1. leht 5-st

Sügisene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 17:01
Postitas memmi

Terekest! tahtsin diskuteeride teemal "kohustuslik sügisene õlivahetus".Ei ole just laisk rattur aga mulle jääb arusaamatuks erinevatest mototeemalistest allikatest pärit väited,et kui sügisel õli ära ei vaheta juhtub kevadel õnnetus-just sellisel toonil annavad paljud spetsialistid "käsu "õlivahetus sügisel ära teha,põhjendades väitega,et talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 17:24
Postitas real
memmi kirjutas:

Terekest! tahtsin diskuteeride teemal "kohustuslik sügisene õlivahetus".Ei ole just laisk rattur aga mulle jääb arusaamatuks erinevatest mototeemalistest allikatest pärit väited,et kui sügisel õli ära ei vaheta juhtub kevadel õnnetus-just sellisel toonil annavad paljud spetsialistid "käsu "õlivahetus sügisel ära teha,põhjendades väitega,et talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!

Sügisel sellepärast, et kevadel oled kärsitu sõitma minema ja ei ole mahti õli enam vahetada:D


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 17:54
Postitas rallitaja

Töötanud õlis pidavat mingid kahtlased keemilised reaktsioonid ka tekkima. lisaks kaotab õli oma paremaid omadusi. Ja terve talvega jääb see sete karteri põhja kõvasti kinni kah, kuna midagi ei liigutata. Siin kuskil oli igavesti pikk teema veel sellest, ehk otsing aitab.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 18:12
Postitas Hans

Sel teemal räägitakse igal sügisel uuesti :shock: Otsi teemad üles ja sa näed, et ... kellele emme, kellele tütar :P

Hans


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 18:34
Postitas Hunnev

Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral :)


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 18:44
Postitas franz125

Vana õli muutub happeliseks.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 18:50
Postitas motoratsutaja

Mõni vahetab nii sügisel vana ära olenematta läbisõidust ja siis kevadel veel enne hooaja algust, eks igaüks teab kuidas keegi talitab, mõni arvab et ketti pole ka vaja õlitada ja ei teagi et seda õlitatakse, eile kuulsin :shock: aga olen paljudest kohtadest kuulnud ja lugenud et soovitavad sügsel ära vahetada õli olenematta kilometraazist et see vana õli ei settiks kinni igale poole. Ka ei olevat happeline õli kasulik metallile pikaajalisemal seismisel ja kiirelt googlisse kirjutades saksakeelse lausejupi millal õli vahetada leidsin www.motorradonline24.de lehelt kiirelt arutelu õli vahetuse üle ja ka seal kirjutas üks postitaja, tsiteerin: "Mitte unustada enne talve õlivahetust !" nii et igaühe enda otsustada millal vahetab või üldse ei vaheta.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 19:02
Postitas mqs

Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta, siis saad kindel olla, et miskit kuskile ei setti ega midagi p**sse ei keera! :P Muidu on äkki vaja veel igast muid hooldustöid ka teha, a la amordi simmerid, õhufilter, kett, karpade sünkamine...kohutav mõeldagi...

Kui ikka kahtled, kas kevadeti seotatud uut ratast suudad niivõrd hästi hoida kui peaks, siis palka igaks juhuks asjatundja, kes su rattaga sinu eest sõidab ning vajadusel ka kõpitseb. Mõistliku summa eest vast keegi ikka on selle raske ülesande enda õlule valmis võtma.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 19:07
Postitas Nongrata
memmi kirjutas:

talve jooksul vajub õlis olev sodi karteri põhja ja kevadel käivitades võib see ummistada väiksemad õli kanalid.
No kuulge seltsimehed,musta sade tekkimine karteri põhja ei võta nüüd küll tervet talve aega see toimub paari päevaga.Ehk see tähendaks härraste spetsialistide jutu loogilise järtkuna,et kui ma suvel teatud põhjusel nädal -paar ei sõida ,siis pean enne sõidu alustamist jälle õli vahetama jne,jne! Absurd!!!

Pole õlitussüsteemi pilti käepärast, aga kas õli enne süsteemi minekut filtrist läbi ei käi? See peaks sademe probleemi elimineerima.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 19:11
Postitas aprill
Hunnev kirjutas:

Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral :)

Et siis arvestage, et kevadel sõitma minnes on teie tsikkli karteris õli asemel emulsioon :!:

franz125 kirjutas:

Vana õli muutub happeliseks.

