11. leht 15-st

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 11:57
Postitas Ain

Loen aegajalt sarnaseid teemasi ja saan aru miks on palju neid kes ostavad uue ratta... Sest kui vaadata mismoodi oma masinaid hooldatakse või mismoodi just ei hooldata siis on selge miks üks või teine müügis olev ratas on just sellises olukorras nagu ta on.. Esimene väide on alati, et paar väikest viga on. Endal kohe alati küsimus, et miks Sa neid siis ära ei kõrvalda ja müü korras ratast?
Puhastatakse kõike brake cleaneriga , määritakse WD40 ga, hooldus on heal juhul kuuritaga õli ja filtri vahetus kuna ettevõttes kus seda tehakse küsitakse kirvehinda...
jah see oli iroonia..


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 12:10
Postitas Krl

Keti õlitamise vs mitteõlitamise+tihedamini vahetamise võrdsustaks pigem sõites ökotamise vs tihedamini tankimisega, mitte ratta üldise hooldamise/hooldamatusega.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 12:16
Postitas Madlobster

Ma ikka pigem arvan, et sul hakkab kõrvadel valus seda jama kuulata juba poole hooaja pealt :)


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 12:38
Postitas Krl

Mis seda hullu häält seal siis teeb? Keti ja hammaratta kontaktpinnal see määre nii kui nii ei püsi. Ja et lüslid omavahel liiguks, selleks on sisemine määre?

Ise pole üle paari kkm ilma määrimata sõitnud, aga mingit hääle erinevust pole märganud.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 12:53
Postitas Madlobster

no ei ole uurima läinud, mis asi seal kigiseb. Aga oma rattaga nu tee mis hing ihkab. Tõenäoliselt ei juhtu midagi kui viis aastat õli ei vaheta jne ka midagi.

Aga nii enamvähem asjadest aru saav inimene siiski hooldab oma ratast. Puhastab, määrib, vahetab mahlad ilma juurdlemata, et kaua ta sõidaks kui midagi ei teeks.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 13:04
Postitas Krl

Jällegi.
Kui mootor oleks kulumaterjal, nagu kett, SIIS võiks see enamvähem pädev võrdlus olla.

Kui keegi kasutatud ratast ostma hakkab, siis eeldab ta ilmselt nii kui nii ,et kett on vähem või rohkem kulunud(või katsub näpuga). Mingit ostja petmis seal pole.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Mai 2019, 13:39
Postitas Kauri
image.png
image.png (103.43 KiB) Vaadatud 3993 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 10:02
Postitas urmas66

Vahetasin oma rattal ketti ja ootasin vedava hammaka kaane alt mingit hullu õli ja mustuse plöga,kuid seal oli ainult üks selline 2cm läbimõõduga kärakas ,mis eemaldus kergelt ja muu osa oli sisuliselt kergelt määrdunud. Natuke brake cleanerit ja pintsit ning puhas ta oligi.
Lisaks avastasin ,et Scottoileril oli katki ühenduse 90kraadi vaakumi põlv-filter. Küsisin Streetmotost ja öeldi,et ei saa tellida. Googeldasin ja leidsin ,et siit saab seda ja veel päris palju muidki vajalikke jubinaid https://www.scottoiler.com/product/vacuum-elbows/
Tegin ostu kell 16 paiku ja 18.53 tuli meil,et kaup on teele pandud.Super kiire tegutsemine.Postikulu oli 7,2£ kiirel versioonil ja tavalisel vist 5£,võtsin kiire ja igaks juhuks 2 põlve.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 10:50
Postitas Krl

Kiire küsimus ketipdedele.
Kui määret(vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?
Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?

image.png

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 11:04
Postitas Madlobster

kiire vastus ketipedelt:

1) Aitab!
2) On 68,2% parem kui mitte määrimine.
3) Enimi kasutatavad ketimäärded ei sula ja päris igalepoole ei jookse


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 11:39
Postitas urmas66

Krl kas vedelad määrded on defkaks muutunud,et seda ei leia? Isegi tavaline mootoriõli kärab, kui muud pole.Paksemaga on parem kui ilma,aga ilmselt on näidatud kohast määrides kõik muu peale keti määritud :D


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 11:54
Postitas Krl

Olen mingit pintsliga tuubis müüdavat Motuli pasteeti määrinud sinna viimasel ajal. Vähemalt pealekandmise ajal lendab vähem laiali, kui spraiga asjad.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 12:42
Postitas Jesper

Ma laisa inimesena ka ainult pastaga lasen viimased paar aastat, analoogne toode nagu see Motul, aga mingi teine prantsuse bränd oli, vist Elf? Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali, ei pea seal ratast edasi-tagasi lükkama või õhus keerutama.

Miks seda väljastpoolt peaks tegema, jääb muidugi arusaamatuks...


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:01
Postitas Macintosh
Jesper kirjutas: 12 Juun 2019, 12:42

Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali, ei pea seal ratast edasi-tagasi lükkama või õhus keerutama.

Tootja soovitab enne uut määrimist vana maha pesta. Teed seda või lased tuima näoga uue otsa?


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:07
Postitas Jesper

Ei tee midagi, eelmine kett kestis kuskil 45k, mulle on sellest maa ja ilm. Kusjuures enne pastast teada saamist määrisin ma seda sagedusega umbes stiilis juhul kui vanakuu neljapäeva keskööl teeristis meelde tuli ja samal ajal ka viitsimist oli... Ega need ketid klaasist ei ole, ikka rauast.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:12
Postitas Madlobster

mull sama määre ja lasen tuimalt otsa.
Iga 500km tagant ketti pesta ei tundub mõistliku tegevusena


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:24
Postitas Krl
Jesper kirjutas: 12 Juun 2019, 12:42

Miks seda väljastpoolt peaks tegema, jääb muidugi arusaamatuks...

Konkreetse ratta ehitusest tingituna on seda sissepoole ilge kepp määrida. Ühepoolne kiige, ketikate jne. 10cm triibu saab korraga tõmmata, aga no väljapoole on oluliselt lihtsam määrida otse hammasrattale.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:31
Postitas extremist

Tead kui ei oska pesta siis ongi mõistlikum lihtsalt uus õli otsa toppida. Selle üle-hooldamisega tekitatakse pidevalt endale palju jama juurde. Surud mingite harjaste ja lappidega tihendite vahele oma liiva , ega see asja paremaks ei tee. Las imendub läbi selle tolmu ja korras. Muidugi eks igaüks tegutseb oma teadmiste ja kogemuste kohaselt.

Jesper kirjutas: 12 Juun 2019, 12:42

..Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali..

Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:38
Postitas Erci

Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:42
Postitas Madlobster
extremist kirjutas: 12 Juun 2019, 13:31

Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?

Jep, suurusjärk nii. Ma teen alumisele osale 4 törtsakat peale ja veab ise igale poole üthtlase kihi. Pasandab tagaratast seni proovitutest kõige vähem ja kiire ning mugav on ka sellega toimetada.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:43
Postitas Macintosh
Spoiler
extremist kirjutas: 12 Juun 2019, 13:31

..Hästi mugav, tõmbad alumisele nähtavale osale juti peale ja sõites jookseb ise mööda ketti laiali..

Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?

Motuli ketipasta kantakse 10-20cm pikkusele lõigule. Sealt edasi määrib kett koostöös hammasratastega selle ühtlaselt kogu keti peale laiali. Juhend näeb nii ette.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:50
Postitas Krl

No siis ok. Jätkab edaspidi nii.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 13:53
Postitas Madlobster
Krl kirjutas: 12 Juun 2019, 13:50

No siis ok. Jätkab edaspidi nii.

Aga see juhend näitab määrimist keti sisepinnale. Sinu versiooni peks siis ikkagi määrima sprayga ja kogu keti ulatuses. Spray tungib paremini sinna lastes vajalikesse kohtadesse


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 14:33
Postitas Jesper
extremist kirjutas: 12 Juun 2019, 13:31

Natuke arusaamatuks jäi, et õlitad ketil ainult 10cm lõigu?

No see alumine rippuv osa on ikka veidi pikem kui 10cm, aga põhimõtteliselt jah - kuna pasta on valget värvi, siis see on kenasti silmaga näha, et natukese aja pärast on ring peal. Vbl ma isegi panen seda liiga palju, anoh ma panen hambapastat ka "igaks juhuks" rohkem kui lapsepõlves õpetati :bsmile:


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 15:24
Postitas urmas66
Erci kirjutas: 12 Juun 2019, 13:38

Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.

Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel. Või kui siis oli, siis tagumine natuke isegi rohkem kulunud.
Vasakul punane on umbes 26-28000km sõitnud hammakas ja paremal tutikas,mis läks sisse.Võibolla on neil ka suurem läbisõit,aga see on minu käes olles ja eelneva kasutaja andmetel kontrollitav ls.
käes

esimene hammaks.jpg

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 15:46
Postitas Krl
Madlobster kirjutas: 12 Juun 2019, 13:53
Krl kirjutas: 12 Juun 2019, 13:50

No siis ok. Jätkab edaspidi nii.

Aga see juhend näitab määrimist keti sisepinnale. Sinu versiooni peks siis ikkagi määrima sprayga ja kogu keti ulatuses. Spray tungib paremini sinna lastes vajalikesse kohtadesse

Pidasin silmas seda, et selle 10cm mahub sissepoole ka määrima. Kui sellest piisab, siis polegi vaja väljapoole määrida.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 15:51
Postitas Erci
urmas66 kirjutas: 12 Juun 2019, 15:24
Erci kirjutas: 12 Juun 2019, 13:38

Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.

Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel. Või kui siis oli, siis tagumine natuke isegi rohkem kulunud.
Vasakul punane on umbes 26-28000km sõitnud hammakas ja paremal tutikas,mis läks sisse.Võibolla on neil ka suurem läbisõit,aga see on minu käes olles ja eelneva kasutaja andmetel kontrollitav ls.
käesesimene hammaks.jpg

Võib nii olla küll, aga minu puhul peab paika. Matkaratas on suht tugeva väändega ja olen ka suht agressiivse sõidustiiliga - vb see mõjub. Sama teen ka oma enduuro rattal.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 17:59
Postitas joel
urmas66 kirjutas: 12 Juun 2019, 15:24
Erci kirjutas: 12 Juun 2019, 13:38

Soovitan esimest ketiratast vahetada kuskil keti eluea keskel. Esimene ratas kulub oluliselt kiirmeini ja hakkab ka ketti kiiremini kulutama, kuna hambumine pole ok.

Võibolla see oleneb rattast,aga minu rattal TDM850 ei olnud küll olulist vahet esimesel ja tagumisel.

Ma olen kahel 600-sel sport/touring rattal täheldanud, et tagumine hammakas on OK, aga esimene väga kulunud. Oma praegusel rattal just sel kevadel vahetasin esimest, aga keti ja tagumise jätsin vanad ja kavatsen nendega veel paar hooaega sõita. Esimene nägi välja midagi umbes sellist

image.png
image.png (501.7 KiB) Vaadatud 3268 korda

Sõidustiil on mul rahulik ja ketti õlitab automaatõlitaja tavalise mootoriõliga. Minu käes on praegune ketikomplekt sõitnud 30 k, palju enne mind, seda ei tea.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 20:33
Postitas urmas66

Võibolla teeb vahe sisse ka see,et mina pole peaaegu üldse kruusal sõitnud. Äkki mõnikümmend km suve kohta. Minimaalselt on ka vihmas sõitmist olnud. Tagumisel hammakal on hamba otsad peaaegu teravad. Ketti õlitasin algselt Castrol racing spayga ja viimased 3 aastat on Scottoiler ja Scottoileri sinine õli on kasutusel. Sõidustiil pigem agressiivsem kui rahulik,aga üli suuri kiirusi eriti ei ole arendanud va hetkeliselt. Kiiretel teedel max 120-130 ja tavateedel suudan 100-ga ka kulgeda. Suurem osa läbisõidust on tehtud raske matka koormaga ja 2 inimesega rattal.
59kw ja 82Nm väänet on sel rattal.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juun 2019, 21:55
Postitas will111

urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi