Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6632
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 101 korda
Tänatud: 132 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #121 Postitas mx77 » 20 Mär 2011, 19:26

jaanus kirjutas:tekkis selline küsimus, et kas did520 on 450 4t krossarile sobivaks ketiks või peaks otsima 525? 17 sõidutunniga hakkab keti eluiga otsa saama, tagumise ketiratta juurest saab hamba võrra eemale tõmmata. Peale pooletunnist peab praegu ca 8mm peale pingutada.
Kes ja kus hea hinnaga ketirattaid ja komplekte pakub maarjammal või tellimise peale.

525 on laiem, seega ei sobi ta su hammakatega ja paneb tõenäoliselt ka osa raamist ja karterist nahka.
Kasuta kvaliteetset tihenditega ketti pääsed vähema vahetamisega.


Kasutaja avatar

Stasiano
Postitusi: 29
Liitunud: 07 Mär 2011, 21:08
Tsikkel: CBR 600RR
Asukoht: TLN

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #122 Postitas Stasiano » 31 Mär 2011, 22:09

priit0001 kirjutas:Väga head vahendid kettide hoolduseks on Castroli omad. Kõigepealt Castrol Chain Cleaneriga kett puhtaks, seejärel Chain Spray või Chain Wax peale. Püsib ketil kaua ja ei võta tolmu ja muud sodi külge.

http://www.autostuudio.ee/tooted.html?page=shop.browse&category_id=4


Tere.
Lõpuks lugesin välja midagi Castroli kohta.
Ostsin paar nädalat tagasi, kuid veel ei jõudnud määrida.

Küsimus keti pingutamise kohta:
Kust/kelle juurest saaks nõu, kuidas see peaks olema ja muud selgitusi? Oskate kedagi soovitada?

Olen välja lugenud, et 25-35mm peab olema, kuid mulle tundub, et mul on rohkem st peab pingutama?
Laseks teha kellegi spetsialisti, kuid tahaks et näitaks ja selgitaks (kui on võimalik)?
Retired 2014-...
CBR600RR 2011-2013

franz125
Postitusi: 2274
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 79 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #123 Postitas franz125 » 31 Mär 2011, 22:22

Kasuta otsingut ja sikuta omale manual :wink:
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #124 Postitas Tsikkelröövel » 01 Apr 2011, 11:20

No tõesti. Igal rattal on oma ketipingsus. Kasutage, palun, manuaali. Säästate ennast ja oma rahakotti. Ja ka uskuge, mis manuaalis kirjas on.
Mulle mu oma rattaga tundus, et kett kuidagi lõtv, kuigi manuaali järgi paigas. Lasin isal ratta peale istuda ja seal kõõluda - selgus, et jummala paras on. Kui üle pingutad, paned oma ratta tuksi. Ära mängi sellega.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Yamsakas
Postitusi: 205
Liitunud: 02 Nov 2010, 14:45
Tsikkel: 2 jalajõudu

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #125 Postitas Yamsakas » 01 Apr 2011, 12:10

Ööl vastu tänast Prantsuse firma "Ein, Zwei Drai Limited, Co, Inc " avastas et Risso (r) rapsiõlil on uskumatud määrde omadused.
Nende katsed tõestasid et keti on vaja üle valada Rapsi (r) õliga, et saavutada keti suurepärast tööd ja eluiga.
Samuti märgati, et kui kallata ketile kuuma Risso (r) rapsiõli pidi see pikendama ketti iga (Märkus kuuma õli valada ainult töötavale rattale ja soovitavalt ämma läheduses).

Ketti eluiga saab teada Risso rapsiõli pakendist - märge pakendil "Kasutada kuni".

Turvalist ja ämmävaba sõitu kõigile. :bsmile:
Kasutaja avatar

Stasiano
Postitusi: 29
Liitunud: 07 Mär 2011, 21:08
Tsikkel: CBR 600RR
Asukoht: TLN

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #126 Postitas Stasiano » 01 Apr 2011, 19:21

OK. Tänan.

