Keti hooldus ja eluiga

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1001 korda
Tänatud: 214 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 13 Juun 2019, 08:59

will111 kirjutas:
12 Juun 2019, 21:55
urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi
Oli ilmselt OEM terasest Yamaha hammakas ja kett ka. Vahe esimesega ei ole suur,aga hambaotsad on natuke lähemal teravaks saamisele kui esimesel,kuid ei ole veel nö nõelaks kulunud ehk ots on veel olemas. Minu ajal pole keegi neid vahetanud ega näppinud.


Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1976
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 42 korda
Tänatud: 165 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas ranel » 13 Juun 2019, 09:34

will111 kirjutas:
12 Juun 2019, 21:55
urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi
Sõber sai umbes 4k km tagumisest hammasrattast jagu. Tegemist oli muidugi ebay vuffeltoodanguga :lol:
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5129
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 201 korda
Tänatud: 159 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas yeekim » 13 Juun 2019, 11:28

ranel kirjutas:
13 Juun 2019, 09:34
...
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.
Täpselt 1:3 ülekande suhe pidavat kõike sitem olema keti ja hammakate elueale.....
Teen saiast sitta!

Erci
Postitusi: 650
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Erci » 13 Juun 2019, 14:45

yeekim kirjutas:
13 Juun 2019, 11:28
ranel kirjutas:
13 Juun 2019, 09:34
...
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.
Täpselt 1:3 ülekande suhe pidavat kõike sitem olema keti ja hammakate elueale.....
No see on selline naised saunas rääkisid teema. Ma pole kellegi mõõtmistulemusi näinud.
___________________________

will111
Postitusi: 3148
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Juun 2019, 15:40

yeekim, sa võiksid jah teadusliku täpsustuse ka välja tuua, et miks just 1:3 see kõige halvem on? neid rattaid 15/45 hammakatega on ikka väga palju, et kõik on siis tehtud maksimaalselt kehva keti ja hammakate eluiga eesmärgiks võttes? :D
halb on (liiga) väikese hammaste arvuga ketikas ees. aga sel pole otseselt mingit seost ülekandearvuga.

reimps

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas reimps » 13 Juun 2019, 15:50

will111 kirjutas:
13 Juun 2019, 15:40
neid rattaid 15/45 hammakatega on ikka väga palju, et kõik on siis tehtud maksimaalselt kehva keti ja hammakate eluiga eesmärgiks võttes? :D
Kapitalismist ja tarbimisühiskonnast oled midagi kuulnud? Mõnda 10+ aastat vana Kiat olen näinud liiklemas?

will111
Postitusi: 3148
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Juun 2019, 15:55

Oled vast ikka? Ma isiklikult mõni aasta tagasi veel liiklesin ühega. See oligi tol hetkel juba täpselt 10a vana :D peaks vist tänaselgi päeval veel edasi liiklema kuskil...kui pole seeneks vajutatud.

Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 894
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 13 Juun 2019, 16:08

will111 kirjutas:
13 Juun 2019, 15:55


Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"
See kiirustevahe pidi mingittüüpi resonantsi tekitama, mis asjad suht ptsi keerab materjali struktuuri tasandil.

will111
Postitusi: 3148
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Juun 2019, 16:39

pidi ja oli ja naised saunas rääkisid :D krt kõik asjad tuleb ise välja googeldada...

http://www.ducatimonsterforum.org/index ... ic=44458.0
siin on natuke sellest juttu. ehk siis samad hambad hambuvad samade lülidega teatud combode korral. samas on juttu ka sellest, et reaalses elus ei olnud märkimisväärset vahet enamus vendadel. ja need, kes räägivad kui palju parem üks teisest on, võrdlevad seal vana ja kulunud komplekti tuttuuega, mnjah.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1502
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 91 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Maaks » 13 Juun 2019, 17:19

Kui siis rattal ongi juhuslikult see 1:3-le ülekanne, siis tuleks iga 500km järel kett korraks lõdvaks lasta ja tagumisel hammakal 1 hammas edasi tõsta - hoiab halva karma eemale :mrgreen:
EDIT: Tegelikult tuleks keti lülid kah üle lugeda - lülide arv ei tohiks mitte mingil juhul täpselt jaguda ei tagumise ega esimese hammkaga (lol)
PS Lähengi lugema - loodetavasti on garaažis veel mõni õlu järel :bsmile:
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1525
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 305 korda
Tänatud: 367 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 13 Juun 2019, 17:29

Krl kirjutas:
13 Juun 2019, 16:08
will111 kirjutas:
13 Juun 2019, 15:55


Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"
See kiirustevahe pidi mingittüüpi resonantsi tekitama, mis asjad suht ptsi keerab materjali struktuuri tasandil.
Vot selle kohta tahaks küll kuskilt veel lugeda? :D
Oled sa kindel, et sa ise ei mõtle igast asju välja ja siis postitad neid kui "real thinge" (togi)
Materjali struktuuri tasand (lol)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 894
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 13 Juun 2019, 17:31

will111 kirjutas:
13 Juun 2019, 16:39
pidi ja oli ja naised saunas rääkisid :D krt kõik asjad tuleb ise välja googeldada...

Kui ise suuremasi sõidumees pole, siis tuleb paratamatult jah tsikliteemadel google abi kasutada ja uurida, mida praktikud räägivad.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1228
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 267 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Jesper » 13 Juun 2019, 17:47

Teil on siin kõik maailma asjad sassis nagu kört-pärtli särk ja kapsad. Kettülekande puhul ei ole ketirataste omavahelisel suhtel tähtsust, need ei "näe" üksteist. Tähtis on see, et kui näiteks ees on 15 hambaga ratas ja kett on 120 lüli pikkune, siis puutub üks konkreetne hammas kokku ainult 8 erineva lüliga, ülejäänute pihta ta kunagi ei satu. Nüüd juhul, kui see vaadeldav hammas saab vigastada, siis kulutab ta neid kaheksat lüli kiirendatud tempos, samal ajal kui kõik teised lülid puutuvad kokku tervete hammastega ning jäävad terveks. Kui panna 120 lüli asemel 121, siis nihkub kett iga ringiga ühe hamba võrra ning hambavigastusest tulenev kulumine jaguneb ühtlaselt kogu keti peale.

Sama efekt on tavaliste hammasrataste puhul, kui ühe hammaste arv on teise kordne. Sellist olukorda kutsutakse tõepoolest "resonantsiks", aga sellel pole erilist pistmist kõigile tuttava akustilise resonantsiga.

Tegelikult on asi natuke keerulisem, parim ülekanne on see, millel ei ole ühiseid tegureid, aga noh usun et üldise mõtte tabamiseks ei ole vaja asja nii peeneks ajada.

reimps

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas reimps » 13 Juun 2019, 18:27

Maaks kirjutas:
13 Juun 2019, 17:19
EDIT: Tegelikult tuleks keti lülid kah üle lugeda - lülide arv ei tohiks mitte mingil juhul täpselt jaguda ei tagumise ega esimese hammkaga (lol)
See on veel okei, veel hullem on see, kui esimesel ja tagumisel hammakal samapalju hambaid on.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1001 korda
Tänatud: 214 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 13 Juun 2019, 21:22

Siin näha esimene ja tagumine hammakas,mis koos sõitnud ilmselt umbes 26-28000km-t võibolla ka rohkem,aga seda mina ei tea. Minu silm ütleb,et tagumine on suts rohkem kulunud.Kui uus ja vana kõrvuti olid,siis oli vahe märgatavam.
hammakad (1).jpg
hammakad (2).jpg
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3148
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 13 Juun 2019, 22:25

siit pildilt on küll siiski täitsa selgelt näha, et esimene on päris läbi ja tagumine sõidaks veel pikalt. tõsi tagumisel on ka väikest kulumist näha aga ikka kordades vähem kui esimesel, kus võib seda mõõta juba ilmselt kuskil nii 2mm jagu
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1502
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 91 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Maaks » 14 Juun 2019, 09:32

Mis asi seal päris läbi on? Kui niikuinii vahetad hammakaid koos ketiga, siis pole sellisel väiksel kulumisel mingit tähtsust.
See on päris läbi:
Pilt
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 894
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Krl » 14 Juun 2019, 11:53

Vaatasin ka, et mida v**u? Et nendel Urmase piltidel on mõlemad rattad veel sellised, et nende hammaste taha haagib kett veel vabalt ilma igasuguste probleemideta.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1001 korda
Tänatud: 214 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 14 Juun 2019, 21:23

will111 kirjutas:
13 Juun 2019, 22:25
siit pildilt on küll siiski täitsa selgelt näha, et esimene on päris läbi ja tagumine sõidaks veel pikalt. tõsi tagumisel on ka väikest kulumist näha aga ikka kordades vähem kui esimesel, kus võib seda mõõta juba ilmselt kuskil nii 2mm jagu
Kajuks ei saa enam uuega koos pilti teha,aga uuega võrreldes oli ikka tagumine tublisti rohkem kulunud. Esimesel seisis kett veel hästi peal,kuid tagumisel juba mitte eriti. Eespool ju pilt ka uuest ja vanast esimesest ehk kulumine on ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole. Tagumisel on isegi hammaste vaheline lohk natuke kulunud,aga kui sa nii arvad,siis las olla. Mul pole vahet,mul kõik uued asjad paigas.
Mu meelest on need mõnede, aastat 30 tagasi kasutusel olnud, hammakatega veel justkui uued. Siis sai ikka tõesti hammakad nõelaks lastud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3148
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 14 Juun 2019, 23:39

"ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole" täpselt nii need ketikad ju kuluvadki.

ma neid ise käes hoidnud ei ole, seega vaid pildi järgi saan järeldada. selle järgi, mida näen on tagumine nagu uus. pole muidugi välistatud, et pilt jätab eksliku mulje...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4616
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1001 korda
Tänatud: 214 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 16 Juun 2019, 11:20

will111 kirjutas:
14 Juun 2019, 23:39
"ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole" täpselt nii need ketikad ju kuluvadki.

ma neid ise käes hoidnud ei ole, seega vaid pildi järgi saan järeldada. selle järgi, mida näen on tagumine nagu uus. pole muidugi välistatud, et pilt jätab eksliku mulje...
Nii esimese kui tagumise, uue hammaka, hamba otsad on silma järgi ühe suurused(ristkülik seal hamba otsas). Pildilt on selgelt näha,et tagumise hammaka otsad on tunduvalt peenemaks kulunud,kui esimesel. Ehk tagumise hammaka hambad on mõlemalt poolt kulunud,ühelt poolt küll rohkem nagu ikka.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 3148
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas will111 » 16 Juun 2019, 16:57

las ta olla, ei viitsi väga vaielda...eks igaüks ise teab kõige paremini kuidas oma hammakaid hinnata ja mille järgi seda kulumist mõõta
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1502
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 91 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Lugemata postitus Postitas Maaks » 17 Juun 2019, 14:26

Kettülekande ainus otstarve on kanda üle mootori pöördemoment rattale ja vastupidi (kui mootoripidurdust kasutada). Hammakate kulumine (kui ei ole "lõpuni sõidetud) ei mõjuta selle ülekande võimet seda ülesannet täita. Need asjad (tegelikult kõik asjad) ei pea olema ilusad - nad peavad töötama :-)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/



Vasta

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”