Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Marx
Postitusi: 82
Liitunud: 05 Apr 2014, 21:05
Tsikkel: Gixxer
Asukoht: Pärnu

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Marx »

will111 kirjutas:

...

Ketti peaks ikka siis õlitama kui vajadust on, mitte kindla km järgi.




will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

ohoh, aga äkki umbes iga 500km järel ongi vajadus?

üldiselt, ega seda ühel tavalisel tänavarattal suurt miski muu peale pikemaajalise vihmas sõitmise ei mõjuta, et nüüd ükskord oleks järsku vajadus 100km takka ja teinekord 1000km takka.

Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas 426f »

Kummirõngaga kett hakkab 1500km juures kolisema.selleks ajaks on kett kuiv ka seest ja toimub neetide kulumine ja tähikul hambad hakkavad kuju muutma.targad mehed on öelnud.et kui kett seest kuiv siis on vaja uus osta.keti eluiga nö läbi

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

joel
Postitusi: 1797
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel »

Tegelikult peaks ketil iga lüli kohal olema määrdenippel. Siis saaks määrde just õige koha peale suruda määrdepritsiga ja kestaks eriti kaua.

Joel

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

"Kummirõngaga kett hakkab 1500km juures kolisema"

426, sa oled ikka vist kuskilt teiselt planeedilt :lol: või teed enda arvates eriti peent komöödiat? jah, eks tõesti...kõik tsiklimehed vahetavad hooaja jooksul vähemalt 3 ketti ja ostavad neid rõngaga ilgelt kalleid kette puhtalt sellepärast, et need kestavad kümme korda vähem kui sinu tundmatu nimega odav "kergjooksu" lahtine kett. loogiline poiss oled...

hambad muide muudavad kuju ka esimese 5 meetri läbimisel, ükskõik millise ketiga...sama teevad nad viimase 5 meetri läbimisel

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mella »

Võimalik, et see nii ongi, kui ketti üldse ei õlita.
Ehk siis kummirõngad kuluvad määrimata jätmisel ning määre ei seisa sees. Ka võivad kolisema hakata lülide peal olevad rõngad.

will111 kirjutas:

"Kummirõngaga kett hakkab 1500km juures kolisema"

426, sa oled ikka vist kuskilt teiselt planeedilt :lol:


will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

nii see siiski ei ole. kummirõngad kohe päris kindlasti 1500km'ga niimoodi läbi ei kulu, et nende tagant määre juba kaduma läheb. ja mõtle, kui nad ka kuluvad (mida nad mingil määral muidugi ka teevad nii ehk naa) siis hakkab juba selle kulumise tulemusena ka sedasama määret, mis sealt seest kaduma minna tahab, jõudma ikkagi rõnga servade vahele. see aga omakorda ju jälle pidurdab kõvasti nende kulumist sest tegemist on ometi määrdega!

omaette teema on lülide rõngad. eks need teevad häält kindlasti kui kett väga kuiv on...aga see ei tähenda veel mitte kuskilt otsast, et kett ongi nüüd kulunud ja tuleb vahetama hakata. aga eks see ole, et kui keegi tahab nii mõelda siis ta nii mõtleb, ja võibolla tõesti et vahetabki. reaalselt on siiski teatud kindlad märgid, mille järgi kulunud kett tuvastatakse ja vahetatakse siis kui see aeg käes on, päris hääle järgi seda aga küll vist keegi ei tee.

põmst, kui kummirõnga ketiga VÄHEMALT 10k km sõita ei saaks siis milleks neid üldse tootma või kasutama peaks? sõidatakse nende kettidega 15, 20k...mõned väidetavalt rohkemgi (eks oleneb rattast ja sõidustiilist ka).


joel
Postitusi: 1797
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 108 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel »

will111 kirjutas:

põmst, kui kummirõnga ketiga VÄHEMALT 10k km sõita ei saaks siis milleks neid üldse tootma või kasutama peaks? sõidatakse nende kettidega 15, 20k...mõned väidetavalt rohkemgi (eks oleneb rattast ja sõidustiilist ka).

VÄHEMALT 10k km saad sõita siis, kui ketti ikka hooldad ka. Kui ostad poest uue rõngastega keti ja peale paigaldamist sinna mitte tilkagi määret või õli enam peale ei pane, siis ma ei usu hästi, et ta 10k km vastu peab.

Joel

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

loomulikult...ja teisest küljest, 1500km peab ka ilma igasuguse kahtluseta ilma igasuguse hoolduse või määrimiseta (no tegelikult seal on ka mingi määre peal juba nö. pakist võttes). mul on omalgi juhtunud mingil suvalisel perioodil suvel korra, et 1000km saab sõidetud ilma vahepealse õlitamiseta. hea see muidugi ei ole, ja vähendab natuke ehk keti lõplikku eluiga aga no thats it.

väideti, et 1500km kummirõnga kett hakkabki 1500 juures kolisema ja eluiga on otsas, kusjuures ma ei näinud, et seal oleks isegi juttu olnud mitte määrimisest. lihtsalt, et nii ongi...ma ei tea kuskohast sellist absurdi sünnitatakse

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3123
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel »

joel kirjutas:
will111 kirjutas:

põmst, kui kummirõnga ketiga VÄHEMALT 10k km sõita ei saaks siis milleks neid üldse tootma või kasutama peaks? sõidatakse nende kettidega 15, 20k...mõned väidetavalt rohkemgi (eks oleneb rattast ja sõidustiilist ka).

VÄHEMALT 10k km saad sõita siis, kui ketti ikka hooldad ka. Kui ostad poest uue rõngastega keti ja peale paigaldamist sinna mitte tilkagi määret või õli enam peale ei pane, siis ma ei usu hästi, et ta 10k km vastu peab.

Ma olen enda ketiga juba viimased 2000km sõitnud nii, et kohe peaks ära vahetama :D Nii et 1500km tundub natuke ulme :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Melx »

Uus kett tehase määrdega ei tee suurt teist nägu esimese 1,5k km juures, loomulikult natuke kuivemat häält hakkab peale 500km juba tegema nagu iga korras kett korraliku määrdega aga kulunud ketile omaselt ei krigise ega kragise peale 1,5k määrimiseta sõitu ta küll. Ise ole seda meelt, et cirka iga paagitäie järel kerge ring värsket määret soojale ketile peale ja toimib kõrva ning silma järgi hästi.
Keti pesemisest ei arva ma midagi, kevadel korra võib diisliga kergelt üle loputada, suurema kõntsa maha aga imo see ongi kogu protseduuri ainus eesmärk, visuaalne külg. Muus osas on see vaid aja ja raha raiskamine, näidaku keegi, et regulaarset määrimist vs. +pesemist saanud ketil oleks mingi eelis läbisõidu osas, eelis mis rahaliselt(+ajaliselt) annaks tuntava säästu !? Parimal juhul peseb üldse määrde välja ja pärast seda sinna niisama määrimisega ikka tagasi ei pane.
Kunagi üks naabrimees pesi oma fordi ülepäeviti, ää roostetas keset kuiva ja sooja suve.

Ziccel

Ohverdan bensiini !

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks seal see vahe ongi, et kui ketti määrid siis paraku selle kaasnev nähe on, et keti külge, ja ka selle nö. tööpindade peale hakkab kogunema tänu määrde külge kleepumisele kõikvõimalikku möga, mis sa sealt teepeale sõites kaasa saad. kui sõidad näiteks liivas või mingi suht tolmava poollahtisi katte peal siis saad peenet kivimit jne. tekib määrde asemel mingi aja möödudes must möga, mis siis küll ka mingil määral veel määrib, kuid samas ilmselt ka kulutab neidsamu tööpindu.
kui selle möga ära puhastad ja uue määrde peale lased siis on see uus määre algselt natuke kauem puhtama olemisega. aga eluea vahe on tõenäoliselt tõesti üsna minimaalne


ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ats30 »

ranel kirjutas:
joel kirjutas:
will111 kirjutas:

põmst, kui kummirõnga ketiga VÄHEMALT 10k km sõita ei saaks siis milleks neid üldse tootma või kasutama peaks? sõidatakse nende kettidega 15, 20k...mõned väidetavalt rohkemgi (eks oleneb rattast ja sõidustiilist ka).

VÄHEMALT 10k km saad sõita siis, kui ketti ikka hooldad ka. Kui ostad poest uue rõngastega keti ja peale paigaldamist sinna mitte tilkagi määret või õli enam peale ei pane, siis ma ei usu hästi, et ta 10k km vastu peab.

Ma olen enda ketiga juba viimased 2000km sõitnud nii, et kohe peaks ära vahetama :D Nii et 1500km tundub natuke ulme :D

Kindlasti on võimalik sõita ka väga kulunud keti ja hammikatega. Aga sellel võivad olla valusad tagajärjed.
Minul selline kogemus- pikemalt matkalt Gruusiast tagasi tulles saabus ketile see koht kätte kus pingutada tuli pea paarisaja km tagant. Mõtlesin ka nii, et koduni ca 3000km, sõidan kuidagi ära. Mingil maal hakkas sidur libisema. Kuna Abhaasias oli pikem peatus, otsustasin lähemalt uurida. Peale siduri lahti-ja kokku pakkimist ja mõningaid muid mõttetuid tegevusi selgus, et väljaveninud kett oli läbi söönud plekist katte, mis väikest hammikat ja ketti mootori plokist eraldab. Samuti oli täiega ribadeks kummist kiigekate. Aga vähe sellest, kett, mis välja veninuna enam olematute hammaste vahele ära ei mahtunud, oli hammaste tippu tõustes ka mootori plokki muljunud. Ploki sees just selle koha peal kulgeb aga siduri reaktiivvarras, mis lõpuks enam vabalt liikuda ei saanud ja sel viisil siduri libisema lasi. Võtsin lahti, lihvisin reaktiivvarda kanali avaramaks ja kompunnisin läbikulunud plekist katte asemele uue. Ja tiksusin vahetevahel maha jooksva ketiga koju ära.
Kokkuvõtteks niipalju, et matkaolukorras on sellele mõningane õigustus olemas, aga niisama laiskusest ketivahetust edasi lükata mõistlik küll ei ole.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mella »

Misasi on siduri reaktiivvarras?

ats30 kirjutas:

Ploki sees just selle koha peal kulgeb aga siduri reaktiivvarras, mis lõpuks enam vabalt liikuda ei saanud ja sel viisil siduri libisema lasi.


ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ats30 »

mella kirjutas:

Misasi on siduri reaktiivvarras?

ats30 kirjutas:

Ploki sees just selle koha peal kulgeb aga siduri reaktiivvarras, mis lõpuks enam vabalt liikuda ei saanud ja sel viisil siduri libisema lasi.

Pean silmas seda varrast mis sidurihoova alt läbi mootori sidurini jõuab. Ma millegi pärast olen seda nõnda nimetama hakanud. Aga ei tee paha kui selle õige nimetuse teatavaks teed :). Siinses kontekstis siiski kõrvalise tähtsusega, kuna jutt käib lõpnud ketiga sõitmise tagajärgedest.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mella »

Reaktiivvardad on näiteks sigullil tagasilla ja kere vahel, et sild vastassuunas keerama ei hakkaks.
Siduris kirjeldatud varras küll mingit olulist kompenseerivat mõju ei avalda.
Pigem on see kas lahutusvarras või tõukevarras (osadel ka tõmbevarras).

ats30 kirjutas:
mella kirjutas:

Misasi on siduri reaktiivvarras?

ats30 kirjutas:

Ploki sees just selle koha peal kulgeb aga siduri reaktiivvarras, mis lõpuks enam vabalt liikuda ei saanud ja sel viisil siduri libisema lasi.

Pean silmas seda varrast mis sidurihoova alt läbi mootori sidurini jõuab. Ma millegi pärast olen seda nõnda nimetama hakanud. Aga ei tee paha kui selle õige nimetuse teatavaks teed :). Siinses kontekstis siiski kõrvalise tähtsusega, kuna jutt käib lõpnud ketiga sõitmise tagajärgedest.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul on kett käigus nüüd juba üle 22000km-i ja tundub veel täitsa korras olevat.Hammakad on ka korras.Siiani kasutasin Castroli racing ketiõli ja nüüd panin Scottoileri peale.Tundub,et sama palju või kuskile sinnakanti võiks veel saada sõita.Sellest läbisõidust üle poole(14000+km) läbitud kahekesi ja täislastis kohvritega.Ülejäänust on umbes pool või veidi enam lihtsalt kahekesi ja ülejäänu üksinada, siin eestis sõites läbitud.Ühekorra üleelmisel aastal lasin Streetmotos pesta,aga see oli ka lihtsalt selleks,et külgedel oli paks kiht sodi peale tekkinud.
Tegelikult on see kett veel kuigipalju sõitnud,sest ratast ostes oli sama kett peal,aga väidetavalt küll vahetult enne müüki vahetatud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

ats30, lugedes läbi sinu jutu ja kirjelduse saan täheldada vaid kahte asja. esiteks, kett millest räägid pidi olema ikka ULME läbi juba ilmselt siis kui reisile läksid. õlitanud ei ole sa seal vist mitte kunagi mitte midagi või siis oled seda teinud palju ja valesti nii, et kuskil mainitud "kummist kate" oli tegelikult keti ja ülejäänud liikuvate osade jaoks elav liivakast, kut koguaeg värsket "liivapaberit" peale jooksis.
teiseks, peab see ikka olema üks s**t mootor ja disain kui on kuidagi suudetud välja mõelda selline kombo, et hammaka peal kõrgemale tõusev kett jookseb mootori plokki sisse!!! ja deformeerib seda :shock: ausalt öeldes on raske ette kujutada isegi midagi sellist, aga no mine tea jah.

kui pikk see matk siis oli? mina sõitsin mingi suvi siin eestimaal ketiga, mis oli juba alguses ikka suhteliselt kulunud ja läbi, kuskil 6000km ja vahetasin siis välja kuna ketti ei saanud enam normaalselt pingutada...pingul ja lõdviku jooksu osa erinevus oli nii suur ning kett tegi suht lolli häält ka sõites. aga taolisi probleeme, mida sina siin oled kirjeldanud, ei oskaks küll ette kujutadagi. või seda, et kett sõidu ajal maha jookseb :shock:

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8764
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 324 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Vaatasin kette, nüüd on ka QX-Ring ketid olemas.
Sama tootja O-ring on põhimõtteliselt 2x odavam.
Kas QX-ring kettide eluiga on siis ka poole pikem?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

ONiils
Postitusi: 101
Liitunud: 22 Juul 2008, 21:55
Tsikkel: Honda CBR600F
Asukoht: Läänemaa

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ONiils »

Natuke nalja ka tõsise ketijutu vahele.

Pärast Piipzu postitust hakkasin kah uurima, et mis see QX ring veel on.
Google kaudu jõudsin jaapanlaste lehele, kus müüakse "seksuaalse disainiga" QX ring kette :D
http://japan.webike.net/products/21205550.html

Aga kui nüüd tõsiselt rääkida, ei saa hästi tootjate lehtedel olevatest piltidest aru, et mismoodi see siis tavalisest X ringist erineb?
EK chainil oli ju ennegi olemas Quadra X ring. Kas see ongi siis QX?

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2480
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 339 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Piipz kirjutas:

Vaatasin kette, nüüd on ka QX-Ring ketid olemas.
Sama tootja O-ring on põhimõtteliselt 2x odavam.
Kas QX-ring kettide eluiga on siis ka poole pikem?

Nii tootja igaljuhul väidab:
Pilt

ONiils kirjutas:

Aga kui nüüd tõsiselt rääkida, ei saa hästi tootjate lehtedel olevatest piltidest aru, et mismoodi see siis tavalisest X ringist erineb?
EK chainil oli ju ennegi olemas Quadra X ring. Kas see ongi siis QX?

99% seesama asi :-)
Pilt

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas 426f »

selle tootja tabeli järgi peaks mu võrril kestma QX-Ring 90 000km

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas 426f »

pesin jalgratta ketti bensiiniga.2 kuud tagasi pesin eelmisel korral.ainult asfaldil sõidetud
Pilt

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Kapa »

Ehk oskab keegi ka ära seletada, millest uus kett pooleks läheb? Juba teist korda suht järjest on üks lüliplaat murdund. Hammakad samuti uued. Keti tootjaks RK. Tegemist krossiratta ja pühapäeva sõitja kooslusega

Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

RK on korralik tootja, kuid tõenäoliselt kasutad liiga lahjat ketti.

Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!

will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 »

näen kahte varianti, kas on mingil põhjusel liiga väikse tugevusega kett pandud liiga võimsa momendiga mootori taha (ja lisaks ehk ka liiga raske "koorem" ratta otsas?). või siis on kett liiga pingule venitatud ja näiteks hüppelt maandudes lööb keti lihtsalt jõhkralt pingesse ja sealt see poolitumine siis tuleb.

mingi variandina ka praak lüli aga RK'st seda just väga ei ootaks, tegu siiski kvaliteetse jaapani ketiga

Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Kapa »

Täpset markeeringut ei mäleta ketil, aga leti hind oli vist 120€. Müüja väitel kõvem sõna! Hinna kvaliteedi suhtes pettust ei kahtlusta! Koorem on samuti õbluke :? Keti pingsus on ka selline kolme sõrme valemi järgi pingutatud!

Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas kaval »

Kapa kirjutas:

Täpset markeeringut ei mäleta ketil, aga leti hind oli vist 120€. Müüja väitel kõvem sõna! Hinna kvaliteedi suhtes pettust ei kahtlusta! Koorem on samuti õbluke :? Keti pingsus on ka selline kolme sõrme valemi järgi pingutatud!

pigem jah sellest,et kett liiga pingul,
kolm sõrme võib küll õige olla kuid kindlam on nii,et 13 võti varrega keti ja ketiratta vahele,liigutad ratast taha kuni võti jääb ülevalt kõige kõrgemasse asendisse ketirattal ja siis pingutad ja iial ei eksi,mul isegi väike poiss 65cc on keti samal põhjusel katki hüpanud,see on parim variant halvemast ! hullem oleks kui veohammaka juurest karterisse mõra tõmbab !

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

snah
Postitusi: 121
Liitunud: 21 Aug 2009, 11:53
Tsikkel: Yamaha
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas snah »

Selle võtmega pingutamise kohta võiks pildi teha ja siin üles panna.Oleks veel parem aru saada.Ja millega keegi ketti peseb,kas peal või maha võetuna.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Lutrin kirjutas:
davidsoniharald kirjutas:

Alustame algusest: Ketti peab eelkõige määrima. Keti pesemine on 99% ainult välimuse jaoks ja mina isiklikult seda ei tee mitte kunagi. Küll aga ma vahel lasen talle mingit kerget õli a'la WD40 peale ja siis nühin kaltsuga suure sita maha, et ta nii jube välja ei näeks. Siis lasen jälle ketiõliga üle ja muud ei teegi.

Hambaharjade ja muu sellisega nühkides surud tolmu ja liivaterad tihendi pindade vahele ja tihendid hakkavad oluiselt kiiremini kuluma. Kui tihend läbi laseb ja määre sealt välja tuleb, siis on kett loetud kilomeetritega õhtal.

VEELKORD: Ketti määrimise esmane eesmärk on keti tihendite eluea pikendamine, sest kogu määre on keti sees juba olemas. Õlitada võiks ikka nii 500 km läbimisel maksimaalselt või tihemini kui viitsid.

Jutuga täiesti nõus.

Vaatasin nii Owner Manualist kui ka Reparaturanleitung-ist ja ketipesu kohta selgus üht-teist huvitavat:
a) mõlemad soovitasid hooldada ketti hiljemalt iga 1000km tagant, või varem kui visuaalsel vaatlusel kett tundub kuiv. Pingutada vastavalt vajadusele.
b) OM ei näinud ette ketipesu, vaid kuiva lapiga puhastamist. Keti puhastamist harjaga pidas äärmiselt ebasoovitavaks kummirõngaste võimaliku vigastamise tõttu.
OM soovitas määrdena kasutada ainult "SAE 80 or 90 gear oil". R-s olid ketipesu kohta ainult ebamäärased hoiatused a la "lahustid võivad kahjustada kummitihendeid".
c) Reparaturanleitung(ehk siis sakslaste koostatud Service Manual) pakkus keti elueaks õige hoolduse korral 40000-50000km.
Ja tegelikkus selline ongi, 38000 olen sõitnud ja saab selle hooaja ka veel tehtud. Käigukastiõli ma kasutanud pole ja "tefloonvahtusid" samuti mitte. Ikka leidub mõni tootja, kelle sprei-tüüpi ketiõlid ei "vahuta".

Rattaks siis 250kg kaaluv isend (koos kohvrite ja reisjaga 450 kg). Kett on DID 50VA8.
Täies lastis on ratas ka valdavalt kasutuses olnud.

Tundub tõepoolest, et ketipesu on mõttetu hoolduse seisukohalt.

Kogu teema kenasti kahe postitusega kokku võetud.
Lisada võiks niipalju, et määrimise vajadus tekib ka peale lausvihmas sõitu.
Ülaltoodud hoolduse korral kestis minul eelmine kett 47 000.
Praegust ketti kommenteerin siis, kui eluiga läbi saab.

Pilt
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”