Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

KKKKKK
Postitusi: 183
Liitunud: 11 Mai 2011, 14:50
Tsikkel: XJR 1300
Tänatud: 2 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas KKKKKK » 27 Apr 2015, 21:06

Ei pesule ja määrimine peale pikemat sõitu, eriti kui vihmas lastud. Ja kestavad. Küll on elu näidand, et vähe tummisema väändega pillidel kestab vähem kui tillemate mootoritega pillidel.
Valvoline valge kasutuses old. Tundub, et määrib ja sitta ei korj nii palju kui mõni muu.


Kasutaja avatar

Laur
Postitusi: 359
Liitunud: 18 Nov 2005, 18:37
Tsikkel: CBR1100XX
Asukoht: Muhv nõudmiseni
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Laur » 27 Apr 2015, 21:29

Scotoiler, näis kaua kestab. Tagumist velge sittab kergelt, aga muidu hea muretu.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 277
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Kapa » 28 Apr 2015, 17:38

kaval kirjutas:
Kapa kirjutas:Täpset markeeringut ei mäleta ketil, aga leti hind oli vist 120€. Müüja väitel kõvem sõna! Hinna kvaliteedi suhtes pettust ei kahtlusta! Koorem on samuti õbluke :? Keti pingsus on ka selline kolme sõrme valemi järgi pingutatud!
pigem jah sellest,et kett liiga pingul,
kolm sõrme võib küll õige olla kuid kindlam on nii,et 13 võti varrega keti ja ketiratta vahele,liigutad ratast taha kuni võti jääb ülevalt kõige kõrgemasse asendisse ketirattal ja siis pingutad ja iial ei eksi,mul isegi väike poiss 65cc on keti samal põhjusel katki hüpanud,see on parim variant halvemast ! hullem oleks kui veohammaka juurest karterisse mõra tõmbab !
Pean tõdema, et kett oli siiski liiga pingul! Need 3 näppu ikka päris ei tahtnud kuidagi keti vahele mahtuda, oleneb ka kust täpselt mõõta.
Selles 13 võtmega tehnoloogiast päris täpselt aru ei saanud, kas 13 padrun tuleb keti ja hammaka vahele panna või mis?
Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 329
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas TiitX11 » 25 Aug 2015, 23:27

Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 25 Aug 2015, 23:31

natuke aega peavad ikka. ja oleneb ju kas see vääne jõuab kõik edasiliikumisse ka või sahiseb lihtsalt suss
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4503
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 26 Aug 2015, 09:17

TiitX11 kirjutas:Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Kui sa küsid X11-le seda,siis mul sõber on ostnud Catweesit õige,sellele rattale sobiva ja kestab.Sel rattal ei pea ilmselt kõik ketid isegi hooaega vastu,sest on nii jõudu ,kui väänet ja ratas ise raske ka.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 329
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas TiitX11 » 26 Aug 2015, 09:23

urmas66 kirjutas:
TiitX11 kirjutas:Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Kui sa küsid X11-le seda,siis mul sõber on ostnud Catweesit õige,sellele rattale sobiva ja kestab.Sel rattal ei pea ilmselt kõik ketid isegi hooaega vastu,sest on nii jõudu ,kui väänet ja ratas ise raske ka.
Ei mitte sellele rattale, sellel on väänet tavamõistes piisavalt vaid ikka monstrumrattale mille vääne ületab turbo busa väänet. :D
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Andrea
Postitusi: 683
Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
Tsikkel: Tuono V4R APRC
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 32 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Andrea » 26 Aug 2015, 13:51

Kirjuta kasutajale Deiv. Tema turboBusa toodab 270nm vaanet ja kett paistab seni ühes tükis olevat.
Suzuki SV650 S 2001 -> Yamaha YZF750R 1995 -> Aprilia RSV 1000 Tuono 2003 -> Ducati 999 Biposto 2005 -> Ducati 1098 Streetfighter S 2009 -> Ducati Diavel Carbon 2011 -> Aprilia Tuono V4R APRC 2012 -> KTM SuperDuke 1290 R 2015 -> Kawasaki KX250F 2008 -> Aprilia Tuono V4R APRC ABS 2014

franz125
Postitusi: 2419
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas franz125 » 26 Aug 2015, 14:11

TiitX11 kirjutas:Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Kas DID VX X kett 43.3KNm ei kannata? Või ZVM 46.3KNm.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

TiitX11
Postitusi: 329
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: Honda X11; Vulcan 2200
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas TiitX11 » 27 Aug 2015, 12:21

Piipz kirjutas:10004884 PROCYCLE KETTENREINIGER
INHALT: 750 ML = 6,95 EUR
Grundpreis: 1 Liter = 9,27 EUR

ise kasutan seda louise toodet.
Automaatne ja reguleeritav ketiõlitus, väidetavalt pikendab 5-7x keti eluiga. Omal on selline X11-l peal
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 27 Aug 2015, 12:40

võrreldes sellega kui keti peale paned ja seda mitte kunagi enam ei õlita...no kurat vist isegi siis ei pikene eluiga 7 korda :lol: tegelikult ei pikene kohe kindlasti.

ausalt öeldes, kui mõelda loogiliselt siis "tavaline" määrimine iga teatud kilometraazi tagant on isegi parem ja jätkusuutlikum lahendus kui see "oiler". tolle asja puhul on tegu rohkem mugavusvidinaga kui funktsionaalselt hirmus geniaalse seadmega.

Hr. Kaaru
Postitusi: 348
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru » 04 Nov 2015, 22:37

Kellelgi kogemusi sellise ketipuhastus harjaga, kui tõhusalt puhastab ja vastu peab ?
http://pood.automaailm.ee/est/moto/moto ... ctID=12472
I love my bike, it´s amazing machine!

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 05 Nov 2015, 00:42

kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 901
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 22 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas stev666 » 05 Nov 2015, 07:03

will111 kirjutas:kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on

Kas tänavaratta ketti pesed naftas iga 1500km järel??

Endal hetkel ketiga ratast pole. Aga kui oli siis nelja aasta jooksul ei tekkinud vajadust ketti pesta. Ainult õlitasin iga 300-500km järel. Ratta ostsin oli sõidetud 15k ja müüsin 32k. Kett ja rattad olid nagu uued.
dr800 2x
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 612
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas rannamees » 05 Nov 2015, 08:57

will111 kirjutas:kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Mul kestis eelmine kett koos ketiratastega tavalise määrimisega 47 000km.
Ei kujuta ettegi, et oleks iga 1500km järel diislis leotanud :wack:
30 neetimist? :shock:
Pilt

_alex_
Postitusi: 35
Liitunud: 17 Veebr 2014, 14:25
Tsikkel: Honda CBR1000F
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas _alex_ » 05 Nov 2015, 13:00

Hr. Kaaru kirjutas:Kellelgi kogemusi sellise ketipuhastus harjaga, kui tõhusalt puhastab ja vastu peab ?
http://pood.automaailm.ee/est/moto/moto ... ctID=12472
Ise ostsin sellesama harja. Kasutanud olen paari hooaja lõpus, et enne talve ratas puhtaks teha. Siiamaani töötab.
Pesnud olen lambiõliga, ühe keti pesuks umbes poole liitri jagu seda kulunud.

Hari töötab päris hästi, harjased on küllaltki tugevad, et saab natuke survet ka avaldada. Välja arvatud see pikk ja pehme seal otsas. Seda saab kasutada vedava hammasratta ümbruse pesemiseks.
Kõik harjased on eemaldatavad ja vahetatavad (lükkad külje peale välja).

Selle harja eelis ühe küljega harja ees on see, et pesemine läheb kiiremini. Ja keti "tagumist" ja "alumist" poolt on tunduvalt lihtsam pesta.

will111 kirjutas:kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
On ikka mõnel mehel viitsimist :bsmile:

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 05 Nov 2015, 15:16

naljamehed...kette müüakse ka avatava lukuga! really didnt know that? :shock:

ega ma ei sunni kedagi iga 1500 järel diislis leotama. oma eelmist, needitud ketti ma loomulikult ka kordagi maha ei võtnud...ja praegust ei ole samuti mingi range kilomeetrite arvu järgi pessu pannud. aga olen tähele pannud, et umbes 2000km on selline arv kilomeetreid, et kui sõita tihti ka vihmaga ning sõitu on mitmel erineval pinnasel siis kett ikka parajalt pasaseks läheb. mis mõttega ma seda paska seal keti ja ketikate vahel lõputult edasi nöhverdan? tulemus on vaid see, et keti edasine kulumine kiireneb pisut, kett jookseb lärmakamalt (minu puhul vast peamine põhjus ketti aegajalt pesta) ja ilmselt ka raskemalt, vähemalt käe järgi küll. samuti näeb asi lihtsalt rõve välja lõpuks :lol:
hooaja jooksul umbes 2-3 korda ketti pesta ei ole minumeelest küll mingi eriline suur viitsimine. mõni mees peseb tervet oma ratast peale igat sõitu, vot see on VIITSIMINE.

aga et oleks selge, siis ma ei ütle, et see diislis pesemine on mingi must have tegevus. jah võib ka lihtsalt õli peale kallata ja üldse mitte kunagi pesta. aga KUI juba puhastamisest juttu oli siis SEE puhastusmeetod on parim...punkt!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4503
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 05 Nov 2015, 16:18

Tundub ,et peale scottoileri panemist,kett enam niipalju tolmu külge ei haagi,kui enne seda aerosool õliga.Kasutasin Castroli õli.Scottoileri õli ei ole nii kleepuv.Samas kett koguaeg mõnusalt niiske.Algul tahtis veidi timmimist,et tilkumine õigeks doseerida ja sai ka veidi tagtulesid määritud,aga nüüd kui kõik paigas on elu ikka lill, nii minul kui ka ketil ilmselt.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4503
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 05 Nov 2015, 16:28

will111 kirjutas:kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Olen oma ketti mingi 25000-28000 läbisõidu peale ühekorra lasknud puhastada,kui Steetmotos käsisin paar aastat tagasi rehve vahetamas.Oli ilma maha võtmatta ka nagu uus peale pesu.Ei leotatud teda kuskil, vaid harja ja vist brake cleaneriga pesti.
Sama asjaga saaks ka ise kodus vabalt hakkama,aga siis oli lihtsalt ratas nagunii alt ära ja mugavam seda teha.Mul on OEM Yamu kett+hammkad ja ei näe veel väsimise märke.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 05 Nov 2015, 16:37

uhhh, brake cleaneriga küll ketti pesta ei soovita :? aga noh, eks see on võimas kraam muidugi, leotab edukalt paska lahti.

mul on õnnestunud üks kummirõnga kett suht perse keerata kunagi breikuga. rõngad paisusid ikka vihaselt üles ning kett tõmbas suht pulgaks ära.

Hr. Kaaru
Postitusi: 348
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru » 05 Nov 2015, 17:36

Kuna tootsin ise sellise poolautomaatse ketiõlitaja, siis tuleb pesu tihedamini ette. Diisel ja suruõhk loomulikult aga tundub, et se hari on mugavam kui pintsel. Proovin järgi.
I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2205
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 05 Nov 2015, 18:00

will111 kirjutas:uhhh, brake cleaneriga küll ketti pesta ei soovita :? mul on õnnestunud üks kummirõnga kett suht perse keerata kunagi breikuga. rõngad paisusid ikka vihaselt üles ning kett tõmbas suht pulgaks ära.
Brake clener on üldine nimetus vahendi kasutuskoha kohta. Sama nimega aineid on väga erineva koostisega. Mõni leotab hetkega lahti värvi ja paisutab kummi 3x suuremaks. Mõne sisse võib jätta kummi kuudekaupa ligunema ja välja võttes on samasugune kui pandud sai. Kui rääkida rõngastega keti pesust, siis chain cleaner (teatud konkreetse koostisega "brake cleaner") on selle päris õige asja nimi ja sellega võid olla kindel, et asi ei kahjusta tihendeid. Meil sama asi suurest tünnist pritspudelisse pandud.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 05 Nov 2015, 18:49

ei hakka vaidlema aga brake cleaneril on minuteada selline nimetus ikka sellepärast, et temaga saaks "kliinida breiki" - ja eks selle tegevuse edukus sõltub vahendi koostisest. kõiki võimalikke erinevaid ma loomulikult proovinud ei ole, kuid umbes 5 erinevat on kõik vähemalt värvile (ja samas ka igasugusele erinevale "pasale") ikka üsna sarnaselt mõjunud, ühtmoodi lõhnaga olnud ja muus osas tundunud teiseteisega väga sarnased. mis ma sellega öelda tahan, et ega väga ei maksa loota konkreetse kätte juhtunud breiku piisavalt "õrnale" koostisele, et see keti puhastamiseks sobiks.

aga jah seda chain cleanerit olen kasutanud, juba lõhna järgi on ilmselge, et tegu hoopis teise keemiaga. samas diisel on kõikvõimalikest vahenditest kõige odavam ja selles kett puhtaks pesta on tegelikult minu kogemuse põhjal kõige lihtsam ja puhtam. seda muidugi juhul kui see lukust lahti käib.
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2205
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 107 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 05 Nov 2015, 19:00

will111 kirjutas:brake cleaneril on minuteada selline nimetus ikka sellepärast, et temaga saaks "kliinida breiki" - ja eks selle tegevuse edukus sõltub vahendi koostisest. mis ma sellega öelda tahan, et ega väga ei maksa loota konkreetse kätte juhtunud breiku piisavalt "õrnale" koostisele, et see keti puhastamiseks sobiks.
Absoluutselt nõus sinuga. Kõik, millel sama nimi ei ole koostiselt samad ning mõni võib keti kummitihendid täiega hävitada. Petrooleum, diisel ja muud sellelaadsed vahendid - andke minna. Mina isklikult ei talu seda lebrat, mis kõige sellega kaasas käib ja pinnad rasvaseks jätab. See "odavus" ei kaalu minu meelest üle hinnaklassi 10 eurot, et osta purk ketipuhastusvahendit.

Mis puutub lukkudesse, siis 95% tänavakasutuses olevatest kettidest lahti ei käi, sest paljud tootjad ei tooda lihtsalt klõpslukke 525 ja 530 ketile. Krossikett lihvitakse aga nii või teisiti liivas nii puhtaks, et selle pesuvajadus sisuliselt puudub. Tõmbad lapiga väljastpoolt üle ja puhas ta järgmiseks õlitamiseks ongi.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 06 Nov 2015, 00:45

Huvitav, mul oli ketti tellides täitsa valik olemas RK 525 keti puhul ja teadlikult võtsin lukuga variandi aga tehasest samas vist ei panda tõesti kunagi sellist ketti, ikka kõik needitud. Lugesin küll, et jube hirmsatel kiirustel on oht, et see võib lahti tulla, kuid pidasin oma tavapärast "kiire sõidu" kiirust kuni 160kmh siiski mitte piisavalt hirmsaks ja tõepoolest, seni midagi hirmsat juhtunud ka pole.

Aga samas, meenus praegu, et kunagi sai ostetud üks hirmus lahe vidin...siis kui veel vähe noorem ja pigem jalgrattamees olin. Selline karp, täidad vedelikuga ära, keti sinna sisse (kett jääb nö. "peale") jakaane klabmritega kinni. Siis ketrad natuke ratast ja puhas ta ongi. Karbi sisse oli ehitatud 3 harjastega rullikut ja mingi automaatne puhastusvedeliku peale pritsimise mehhanism. Jube hästi toimiv asi oli, kahjuks samasugust pole tsiklile kuskil müügil näinud ja jalgrattakett on umbes 3 korda peenem, nii et seda sama vidinat kasutada ei saa. ilmselt poleks ka piisavlat robustne ehituselt
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 902
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 52 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas KIBU » 06 Nov 2015, 01:00

Suht hea vahend keti puhastamiseks on wd40 universaalõli. Määrimisomadused tal viletsad a puhastamiseks sobib hästi.
5248653

joel
Postitusi: 1435
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas joel » 06 Nov 2015, 12:10

will111 kirjutas:Aga samas, meenus praegu, et kunagi sai ostetud üks hirmus lahe vidin...siis kui veel vähe noorem ja pigem jalgrattamees olin. Selline karp, täidad vedelikuga ära, keti sinna sisse (kett jääb nö. "peale") jakaane klabmritega kinni. Siis ketrad natuke ratast ja puhas ta ongi. Karbi sisse oli ehitatud 3 harjastega rullikut ja mingi automaatne puhastusvedeliku peale pritsimise mehhanism. Jube hästi toimiv asi oli, kahjuks samasugust pole tsiklile kuskil müügil näinud ja jalgrattakett on umbes 3 korda peenem, nii et seda sama vidinat kasutada ei saa. ilmselt poleks ka piisavlat robustne ehituselt
Ka tsiklitele on analoogne vidinas täiesti olemas. Siinsamas foorumiski on sellest juttu olnud.
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... =kettenmax
Joel
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4503
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 06 Nov 2015, 13:40

will111 kirjutas:uhhh, brake cleaneriga küll ketti pesta ei soovita :? aga noh, eks see on võimas kraam muidugi, leotab edukalt paska lahti.

mul on õnnestunud üks kummirõnga kett suht perse keerata kunagi breikuga. rõngad paisusid ikka vihaselt üles ning kett tõmbas suht pulgaks ära.
Ma kasutan ise würthi oma(kankus) ja see küll kummile midagi ei ole teinud.Puhastan iga aasta suporti tolmukaitsmeid sellega ja ilusasti puhtaks saab.Kaitsmed ka siiani ilusad.Ilmselt ei tee ta ketile ka midagi halba.
Tegelikult ei peaks vist ühegi tootja brake cleaner kummi söövitama,kuna need tooted ju mingi eetri laadse asja baasil tehtud.Pigem keerad kummist asjad peesse diisli,bensu või petrooliga.Ma neid ei talu ja pole juba aastaid millegi pesuks kasutanud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3011
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 203 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 06 Nov 2015, 15:32

kahjuks siin katses on breiku asemel carbu, aga need asjad on väga sarnase toimega ja minumeelest tihtipeale vaat, et sama keemia.

http://advrider.com/index.php?threads/c ... ts.345397/

ja mis puudutab keti puhastamist siis see video selgitab päris hästi, mida tegelikult tuleks ühe keti puhul puhastada ja õlitada see on põhjus miks mina otsustasin, et kui ma üldse oma ketti puhastama hakkan siis saagu see tehtud nii, et puhastuks vähemalt ka need osad mingil määral, mis tegelikult loevad. kuskilt purgist keti külgedele mingi uhke nimega vedeliku pihustamine ja siis harjaga nende külgede läikima löömine annab ehk hea tulemuse välimuse poolest aga ainult selle pärast ma vist ei viitsiks kunagi...kui aga tahad selle uhke vedelikuga ketti tõsisemalt puhastada siis kulub põhimõtteliselt pool pudelit korraga ja see on minumeelest juba pisut liig, mitte ainult rahaliselt, ei viitsi seda kraami ostmas käia küll igatahes mitte tihemini kui kord aastas :nono:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4503
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 968 korda
Tänatud: 205 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 06 Nov 2015, 15:47

will111 kirjutas:kahjuks siin katses on breiku asemel carbu, aga need asjad on väga sarnase toimega ja minumeelest tihtipeale vaat, et sama keemia.
Siin sa eksid rängalt,ei ole midagi sarnast,peale sõna "cleaner" toote nimetuses.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”