12. leht 15-st

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 08:59
Postitas urmas66
will111 kirjutas: 12 Juun 2019, 21:55

urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi

Oli ilmselt OEM terasest Yamaha hammakas ja kett ka. Vahe esimesega ei ole suur,aga hambaotsad on natuke lähemal teravaks saamisele kui esimesel,kuid ei ole veel nö nõelaks kulunud ehk ots on veel olemas. Minu ajal pole keegi neid vahetanud ega näppinud.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 09:34
Postitas ranel
will111 kirjutas: 12 Juun 2019, 21:55

urmas66, kas sul on äkki tagumine ketikas alu? muul juhul ei kujuta kuidagi ette kuidas tagumine saaks kiiremini kuluda kui esimene...või isegi sama tempoga. laias laastus kestab tagumine reeglina 3x kauem kui esimene. no üks variant on veel ehk see, et kett on (täiskoorma all ja sõites) liiga pinges ning töötleb siis võimsalt ketika hambaid selle pingega. muidugi siis see mõjuks nii esimesele kui tagumisele ketikale ikkagi ühtmoodi

Sõber sai umbes 4k km tagumisest hammasrattast jagu. Tegemist oli muidugi ebay vuffeltoodanguga :lol:
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 11:28
Postitas yeekim
ranel kirjutas: 13 Juun 2019, 09:34

...
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.

Täpselt 1:3 ülekande suhe pidavat kõike sitem olema keti ja hammakate elueale.....


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 14:45
Postitas Erci
yeekim kirjutas: 13 Juun 2019, 11:28
ranel kirjutas: 13 Juun 2019, 09:34

...
3x pikem eluiga on täitsa loogiline. On ju 3x rohkem hammakaid tagumisel ketirattal.

Täpselt 1:3 ülekande suhe pidavat kõike sitem olema keti ja hammakate elueale.....

No see on selline naised saunas rääkisid teema. Ma pole kellegi mõõtmistulemusi näinud.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 15:40
Postitas will111

yeekim, sa võiksid jah teadusliku täpsustuse ka välja tuua, et miks just 1:3 see kõige halvem on? neid rattaid 15/45 hammakatega on ikka väga palju, et kõik on siis tehtud maksimaalselt kehva keti ja hammakate eluiga eesmärgiks võttes? :D
halb on (liiga) väikese hammaste arvuga ketikas ees. aga sel pole otseselt mingit seost ülekandearvuga.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 15:50
Postitas reimps
will111 kirjutas: 13 Juun 2019, 15:40

neid rattaid 15/45 hammakatega on ikka väga palju, et kõik on siis tehtud maksimaalselt kehva keti ja hammakate eluiga eesmärgiks võttes? :D

Kapitalismist ja tarbimisühiskonnast oled midagi kuulnud? Mõnda 10+ aastat vana Kiat olen näinud liiklemas?


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 15:55
Postitas will111

Oled vast ikka? Ma isiklikult mõni aasta tagasi veel liiklesin ühega. See oligi tol hetkel juba täpselt 10a vana :D peaks vist tänaselgi päeval veel edasi liiklema kuskil...kui pole seeneks vajutatud.

Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 16:08
Postitas Krl
will111 kirjutas: 13 Juun 2019, 15:55

Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"

See kiirustevahe pidi mingittüüpi resonantsi tekitama, mis asjad suht ptsi keerab materjali struktuuri tasandil.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 16:39
Postitas will111

pidi ja oli ja naised saunas rääkisid :D krt kõik asjad tuleb ise välja googeldada...

http://www.ducatimonsterforum.org/index ... ic=44458.0
siin on natuke sellest juttu. ehk siis samad hambad hambuvad samade lülidega teatud combode korral. samas on juttu ka sellest, et reaalses elus ei olnud märkimisväärset vahet enamus vendadel. ja need, kes räägivad kui palju parem üks teisest on, võrdlevad seal vana ja kulunud komplekti tuttuuega, mnjah.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 17:19
Postitas Maaks

Kui siis rattal ongi juhuslikult see 1:3-le ülekanne, siis tuleks iga 500km järel kett korraks lõdvaks lasta ja tagumisel hammakal 1 hammas edasi tõsta - hoiab halva karma eemale :mrgreen:
EDIT: Tegelikult tuleks keti lülid kah üle lugeda - lülide arv ei tohiks mitte mingil juhul täpselt jaguda ei tagumise ega esimese hammkaga (lol)
PS Lähengi lugema - loodetavasti on garaažis veel mõni õlu järel :bsmile:


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 17:29
Postitas Madlobster
Krl kirjutas: 13 Juun 2019, 16:08
will111 kirjutas: 13 Juun 2019, 15:55

Aga tahaks ikka seada seda maaglist 1:3 saladust, mis teed selle ülekandearvu "kõige halvemaks"

See kiirustevahe pidi mingittüüpi resonantsi tekitama, mis asjad suht ptsi keerab materjali struktuuri tasandil.

Vot selle kohta tahaks küll kuskilt veel lugeda? :D
Oled sa kindel, et sa ise ei mõtle igast asju välja ja siis postitad neid kui "real thinge" (togi)
Materjali struktuuri tasand (lol)


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 17:31
Postitas Krl
will111 kirjutas: 13 Juun 2019, 16:39

pidi ja oli ja naised saunas rääkisid :D krt kõik asjad tuleb ise välja googeldada...

Kui ise suuremasi sõidumees pole, siis tuleb paratamatult jah tsikliteemadel google abi kasutada ja uurida, mida praktikud räägivad.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 17:47
Postitas Jesper

Teil on siin kõik maailma asjad sassis nagu kört-pärtli särk ja kapsad. Kettülekande puhul ei ole ketirataste omavahelisel suhtel tähtsust, need ei "näe" üksteist. Tähtis on see, et kui näiteks ees on 15 hambaga ratas ja kett on 120 lüli pikkune, siis puutub üks konkreetne hammas kokku ainult 8 erineva lüliga, ülejäänute pihta ta kunagi ei satu. Nüüd juhul, kui see vaadeldav hammas saab vigastada, siis kulutab ta neid kaheksat lüli kiirendatud tempos, samal ajal kui kõik teised lülid puutuvad kokku tervete hammastega ning jäävad terveks. Kui panna 120 lüli asemel 121, siis nihkub kett iga ringiga ühe hamba võrra ning hambavigastusest tulenev kulumine jaguneb ühtlaselt kogu keti peale.

Sama efekt on tavaliste hammasrataste puhul, kui ühe hammaste arv on teise kordne. Sellist olukorda kutsutakse tõepoolest "resonantsiks", aga sellel pole erilist pistmist kõigile tuttava akustilise resonantsiga.

Tegelikult on asi natuke keerulisem, parim ülekanne on see, millel ei ole ühiseid tegureid, aga noh usun et üldise mõtte tabamiseks ei ole vaja asja nii peeneks ajada.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 18:27
Postitas reimps
Maaks kirjutas: 13 Juun 2019, 17:19

EDIT: Tegelikult tuleks keti lülid kah üle lugeda - lülide arv ei tohiks mitte mingil juhul täpselt jaguda ei tagumise ega esimese hammkaga (lol)

See on veel okei, veel hullem on see, kui esimesel ja tagumisel hammakal samapalju hambaid on.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 21:22
Postitas urmas66

Siin näha esimene ja tagumine hammakas,mis koos sõitnud ilmselt umbes 26-28000km-t võibolla ka rohkem,aga seda mina ei tea. Minu silm ütleb,et tagumine on suts rohkem kulunud.Kui uus ja vana kõrvuti olid,siis oli vahe märgatavam.

hammakad (1).jpg
hammakad (2).jpg

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Juun 2019, 22:25
Postitas will111

siit pildilt on küll siiski täitsa selgelt näha, et esimene on päris läbi ja tagumine sõidaks veel pikalt. tõsi tagumisel on ka väikest kulumist näha aga ikka kordades vähem kui esimesel, kus võib seda mõõta juba ilmselt kuskil nii 2mm jagu


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 14 Juun 2019, 09:32
Postitas Maaks

Mis asi seal päris läbi on? Kui niikuinii vahetad hammakaid koos ketiga, siis pole sellisel väiksel kulumisel mingit tähtsust.
See on päris läbi:
Pilt


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 14 Juun 2019, 11:53
Postitas Krl

Vaatasin ka, et mida v**u? Et nendel Urmase piltidel on mõlemad rattad veel sellised, et nende hammaste taha haagib kett veel vabalt ilma igasuguste probleemideta.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 14 Juun 2019, 21:23
Postitas urmas66
will111 kirjutas: 13 Juun 2019, 22:25

siit pildilt on küll siiski täitsa selgelt näha, et esimene on päris läbi ja tagumine sõidaks veel pikalt. tõsi tagumisel on ka väikest kulumist näha aga ikka kordades vähem kui esimesel, kus võib seda mõõta juba ilmselt kuskil nii 2mm jagu

Kajuks ei saa enam uuega koos pilti teha,aga uuega võrreldes oli ikka tagumine tublisti rohkem kulunud. Esimesel seisis kett veel hästi peal,kuid tagumisel juba mitte eriti. Eespool ju pilt ka uuest ja vanast esimesest ehk kulumine on ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole. Tagumisel on isegi hammaste vaheline lohk natuke kulunud,aga kui sa nii arvad,siis las olla. Mul pole vahet,mul kõik uued asjad paigas.
Mu meelest on need mõnede, aastat 30 tagasi kasutusel olnud, hammakatega veel justkui uued. Siis sai ikka tõesti hammakad nõelaks lastud.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 14 Juun 2019, 23:39
Postitas will111

"ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole" täpselt nii need ketikad ju kuluvadki.

ma neid ise käes hoidnud ei ole, seega vaid pildi järgi saan järeldada. selle järgi, mida näen on tagumine nagu uus. pole muidugi välistatud, et pilt jätab eksliku mulje...


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 16 Juun 2019, 11:20
Postitas urmas66
will111 kirjutas: 14 Juun 2019, 23:39

"ainult hammaste ühel poolel hamba kekspaigast otsa poole" täpselt nii need ketikad ju kuluvadki.

ma neid ise käes hoidnud ei ole, seega vaid pildi järgi saan järeldada. selle järgi, mida näen on tagumine nagu uus. pole muidugi välistatud, et pilt jätab eksliku mulje...

Nii esimese kui tagumise, uue hammaka, hamba otsad on silma järgi ühe suurused(ristkülik seal hamba otsas). Pildilt on selgelt näha,et tagumise hammaka otsad on tunduvalt peenemaks kulunud,kui esimesel. Ehk tagumise hammaka hambad on mõlemalt poolt kulunud,ühelt poolt küll rohkem nagu ikka.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 16 Juun 2019, 16:57
Postitas will111

las ta olla, ei viitsi väga vaielda...eks igaüks ise teab kõige paremini kuidas oma hammakaid hinnata ja mille järgi seda kulumist mõõta


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 17 Juun 2019, 14:26
Postitas Maaks

Kettülekande ainus otstarve on kanda üle mootori pöördemoment rattale ja vastupidi (kui mootoripidurdust kasutada). Hammakate kulumine (kui ei ole "lõpuni sõidetud) ei mõjuta selle ülekande võimet seda ülesannet täita. Need asjad (tegelikult kõik asjad) ei pea olema ilusad - nad peavad töötama :-)


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Sept 2020, 15:05
Postitas romulus

Kas kellegil on juba kogemusi selle väidetavalt hooldevaba Regina HPE ketiga?

https://www.reginachain.net/media-press/news/


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Sept 2020, 17:28
Postitas JaakVL
romulus kirjutas: 13 Sept 2020, 15:05

Kas kellegil on juba kogemusi selle väidetavalt hooldevaba Regina HPE ketiga?

https://www.reginachain.net/media-press/news/

Pressiteates ütleb, et kett on saadaval järelturul jaanuar 2021. Ei usu, et kellegil oleks seega veel kogemusi.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Sept 2020, 19:15
Postitas mx77
romulus kirjutas: 13 Sept 2020, 15:05

Kas kellegil on juba kogemusi selle väidetavalt hooldevaba Regina HPE ketiga?

https://www.reginachain.net/media-press/news/

Formaalselt on iga tihenditega kett hooldusvaba.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Sept 2020, 20:02
Postitas morse
  1. Ma ei usu, et ta on hooldevaba või isegi seda, et ta oleks oluliselt parem kui tänased ketid (võibolla natuke parem aga sel juhul jääb küsimus, kas hind on seda väärt).
  2. Regina ketid on kõige kehvemad ketid, mida olen kasutanud. RK ja DID on alati paremini toiminud.

Minu 2 senti.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Sept 2020, 20:41
Postitas Piipz

Isegi, kui see kett kestab kaua, siis hammakad vajavad ikka vahetust. Ma ei tea kuidas teistel, kuid mul käivad need asjad alati kõik korraga. Samas ketti, mida üldse hooldama ei peaks, tahaks küll. See mis Mx enne ütles, et ketid on hooldevabad, on pooltõsi, st puhastama ikka peab ja tihendid korras hoidma. Üleni õliseks ei pea neid tõesti tegema.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 13 Sept 2020, 21:26
Postitas simp
Piipz kirjutas: 13 Sept 2020, 20:41

Isegi, kui see kett kestab kaua, siis hammakad vajavad ikka vahetust. Ma ei tea kuidas teistel, kuid mul käivad need asjad alati kõik korraga. Samas ketti, mida üldse hooldama ei peaks, tahaks küll. See mis Mx enne ütles, et ketid on hooldevabad, on pooltõsi, st puhastama ikka peab ja tihendid korras hoidma. Üleni õliseks ei pea neid tõesti tegema.

aga kõige lihtsam meetod puhastamiseks, on vedela õliga üleni kokku teha(scottoiler'i tööpõhimõte)


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 14 Sept 2020, 04:51
Postitas will111

Ketti tuleb õlitada sest seal on ka muid liikuvaid ja hõõrduvaid osi peale sisemiste bushingute. Sinna tihendite taha nagunii ei ulata ei puhastamised ega välised määrimised, küll aga mujale. Täiesti kuiv kett muutub esiteks kohutavalt lärmakaks, teiseks eks kasvab üsna oluliselt hõõrdetakistus ja kolmandaks hakkavad siis kiiremini kuluma ka hammakad.
Brozüüril ka selgelt näidatud kuhu seda coatingut on topitud. Ilmselt sellega saab jah kuivalt sõita vähe kauem aga vaevalt küll, et see reaalselt kuigi mõistlik tegu on.