Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 493
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas romulus » 13 Mär 2019, 14:18

Wtf3000 kirjutas:
13 Mär 2019, 10:29
Mida arvate FortNine keti puhastamise vahendite testist? Mu meelest igal pool müüakse siinmail Motulit, aga tuleb välja, et ei olegi väga ketitervislik kraam?
Kusjuures huvitav, et mu oma populaarteaduslik katse näitas samuti Motulit halvast küljest, ehk pikemalt leotades tegi tihenditele liiga...


Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Mär 2019, 15:38

olen jumala kindel, et motul ja motorex on kusjuures eestis letilt saada olevatest nö. puhastajatest ühed kallimad kui mitte kõige kallimad :D

puhastada tasub diisliga, odav ja hea :bsmile:
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 419
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain » 13 Mär 2019, 15:39

ranel kirjutas:
13 Mär 2019, 13:27
urmas66 kirjutas:
13 Mär 2019, 12:53
Viimased aastad mul Scottoiler ja sellega ei lähegi kett lögaseks.
Ma olen kusjuures sama asja täheldanud. Sprayga ketiõliga oli lõpuks nagu paks tökat ketil peal. Scottoileriga aga kett suht viisakas.
DL650 poest ostes sai peale Scottoiler. Sõitis originaal ketiga üle 30 000km ja polnud veel väga veninud. Vahest sai mingi ketipuhastajaga puhastatud ka.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Mär 2019, 18:57

mootorratta ketid ei veni! sellist terminit oleks mõistlik mitte kasutada, ega ka mitte tsiklikasutajate seas levitada. ketid kuluvad, täpsemini kuluvad need rullid ja puksid, mille peal keti lülid liiguvad ehk mille tõttu kett kui selline üldse töötab nii nagu ta töötab.

keti kulumise juures mängib nagunii suurimat rolli ikka ratta iseloom, sõitja iseloom, sõidustiil ning õlitamise sagedus ja efektiivsus. puhastamine või mitte puhastamine on selline teisejärguline asi. pigem hakkab kenasti diislis puhtaks pestud kett lihtsalt mõnevõrra paremini liikuma ja muutub maha pestud p*sa võtta kergemaks. ning muidugi on visuaalselt palju ilusam vaadata mõnda aega. nii nimetatud "venimist" ehk tegelikult sisemiste rollerite ja pukside kulumist see pesemine sisuliselt ei mõjuta.

täiesti 100% garanteeritud on see, et majanduslikult oled kahjumis juba siis kui ostad ühe sellise ~10eur ketipuhastusvedelik-spray :D ja ega need sprayd ketti tegelikult puhtaks ükski nagunii ei tee. kui sa just ise haiglaselt vaeva ei näe kogu selle protsessi juures ja ei kuluta umbes poolt pudelit vastavat spray'd ühe puhastuse peale
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 419
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain » 13 Mär 2019, 20:27

will111 kirjutas:
13 Mär 2019, 18:57
mootorratta ketid ei veni! sellist terminit oleks mõistlik mitte kasutada, ega ka mitte tsiklikasutajate seas levitada. ketid kuluvad, täpsemini kuluvad need rullid ja puksid, mille peal keti lülid liiguvad ehk mille tõttu kett kui selline üldse töötab nii nagu ta töötab.

keti kulumise juures mängib nagunii suurimat rolli ikka ratta iseloom, sõitja iseloom, sõidustiil ning õlitamise sagedus ja efektiivsus. puhastamine või mitte puhastamine on selline teisejärguline asi. pigem hakkab kenasti diislis puhtaks pestud kett lihtsalt mõnevõrra paremini liikuma ja muutub maha pestud p*sa võtta kergemaks. ning muidugi on visuaalselt palju ilusam vaadata mõnda aega. nii nimetatud "venimist" ehk tegelikult sisemiste rollerite ja pukside kulumist see pesemine sisuliselt ei mõjuta.

täiesti 100% garanteeritud on see, et majanduslikult oled kahjumis juba siis kui ostad ühe sellise ~10eur ketipuhastusvedelik-spray :D ja ega need sprayd ketti tegelikult puhtaks ükski nagunii ei tee. kui sa just ise haiglaselt vaeva ei näe kogu selle protsessi juures ja ei kuluta umbes poolt pudelit vastavat spray'd ühe puhastuse peale
Äkki keegi selgitab ütlust, et mootor lonkab.. või et mootor sureb välja... Kas päriselt?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Mär 2019, 20:38

äkki keegi tõesti selgitab...iseasi, kas seda just siin teemas selgitama peab, mida see mootor teeb või ei tee?

eks neid ebaselgeid termineid ole palju ja igas valdkonnas. aga kas neid peab olema võimalikult palju?
kõik saavad üsna ühtmoodi ja üheselt aru sellest, mida tähendab näiteks mootori välja suremine. keti venimise kohta päris nii vist öelda ei saa? väga paljud inimesed minuteada arvavadki, et kett tõepoolest venib pikemaks ehk siis materjal millest kett on valmistatud füüsiliselt venib ja muudab mõõtmeid. minagi arvasin nii veel mõningad aastad tagasi, kuigi jah ma arvasin täpsemalt seda, et nii venib kui kulub üheaegselt ja selle koosmõjul siis "muutub pikemaks". aga pole häbi tunnistada, et eksisin ja mingit venimist ei ole, on vaid kulumine
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 419
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain » 13 Mär 2019, 20:42

will111 kirjutas:
13 Mär 2019, 20:38
äkki keegi tõesti selgitab...iseasi, kas seda just siin teemas selgitama peab, mida see mootor teeb või ei tee?

eks neid ebaselgeid termineid ole palju ja igas valdkonnas. aga kas neid peab olema võimalikult palju?
kõik saavad üsna ühtmoodi ja üheselt aru sellest, mida tähendab näiteks mootori välja suremine. keti venimise kohta päris nii vist öelda ei saa? väga paljud inimesed minuteada arvavadki, et kett tõepoolest venib pikemaks ehk siis materjal millest kett on valmistatud füüsiliselt venib ja muudab mõõtmeid. minagi arvasin nii veel mõningad aastad tagasi, kuigi jah ma arvasin täpsemalt seda, et nii venib kui kulub üheaegselt ja selle koosmõjul siis "muutub pikemaks". aga pole häbi tunnistada, et eksisin ja mingit venimist ei ole, on vaid kulumine
See oli sõbralik lõõp.. Ära pahanda! Saan aru mida mõtled.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Mär 2019, 20:44

pahandada pole põhjust :D

Taos
Postitusi: 2
Liitunud: 26 Veebr 2013, 10:06
Tsikkel: AT
Tänanud: 4 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Taos » 13 Mär 2019, 22:19

Olen tehasest tulnud ketiga 50+K km sõitnud. Ketipesu on ainult esinduses hoolduse käigus tehtud. Möödunud sügisel 48K km hooldusel ei kiputud ka uut müüma.
Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 267
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas wicked » 14 Mär 2019, 10:14

will, ma võin sulle saladuse avaldada - kõik materjalid venivad...
piisava tõmbejõu korral.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4298
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 910 korda
Tänatud: 188 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 14 Mär 2019, 13:16

Seda keti venimist saab väga lihtsalt kontrollida. Võtad vana keti ja uue keti ja ripudad nad kõrvuti. Ütlen ausalt,ei ole tänapäevast ketti võrrelnud,aga nõukaaegsed venisid ja kuidas veel. Sai isegi lülisid otsast maha võetud,et pingutada saaks. Millegi pärast arvan,et ka tänased annavad venima ,kui mootor ikka seal jupp maad üle 100kw ja sõidustiil agressiivsem.Kindel muidugi pole,kui will seda vastupidi väidab.
Kuna mul enda rattal kohe varsti läheb keti jooksu vahetuseks,siis mõõdan ära ja annan ka siia teada.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7006
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 115 korda
Tänatud: 175 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Mär 2019, 13:40

urmas66 kirjutas:
14 Mär 2019, 13:16
Seda keti venimist saab väga lihtsalt kontrollida. Võtad vana keti ja uue keti ja ripudad nad kõrvuti. Ütlen ausalt,ei ole tänapäevast ketti võrrelnud,aga nõukaaegsed venisid ja kuidas veel. Sai isegi lülisid otsast maha võetud,et pingutada saaks. Millegi pärast arvan,et ka tänased annavad venima ,kui mootor ikka seal jupp maad üle 100kw ja sõidustiil agressiivsem.Kindel muidugi pole,kui will seda vastupidi väidab.
Kuna mul enda rattal kohe varsti läheb keti jooksu vahetuseks,siis mõõdan ära ja annan ka siia teada.
willil on tegelikult õgus, seal EI VENI mitte midagi, lihtsalt tiftid ja rullikud kuluvad ja nende lõtkude võrra ketilülide vahe pikeneb. Aga kuna selle kulumise tagajärjel kett pikeneb, siis on mugavam kasutada sõna venib, mis on suupärasem.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 419
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Ain » 14 Mär 2019, 13:50

kuulge sõbrad.. mis vahet seal on. Kui ütled, et kett veninud siis iga normaalne inimene saab aru millest jutt!. Kui keegi ütleb, et mootor lonkab või mootor sureb välja ei kujuta ju ette inimest või looma kes lonkab.. Või, et mootor sureb välja sarnaselt loomaliigiga...
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 285
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas jkristjan » 14 Mär 2019, 13:55

No vahel on nimetused just tähtsad. Näiteks europark teenib 90% oma tulust tänu sellele, et inimesed nimetavad nende arveid parkimistrahvideks ja see lööb kõhu lahti :) Sõnad on mõtete tööriistad, kes kontrollib sõnu, kontrollib ka mõtteid, hirme, motiive, tegusid.

PS. Sellel pole midagi tegemist keti teemalise vaidlusega, laske rahulikult edasi.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Mär 2019, 19:29

materjalid venivad küll, keti puhul lihtsalt pole jõud piisav, et materjale venitada :) selle asemel toimub ratta ringi vedamine, "kummi venitamine" ja noh teate küll need muud asjad kõik mis seal toimuvad.

mul juhtus kunagi äpardus kui oma yamaha endurokaga lasin end suuskade peal vedada. sõber sõitis rattaga ees ja mingil hetkel kudiagi tõmbas selle tõmbarihma rattale keti vahele, ikka korraliku pusa tekitas sinna. selle tulemusel tõmbas keti jõhkralt pingesse ja ratas jäi seisma. peale seda kui kogu see pusa oli lõpuks lahti harutatud sai teatavaks tõsiasi, et vihaselt kõvetaks paindunud oli mootori väljundvõll! seega järele ei andnud mitte kett on pisikeste 4-5mm läbimõõduga neetidega, vaid järele andis ja venis väljundvõll, mis on umbes nii 20-25mm läbimõõduga täisraud. tegu oli tavalise 520 RK ketiga. clip lukuga seejuures :) sel hetkel ma sain aru, et mootorratta kett on üks võrdlemisi tugev asi :D
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2195
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 14 Mär 2019, 19:45

Wtf3000 kirjutas:
13 Mär 2019, 10:29
Mu meelest igal pool müüakse siinmail Motulit, aga tuleb välja, et ei olegi väga ketitervislik kraam?
Meie näiteks oleme viimased 3 aastat müünud NB Quality ketipesuvahendit. On üks odavamaid (500ml spray = 4,80) ja oleme ise loomkatsed ära teinud. 2017 aasta suvel olid kahe erineva ketitootja X-ringid seal 4 kuud jutti vannis. Peale sellist vannitamist võtsime välja ja võrdlesime uue keti küljest vannitamata tihenditega nii suurust kui venivuse (õigemini rabeduse) omadusi. Mõõtmed olid identsed ja ka venitamisele ei olnud "cleanerivann" mõju avaldanud. Purunesid lõpuks üsna võrdselt pikaks väljavenitatuna. Seega loeme loomkatse positiivselt lõppenuks ja kasutame nii ise töökojas kui müüme klientidele.

Motuli Brake Cleaner muideks on samuti üsna kange (teiste analoogidega võrreldes) ja mõjub nii värvile kui kummidetailidele - sellega kindlasti ei soovita pesta. Motuli Chain cleanerit pole katsetanud ja ei oska seega kommenteerida.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8039
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 187 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Piipz » 14 Mär 2019, 20:10

@StreetMoto kas teil ketipesuharja ka on mingit asjalikku müügil? Ma praegu kahevahel, et kas lasen teie tublid mehaanikud mu ketti pesema või teen ise. See mul alati hirmus mäkerdamine olnud....
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7006
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 115 korda
Tänatud: 175 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Mär 2019, 20:11

will111 kirjutas:
14 Mär 2019, 19:29
materjalid venivad küll, keti puhul lihtsalt pole jõud piisav, et materjale venitada :) selle asemel toimub ratta ringi vedamine, "kummi venitamine" ja noh teate küll need muud asjad kõik mis seal toimuvad.

mul juhtus kunagi äpardus kui oma yamaha endurokaga lasin end suuskade peal vedada. sõber sõitis rattaga ees ja mingil hetkel kudiagi tõmbas selle tõmbarihma rattale keti vahele, ikka korraliku pusa tekitas sinna. selle tulemusel tõmbas keti jõhkralt pingesse ja ratas jäi seisma. peale seda kui kogu see pusa oli lõpuks lahti harutatud sai teatavaks tõsiasi, et vihaselt kõvetaks paindunud oli mootori väljundvõll! seega järele ei andnud mitte kett on pisikeste 4-5mm läbimõõduga neetidega, vaid järele andis ja venis väljundvõll, mis on umbes nii 20-25mm läbimõõduga täisraud. tegu oli tavalise 520 RK ketiga. clip lukuga seejuures :) sel hetkel ma sain aru, et mootorratta kett on üks võrdlemisi tugev asi :D
Panen hetkel peast, aga keskmise keti tõmbejõud on 30 000 N, mis on ca 3 tonni, seega on tugev küll.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7006
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 115 korda
Tänatud: 175 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas mx77 » 14 Mär 2019, 20:12

Piipz kirjutas:
14 Mär 2019, 20:10
@StreetMoto kas teil ketipesuharja ka on mingit asjalikku müügil? Ma praegu kahevahel, et kas lasen teie tublid mehaanikud mu ketti pesema või teen ise. See mul alati hirmus mäkerdamine olnud....
Grunge brush peaks vist olema
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 285
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Ducati Scrambler Icon
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 75 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas jkristjan » 14 Mär 2019, 20:54

Piipz kirjutas:
14 Mär 2019, 20:10
@StreetMoto kas teil ketipesuharja ka on mingit asjalikku müügil? Ma praegu kahevahel, et kas lasen teie tublid mehaanikud mu ketti pesema või teen ise. See mul alati hirmus mäkerdamine olnud....
https://www.aliexpress.com/item/Plastic ... st=ae803_5
In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

alar
Postitusi: 84
Liitunud: 22 Juul 2004, 10:50
Tsikkel: Aprilia Dorsoduro 1200
Asukoht: Saue
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas alar » 15 Mär 2019, 09:44

Kas keegi oskab kommenteerida ka pigieemaldiga (tavaline autopesul kasutatav spray) keti puhastamist? On vist ka suhteliselt kange kraam ja tihenditele hästi ei mõju?
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2195
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 108 korda
Kontakt:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas StreetMoto » 15 Mär 2019, 10:03

Piipzule - jah, ketiharju on piisavas koguses kohapeal. Kasutame ka ise sama asja töökojas ja igapäevaselt kasutades kestab aastake, seega kodukasutajale kindlasti 10 aastat :-)

Pigieemaldusvahendist - see on kange keemia aga sellega võid siiski teha eelpesu, kuid oluline on see aine ka maha pesta ning seda saab omakorda Chain Cleaneriga teha. Kogemusest ütlen nii, et normaalses konditsioonis ketti piisab Chain Cleaneriga pesta aga ülirõvedat pooleldi kinni jäänud lülidega ja mitmemillimeetrise äkakihi alla mattunud ketti eelnevalt pidieemaldajaga ning seejärel Chain Cleaneriga üle.
StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

will111
Postitusi: 2809
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Apr 2019, 03:32

sattus täna üks oma elu ära elanud kett vahetada. kuna nii hullu ma polegi varem käes hoidnud siis tegin väikse demovideo sellest kuidas need ketid siis ikkagi "venivad". nagu videost näha, võivad teised päris pikaks venida :D
sellel konkreetsel on o-ringid vist juba mõni aeg tagasi hävinenud ja hülsid päris kuivalt kuluda saanud. https://www.dropbox.com/s/co6uju2iclfu8 ... U5OJTiC0zg
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 693
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 21 Apr 2019, 10:25



Juhtusin just vaatama videot, kus käidi välja mõte, et keti määrimine on vaid rooste vältimiseks.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1345
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 323 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 21 Apr 2019, 10:42

Vaatasin ka eile seda videot.
Selle mõte oli pigem, et ära osta kalleid spetsiaalseid ulme, turbo, plus jms ketimäärdeid. Selleks kõlbab tavaline kastiõli väga hästi. Keti mitte määrimine lõpetab selle elu ikka üsna kiiresti ning video point ei olnud mitte määrimises. Nagu o-ringid kuivaks jäävad on nad puruks ning siis on nati veel ja hakkab jõudsalt "venima"
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 693
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Mai 2019, 08:08

Kaua kett peab, kui üldse ei õlita?
Kui hooajaga vaevu 10k läbi jõuada sõita, sis 2 hooaega peab ilusti?
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1345
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 323 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 24 Mai 2019, 11:07

Krl kirjutas:
24 Mai 2019, 08:08
Kaua kett peab, kui üldse ei õlita?
Kui hooajaga vaevu 10k läbi jõuada sõita, sis 2 hooaega peab ilusti?
Kui surmaks lugeda pooldunud ketti või ümarat hammakat (no ei saa enam liikuma), siis ma arvan, et saad päris pikalt sõita :D
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 693
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Mai 2019, 11:10

Pean keti lõpuks seda, kui kontrollimisel mõni expert(ala motodepoo mehaanik, või Freddy) mainiks, et nüüd oleks tegelikult paras aeg see kett ära vahetada.
Pooldumist ootama ei soovi jääda.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1345
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 323 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 24 Mai 2019, 11:21

Kuiv kett hakkab kigisema ja kui juba kigiseb, siis pakun, et paari kolme kilo km pärast võib venimisastme lugeda vahetust vajavaks.

Aga noh kuna keti tööpind (venimise suhtes) on o ringiga kaitstud alas, siis sõltub palju, kus sõidad (kruus ja vihm kustutab keti oluliselt kiiremini kui kuiv asfalt seega täpset km on võimatu öelda), samuti, mis määre on oringi taga.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 693
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 74 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Mai 2019, 11:45

Kuiv asfalt 99%.
Seega paar hooaega peaks vastu pidama lmselt ikka üks kett. Siis tekibki juba küsimus, et kui palju see nss ja materjalid rahaliselt kokku teevad ja kas on oluliselt odavam, kui kahe aasta tagant hoolduse käigus lasta uus kett ka peale visata?



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”