud ja ei mäleta isegi vene ajast, et just luku pärast mingi probleem oleks tekkinud. Saan aru, et võibolla 100+kW masinatel hakkab asi rolli mängima, et noh, suurtel kiirustel võibolla ohutuse mõttes, aga 40kW Transalp? Ehk teadjamad kommenteeriksid?
Re: Ketilukk
isakene kirjutas:Üks tegelane, kes on (tänu minule) värske Transalpi omanik ja seega tüki maad õnnelikum inimene kui muidu harju keskmine helistas täna ja kurtis muret.
Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!
Ma ei osanud selle soovituse peale suurt miskit kosta. Endal on kõva kuuekohaline number kilomeetreid tsikliga selja taga ja enamasti on neil ka lukkudega ketid peal olnud ja ei mäleta isegi vene ajast, et just luku pärast mingi probleem oleks tekkinud. Saan aru, et võibolla 100+kW masinatel hakkab asi rolli mängima, et noh, suurtel kiirustel võibolla ohutuse mõttes, aga 40kW Transalp? Ehk teadjamad kommenteeriksid?
oma suzul juba inglismaalt tuues lukuga kett peal.sõitsin terve eelmine hooaeg. talvel niblimise käigus suutsin lukul klambri lõhkuda, ühest vägagi tuntud motofirmast väideti mulle et sellel ketil ei käi või ei saa või pole olemaski lukku, ometi ma selle hankisin. kevadest paartuhat kilti sõidetud, ma ei saa aru, miks ta peab olema just needitav lukk.
kindlasti hakkab kohe akadeemilisi vastuväiteid tulema
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2454
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 192 korda
- Kontakt:
Luku vältimise soovitus on turvalisuse kaalutlustel. Kui ratas Saksas esmaregatud, siis seda enam ja põhiliselt Saksa kiirteede kiiruste tõttu. Klõpslukud avanevad ka täiesti 100% korrektse paigalduse korral kiirustel üle 200 km/h. See on katseliselt ketitootjate poolt tõestatud. Neetlukk ei avane aga praktika näitab, et kodusel kulibinlikul meetodil "misparasjagukättejuhtus" tööriista abil nn "needitud" lukud avanevad just lohaka ja asjateadmatu paigalduse tõttu.
Seetõttu on asja kokkuvõte lihtne - luku mittekasutamise soovitus on turvalisuse vallast. Kui kiirused alla 200, siis korrektselt paigaldatud klõpslukk OK. Kui suuremad kiirused, siis kindlasti neetlukk aga paigaldada neetijaga!!!
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Re: Ketilukk
isakene kirjutas:Nimelt oli ta tellinud eBayst masinale uue ketikomplekti. Igati korraliku, DID 520, ja kuna enda arust tal kahte paremat kätt küljes ei kasva, siis lukuga, hea lihtne asi, saab vahetusega ise hakkama. Masina tehasemanuaali sirvides sattus ta hiljem aga kohale, kus tungivalt soovitati ketilukku vältida!
Sa pead silmas needitavat lukku ja nn. klõpslukku ? Olles ise Transalpiomanik kasutasin küll klõpslukku. Ei juhtunud midagi paha. Nüüd sõber soetas ketineetimisvidina - eelistan needitavat lukku.Põhimõtteliselt peaksid mõlemad variandid vastu pidama.
-
Teema algataja - Postitusi: 1273
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 43 korda
StreetMoto kirjutas:Luku vältimise soovitus on turvalisuse kaalutlustel...
Tänud kiire ja asjaliku vastuse eest!
Re: Ketilukk
Elu esmane kätemäärimine ketivahetusega selja taga. Lisaks ketile sai ostetud klõpslukk. Kahte luku poolt (nö sõrmi ja kaant) ei õnnestunud kuidagi moodi nii kokku suruda, et sõrmede otstes olevad siinid kaane peale jääksid saamaks klõpsakas sinna vahele lükata. Sai siis võetud ketiga kaasas olnud neetluku kaas ja see sobis ilusti otsa. Mida arvata? Kas peaks muretsema siiski?
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8781
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: Ketilukk
Igasuguseid mootorratta töid teen ise. Aga üks asi mida siiani pole ette võtnud omapead, on keti paigaldamine, no ei usalda ennast sellega lihtsalt.
Kui sul tekib sellega mingigi kahtlus, siis lase kellelgi asjapulgal see veel üle kontrollida.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Ketilukk
germpz kirjutas:Elu esmane kätemäärimine ketivahetusega selja taga. Lisaks ketile sai ostetud klõpslukk. Kahte luku poolt (nö sõrmi ja kaant) ei õnnestunud kuidagi moodi nii kokku suruda, et sõrmede otstes olevad siinid kaane peale jääksid saamaks klõpsakas sinna vahele lükata. Sai siis võetud ketiga kaasas olnud neetluku kaas ja see sobis ilusti otsa. Mida arvata? Kas peaks muretsema siiski?
Klõpsluku plaat läheb veidi tihkemalt peale kui needitav. Selleks on vastav press.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ketilukk
Kui lukk pole kinni, ei üritaks ma mitte kusagile veereda - kui lahti tuleb, võid lõhkuda ka mootori.
Samas, klõpsluku mina panin küll kodus ise, külgplaat lähebki klõpsuga ja kullinokk-tangidega pigistades polnud just palju jõudu vaja. Kullinokki (need Knipexid) kasutasin, sest nendega saada paralleelselt vajutada. Väga head tangid, sobivad kõigeks. Proovi, seal pole mingit erilist nippi.
Re: Ketilukk
Kaan kinni vägistet ja klõps ilusti peal. Nüüd endiselt kashtlus kas minna neetima või anda tuld.
Re: Ketilukk
Kui klõpslukk on korralikult peal ... ei tohiks mingit probleemi olla . Aga kui süda pole rahul siis mine ja needi. Lihtne.
56915288 Tiit.
Re: Ketilukk
ketilukuga on see, et klõpsu augud võivad ära kuluda ning lambi hetkel lukk lahti tulla. Mudas paarutades võib seda eriti juhtuda.
ise soovitan ka neetida, depoo veel rendib komplekti ja asi see siis ära on.. vähemalt kindel värk.
võimalik, et saad praguse luku isegi ära neetida
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Ketilukk
Keti ja tagahammaka vahetus oli üks esimesi töid mida ma enda ratta juures tegin ja... tundub et läks õnneks, juba teine hooaeg jookseb
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Ketilukk
No KRT
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära
Mis PGNA paanika Teil on
edu
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Ketilukk
yeekim kirjutas:No KRT
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära
Mis PGNA paanika Teil onedu
Paar kiirendusmeest rebisid siin oma keti katki aastaid tagasi ja peale seda vist on olnud sellised jutud. Ma sõitsin 2 aastat katki löödud neediga ja pidas ka. Lukk saab koguaeg 6 käik ja piirajas, ei ole veel kuskile lennanud. Aga võimalus, et lendab on olemas. Kõik mis lahti käib võib lennata.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6614
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: Ketilukk
mart211 kirjutas:yeekim kirjutas:No KRT
Olen sõitnud nii mudas kui tänaval tavalise ketilukuga- no ei lähe katki ja ei tule ära
Mis PGNA paanika Teil onedu
Paar kiirendusmeest rebisid siin oma keti katki aastaid tagasi ja peale seda vist on olnud sellised jutud. Ma sõitsin 2 aastat katki löödud neediga ja pidas ka. Lukk saab koguaeg 6 käik ja piirajas, ei ole veel kuskile lennanud. Aga võimalus, et lendab on olemas. Kõik mis lahti käib võib lennata.
Eks meil enamus sõitjaid ongi kiirendajad. Foorist foorini
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: Ketilukk
Kui mul R1 oli, vahetasin kaks korda ketti selle aja jooksul ja isegi õpetust ei lugenud aga alati neetisin ise ketti...
sai müratud kiirenduses ja kummi põletamise ja saksas sõidetud aga kett alla ei andnud.. va R1 on va pask, käimakott sital ei pea vastu...
võta korralik vasar ja torn ning saabki udupeen...
See minu kogemus asjast
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ketilukk
Oh jah. Eks needi, kui põnnad.
Aga mul pole 29 aasta jooksul teistsugust ketilukku, kui klõpsuga, olnudki. No ei tule need lahti, kui on õigesti paigaldatud, ei tule. Neid ei lubataks müüagi, kui nad niisama, lambist lahti tuleks. Jawa ketil oli manuaali järgi nähtud veel ette tõmmata ümber lukuklõpsu plekist riba, et klõps ise ei avaneks, aga pole ma ka seda iial kasutanud. Ning uue keti montaaži järel panin ikka sama klõpsu, kuna vene aja lõpus polnud uut kusagilt võtta. See ratas sama lukuga sõidab ka täna veel...
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Re: Ketilukk
Klõpslukud lendavad lihtsalt minema kiiruselt 250 ja ülespoole ja mida väiksem on vedav ketiratas seda kindlam. Kui ei usu siis proovi järele.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Ketilukk
Ei saa proovida. Mu vana GPz maksimumkiirus, tehase andmete järgi, on vaid 185 km/h ja et ta nii palju ka reaalselt välja läheb, vanusele vaatamata, sain alles sel laupäeval teada, kõige klõpslukuga tükkis (esimene sõiduk mul üldse 29 aasta jooksul, mille maks kiirust ma nüüd tean)
Ja küsija Cagiva Canyoni maksimumkiirus jääb vast kusagile 160 kanti.... sealt 250-ni veel hulga maad. Ja enamus vendi ei sõida 250-ga, isegi kui masin võimaldab.
St endiselt, antud isendi puhul ma ei näe probleemi.
Re: Ketilukk
Tsikkelröövel kirjutas:Oh jah. Eks needi, kui põnnad.
Aga mul pole 29 aasta jooksul teistsugust ketilukku, kui klõpsuga, olnudki. No ei tule need lahti, kui on õigesti paigaldatud, ei tule. Neid ei lubataks müüagi, kui nad niisama, lambist lahti tuleks. Jawa ketil oli manuaali järgi nähtud veel ette tõmmata ümber lukuklõpsu plekist riba, et klõps ise ei avaneks, aga pole ma ka seda iial kasutanud. Ning uue keti montaaži järel panin ikka sama klõpsu, kuna vene aja lõpus polnud uut kusagilt võtta. See ratas sama lukuga sõidab ka täna veel...
Põnnan ja needin.
Kuna kogemusteta paigaldaja olen siis ei usalda ennast eriti ja ei tea kas on õigesti paigaldatud. Kuigi, no süsteem ise lihtne kui laudauks.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.