Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 743
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #151 Postitas Bandit » 23 Mai 2012, 21:59

Ega uut ketti harja ligi enam ei lase. Sain ise ka selgeks, et kaltsuga saab palju lihtsamalt puhtaks ja jääd ise ka puhtaks.


Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6641
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 132 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #152 Postitas mx77 » 23 Mai 2012, 21:59

davidsoniharald kirjutas:Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.

Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.

VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.

+1
Kasutaja avatar

tujula
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2008, 11:19
Tsikkel: Suzuki GSX 600F
Asukoht: Finland
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #153 Postitas tujula » 23 Mai 2012, 22:30

7 lehekülge juttu sai ühte posti kokku. Tänan.
0406856500
Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #154 Postitas Lutrin » 24 Mai 2012, 00:06

davidsoniharald kirjutas:Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.

Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.

VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.


Jutuga täiesti nõus.

Vaatasin nii Owner Manualist kui ka Reparaturanleitung-ist ja ketipesu kohta selgus üht-teist huvitavat:
a) mõlemad soovitasid hooldada ketti hiljemalt iga 1000km tagant, või varem kui visuaalsel vaatlusel kett tundub kuiv. Pingutada vastavalt vajadusele.
b) OM ei näinud ette ketipesu, vaid kuiva lapiga puhastamist. Keti puhastamist harjaga pidas äärmiselt ebasoovitavaks kummirõngaste võimaliku vigastamise tõttu.
OM soovitas määrdena kasutada ainult "SAE 80 or 90 gear oil". R-s olid ketipesu kohta ainult ebamäärased hoiatused a la "lahustid võivad kahjustada kummitihendeid".
c) Reparaturanleitung(ehk siis sakslaste koostatud Service Manual) pakkus keti elueaks õige hoolduse korral 40000-50000km.
Ja tegelikkus selline ongi, 38000 olen sõitnud ja saab selle hooaja ka veel tehtud. Käigukastiõli ma kasutanud pole ja "tefloonvahtusid" samuti mitte. Ikka leidub mõni tootja, kelle sprei-tüüpi ketiõlid ei "vahuta".

Rattaks siis 250kg kaaluv isend (koos kohvrite ja reisjaga 450 kg). Kett on DID 50VA8.
Täies lastis on ratas ka valdavalt kasutuses olnud.

Tundub tõepoolest, et ketipesu on mõttetu hoolduse seisukohalt.
998 cm³

extremist
Postitusi: 573
Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #155 Postitas extremist » 24 Mai 2012, 01:38

Olen kuulnud midagi keti õlis "keetmisest" vms... on sellel mingit jumet? :wack:

Igatahes endal ka kett just läbi, tihendid arvatavasti sodid ja tsikkel teeb vahest hüplevaid liigutusi.
Igatahes väärt lugemine! :bsmile:

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #156 Postitas Tsikkelröövel » 24 Mai 2012, 11:34

Mina annan oma punktid ka Davidsoniharaldile.
Keti keetmine oli teema vanasti, kui polnud veel mingeid tihenditega kette. Kuum õli läks vedelaks, pesi ketil pasa seest välja ja ronis ise asemele (ehkki kaua see rõõm ei kestnud, kui kett ilmastikule valla). Samas, kuivõrd vanasti polnud tihenditega kette, oli parematel masinatel (mille hulka loen ka oma vana Jawa) kett suletud korpuses, mis oli üpriski tolmukindel. Mina ei keetnud mitte midagi, ketti määrisin hoopis Litoliga (sihuke paks tavotilaadse konsistentsiga määre) - st lisasin seda kord aastas vastava akna kaudu, kui tunne tuli. Küllap jäi mõni aasta ka vahele. Seda määret on seal sees paksult, tolmu mitte eriti ja see kuradi lihtkett ei lähegi läbi, sõitnud mu meelest juba oma 30 000 ja sõidab veel. Ma olin vist veel ülikoolitsura, kui Jawa ketti vahetasin. Nüüd endal laps täiskasvanud. St keskkond on see, mis määrab keti eluea. Kui sinna ikka vesi ja pask ei satu, küll aga on korralikult määritud, ega ta siis suurt ei kulu kah. Ja see keti kolu tegi selle asja praktiliselt sama hooldevabaks, kui kardaan. Vahel tuli veidi pingutada, aga kuni kett on veel normipiires kulunud, ei ole see ka eriti tihe teema. Ülehooldamine on sama kahjulik, kui ebapiisav hooldus.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 711
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #157 Postitas kalle » 24 Mai 2012, 12:43

Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?

Meie pere TDM 850 sai kunagi Neeme käest tugevamat sorti DIDi keti ja JT rattad. Uue setiga koos läks peale ka veidi kasutatud scottoiler, lihtsa ühepoolse tilgutiga. Sinna siis olen valanud suvalist uut mootoriõli ja kett on olnud päris puhas ja parajalt õline. Kuna see ratas on olnud ainult naiterahva kasutuses, siis igati mugav talle ka.

Tänaseks on mainitud ketikomplekt sõitnud u 50000km (+- mõni tuh, hetkel mälu järgi) ja seni pole pingutamist ega muud vajanud. Hetkel on raske edasist täpselt hinnata, aga praegu tundub asi veel päris heas korras olevat.
Eks oma osa on selle keti elukaares ka naiterahva säästlikul sõidustiilil, aga üldiselt tundub aut. õlitus end õigustavat. Peamine, et õlitus on ühtlane ja raske on seda ära unustada, mis mul endal ikka juhtuma kippus, kui suvehooaja ratas veel ketiga oli.
Mingit hooldust või lapiga puhastamist pole mainitud ketile kunagi teinud ja pole ka vaja, seega selline laisa inimese variant:)

Kas keegi tahab veel aut. õlituse tulemustest kogemusi jagada, peale mõningat kasutamist?

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5209
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 593 korda
Tänatud: 503 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #158 Postitas Macintosh » 24 Mai 2012, 12:53

Ilmselt annab keti pesemise vajaduse kohta ka infot asjaolu, et spetsiaalseid tooteid, millega seda teha on ikka väga napilt. Pika otsimisega leiab kolm-neli näidet üldse. Kuna mulle meeldib puhas kett, siis ise puhastan teda aega-ajalt vedela parafiiniga - teen kaltsu korralikult "märjaks" ja lasen ketil sellest "läbi joosta".

kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?

Kogemust pole aga uurisin talvel põhjalikult automaatõlituse kohta. Üldine arusaam on, et see on hea ja mugav ning tagab pikema keti eluea.
Puudustena on välja toodud:
* pritsib õli tagarattale ja riietele
* sõltuvalt ilmast õiget õlikogust paika saada kohati keeruline, ikka kas liiga palju või liiga vähe
* õli tilgub ka siis, kui tsikkel paigal seisab
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1004
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Yamaha TDM 850 3VD
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #159 Postitas margus014 » 24 Mai 2012, 12:59

macintosh kirjutas:
kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?

Kogemust pole aga uurisin talvel põhjalikult automaatõlituse kohta. Üldine arusaam on, et see on hea ja mugav ning tagab pikema keti eluea.
Puudustena on välja toodud:
* pritsib õli tagarattale ja riietele
* sõltuvalt ilmast õiget õlikogust paika saada kohati keeruline, ikka kas liiga palju või liiga vähe
* õli tilgub ka siis, kui tsikkel paigal seisab


Scottoileriga kohapeal ölitilkumise probleemi küll ei ole. Mul oli kah eelmisel tsikklil see peal ja pean ütlema et töesti väga mugav asi oli. Kett oli koguaeg õline ja pingutamist peaaegu et ei vajanudki (7000km kohta 1 korra pingutasin).
-Aga jah, velg ja tagarehv on küljelt ölised
-Mõne õlitäpi leidsin ka jaki pealt
Voshod-> Jawa 360-> Iž krosser-> Apollo 250-> Cagiva Canyon 600-> Yamaha TDM 850 3VD ja Polaris SZR 660
Pilt

intz
Postitusi: 297
Liitunud: 10 Juul 2004, 09:50
Tsikkel: V POWAA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #160 Postitas intz » 24 Mai 2012, 16:37

40k.. 50k? :shock: ossakurat, mis ulmenumbrid. Hea kui mul 20k nüüd täis tuleb see kord, enne kui vahetama pean. Olen ikka enamvähem normaalselt 500km tagant õlitanud viisaka õliga, v.o. paaril korral on 1000km õlitamata olnud kett. Tavaliselt olen lasnud 1-2 ringi mõlemale poolele (vasakpoolsete ja parempoolsete) tihendite vahele. Seestpoolt ehk siis sellelt poolelt, mis vastu ketirattaid käib, nii et tsentrifugaaljõuga peaks enamvähem tihendite juurde õli jõudma. Üldiselt ikka soojalt õlitan, paar korda ka külmalt teinud. Teen midagi valesti?
Kasutaja avatar

HusabergHooligaN
Postitusi: 93
Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #161 Postitas HusabergHooligaN » 24 Mai 2012, 16:44

Oma matkaenduurokal kasutan Tutoro (oli vist) toodet ja olen v2ga rahul. Hetkel all uus sats ketihammakaid ja uus kett ning 2000km peale on olnud yks pingutus. 6lituseks kasutan l2bit66tanud tsikli mootori6li mida keldris on dajooba.
Selle 50000km ma l66n kindlalt yle! :bsmile:
Yamaha Tenere 2008

Melx
Postitusi: 357
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #162 Postitas Melx » 24 Mai 2012, 16:50

Kõik tore aga vana õli kasutamine paneb natuke mõtlema selle kasulikkuses, pole ju teine enam teab mis määrimis ja püsivus omadustega, abrasiivsusest rääkimata.
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2407
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #163 Postitas tramm66 » 24 Mai 2012, 17:26

Õige ketimääre õigesse olusse ja muresid palju vähem. Igasse kasutusklassi on olemas just selleks spetsiaalselt ettenähtu ja pole mõtet teadlasi ja tootearendajaid üle kavaldada... pole raske arvata kes sealjuures "pipiks" jääb :wink:
Mudas ja liivas sõitmiseks - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=3639
Rinkale - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=142
Tänavale kallimas hinnaklassis - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2233 ja http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2211 ja http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2251
Tänavale hea ja soodne - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=3638
Tänavale odavas hinnaklassis - http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=392 ja http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=138&item=2210

Neid on valikus veel igale maitsele ja suuruses jne...

Et keti hooldamisega mitte üle pigutada või koledasti vaeva ja mäkerdamist endale kaela tõmmata siis selline vidin: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=2336

Ja kasutada ei tohi aeglaselt auruvaid või suure läbitungimisvõimega pesuaineid/vedelikke vaid ikka ketipuhastusaineid
Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #164 Postitas Lutrin » 24 Mai 2012, 21:24

macintosh kirjutas:
kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?

Kogemust pole aga uurisin talvel põhjalikult automaatõlituse kohta. Üldine arusaam on, et see on hea ja mugav ning tagab pikema keti eluea.
Puudustena on välja toodud:
* pritsib õli tagarattale ja riietele
* sõltuvalt ilmast õiget õlikogust paika saada kohati keeruline, ikka kas liiga palju või liiga vähe
* õli tilgub ka siis, kui tsikkel paigal seisab


Kas keegi on ka pettunud automaatõlitussüsteemis? Paigaldusmõtted juba mõnda aega 50/50.
Ja kas ühepoolne või kahepoolne õlitus?
998 cm³

Magician
Postitusi: 187
Liitunud: 20 Aug 2008, 11:21
Tsikkel: CBR1100XX Blackbird

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #165 Postitas Magician » 24 Mai 2012, 22:19

Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.
Delta-Kavrovets 175-Yamaha FZS600-Suzuki SV1000S-CBR1100XX
Kasutaja avatar

Stonekurg
Postitusi: 240
Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
Asukoht: tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #166 Postitas Stonekurg » 24 Mai 2012, 22:41

Magician kirjutas:Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.


Et, siis kett ja hammakad peavad vastu vähemalt 80k + ? Või 2 korda kauem võrreldes sellega kui eriti õlitada ei viitsi?
kawasaki zx7r
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 743
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #167 Postitas Bandit » 24 Mai 2012, 22:50

tramm66 kirjutas:Et keti hooldamisega mitte üle pigutada või koledasti vaeva ja mäkerdamist endale kaela tõmmata siis selline vidin: http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=189&item=2336

et siis sellega võid uue keti ka kaasa osta :D
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1389
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #168 Postitas Pontus » 24 Mai 2012, 23:13

Magician kirjutas:Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.

Mina olen kasutanud:
Pilt + Pilt
Kõige lihtsam asi, valad õli majoka pudelisse ja saab ka sõidu ajal peale pritsida ilma muredetta. Provansaali pudeleid peaks kah igal inimesel kodus olema.Mul tuttav kasutab selle 900g pudeli asemel seda 450g kompaktsemat provaka pudelit.Samas saab kompunnida muidugi ka nii et pikematel otsadel suurem pudel ja lühematele väiksem kuna 5L kankut nats ebamugav kaasas tassida. Ise eriti nendesse automaatketiõlitussüsteemidesse ei usu.
Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

joel
Postitusi: 1355
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #169 Postitas joel » 24 Mai 2012, 23:32

kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?


Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid. Praegusele tsiklile panin ka automaatõlitaja. Ja kui tulevikus veel mõnda ketiga tsiklit oman, siis panen neile ka. Keti hooldus piirdub ca 3-4k tagant 100 ml õli lisamisega. Puuduseks tõepoolest juba mainitud asjad, et tagaratas+kiige on õlised (mind see ei häiri) ja seismise ajal kipub õige pisut tilkuma (ilmselt kahepoolse õlitusotsiku probleem - kui tsikkel küljejalal kaldus, siis ülemisest läheb õhk sisse ja alumisest tuleb tilk või paar õli).
Joel
Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #170 Postitas TarmoM » 24 Mai 2012, 23:36

joel kirjutas:Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid.


Sõbrapoiss on sõitnud oma 2009. aastal ostetud tutika tsikliga praeguseks 44k kilomeetrit. Kett on siiani originaal ja ei näita veel kulumise märke. Õlitanud on täitsa ise ja pesemise peale tavaliselt aega ei raiska...
Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

Lutrin
Postitusi: 159
Liitunud: 14 Nov 2007, 23:01
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #171 Postitas Lutrin » 25 Mai 2012, 00:44

joel kirjutas:
kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?


Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid. Praegusele tsiklile panin ka automaatõlitaja. Ja kui tulevikus veel mõnda ketiga tsiklit oman, siis panen neile ka. Keti hooldus piirdub ca 3-4k tagant 100 ml õli lisamisega. Puuduseks tõepoolest juba mainitud asjad, et tagaratas+kiige on õlised (mind see ei häiri) ja seismise ajal kipub õige pisut tilkuma (ilmselt kahepoolse õlitusotsiku probleem - kui tsikkel küljejalal kaldus, siis ülemisest läheb õhk sisse ja alumisest tuleb tilk või paar õli).


Huvitav kas "originaalõliga" see õlise kiige-velje-rehvi teema tekib?......Oluliseks muutub sel juhul kui kohver ja reisja ka õlipritsmetega pidevalt pihta saavad. :roll:
998 cm³
Kasutaja avatar

reinz
Postitusi: 644
Liitunud: 29 Mär 2007, 17:48
Tsikkel: Kawasaki ER-6N
Asukoht: Espoo/Saaremaa
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #172 Postitas reinz » 25 Mai 2012, 08:38

Lutrin kirjutas:
joel kirjutas:
kalle kirjutas:Kuna siin keti elueast juttu, siis uuriks kuidas on võimalikud kogemused automaatõlitustega?


Eelmisele tsiklile panin kohe peale ostmist automaatõlitaja peale. Isevalmistatud, kahepoolse õlitusotsikuga. Õlitasin tavalise värske (kasutamata) mootoriõliga. Kett oli sõitnud enne mind teadmata arvu kilomeetreid, minu käes sõitis ca 45k ja pärast mind sõidab veel teadmata arvu kilomeetreid. Praegusele tsiklile panin ka automaatõlitaja. Ja kui tulevikus veel mõnda ketiga tsiklit oman, siis panen neile ka. Keti hooldus piirdub ca 3-4k tagant 100 ml õli lisamisega. Puuduseks tõepoolest juba mainitud asjad, et tagaratas+kiige on õlised (mind see ei häiri) ja seismise ajal kipub õige pisut tilkuma (ilmselt kahepoolse õlitusotsiku probleem - kui tsikkel küljejalal kaldus, siis ülemisest läheb õhk sisse ja alumisest tuleb tilk või paar õli).


Huvitav kas "originaalõliga" see õlise kiige-velje-rehvi teema tekib?......Oluliseks muutub sel juhul kui kohver ja reisja ka õlipritsmetega pidevalt pihta saavad. :roll:


Töenäoliselt küll, kuna see ölitaja töötab ju pöhimöttel et s**t lendab koos öliga tsentrifugaaljöududega minema.
Vähemalt ise olin Scottoilerit ja originaalöli (scottoileri sinine) kasutanud. Lasin kohe rattale paigaldada kui ostsin, et vähem muret oleks keti ölitamisega ja 21k kiltsa on söidetud kett üsna ilus :) aga tagavelg ikka öli ja tolmutäppe täis, riietelt ei ole märganund täppe, aga see pisike ketikaitse mis minu rattal originaalis on, on küll alt päris kole (öli ja tolm jällegi)
Pilt

Magician
Postitusi: 187
Liitunud: 20 Aug 2008, 11:21
Tsikkel: CBR1100XX Blackbird

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #173 Postitas Magician » 25 Mai 2012, 09:23

Stonekurg kirjutas:
Magician kirjutas:Mina kasutan scottoilerit ja on väga hea asi minuarust. Kui õigesti reguleeritud siis ei mäkerda ta midagi nii palju. Ja keti eluiga on vähemalt 2 korda pikem. Võib vabalt ühepoolne õlitus ka olla sest tsentrifugaal jõuga liigub see määre nkn igale poole vahele. Mina igaljuhul soovitan, väga mugav asi.


Et, siis kett ja hammakad peavad vastu vähemalt 80k + ? Või 2 korda kauem võrreldes sellega kui eriti õlitada ei viitsi?




Kilometraaži ei oska küll öelda aga 2 korda kauem võrreldes klassikalise õlitamisega, mida tehakse ca 300-400km tagant.
Delta-Kavrovets 175-Yamaha FZS600-Suzuki SV1000S-CBR1100XX

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #174 Postitas Tsikkelröövel » 28 Mai 2012, 09:48

INTZ, mõtlen, et tihenditega ketil pannakse õli siiski vaid siseringile. Ketil endal on määre sees ja tihendid hoiavad seda seal - järelikult ei lähe väljastpoolt määrides sinna sisse midagi. Kui pääseks, siis pääseks sinna ka liiv. Ja see kett kaua ei kestaks. Sealt ka see väga läbitungivate pesuainete teema - need solgivad ära määrde keti sees ja transpordivad sinna ka tolmu. Ja keti pesu survepesuriga annab sama tulemuse - see suudab liiva sisse peksta nii ketile kui ka suletud laagritele, st tulemus on küll puhas, aga kulunud. Ülehooldamine on patt.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

lowrider12
Postitusi: 39
Liitunud: 22 Sept 2011, 16:58
Tsikkel: KawaER6F-11
Asukoht: Pärnu

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #175 Postitas lowrider12 » 28 Mai 2012, 20:01

kiidan scottoilerit. eelmisel tsiklil, Banditil oli see saksamaal peale pandud ja tegi oma tööd ausalt. Kui paak oli kõrini täis pandud, sai sõita muretult u 2200...2500 km. Täidis oli see scottoileri sinine pudel, maksis mingi 150 eeku ja jätkus u 25000 km läbimiseks. Kusagil lõunaosariikides kulus rohkem, kuna seal sai kiirteel parempoolset käepidet rohkem peale keeratud ja ilmselt palav ilm tegi õli ka vedelamaks. Ise sõitsin 25000 km ja korra sai ketti pingutatud. Kett ja hammakad tundusid nagu uued ja kenasti õlised. Ei mingit ketipesu, puhastamist, ei tulnud isegi sellist mõtet. Miinuspoole peal saab öelda, et tagavelg ja ketikaitse said ka üsna õliseks (numbrimärk oli ka täpikesi täis), hoolimata sellest, et see doseering oli üsna minimaalse peale keeratud...
Kasutaja avatar

Torm
Postitusi: 15
Liitunud: 13 Mär 2006, 09:51
Tsikkel: CBR1100XX
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #176 Postitas Torm » 16 Juun 2014, 14:54

Kiidan ka takka juttu scottoileri teemal, ise kasutan ühepoolset ja elu suht muretu, aeg-ajalt pühin suurema roka keti pealt maha mis sinna koguneb (tolm ja muu puder) ja velje pesen ka ära kui on veidi õliseks saanud. Kord aastas panen ka õlitaja paagi täis. Keti eluea pikenemise kohta ei oska veel kommenteerida, pole läbisõitu veel piisavalt.
Honda CRB1100XX Blackbird '02

Mad15
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Dets 2014, 18:37
Tsikkel: Honda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #177 Postitas Mad15 » 01 Dets 2014, 18:47

Kas sellest probleemi ei teki, et see õli väga palju lenduma kipub? Spreiõli on vähemalt kirja järgi parema nakkuvusega..

vanalendur
Postitusi: 342
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 27 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #178 Postitas vanalendur » 01 Dets 2014, 18:49

Mad15 kirjutas:Kas sellest probleemi ei teki, et see õli väga palju lenduma kipub? Spreiõli on vähemalt kirja järgi parema nakkuvusega..

Eks saab ratast rohkem pesta. Minu oma loobib saba alt veits õlipasaseks. Aga kasutan seal ka mingit suvalist paksemat õli ja peale jookseb arvatavasti 2xrohkem kui ette nähtud.
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1557
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #179 Postitas 426f » 01 Dets 2014, 22:29

siin keegi rääkis,et kummi rõngastega ketil on määre sees pool kummi rõngaid ja sellist ketti peab väljast õlitama,et rõngad ära ei kuluks ja kett kestaks.milleks siis jamada mingiste õlitajatega paras oleks kett tavotiga kokku määrida kui ketil enda määre on sees ja kummi rõngad ei lase seda välja.kui välja ei lase siis ei lähe ka määre kummi rõnga vahelt keti neetide juurde kus seda kõige rohkem vaja on
(oma masinate kette pesen ja õlitan nii nagu oma jaoks õigeks pean ja teiste arvamus ja õpetus ei huvita.võrri tundmatu nimega odav kergjooksu kett on üle 6000km sõitnud ja veab teist samapalju veel välja.ratast ringi ajades on ühtlaselt pingul).narr on ketti ainult väljast määrida ja peale pikka seismist kuu aega sõitu minema visata,sest needid on seest astmeliseks kulunud ja kuivad.kett saab vabrikus ainult montaaži määrde mis suhteliselt kähku ära kulub.selleks nende scott oileritega nii kaua sõita saabki,sest ketil on tihti uus määre just seal neetide vahel
-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

will111
Postitusi: 2165
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #180 Postitas will111 » 01 Dets 2014, 23:27

kas sinumeelest kett/hammakad koosluses ainuke asi mis kulub ja tööd teeb on see kummirõnga taha jääv osa või? kuskil mujal ei ole kunagi mingit metall vastu metalli tööpinda?

nii ehk naa õlitad iga ketti väljast, eks seda tehes jõuab natuke õli ka kummirõngaste välimiste tööservade vahele ja õlitab ka neid, mismõttu omakorda kestavad need kauem. aga noh eks proovi sõita mingi x-ring ketiga a'la 3k ilma õlitamata, vaata mis häält see sul siis teeb sõites :lol: mina igatahes õlitan iga 500 tagant juba puhtalt seetõttu, et ketijooks hakkab parajat sahinat tegema sõites. vaikselt pealetilkuv paks õli on rullikute ja hamba tööpindade vahele iseenesest täitsa hea lahendus, aga kuna ta sealt koguaeg vaikselt minema lendub ja "pasaks töötab" siis ongi vaja, et seda kas pidevalt peale tilguks või siis aegajalt ketti õlitataks




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist