Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 109
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: HD
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas kent »

Puht loogiliselt on asi vähemalt minu jaoks suhteliselt lihtne. Keti liikumisuunda muudavad kaks hammasratast, sellise kulumise vastu on kaasaegsel ketil olemas sisemine määre. Kõik ülejäänud on hammasrataste ja keti vaheline füüsiline kokkupuude. Kui sellel liitel on pidevalt kirme õli vahel on kõik väga hästi. Ise olen õlitanud a' 2-3-400 km tagant. sõltub tingimustest. Hinnanud vajadust olen visuaalselt. Keti keskmine rull hakkab kohe läikima kui abi vajab.

Muu harjastamine näib minule tehnilise poole pealt liigse lakkumisena mis pigeb kahjustab ketti, tihendeid näiteks.




will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

see kahjustamine sõltubki sellest, millega puhastad. niisama harjastamine on sisuliselt vaid välimuse poolelt oluline, puhastusvedeliku sees seotamine ja samal ajal pisut harjamine aga aitab natuke ka rullikute (need on teatavasti samuti nö. liikuvad osad keti juures) vahelt sitta kätte saada. miks see on oluline? sest kui need rullikud liiga suure kihi sita sees on siis nad enam vabalt ringi ei käi. siis ei jõua ka keti peale kantav määre enam sinna kohta, kuhu see määre üleüldse jõudma peaks, rulliku sisepinnale.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2452
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

will111 kirjutas:

sest kui need rullikud liiga suure kihi sita sees on siis nad enam vabalt ringi ei käi. siis ei jõua ka keti peale kantav määre enam sinna kohta, kuhu see määre üleüldse jõudma peaks, rulliku sisepinnale.

See viimase lausejupi lõpp oli küll lausrumalus. Ükski keti määrimine ei suuda aerosoolpudelist pihustatavat määret suruda kummirõngaste vahelt läbi välimise rulliku sisepinnani. Sinna on määre paigaldatud tehase poolt ja O- või X-ring kujuga tihendi eesmärgiks ongi seda seal kinni hoida. Teiseks eesmärgiks on tihendil mitte lasta välismõjudel (lenduv sodi, tolm, maanteemustus, liiv jne) jõuda sinnasamasse välise rulliku alla/vahele.Tehasemääre püsib seal niikaua kuniks suurimad esteedid seda sealt survepesuri üüratute bar-idega välja ei uhu või keegi vale pesuvahendiga (bensiin, carb cleaner, atsetoon jms) kummirõngaid nii suureks ei paisuta, et see määre sealt lihtsalt vabatahtlikult lahkub või see siis lõpuks oma normaalse eluea otsasaamise tõttu lahkumud pole.

Keti pesemine kujutab endast keti välispinna pesu ja puhastamist kuni tihenditeni ja vajalik on see selleks, et eemaldada keti vaba liikumist takistav sodi ning puhastada ketirulliku ja ketiratta kokkupuutepind. Seda kõike selleks, et valmistada ette pind järgmiseks korrektseks määrimiseks ja määrde õigele pinnale jõudmiseks. Ja no loomulikult peab ka keti väliskülg puhas olema esteetilisel eesmärgil :bsmile:

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

silmas pidasin loomulikult mitte seda tööpinda, mis kummirõngaste taha/alla jääb, vaid ikka neid metallrõngaid, mis siis nö. hammakate ja keti vahel liiguvad ja seal vabalt liikuma peavad. ei oska nende kohta mingit täpset terminit kasutada aga videojupis, mille ennist linkisin, on täpselt näha, mida silmas pean. nende rõngaste vahel mingeid kummirõngaid ei käi ning määre pääseb sinna vahele küll, usutavasti selle jaoks ketti justnimelt taolise pihustimäärdega üsna hea määrida ongi, et see "ronib" ka kohtadesse kuhu ehk niisama tilgutades ei oleks õlil väga mugav ligi pääseda.

aga nii nagu sinna pääseb üsna vabalt pihustatav määre, nii pääseb sinna ka muu s**t ja sodi, ja nii pääseb vähemalt osa sellest ka ketti leotades sealt jälle välja, et siis määre pääseks sodi asemele :)
kuid tegelikult läheb see arutelu siin vist ikkagi suht lihtsa asja ümber liiga teaduslikuks ära. kett on küll suht kallis osa, aga mitte ka nii kallis, et sealt iga viimast kui kilomeetrit üritada kätte saada, seega puhastagu igaüks nii kuidas heaks arvab või üldse mitte. mina teen seda rohkem seepärast, et kett hästi jookseks ja sõites vähem lärmi tekitaks...maanteel seda loomulikult ei kuule aga mõnel muul puhul küll

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2452
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 191 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Peace :-) ehk siis määre jõuab ikkagi purgist rulliku välispinnale, mitte sisepinnale. Ma arvan, et nüüdseks on kõik aru saanud keti ehitusest puhatamisest ja määrde eesmärgist. Lähma magama. Niikuinii vaja ketti määrida alles 5-6 kuu pärast :-) Selleks ajaks jälle kõik meelest läinud ja kindlasti on turule tulnud mingi uus kosmosetehnoloogia, mis mingisuguse nutifoni äpiga keti määrimise hetke ennustab ja täpselt tema järelejäänud eluea ütleb. Enne tuleb muidugi äpile selgeks teha oma perekonnaseis, koera nimi, viimati poest ostetud majoneesi mark ja lemmikfilm. Ainult siis on äpi ennustustõenäosus maksimaalne...

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

leidsin mingi pilti õnneks. rolleri ja bushingu vahelist kui ka rolleri välimist pinda mõtlesin eelkõige, need on need määrdest lugupidavad kohad vast. rolleri välimist pinda puhastada on üsna lihtne, sisemist harjaga ei puhasta kuidagi http://img.alibaba.com/photo/50304737/M ... _Chain.jpg

aga magama minek on hea idee küll! ja võibolla mõni helge pea sai siit nüüd lausa järgmise maailmavallutamise äpi idee omale :P

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Kuskil on optimaalne punkt. Kui ma õigesti mäletan, siis komplekt Motuli puhastajat + õli maksis viimati umbes 26 raha, nendega saab umbes 10 korda sussutada ja kui seda nüüd hästi hoolsalt "pea iga tankimisega" teha nagu mõned soovitavad + igasugu pesud ja puhastused ehk siis oma töö ja aeg, siis seda kõike tuleks võrrelda uue komplekti hinnaga. Nagu auto õlifiltriga, vanarahvas teada rääkida, et selle saab ka konserviavajaga lahti teha ja siis 4h madalal tulel keeta ja uuesti kinni keevitada ja siis saab jälle kasutada :)

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas romulus »

Kuna kett läks vahetusse ja käepärast oli parajasti erinevaid "puhastusvahendeid", otsustasin teha oma isikliku populaarteadusliku katse :D .

Osalesid:

X rõngad vanast JT ketist

WD40
Würthi Brake Cleaner
Motuli Chain Cleaner.

Mõõtsin ainult rõngaste paisumist. Võimalik, et need keemiad kuidagi veel saavad kummi kahjustada, aga seda mul mõõta võimalik polnud.
Rõngad olid vedelikus 12 tundi.

Tulemused siis sellised:

Aine / rõnga paksus enne (mm) / rõnga paksus pärast (mm)

WD40 / 1.5 / 1.5
Würth / 1.7 / 1.7
Motul / 1.3 / 1.5

Ehk siis nii naljakas kui see ka pole, mõjus antud juhul ainsana rõngastele "halvasti" Motuli Chain Clean.... Niisama sõrme vahel mudides ma mingeid erilise muutusi ei näinud, ehk siis rabedaks vms ei läinud ükski. Mitte et rõngaste vaatepunktist see oluline oleks, aga Motuli tops tõmbus öö jooksul valgeks ka, ehk siis vähemalt sellele plastikule ta hästi ei mõju.

Igatahes tundub, et edasipidi kasutan puhastuseks Würthi Brake Cleanerit, hinnavahe Chain Cleaneriga on tuntav, u 5 euri VS 9-10 euri.

Igaks juhuks rõhutan, et ma kasutasin JT keti rõngaid. Võimalik, et erinevad ketitootjad kasutavad erinevaid rõngaid. Ehk siis kui kellegi DID vms kett pekkis on mu soovituste peale, siis mina süüdi ei ole :p

Manused
Pärast 2
Pärast 2
Pärast 1
Pärast 1
Enne 1
Enne 1
Enne 2
Enne 2
Enne 3
Enne 3
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

väga huvitav...kõige huvitavam on muidugi see, et olen varemalt näinud sarnase katse tulemusi, mis on täpselt risti vastupidised :D ühtlasi mingi motuli chain clean, mida kunagi proovisin sisaldas vähemalt lõhna järgi küll minumeelest ainult nö. lambiõli.

brake ja muude cleanerite kohta muidugi on teada, et need on üsna erineva intensiivsusega. kahju, et sa ei kaasanud katsesse tavalist tanklapüstoli diislit. ma arvan, et selle hinna vastu ei saa siit listist ükski vedelik :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

No jah,aga keti pesemisel puutuvad need O-rõngad selle pesuainega kokku mitte rohkem kui paarkümmend minutit,aga reaalselt vist veel vähem.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas romulus »

Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

romulus kirjutas:

Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?

Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas:
romulus kirjutas:

Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?

Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.

Miks sa räägid asfaltist, kui küsitakse kruusa kohta? Eriti kui küsitakse konkreetselt did keti kohta? Mul baigil samamoodi kett kestis spraymäärdega tundmatu firma 20k asfaltil. Eelmine aasta venes sopa sees mütates sõbral twinil aga uus tagumine hammakas sisuliselt suri ära 4500km kohta, milles oli sees ka veel asfalti. Seega igasugu huvitav maastikul sõitmine lõhub kuluosasid mõnusalt.

Nii et asfalt ja kruus pole üldse võrreldavad olud. Endale panin ka alpile DID-i keti peale eelmine aasta. 50:50 soppa ja asfalti ning 4000km pole veel pingutama pidanud, kuigi ilmselt varsti tuleb esimene pingutus ära teha. Scottoiler on peal ning vaid 1200 km on sellest täislastis ratas olnud.

Viimati muutis ranel, 23 Juul 2018, 13:25, muudetud 3 korda kokku.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

keegimuu
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas keegimuu »

Minu kett kestis umbes 4 aastat ja mõnikümend tuh K.

Kahjuks võttis mootori endaga kaasa.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ranel kirjutas:
urmas66 kirjutas:
romulus kirjutas:

Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?

Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.

Miks sa räägid asfaltist, kui küsitakse kruusa kohta? Eriti kui küsitakse konkreetselt did keti kohta? Mul baigil samamoodi kett kestis spraymäärdega tundmatu firma 20k asfaltil. Eelmine aasta venes sopa sees mütates sõbral twinil aga uus tagumine hammakas sisuliselt suri ära 4500km kohta, milles oli sees ka veel asfalti. Seega igasugu huvitav maastikul sõitmine lõhub kuluosasid mõnusalt.

Nii et asfalt ja kruus pole üldse võrreldavad olud. Endale panin ka alpile DID-i keti peale eelmine aasta. 50:50 soppa ja asfalti ning 4000km pole veel pingutama pidanud, kuigi ilmselt varsti tuleb esimene pingutus ära teha. Scottoiler on peal ning vaid 1200 km on sellest täislastis ratas olnud.

Ma kirjutasin,et suurema osa asfalti ehk mitte ainult asfalt.Kogu kasutuse peale tuleb ehk 10-15% muid teid ,kui asfalt ehk 3-4tkm. Pingutanud pole rehvivahetuste vahel üldse kunagi.Määrisin enne ketti iga tankimise ajal ehk 250-300km järel või siis iga sõidu alguses.
Ma olen sinuga nõus,et maastikul sõit kulutab ja selleks peabki valima parema-parima keti ja hammakad.Venimine on ka muust kui kulumisest tingitud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Kunagi kasutasin transalpil did ketti ja veel mitte albile, vaid varaderole mõeldut, kestis ikka hulga kauem. Mingi lambi kett (võimalik, et cz toodang, ostsin teletorni motopoest) pidas vastu 6kkm. Didi kangem kannatas 18000km. Sõitsin tollel ajal ca 50/50, rehv on alati miinimum kalasaba olnud.

Kasutaja avatar

võll
Postitusi: 287
Liitunud: 30 Juul 2008, 00:25
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas võll »

Sirvisin seda teemat ja mõtlen, et kus mõni ikka viitsib jännata. Ei tea kas sellest tolku kah on? Isiklikult ei ole ma mitte kunagi ühtegi ketti puhastanud või pesnud. Ainult määrinud. Isegi kui kett on kruusane või porine olnud, ikka ainult määrinud. Mul ei ole ükski kett, olgu ta odav või kallis, kulunud enne "kõlblik kuni" kilometraaži. Seega leian, et keti puhastamine on täiesti mõttetu tühja nühkimine.

Oletame, et uus kett maksab 120.- ja läbisõit aastas on 5000 km. Kui keti elueaks on umbes 20 000 km, siis kestab kett 4 aastat. Teeme lihtsa tehte: 120.-/4= 30.- ketti aastas.
Seega, kui aasta jooksul kulub 30.- eest nühkimist, lapikesi, puhastusvahendeid ning kui selle tulemusena keti eluiga ei kahekordistu, siis mis selle ürituse mõte on?


joel
Postitusi: 1797
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel »

Esteetiline nauding?

Joel

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

ketti saab puhastada ka nii, et selleks kulub umbes euro eest diislit ja lapp on tasuta. aga jah, osta eraldi puhastustarbeid ja vahendeid kümnete ja kümnete eurode eest. no selle kohta võib öelda nii, et inimestele lihtsalt meeldib uhkeid asju osta...sel pole mingit seost vajaduse või praktilisusega :D

Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 104
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas desmorado »

will111 kirjutas:

ketti saab puhastada ka nii, et selleks kulub umbes euro eest diislit ja lapp on tasuta. aga jah, osta eraldi puhastustarbeid ja vahendeid kümnete ja kümnete eurode eest. no selle kohta võib öelda nii, et inimestele lihtsalt meeldib uhkeid asju osta...sel pole mingit seost vajaduse või praktilisusega :D

Ise kasutan mingi aja tagant WD40-ne analoogi, mis sulatab paakunud ketimäärde uuesti töökorda. Saab eraldi määrimiseta hakkama.

Teemasse tagasi tulles ... keti eluiga sõltub ennekõike ikka kasutustingimustest (puhas vs tolmune/porine keskkond). Tihenditega kettidel on sõrme ja puksi vahe määret täis, ning kasutaja poolt määritakse rulliku/puksi vahet + rulliku ketirataste kokkupuutepinda. Poris puurides saab kett kiiremini otsa (pooleks rullikud). Lisaks, kui nüüd näiteks survepesuriga tsiklit pestes, veejuga ketile risti pukside teljega lasta, hakkab vesi tihendite vahelt sinna tehase määrde hulka end suruma ja "venimine" eskaleerub.

Terv.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ma üldiselt ei viitsinud enne ka ketti liiga palju lakkuda, aga igasugused süümepiinad hajutas see kui ma teada sain, et Dakaril vahetavad kasti otsas istuvad tüübid ühe korra ketti - ja mitte selle pärast, et hädasti vaja oleks, aga see on neil nagunii olemas ja võrreldes üldise panuste suurusega pole mingit mõtet vahetamata jätta. 10k eluiga tundub tsiviilkasutuses ikka täieliku praagina.

Anoh ma muidugi ei sõida kruusal teabmis palju, sest igapäevasõitudel ei jää neid tihti ette ja lõbusõitudel kisub alati veel sügavamale metsa, seega isiklikult ei tea. DID on mitteasfalti näinud vbl 7k jagu ja asfalti äkki 30k?, ja ei tee veel nägugi nagu tahaks prügikasti kolida.

Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Irual »

Oma kogemusest: sama keti ja kasutustingimuste korral sõltub kasutusiga väga palju rattast (väändest). 2,5 4t enduroka all kestab kett pea 2x kauem kui 600 all.

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas romulus »

Oma keti loo kohta saan lisada, et kasutan teise ratta esihammakat, et suuremat esihammakat saada (+1, minu mudelile +1 versiooni ei tehta). Sellel on veidi (2mm) teine offset, kui originaalil. Ehk siis hambad on 2mm väljaspool. Sama varianti kasutatakse XRVdel päris palju ja pole varem kuulnud probleeme sellest. Samas võtsin täna hammaka maha ja on näha, et kett hõõrub vastu hammaste välimist poolt, seestpoolt nagu ei käigi vastu. Ehk siis ei teagi nüüd, on see väike läbisõit JT kvaliteedi tõttu, kruusateede tõttu, või vale offseti tõttu. Netiavarustes otsides leiab kirumist JT kettide kohta (sama iga teise tootja kohta) ning samas kasutatakse mu rattal täpselt sama vale offsetiga hammakat.

Uurisin ketti ka ja eeldaks, et kui offsetist tulenevas "murdmises" on asi, siis oleks pikipidi mingi lõtk, aga no ei ole. Nagu raud oleks ikkagi veninud.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Iseenesest freespingis 2mm maha hõõruda ei ole teabmis suur või kallis töö, kui õnnestub meistrimees leida... Äkki mõni kaante lihvimisega tegelev töökoda teeb ära? Ma ei mäleta, kas see hammakas käis mutri või splindiga, aga kui viimane variant siis teisele poole saab äkki mingist hüdraulika- vms teemast seibi alla.

Kasutaja avatar

Wtf3000
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: DL1000
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 »

Mida arvate FortNine keti puhastamise vahendite testist? Mu meelest igal pool müüakse siinmail Motulit, aga tuleb välja, et ei olegi väga ketitervislik kraam?

Kõnealune test:

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Vabandust kui kipun ennast kordama aga kõigist nendest vahenditest arvamust kujundades ma soovitaks ka arvutada. Muidu on nagu "Delfi Kasuliku" elukool, kus õpetatakse, et pese oma autot kord nädalas ja vahata kord kuus, siis saad selle kunagi kallimalt müüdud. Aga mitu tuhat need pesud ja vahatamised aastate jooksul maksma lähevad ei taha keegi arvutada, seda raha näed sa autot müües sama palju kui oma kõrvu. Kuskilt tuleb vastu küsimus, et kas sa tahad eesmärgiks seada keti vanuse ja läbisõidu võimalikult maksimumini ajamise. Nagu teaduslik eksperiment, et kas leiad mingi tootmisdefekti, mis metalli väsimise kaudu lõpuks realiseerub. Äkki oleks parem kasutada võimalikult lihtsaid ja odavaid vahendeid ja sama raha eest sõita võimalikult uue keti ja hammakate komplektiga.

Lisaks on kõik seotud sellega, milliseid võimalusi kaubandusvõrk sulle nina ette reklaamib. Kui vanasti oleks tõmmanud kerosiiniga puhtaks ja hambaharjaga vana mootoriõli peale, oleks süda rahul olnud, aga nüüd kahtlus närib, et äkki ikka teen midagi valesti.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

[mention]Wtf3000[/mention], ära üle mõtle. Sagedane ketipesu on hea mõte, kui sõidad palju tolmuses keskonnas ja kasutad väga kleepuvat ketiõli. Kui sa tänavasõidu puhul kord või par hooaja jooksul keti petrooliumiga/WD40 üle tõmbd siis on hea küll. Mõtle nii, et need tooted pole mitte loodud reaalset probleemi lahendama vaid tootjale kasumit teenima.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 418 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Ma kasutan oma krossirattal X-tihendiga ketti ja ei pese seda rohkem, kui tsikli üldpesu ajal see surveka veejuga seda tabab. Ja ometi lasen ma selle ketijooksuga vähemalt kaks hooaega. Enne kuluvad ketiplaadid servadest ära, kui kett "venimise" tundemärke avaldab.
Tänavarattal on see täiesti mõttetu.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ma olen viimase ketiga sõitnud juba jupp maad üle 20tkm ja sellest enamuse raske matka lastiga 2 inimest peal. Nüüdseks on kett läbi ja hammakad ka. Aga kogu aja jooksul( 9a),mis ma selle rattaga üldse olen sõitnud olen ketti eraldi puhastanud ainult ühe korra ja siis ka pigem esteetiliselt vaatevinklist ja väga kleepuva õli kasutamise järel peale kruusal sõitu. Tegelikult lasin seda teha,kui vahetasin taga hammaka leevendeid, Neeme juures. Viimased aastad mul Scottoiler ja sellega ei lähegi kett lögaseks. vähemalt ei tundu ta must.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 13 Mär 2019, 12:53

Viimased aastad mul Scottoiler ja sellega ei lähegi kett lögaseks.

Ma olen kusjuures sama asja täheldanud. Sprayga ketiõliga oli lõpuks nagu paks tökat ketil peal. Scottoileriga aga kett suht viisakas.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”