Mul karaasis seisab üks vaat vana õliga juba 10 aastat. Palju mul veel aega on, et se vana õli utiliseerida, enne kui hape tünni augu närib :?:


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 19:21
Postitas franz125

Ega ta nüüd nii hapuks kah ei lähe.Rohkem mõjutab kumm ja plast detaile.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 19:36
Postitas Kuzmitz

Kas te oma kevadiste/sügiseste õlivahetustega natuke üle ei dramatiseeri? Kas te sügisel tormate kohe autol õli vahetama, kui see on seisnud tsiklihooaja tõttu paar kuud garaazis? Vaevalt, ikka vaatate kilometraazi... Autol vajub siin kirjutatud teooria põhjal samamoodi sodi põhja. Ei tohiks ju sõitma minna enne õlivahetust :ner: :ner: . Lülitage see paanikanupp välja...
PS. Sõidan oma rattaga täpselt hooldevälba jagu ja siis vahetan õli ja õlifiltri. Kui palju kruusa on olnud, siis vastavalt vajadusele kas puhastan või vahetan ka õhufiltri. Tsikkel on viimased 26000 km väga hästi töödanud, kusjuures sõitnud lumest lumeni.


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 20:33
Postitas Hitchiker

ah pole see sügisene vahetus nii oluline midagi. Kuigi, ega kevadel pole ju aega sihukeste pisiasjadele mõelda, niiet soovituslik ta oleks. Miski soovitus kunagi oli, et lasta sügisel SOE õli välja ja kevadel teha kohe esimese asjana õlivahetus...aga kindlasti pane SUUUUUR silt rattale, et "nii kärss! vala mahla!!"


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 24 Okt 2008, 21:17
Postitas motoratsutaja
aprill kirjutas:
Hunnev kirjutas:

Vana õli imab ka niiskust sisse mingilmääral :)

Et siis arvestage, et kevadel sõitma minnes on teie tsikkli karteris õli asemel emulsioon :!:

franz125 kirjutas:

Vana õli muutub happeliseks.

Mul karaasis seisab üks vaat vana õliga juba 10 aastat. Palju mul veel aega on, et se vana õli utiliseerida, enne kui hape tünni augu närib :?:

Siin läheb asi käest ära ja mõttetu teema mille üle vaielda, nii võiks jäädagi vaidlema viimse päevani. Mõni vahetab kevadel, mõni sügisel mõni vastavalt välbale, mõni unustab ära ja paugutab 2 välpa jne. Ei lähe see õli kohe happeks, ei lähe ta ka kohe emulsiooniks jne nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi, kurb muidugi selle asja juures on see et hakatakse kohe tooma välja ekstreemseid näiteid, millal mul nurgas seisva õlitünni põhja happest auk tekib ja kevadeks on emulsioon karteris jne. kuidagi ei suudeta nagu asjade üle arutada millegipärast. :roll:


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 25 Okt 2008, 23:30
Postitas Raivo
mqs kirjutas:

Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta

Misasi see refonda on??? :shock: :shock: :shock:


Re: sügusene õlivahetus

Postitatud: 25 Okt 2008, 23:35
Postitas piloot
Raivo kirjutas:
mqs kirjutas:

Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta

Misasi see refonda on??? :shock: :shock: :shock:

Refonda on see, kes Kuusakoski eest vanaraua ära ostab... :ner:


Re: Sügisene õlivahetus

Postitatud: 25 Okt 2008, 23:47
Postitas Raivo
piloot kirjutas:
Raivo kirjutas:
mqs kirjutas:

Mina soovitan iga sügis vana ratas Refondasse vanarauaks viia ja siis kevadel uus osta

Misasi see refonda on??? :shock: :shock: :shock:

Refonda on see, kes Kuusakoski eest vanaraua ära ostab... :ner:

Krt. Pole kuulnudki. :roll:


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 11:24
Postitas Krl

Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 11:39
Postitas ranel

Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 12:23
Postitas urmas66

Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 12:44
Postitas zombi

Mina eelistan just kevadeti vahetada. Talv läbi tsikkel seisab, s**t koguneb põhja. Kevadel mootor soojaks, õli välja, üle aasta ka filter ümber ja, igatahes!, sõitu.
Ehk siis, sügiseti ei tee ma muud midagi, kui aku maha ja kogu armastus. Hooajaks värskendus-ettevalmistus kevadel.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 13:42
Postitas Macintosh
Spoiler
urmas66 kirjutas:
ranel kirjutas:
Krl kirjutas:

Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?

Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.

Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.

Teaduslik põhjendus on ikka vägagi olemas: töötanud õlis tekivad mitmed jääkained ja happed, mis kiirendavad oksüdeerumist, töötanud õli hakkab kaotama oma määrdeomadusi jms.
Rusikareegel on: õli vahetatakse, kas õlivahetusvälba järgi või kord aastas. Sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Põhjus: kasutatud ja ka seisva õli määrdeomadused hakkavad aja jooksul muutuma. Muutuse ulatus on suurem, kui mootorratast hoitakse miinustemperatuuridel. Eelkõige kehtib see poolsünteetiliste ja mineraalõlide kohta. Täissünteetilised õlid on oluliselt "vastupidavamad".
Kui sa sõidad hoojaja jooksul 1/3 välbast ja hoiad soojas garaazis siis kõlbab ka kaks hooaega sõita. Midagi märkimisväärselt halba ei juhtu. Kui rohkem, kui pool välbast sõidetud siis vaheta, sest tehase poolt pakutavad õlivahetuse intervallid on kaasaegsetle tsiklitele naeruväärselt pikad (ma püüan vahetada 5-6K km tagant; ametlik välp on 10K).


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 15:35
Postitas urmas66

Mac see on teoreetiline,aga pole kuskil ühtegi uurimuse või katse tulemusi leida ,kus oleks õli omadused oluliselt kehvemaks muutunud või mootor korrodeeruma hakanud ,või mida iganes muud.See teema käis kunagi ka siit foorumist läbi ja lahati seda igast asendist.
Ma olen ka ära vahetanud,kui suvega on sõidetud,mingi 2/3 läbisõidust,aga kui see sinna 1/3 kanti jääb,siis olen järgmisel aastal kuni välbani rahuliku südamega sõitnud.Minu ratta välp on 6tkm.Olen reisil olles välpa ületanud mõne tuhandega ,aga siiani on nii mootor seest kui ka vana filter tegelikult alati puhtad nagu prillikivi olnud.Filtri vahetusvälp minu rattal 12tkm ehk siis ühe õlivahetuse võiks nö sama filtriga teha,aga ma olena alati vahetanud,sest maksab see jublakas mingi 3-4€.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:17
Postitas will111

Vahetan AINULT välba põhjal, ja sedagi tegelikult absoluutselt mitte kellegi või millegi tootja soovituse või mingisuguste kurat teab kuskohast välja imetud niinimetatud rusikareeglite järgi. TÄiesti selgelt on tunda, sõites, millal õlivahetuse aeg käes on tegelikult. Aga eks ta jah kuskil 5-7k tagant käib, olenevalt natuke õlist mis sisse pandud.

See "iga aasta tagant" peab kindlasti vahetama on mitte midagi muud kui 100% muinasjutt. Ja see on ka põhjus, miks kuskilt ei leia ühtegi uuringu või katse tulemust, mis konkreetselt näitaks kuidas ja kui palju REAALSELT need õli omadused siis 6 kuud seal mootoris seistes halvemaks muutunud on. Kusjuures absoluutselt mitte keeruline ei oleks seda välja selgitada, õli määrimisomadusi testitakse igasugustel muudel eesmärkidel küll ja küll.
muide Mac, töötanud õlis ei teki iseenesest mingeid jääkaineid ega happeid, see tuleneb ikka töötamise ajal õli poolt "absorbeeritavast" jamast, mis on paratamatult sisepõlemisprotsessiga kaasnev nähtus. aga mootoriõli ongi loodud mingi hulga seda jama endaga siduma ja nö. alla neelama. selleks otstarbeks on õlis vastavad lisandid või nö. additive pakett. See sinu poolt lauale löödud rusikareegel tahab aga öelda, et mingid salapärased keemilised protsessid justkui toimuksid suure hooga edasi seisvas mootoris üle talve ning kevadeks on need salapärased keemilised protsessid õli täielikult hävitanud ning mootorit seestpoolt sööma hakanud. Saad ju isegi aru, et selline asi ei saa mitte kuidagi päris korrektne olla?! Teoreetiliselt on muidugi võimalik, et õli hapendub mootoris väga meeletult ära ja tõepoolest hakkab seda sööma (selle põhjuseks muidugi ei ole mitte kunagi seismine, vaid ikka sõitmine!) aga selleks peab esiteks olema mootori seisukord ikka täiesti kohutav ja teiseks peab see õli seal kohtavas seisus mootoris siis ikka mitmeid aastaid olema sees olnud.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:32
Postitas ranel
will111 kirjutas:

TÄiesti selgelt on tunda, sõites, millal õlivahetuse aeg käes on tegelikult. Aga eks ta jah kuskil 5-7k tagant käib, olenevalt natuke õlist mis sisse pandud.

Mis siis tunnused on? :D


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:36
Postitas will111

käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:41
Postitas mx77
Spoiler
Macintosh kirjutas:
urmas66 kirjutas:
ranel kirjutas:
Krl kirjutas:

Kas vastab tõele, et mootoriõli on vaja iga aasta vahetada? Olenemata, kas vahetusvälp sai täis sõidetud või mitte?

Õlitootjad soovitavad sügisel ära vahetada, kui seisma jätad. Ehk siis ratas seisab värske õli mootoris ja kevadel lähed rõõmsalt sõitma.
Muu info on aga üldjuhul igasugu foorumites kellegi isiklikud arvamised.

Mingit teaduslikku tõestust sellele põhjendusele, pole mina kuskilt leidnud.Mina ei ole igal aastal vahetanud,kui läbisõit on väikseks jäänud.Olen kindel,et tänapäevase õliga ei juhtu seistes ka paari aastaga midagi.Eelkõige on see soovitus õlimüüjale materiaalselt kasulik.

Teaduslik põhjendus on ikka vägagi olemas: töötanud õlis tekivad mitmed jääkained ja happed, mis kiirendavad oksüdeerumist, töötanud õli hakkab kaotama oma määrdeomadusi jms.
Rusikareegel on: õli vahetatakse, kas õlivahetusvälba järgi või kord aastas. Sõltuvalt sellest, kumb enne täis saab. Põhjus: kasutatud ja ka seisva õli määrdeomadused hakkavad aja jooksul muutuma. Muutuse ulatus on suurem, kui mootorratast hoitakse miinustemperatuuridel. Eelkõige kehtib see poolsünteetiliste ja mineraalõlide kohta. Täissünteetilised õlid on oluliselt "vastupidavamad".
Kui sa sõidad hoojaja jooksul 1/3 välbast ja hoiad soojas garaazis siis kõlbab ka kaks hooaega sõita. Midagi märkimisväärselt halba ei juhtu. Kui rohkem, kui pool välbast sõidetud siis vaheta, sest tehase poolt pakutavad õlivahetuse intervallid on kaasaegsetle tsiklitele naeruväärselt pikad (ma püüan vahetada 5-6K km tagant; ametlik välp on 10K).

Samas jälle, kui su tsikkel seisab talv läbi mitte kõige soojemas garaazhis, siis tekib sinna talve jooksul nii palju kondensaati, et ikka on vaja kevadel uus õli sisse panna. See et vana õli määrimisomadused lähevad viletsmaks on tõsi, kuid kui su tsikkel seisab, siis ei oma need määrimisomadused mitte mingit tähtsust.


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:42
Postitas Madlobster
will111 kirjutas:

käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.

Ulme (w)


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:44
Postitas mx77

Mhh, ma mõtlesin, et nõid Nastja on tegija, aga siin on veel kõvemad kärbsed :)


Re: Segased küsimused jms

Postitatud: 23 Okt 2017, 16:46
Postitas Maaks
Spoiler
Madlobster kirjutas:
will111 kirjutas:

käiguvahetus ja/või mootori hääl(e muutus). mõne ratta puhul rohkem üks, teise puhul rohkem teine annab selgemalt märku. aga pole mul veel olnud juhust kus umbes peale 4-5k läbimist ei oleks täitsa kenasti aru saada, et nüüd võiks hakata mõtlema uue õli sisestamisele.

Ulme (w)

Ei ole, maitses (õli maitses siis) pidi kah suur vahe olema ja tõelised gurmaanid pidid 500km täpsusega kindlaks tegema läbisõidu.
Ja mis mulle eriti kummaline tundub, sama õli mootorites, mille välp on 10tkm või 5tkm maitse pidi 3tkm järel erinev olema (lol)