Manuaal on olemas, läbi loetud.
Aga jälle selliseid väikseid nüansse, et kui peale istuda, siis saad hoopis teiese tulemuse jne...
Retired 2014-...
CBR600RR 2011-2013
Kasutaja avatar

soolo
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Sept 2008, 23:45
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #127 Postitas soolo » 02 Apr 2011, 01:05

Üldiselt käib ketipingutus nii: tsikkel küljejalale ja käik neutraali, mõõdad lõtku , keerad ratast natuke edasi ja mõõdad uuesti ja nii 3-4 korda. Märgi ära koht kus lõtk kõige väiksem oli ja sealt pane manuaali järgi mõõt õigeks.

tzikel
Postitusi: 27
Liitunud: 12 Dets 2007, 13:53

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #128 Postitas tzikel » 04 Apr 2011, 13:15

Mul gixxeril manuaalis suht imelik tekst:After washing and drying the chain,oil it with a heavyweight motor oil.Caution:do not use any oil sold commercially as,,Drive chain oil,,Such oil can damage the O-rings.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4570
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #129 Postitas yeekim » 04 Apr 2011, 13:36

tzikel kirjutas:Mul gixxeril manuaalis suht imelik tekst:After washing and drying the chain,oil it with a heavyweight motor oil.Caution:do not use any oil sold commercially as,,Drive chain oil,,Such oil can damage the O-rings.


Mu igivana Honda manuaalis sama tekst.

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #130 Postitas Piipz » 04 Apr 2011, 13:46

Ma küll leiutan siin jalgratast, kuid eile avastasin, et kõige parem on ketti pesta siis, kui tagaratas maas, kett kenasti rippus otsapidi mul kausis, kus oli ketipesuvahend ja siis harjakesega nühkisin.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

skulptor
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2009, 18:17
Asukoht: Tallinn, Nõmme, laanemaa, Seira

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #131 Postitas skulptor » 04 Apr 2011, 15:23

ÄÄä, mingi enduuro special või. Superspordil küll midagi ei ripu :ner:
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #132 Postitas Piipz » 04 Apr 2011, 15:45

No ikkagi, kui tagaratas on maas, on ligipääs kergem. Üldiselt siis. Erandid alati kinnitavad reeglit ;)
See ei ole küll minu pilt:
http://bolty.net/wp-content/uploads/201 ... emoved.jpg
Aga kui ketiots üle kiige tõsta, siis ripub ju :P
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Teema algataja
kraut
Postitusi: 227
Liitunud: 09 Juun 2007, 10:53
Tsikkel: XT660Z

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #133 Postitas kraut » 04 Apr 2011, 15:50

"Tagaratas maas" võib mõista kaheti: kas tagaratas toetab maha, st ratas ei ole hargil, või siis see variant, mida Piipz zilmaz peab ;)
Pilt
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #134 Postitas Piipz » 04 Apr 2011, 15:52

õige jah, mitte maas, vaid küljest ära siis ;)
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #135 Postitas Tsikkelröövel » 04 Apr 2011, 16:09

No krt, nii puhas pole mu ratta kett vist kunagi olnud. Ei pea ka tarvilikuks, nagu sõitma hakkad, on tolm ju kohe platsis. Ostsin selle ketipuhastusharja. Ratas keskjalale, balloonist ketipuhastusvedelikku peale. Koonerdamata. Ratast ajan käega ringi, kett käib läbi selle harja. Hakkab läikima küll. Siis Offroad-õli peale (ratas küll vana kooli baigiline). Off-road õli selleks hea, et ei korja kruusa peal paska külge vaid lendab koos sellega minema - järgmine puhastus lihtne. Ma ei tea, palju see kett enne mind sõitnud on, mina olen 20 t kandis, mõõtsin kulumise ära - pole veel seda nägugi, et vahetust vajaks.
Hooldage ketti mõistlikult. Aga üle pingutada pole ka mõtet - poleerimine annab küll ilusa tulemuse, aga vastupidamise mõttes annab see juurde õige vähe.
Minu arvamus siis.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #136 Postitas ranel » 17 Apr 2011, 19:18

Mis vahet on pihustiga kallil ketiõlil ja tavalisel mootorsae ketiõlil? Hetkel kasutan küll Mobil 1 pihustiga ketiõli, aga vaadates saeketiõli väliselt nagu vahet poleks? :roll: Kleepuvad ja venivad mõlemad samamoodi :roll:
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

skulptor
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2009, 18:17
Asukoht: Tallinn, Nõmme, laanemaa, Seira

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #137 Postitas skulptor » 17 Apr 2011, 21:02

A, proovi, saad teada.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #138 Postitas ranel » 17 Apr 2011, 21:49

skulptor kirjutas:A, proovi, saad teada.

Tahaks teiste vigadest ja õnnestumistest õppida :roll: Mitte enda peal katsetada.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

skulptor
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2009, 18:17
Asukoht: Tallinn, Nõmme, laanemaa, Seira

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #139 Postitas skulptor » 17 Apr 2011, 22:16

Tavalised õlid lendavad kiiremini minema. Ma ei viitsi ketiga nii tihti pusida. Saeketile jookseb muidu pidevalt õli peale, suht suva, mida sinna paned. Saad ka mootorrattale automaatõlituse osta. Eespool on tegelt kõigest juba juttu ka.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7777
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 139 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #140 Postitas Piipz » 17 Apr 2011, 22:28

Olen kasutanud saeketi õli. Seda peab ainult oluliselt tihemini peale määrima. Soovitatav on mingi scottoileri tüüpi aparaat, kui tahad ainult saeketiõli kasutada.
Midagi halba ta (saeketi õli siis) ketile teha ei tohiks.
Ise kasutan juba pikemat aega seda http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=392 - Mobili, Castroli ja Liqui Moly tsikliketiõlid on häbematult kallid ja minuarust küll mitte paremad. Ei ütleks, et mu kett on nüüd kiiremini kuluma hakanud vms.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

Sasskin
Postitusi: 27
Liitunud: 23 Veebr 2010, 18:23

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #141 Postitas Sasskin » 22 Mai 2012, 21:36

Tervist foorumlased.

Ärataks vana teema taas ellu ja küsiks targemate nõu.

nimelt sai mootorrattal vahetatud kett ( DID 50 zv) + tagumine ketiratas JT, esimene Jt jäi vana kuna sellega sain sõita 30 km
kuid nüüd 1000 km hiljem on kuulda ebameeldivat sirinat esimeselt hammakalt. õlitanud olen ketti pidevalt. Küll aga avastasin ühel hetkel pärast sirina tekkimist et vasakpoolne ketipinguti stopper oli end lahti keeranud. kas on tõenäoline et ratas oli viltu alla ja see rikkus keti?

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #142 Postitas Tsikkelröövel » 23 Mai 2012, 09:46

Ei usu, et kett selle pärast juba tuksis on. Rohkem kannatab seal hammasratas (lihvib hammaste külge). No kett kulub loomulikult ka kiiremini, aga ega sa niimoodi ju tuhandeid ei sõitnud.
Iseasi muidugi, et kui ratta telje mutter on korralikult kinni, ei lähe ratas viltu alla ka siis, kui see reguleerpolt end lahti kerib. Viltu pidid siis ratta paigaldama kohe algul...
On sul ketil üldse õige pingsus? Sirisema kipub, kui kett lõtv ja kuna paigaldasid uue keti, siis - tont teab, ehk uus kett annabki algul veidi järgi?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Sasskin
Postitusi: 27
Liitunud: 23 Veebr 2010, 18:23

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #143 Postitas Sasskin » 23 Mai 2012, 18:21

Sirina lõi sisse 100 km tagasi. Eile kogu õhtu üritasin aru saada milles viga. kett istub ilusti esimesele hammakale,kuid heli tuleb justkui keti rullidest hetkel kui need puudutavad esimest hammasratast.
Ketti olen proovinud pingutada ja lasta lõdvemaks,kuid käega ratast keerutades ei muutu mitte kui midagi. Lõpuks sättisin nii et ketil oleks vabas olekus ( ratas keskhargil) üles-alla liikumisruumi 3cm.
Ratta hoolduse lasin teha BIkepointis ja ei tahaks uskudaet nemad seal ratta viltu alla panid.
Üritasin ka vaadata et kas kett läheb vahepeal lõdvemaks ja pingule tagasi kui ratast keerutada,kuid ketiasend koguaeg sama. Järelikult ei tohiks ju kett ka kulunud olla.
Ehk peaks laskma pädevamatel vaadata sest heli on tõesti ebameeldiv.
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1004
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Yamaha TDM 850 3VD
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #144 Postitas margus014 » 23 Mai 2012, 18:57

Kiige peal olev kummist ketitald ei ole liialt kulunud? Kui see ära kulub, hakkab kett vastu kiike hõõruma ja tuleb kah jubedat häält.
Voshod-> Jawa 360-> Iž krosser-> Apollo 250-> Cagiva Canyon 600-> Yamaha TDM 850 3VD ja Polaris SZR 660
Pilt

Sasskin
Postitusi: 27
Liitunud: 23 Veebr 2010, 18:23

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #145 Postitas Sasskin » 23 Mai 2012, 19:07

ketitald on küll kulunud,kuid mitte sellise piirini et kett vastu kiiget käima hakkab. Eile ratast lammutades ja sirina põhjustajat otsides vaatasin et ketitald oli tagant( tagumise hammakapoolt) rohkem kulunud ja kohati oli kett justkui jooksnud servaga ketitalla kõrgendiku peal.Eespool oli tald väga ilus.
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 743
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #146 Postitas Bandit » 23 Mai 2012, 19:07

Ma sain ka väikse kreepsu. Teeb sirr ja sirr, aru ei saa kust tuleb. Sõites tagant ja kohapeal liigutades eest esimese hammaka pealt. Pärast tugevat keppi sai selgeks see, et kett on ovaalne e pool ketti on pikem kui teine pool ketist.
Tuli siis nii välja, et ketti pingutades ühes kohas läks kett liiga pingesse ja edasi kerides lõdvaks.
Eriti tugevalt sai lüpsta sellega, et ketti mõõtes see probleem välja ei tulnud. Järelikult o-ringi tihendid peetis.
Seda siis 1000km pärast ketipesu.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Commix
Postitusi: 102
Liitunud: 19 Apr 2011, 19:37
Tsikkel: Kawasaki zx6r
Asukoht: Otepää/Stockholm

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #147 Postitas Commix » 23 Mai 2012, 20:43

jbob kirjutas:Ma sain ka väikse kreepsu. Teeb sirr ja sirr, aru ei saa kust tuleb. Sõites tagant ja kohapeal liigutades eest esimese hammaka pealt. Pärast tugevat keppi sai selgeks see, et kett on ovaalne e pool ketti on pikem kui teine pool ketist.
Tuli siis nii välja, et ketti pingutades ühes kohas läks kett liiga pingesse ja edasi kerides lõdvaks.
Eriti tugevalt sai lüpsta sellega, et ketti mõõtes see probleem välja ei tulnud. Järelikult o-ringi tihendid peetis.
Seda siis 1000km pärast ketipesu.


Sama jama peale kõva pesu, mõtlesin juba et midagi väga p***. Kett oli väga lõdvalt ja sai pingutatud.
Kas selle ühe koha pärast peaks keti lõdvemaks laskma? Seni kuni uus kett peale saab
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 743
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #148 Postitas Bandit » 23 Mai 2012, 20:44

Millega pesid? Praagiks välja. Minu oma sai soetatud streetmotost.
Ma see nädal vahetan ära, aga pingutasin selle järgi kust kett kõige lühem on, veninud osa oli üleval pool. Siis kadus see hammaka söömise heli ära. Kohati on tunda, et veic lõtv on, aga ära peab kindlasti vahetama.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

tujula
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2008, 11:19
Tsikkel: Suzuki GSX 600F
Asukoht: Finland
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #149 Postitas tujula » 23 Mai 2012, 21:27

Et kett kestaks, peab sisuliselt umbes iga 500km järel pesema ja õlitama?

Olen asjas ikka väga algaja.. see on minu jaoks uudis :)
0406856500

davidsoniharald
Postitusi: 1477
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #150 Postitas davidsoniharald » 23 Mai 2012, 21:35

Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.

Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.

VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist