Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:

  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 105
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: Hunt & Peletis
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #241 Postitas kent » 06 Nov 2015, 21:56

Puht loogiliselt on asi vähemalt minu jaoks suhteliselt lihtne. Keti liikumisuunda muudavad kaks hammasratast, sellise kulumise vastu on kaasaegsel ketil olemas sisemine määre. Kõik ülejäänud on hammasrataste ja keti vaheline füüsiline kokkupuude. Kui sellel liitel on pidevalt kirme õli vahel on kõik väga hästi. Ise olen õlitanud a' 2-3-400 km tagant. sõltub tingimustest. Hinnanud vajadust olen visuaalselt. Keti keskmine rull hakkab kohe läikima kui abi vajab.

Muu harjastamine näib minule tehnilise poole pealt liigse lakkumisena mis pigeb kahjustab ketti, tihendeid näiteks.



will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #242 Postitas will111 » 06 Nov 2015, 22:05

see kahjustamine sõltubki sellest, millega puhastad. niisama harjastamine on sisuliselt vaid välimuse poolelt oluline, puhastusvedeliku sees seotamine ja samal ajal pisut harjamine aga aitab natuke ka rullikute (need on teatavasti samuti nö. liikuvad osad keti juures) vahelt sitta kätte saada. miks see on oluline? sest kui need rullikud liiga suure kihi sita sees on siis nad enam vabalt ringi ei käi. siis ei jõua ka keti peale kantav määre enam sinna kohta, kuhu see määre üleüldse jõudma peaks, rulliku sisepinnale.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2137
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 62 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #243 Postitas StreetMoto » 06 Nov 2015, 23:31

will111 kirjutas:sest kui need rullikud liiga suure kihi sita sees on siis nad enam vabalt ringi ei käi. siis ei jõua ka keti peale kantav määre enam sinna kohta, kuhu see määre üleüldse jõudma peaks, rulliku sisepinnale.


See viimase lausejupi lõpp oli küll lausrumalus. Ükski keti määrimine ei suuda aerosoolpudelist pihustatavat määret suruda kummirõngaste vahelt läbi välimise rulliku sisepinnani. Sinna on määre paigaldatud tehase poolt ja O- või X-ring kujuga tihendi eesmärgiks ongi seda seal kinni hoida. Teiseks eesmärgiks on tihendil mitte lasta välismõjudel (lenduv sodi, tolm, maanteemustus, liiv jne) jõuda sinnasamasse välise rulliku alla/vahele.Tehasemääre püsib seal niikaua kuniks suurimad esteedid seda sealt survepesuri üüratute bar-idega välja ei uhu või keegi vale pesuvahendiga (bensiin, carb cleaner, atsetoon jms) kummirõngaid nii suureks ei paisuta, et see määre sealt lihtsalt vabatahtlikult lahkub või see siis lõpuks oma normaalse eluea otsasaamise tõttu lahkumud pole.

Keti pesemine kujutab endast keti välispinna pesu ja puhastamist kuni tihenditeni ja vajalik on see selleks, et eemaldada keti vaba liikumist takistav sodi ning puhastada ketirulliku ja ketiratta kokkupuutepind. Seda kõike selleks, et valmistada ette pind järgmiseks korrektseks määrimiseks ja määrde õigele pinnale jõudmiseks. Ja no loomulikult peab ka keti väliskülg puhas olema esteetilisel eesmärgil :bsmile:
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #244 Postitas will111 » 06 Nov 2015, 23:51

silmas pidasin loomulikult mitte seda tööpinda, mis kummirõngaste taha/alla jääb, vaid ikka neid metallrõngaid, mis siis nö. hammakate ja keti vahel liiguvad ja seal vabalt liikuma peavad. ei oska nende kohta mingit täpset terminit kasutada aga videojupis, mille ennist linkisin, on täpselt näha, mida silmas pean. nende rõngaste vahel mingeid kummirõngaid ei käi ning määre pääseb sinna vahele küll, usutavasti selle jaoks ketti justnimelt taolise pihustimäärdega üsna hea määrida ongi, et see "ronib" ka kohtadesse kuhu ehk niisama tilgutades ei oleks õlil väga mugav ligi pääseda.

aga nii nagu sinna pääseb üsna vabalt pihustatav määre, nii pääseb sinna ka muu s**t ja sodi, ja nii pääseb vähemalt osa sellest ka ketti leotades sealt jälle välja, et siis määre pääseks sodi asemele :)
kuid tegelikult läheb see arutelu siin vist ikkagi suht lihtsa asja ümber liiga teaduslikuks ära. kett on küll suht kallis osa, aga mitte ka nii kallis, et sealt iga viimast kui kilomeetrit üritada kätte saada, seega puhastagu igaüks nii kuidas heaks arvab või üldse mitte. mina teen seda rohkem seepärast, et kett hästi jookseks ja sõites vähem lärmi tekitaks...maanteel seda loomulikult ei kuule aga mõnel muul puhul küll
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2137
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 62 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #245 Postitas StreetMoto » 06 Nov 2015, 23:57

Peace :-) ehk siis määre jõuab ikkagi purgist rulliku välispinnale, mitte sisepinnale. Ma arvan, et nüüdseks on kõik aru saanud keti ehitusest puhatamisest ja määrde eesmärgist. Lähma magama. Niikuinii vaja ketti määrida alles 5-6 kuu pärast :-) Selleks ajaks jälle kõik meelest läinud ja kindlasti on turule tulnud mingi uus kosmosetehnoloogia, mis mingisuguse nutifoni äpiga keti määrimise hetke ennustab ja täpselt tema järelejäänud eluea ütleb. Enne tuleb muidugi äpile selgeks teha oma perekonnaseis, koera nimi, viimati poest ostetud majoneesi mark ja lemmikfilm. Ainult siis on äpi ennustustõenäosus maksimaalne...
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #246 Postitas will111 » 07 Nov 2015, 00:22

leidsin mingi pilti õnneks. rolleri ja bushingu vahelist kui ka rolleri välimist pinda mõtlesin eelkõige, need on need määrdest lugupidavad kohad vast. rolleri välimist pinda puhastada on üsna lihtne, sisemist harjaga ei puhasta kuidagi http://img.alibaba.com/photo/50304737/M ... _Chain.jpg

aga magama minek on hea idee küll! ja võibolla mõni helge pea sai siit nüüd lausa järgmise maailmavallutamise äpi idee omale :P
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 256
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 72 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #247 Postitas jkristjan » 21 Juul 2016, 01:56

Kuskil on optimaalne punkt. Kui ma õigesti mäletan, siis komplekt Motuli puhastajat + õli maksis viimati umbes 26 raha, nendega saab umbes 10 korda sussutada ja kui seda nüüd hästi hoolsalt "pea iga tankimisega" teha nagu mõned soovitavad + igasugu pesud ja puhastused ehk siis oma töö ja aeg, siis seda kõike tuleks võrrelda uue komplekti hinnaga. Nagu auto õlifiltriga, vanarahvas teada rääkida, et selle saab ka konserviavajaga lahti teha ja siis 4h madalal tulel keeta ja uuesti kinni keevitada ja siis saab jälle kasutada :)
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #248 Postitas romulus » 15 Juul 2017, 11:56

Kuna kett läks vahetusse ja käepärast oli parajasti erinevaid "puhastusvahendeid", otsustasin teha oma isikliku populaarteadusliku katse :D .

Osalesid:

X rõngad vanast JT ketist

WD40
Würthi Brake Cleaner
Motuli Chain Cleaner.

Mõõtsin ainult rõngaste paisumist. Võimalik, et need keemiad kuidagi veel saavad kummi kahjustada, aga seda mul mõõta võimalik polnud.
Rõngad olid vedelikus 12 tundi.

Tulemused siis sellised:

Aine / rõnga paksus enne (mm) / rõnga paksus pärast (mm)

WD40 / 1.5 / 1.5
Würth / 1.7 / 1.7
Motul / 1.3 / 1.5

Ehk siis nii naljakas kui see ka pole, mõjus antud juhul ainsana rõngastele "halvasti" Motuli Chain Clean.... Niisama sõrme vahel mudides ma mingeid erilise muutusi ei näinud, ehk siis rabedaks vms ei läinud ükski. Mitte et rõngaste vaatepunktist see oluline oleks, aga Motuli tops tõmbus öö jooksul valgeks ka, ehk siis vähemalt sellele plastikule ta hästi ei mõju.

Igatahes tundub, et edasipidi kasutan puhastuseks Würthi Brake Cleanerit, hinnavahe Chain Cleaneriga on tuntav, u 5 euri VS 9-10 euri.

Igaks juhuks rõhutan, et ma kasutasin JT keti rõngaid. Võimalik, et erinevad ketitootjad kasutavad erinevaid rõngaid. Ehk siis kui kellegi DID vms kett pekkis on mu soovituste peale, siis mina süüdi ei ole :p
Manused
IMG_20170715_111441699.jpg
Pärast 2
IMG_20170715_111426685.jpg
Pärast 1
IMG_20170714_214840177.jpg
Enne 1
IMG_20170714_214149388.jpg
Enne 2
IMG_20170714_214138554.jpg
Enne 3
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #249 Postitas will111 » 15 Juul 2017, 12:25

väga huvitav...kõige huvitavam on muidugi see, et olen varemalt näinud sarnase katse tulemusi, mis on täpselt risti vastupidised :D ühtlasi mingi motuli chain clean, mida kunagi proovisin sisaldas vähemalt lõhna järgi küll minumeelest ainult nö. lambiõli.

brake ja muude cleanerite kohta muidugi on teada, et need on üsna erineva intensiivsusega. kahju, et sa ei kaasanud katsesse tavalist tanklapüstoli diislit. ma arvan, et selle hinna vastu ei saa siit listist ükski vedelik :D
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #250 Postitas urmas66 » 15 Juul 2017, 14:38

No jah,aga keti pesemisel puutuvad need O-rõngad selle pesuainega kokku mitte rohkem kui paarkümmend minutit,aga reaalselt vist veel vähem.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #251 Postitas romulus » 23 Juul 2018, 11:35

Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #252 Postitas urmas66 » 23 Juul 2018, 12:36

romulus kirjutas:Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?


Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1615
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 121 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #253 Postitas ranel » 23 Juul 2018, 13:17

urmas66 kirjutas:
romulus kirjutas:Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?


Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.

Miks sa räägid asfaltist, kui küsitakse kruusa kohta? Eriti kui küsitakse konkreetselt did keti kohta? Mul baigil samamoodi kett kestis spraymäärdega tundmatu firma ~20k asfaltil. Eelmine aasta venes sopa sees mütates sõbral twinil aga uus tagumine hammakas sisuliselt suri ära ~4500km kohta, milles oli sees ka veel asfalti. Seega igasugu huvitav maastikul sõitmine lõhub kuluosasid mõnusalt.

Nii et asfalt ja kruus pole üldse võrreldavad olud. Endale panin ka alpile DID-i keti peale eelmine aasta. 50:50 soppa ja asfalti ning 4000km pole veel pingutama pidanud, kuigi ilmselt varsti tuleb esimene pingutus ära teha. Scottoiler on peal ning vaid 1200 km on sellest täislastis ratas olnud.
Viimati muutis ranel, 23 Juul 2018, 13:25, muudetud 3 korda kokku.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.

keegimuu
Postitusi: 64
Liitunud: 06 Veebr 2014, 11:23
Tsikkel: xjr 1300
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #254 Postitas keegimuu » 23 Juul 2018, 13:19



Minu kett kestis umbes 4 aastat ja mõnikümend tuh K.

Kahjuks võttis mootori endaga kaasa.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3772
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 743 korda
Tänatud: 173 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #255 Postitas urmas66 » 23 Juul 2018, 13:51

ranel kirjutas:
urmas66 kirjutas:
romulus kirjutas:Küsiks teistelt mammutiga kruusal sõitjatelt - kaua teil ketid kestavad? Endal oli viimane kett täielik pettumus (JT X1R), täpselt 10k km. Ja nüüd venib nii, et peab igal tankimisel pingutama. Enne seda oli peal JT Z1R, kestis miski 20k. Sõidan 75% ajast kruusa. 10k km on ikka nii vähe, et mõtlen kallima DID peale. On kellegil kogemusi, kas DID kestab kruusal paremini?


Mul on TDM-l peal YAMAHA OEM kett ja mina olen sellega sõitnud ligi 30tkm.Kett oli enne ostmist peal,aga ilmselt siis mitte väga palju sõitnud,sest oli igati uue vääriline(müüja väitis ka et oli just vahetatud). Ma olen enamuse ajast küll asfaldil sõitnud,aga on ka kruusa sõidetud. Esimesed 25 tkm on aerosool(Castrol Racing) ketiõliga sõidetud ja viimased 3-4tkm scottoileriga. 23-25tkm sellest olen sõitnud raskes lastis matka varustusega, 2 inimest rattal.Tänaseks on kett ja hammakad kulunud ning sügisel vahetan välja. Uus kett saab olema DID. Streetmotost saab minu rattale selle komplekti väga OK hinnaga, vist oli sinna 130-140 kanti.

Miks sa räägid asfaltist, kui küsitakse kruusa kohta? Eriti kui küsitakse konkreetselt did keti kohta? Mul baigil samamoodi kett kestis spraymäärdega tundmatu firma ~20k asfaltil. Eelmine aasta venes sopa sees mütates sõbral twinil aga uus tagumine hammakas sisuliselt suri ära ~4500km kohta, milles oli sees ka veel asfalti. Seega igasugu huvitav maastikul sõitmine lõhub kuluosasid mõnusalt.

Nii et asfalt ja kruus pole üldse võrreldavad olud. Endale panin ka alpile DID-i keti peale eelmine aasta. 50:50 soppa ja asfalti ning 4000km pole veel pingutama pidanud, kuigi ilmselt varsti tuleb esimene pingutus ära teha. Scottoiler on peal ning vaid 1200 km on sellest täislastis ratas olnud.


Ma kirjutasin,et suurema osa asfalti ehk mitte ainult asfalt.Kogu kasutuse peale tuleb ehk 10-15% muid teid ,kui asfalt ehk 3-4tkm. Pingutanud pole rehvivahetuste vahel üldse kunagi.Määrisin enne ketti iga tankimise ajal ehk 250-300km järel või siis iga sõidu alguses.
Ma olen sinuga nõus,et maastikul sõit kulutab ja selleks peabki valima parema-parima keti ja hammakad.Venimine on ka muust kui kulumisest tingitud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Dusterx
Postitusi: 125
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #256 Postitas Dusterx » 25 Juul 2018, 15:39

Kunagi kasutasin transalpil did ketti ja veel mitte albile, vaid varaderole mõeldut, kestis ikka hulga kauem. Mingi lambi kett (võimalik, et cz toodang, ostsin teletorni motopoest) pidas vastu 6kkm. Didi kangem kannatas 18000km. Sõitsin tollel ajal ca 50/50, rehv on alati miinimum kalasaba olnud.
Kasutaja avatar

võll
Postitusi: 282
Liitunud: 30 Juul 2008, 00:25
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #257 Postitas võll » 25 Juul 2018, 16:42

Sirvisin seda teemat ja mõtlen, et kus mõni ikka viitsib jännata. Ei tea kas sellest tolku kah on? Isiklikult ei ole ma mitte kunagi ühtegi ketti puhastanud või pesnud. Ainult määrinud. Isegi kui kett on kruusane või porine olnud, ikka ainult määrinud. Mul ei ole ükski kett, olgu ta odav või kallis, kulunud enne "kõlblik kuni" kilometraaži. Seega leian, et keti puhastamine on täiesti mõttetu tühja nühkimine.

Oletame, et uus kett maksab 120.- ja läbisõit aastas on 5000 km. Kui keti elueaks on umbes 20 000 km, siis kestab kett 4 aastat. Teeme lihtsa tehte: 120.-/4= 30.- ketti aastas.
Seega, kui aasta jooksul kulub 30.- eest nühkimist, lapikesi, puhastusvahendeid ning kui selle tulemusena keti eluiga ei kahekordistu, siis mis selle ürituse mõte on?

joel
Postitusi: 1355
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #258 Postitas joel » 25 Juul 2018, 17:24

Esteetiline nauding?
Joel

will111
Postitusi: 2144
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 158 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #259 Postitas will111 » 25 Juul 2018, 18:25

ketti saab puhastada ka nii, et selleks kulub umbes euro eest diislit ja lapp on tasuta. aga jah, osta eraldi puhastustarbeid ja vahendeid kümnete ja kümnete eurode eest. no selle kohta võib öelda nii, et inimestele lihtsalt meeldib uhkeid asju osta...sel pole mingit seost vajaduse või praktilisusega :D
Kasutaja avatar

desmorado
Postitusi: 93
Liitunud: 09 Dets 2007, 16:40
Tsikkel: M900 & LC8 Adventure
Tänatud: 10 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #260 Postitas desmorado » 25 Juul 2018, 21:17

will111 kirjutas:ketti saab puhastada ka nii, et selleks kulub umbes euro eest diislit ja lapp on tasuta. aga jah, osta eraldi puhastustarbeid ja vahendeid kümnete ja kümnete eurode eest. no selle kohta võib öelda nii, et inimestele lihtsalt meeldib uhkeid asju osta...sel pole mingit seost vajaduse või praktilisusega :D


Ise kasutan mingi aja tagant WD40-ne analoogi, mis sulatab paakunud ketimäärde uuesti töökorda. Saab eraldi määrimiseta hakkama.

Teemasse tagasi tulles ... keti eluiga sõltub ennekõike ikka kasutustingimustest (puhas vs tolmune/porine keskkond). Tihenditega kettidel on sõrme ja puksi vahe määret täis, ning kasutaja poolt määritakse rulliku/puksi vahet + rulliku ketirataste kokkupuutepinda. Poris puurides saab kett kiiremini otsa (pooleks rullikud). Lisaks, kui nüüd näiteks survepesuriga tsiklit pestes, veejuga ketile risti pukside teljega lasta, hakkab vesi tihendite vahelt sinna tehase määrde hulka end suruma ja "venimine" eskaleerub.

Terv.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 890
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #261 Postitas Jesper » 26 Juul 2018, 01:36

Ma üldiselt ei viitsinud enne ka ketti liiga palju lakkuda, aga igasugused süümepiinad hajutas see kui ma teada sain, et Dakaril vahetavad kasti otsas istuvad tüübid ühe korra ketti - ja mitte selle pärast, et hädasti vaja oleks, aga see on neil nagunii olemas ja võrreldes üldise panuste suurusega pole mingit mõtet vahetamata jätta. 10k eluiga tundub tsiviilkasutuses ikka täieliku praagina.

Anoh ma muidugi ei sõida kruusal teabmis palju, sest igapäevasõitudel ei jää neid tihti ette ja lõbusõitudel kisub alati veel sügavamale metsa, seega isiklikult ei tea. DID on mitteasfalti näinud vbl 7k jagu ja asfalti äkki 30k?, ja ei tee veel nägugi nagu tahaks prügikasti kolida.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 83
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #262 Postitas Irual » 26 Juul 2018, 15:21

Oma kogemusest: sama keti ja kasutustingimuste korral sõltub kasutusiga väga palju rattast (väändest). 2,5 4t enduroka all kestab kett pea 2x kauem kui 600 all.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 472
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #263 Postitas romulus » 27 Juul 2018, 11:15

Oma keti loo kohta saan lisada, et kasutan teise ratta esihammakat, et suuremat esihammakat saada (+1, minu mudelile +1 versiooni ei tehta). Sellel on veidi (2mm) teine offset, kui originaalil. Ehk siis hambad on 2mm väljaspool. Sama varianti kasutatakse XRVdel päris palju ja pole varem kuulnud probleeme sellest. Samas võtsin täna hammaka maha ja on näha, et kett hõõrub vastu hammaste välimist poolt, seestpoolt nagu ei käigi vastu. Ehk siis ei teagi nüüd, on see väike läbisõit JT kvaliteedi tõttu, kruusateede tõttu, või vale offseti tõttu. Netiavarustes otsides leiab kirumist JT kettide kohta (sama iga teise tootja kohta) ning samas kasutatakse mu rattal täpselt sama vale offsetiga hammakat.

Uurisin ketti ka ja eeldaks, et kui offsetist tulenevas "murdmises" on asi, siis oleks pikipidi mingi lõtk, aga no ei ole. Nagu raud oleks ikkagi veninud.
Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 890
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 190 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus #264 Postitas Jesper » 27 Juul 2018, 17:16

Iseenesest freespingis 2mm maha hõõruda ei ole teabmis suur või kallis töö, kui õnnestub meistrimees leida... Äkki mõni kaante lihvimisega tegelev töökoda teeb ära? Ma ei mäleta, kas see hammakas käis mutri või splindiga, aga kui viimane variant siis teisele poole saab äkki mingist hüdraulika- vms teemast seibi alla.




Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist