probleem laadimisega.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Allu666

probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Rattaks on gsx-r1000 03a. Oild probleemid akuga et läks tühjaks mõne aja möödudes. Mõõtsin laadimis voolu ära ilma tuleta oli 12,7 V ja tuledega 12.4 V ja kui andsin pöördeid juurde siis läks veel vähemaks mingi 11,8 V peale. Et kas genekas on kutu ja kas remontida annab ja kus remonditakse. Või on viga milleski muus.



Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Hans »

Asi võib olla mitmes: gene, laadimisrelee ... Aga alusta kõige lihtsamast - kontrolli ja puhasta kõik ühendused aku+, aku-(kindlasti ka aku miinusjuhtme ühendus ratta raamiga), geneka ühendused, laadimisrelee ühendused jne. Nii vähese normist kõrvalekalde puhul (norm pinge 13,5-14,5) puhul on lootust, et pääsed kergelt. Kui ei aita, siis ülalnimetatud veaotsingu skeem abiks.

PS Otsing foorumist annab sulle umbes mustmiljon selllekohast teemat :idea:

Hans

V-MAX

Teema algataja
vinx

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas vinx »

mul oli sama jama kawga kenekas ja ühendused vaatasin üle kõik tundus ok aga tegelt oli pingeregulaator läbi muretsesin uue ja töötas jälle
abi sain siit http://www.hot.ee/xtz660/elekter.htm inglismaal maru odavad võrreldes meil

Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas aprill »

Mootorist tulevate keneka juhtmete pealt 3000 p/min peab tulema 50-70 V sõltuvalt masinast siis. Mõõda erinevate faaside vahel, tulemused peavad olema võrdsed +- kopikaid.

Kärbseid teile hammastevahele.Forte

Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Mootorist tuleval juhtmel on pistik kah vahel tõmbasin tolle lahti ja masin hakkas kohe paremini töötama ja tuli läks kah valgemaks kui ta ainult akupealt töötas. Kui tagasi panin pistiku siis läks tuli tuhmimaks ja masin võttis pöördeid kah õrnalt alla.

Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas sang »

Veaotsingu skeemi järgi vaadates said targemaks? Ega keegi teine ei tule sinu eest läbi interneti su tsikli pingeid mõõtma.

Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas aprill »

Allu666 kirjutas:

Mootorist tuleval juhtmel on pistik kah vahel tõmbasin tolle lahti ja masin hakkas kohe paremini töötama ja tuli läks kah valgemaks kui ta ainult akupealt töötas. Kui tagasi panin pistiku siis läks tuli tuhmimaks ja masin võttis pöördeid kah õrnalt alla.

Loomulikult on seal pistik. Venepäritolu ratastel oli klemmliist. Alt tulevad pinged mõõtsid ära, kuigi viitab sellele, et pingekas peetis.

Kärbseid teile hammastevahele.Forte

Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Eile polnud aega tsikkliga tegeleda täna lähen mõõdan pinged ära et siis on näha palju neid volte sealt tuleb.


Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Kas keegi oskab veel mõnda varjanti pakkuda et miks laadima ei hakka kaks kuud olen juba mässanud. Skeemi järgi kõik mõõdetud mitu korda et viga leida. Massid kontrollitud, pingekas on vahetatud proovisin teist ja ka teise tsikli peal proovitud laeb, genekas kontrollitud et kas korras lasin isegi uuesti mähkida hiiumaa mehel, aku ostsin tutika. Genekast tulevad juhtmed kolm pruuni juhet lähevad lihtsalt kuumaks lausa tuliseks nii et sulatasid pistiku ära geneka ja pingeka vahel. Mõistus on otsas.


rutska
Postitusi: 223
Liitunud: 31 Jaan 2008, 17:15
Tsikkel: ON
Asukoht: lenksus

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas rutska »

kusagil lühis ei või olla(kui pistiku ära sulatas)? loodan et väga loll mõte pole :)
igatahes jõudu, sest elektri n**s on ikka paras n*ss :bsmile:

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Vaata kas juhtmed on õiged, et äkki on uuesti mähkimisega näiteks mass vale juhtme peal. Lisaks võid isoleerida laadimissüsteemi raamist ehk siis jäta ainult genekas, sealt tulevad juhtmed regulaatori külge ja siis mõõda ning katseta.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Võnnu
Postitusi: 292
Liitunud: 21 Sept 2004, 21:45
Tsikkel: otsimisel...
Asukoht: Saue/Saku
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Võnnu »

Kui sa juba 2 kuud sellega jamanud oled, kas mõtekam ramosse viia ei ole? :bsmile:

Mini 50v -> Zid 50 pilot 00' -> Aprilia Futura AF1 125cc 94' -> Yamaha DT 125 01' -> Suzuki GSX600F 93' -> Suzuki GSXR1000 03' -> Honda Varadero 1000 00' -> Suzuki GSF650S Bandit 05' -> KTM 990 SMT 09'
Kasutaja avatar

real
Postitusi: 199
Liitunud: 05 Juun 2005, 22:08
Tsikkel: Yamaha XJ900, VStrom 650
Asukoht: Võrumaa, Värska

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas real »

--DogFood-- kirjutas:

Lisaks võid isoleerida laadimissüsteemi raamist ehk siis jäta ainult genekas, sealt tulevad juhtmed regulaatori külge ja siis mõõda ning katseta.

See on hea mõte, siis jäävad vahepealsed võimalikud lühised välja.

Kasutaja avatar

aprill
Postitusi: 245
Liitunud: 25 Juul 2007, 22:39
Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
Asukoht: viljandi, holstre nõmme taga metsas

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas aprill »

Palju neid volte sealt alt tuleb. Üldiselt ei saa aru miks lasid kene niisama lampi uuesti mähkida.
Kene lahti ühendamisel tuli heledamaks läheb (mootori töötamise pealt sellist asja ei soovita teha) Hakka või arvama, et juhtmed pingeka küljes valesti(kene ei saa koormata muud süsteemi - muu süsteem kenet küll)
Juhus olnud ka selline, et kaitsme karbi trükiplaat omadega roheline e. lühises.

Kärbseid teile hammastevahele.Forte

Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Lasin selle uuesti mähkida et mõned polkid olid tumedamaks juba põlenud ja siis öeldi et viga võib selles. Ja midagi muud enam vahetada ei mõista. Kui volte mõõtsin salt mis genekast tuli siis seieriga testripealt viskas üle 100 v kui tuuri andsin.


Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Tuleb teekond motodepoosse ette võtta, muidu varsti suvi läbi.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

100v kõrgematel pööretel on normaalne. Järelikult jääbki ainult pingeregulaator või valesti ühendatud välja/sisseminevad juhtmed.

PiltPilt

Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Juhtmed peaks olema õieti kolm kollast tuleb sisse ja välja lähevad punane + ja must - juhe. Pistikut ei anna valesti panna kokku.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Tegelikult ei ole ju seal midagi keerukat. Kui võtad lahti geneka pistiku, selle kus 3 kollast juhet ja mõõdad töötava mootoriga pinget, siis kõik 3 kombinatsiooni, kuhu sul on testrijuhtmed võimalik ühendada, peavad andma pea võrdse (julge mõnikümmend volti) tulemuse. Samas pannes ühe testrijuhtmetest tsikli massi ei tohiks saada ühegi faasi pealt pinget kätte. Sellega veendud geneka korrasolekus. Kui genekas OK ja PS!!! ka AKU ON OK, siis ongi ainsaks nõrgaks lüliks pingeregulaator. Igaks juhuks kordan veel, et pingeid mõõtes saad adekvaatse tulemuse ainult korras aku korral. Akud, mis TUNDUVAD olevat korras võivad pinge ajada vabalt ebareaalselt kõrgeks või madalaks. Aku korrasolekul on suur mõju elektrisüsteemi korrektse töö mõttes. Mul on teeninduses mitmeid akusid, mis testriga mõõtes annavad kenasti 13,2-13,8 V ja panevad ka iga tsikli starterist käima. Paraku on mõni selline aku kiiksuga ja tõstab näiteks laadimispinge 18-19 Voldini. Seejuures on kõik elektriosa (peale selle näiliselt korras aku) ideaalses korras. See, kui laadimispinge pöörete tõstmisel väheneb ei pruugi üldse viidata mingile tõrkele pingeregulaatoris.

Soovitan mõõta ka voolu - see on ainus, mille järgi saad veenduda, kas toimub aku laadimine või akust energia võtmine. Selleks keerad testri voolu (Amprites mõõdetakse) mõõtmise rezhiimile ja vaatad kuhupoole sul vool kulgeb. Loomulikult ei ühenda siis enam juhtmeid paralleelselt kuskile klemmide peale, vaid järjestikku elektriahelasse ja jumala eest mitte otse "+" või "-" klemmilt. Nii lased sadades amprites käivitusvoolu testrist läbi :-) Ikka üldtoiteahelasse ampermeeter vahele ja mõõtma... Kui mootor ei tööta ja süüte sisse keerad, siis hakatakse voolu võtma akust ja kui käima paned, siis peab vool liikuma teistpidi ehk testris (digitaalses) on tulemus "-" märgiga. Analoogtester tahab sel puhul seierit vasakule poole nulli kiskuda. Selle viimase tegevusega (voolu mõõtmine) saate alati veenduda ka selles, miks näiteks aku müstiliselt seistes tühjeneb - kas äkki on mõni pisike tarbija (signa, immo jne), mis pidevalt akut kuivale imeb.

Edu - ja kui hakkama ei saa, siis helista näiteks... Suhtlen vabalt kui telefon kinni pole :-) Ja kui verbaalsest modifitseerimisest ei jagu, siis Tallinna inimene võib oma ratta mulle teenindusse tirida. Mitte, et mõne muu linna oma ei võiks aga usun, et sellise lihtsamapoolse elektrimure lahendaja leiab igas suuremas linnas.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

GoodCat
Postitusi: 208
Liitunud: 20 Mär 2008, 12:35
Tsikkel: SV650s, CRF450

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas GoodCat »

Üldiselt kipuvad pingereleed läbi minema. Aga jah, ülal toodud tekst on täiesti korrektne. Kui pistik üle kuumeneb, siis võib olla mõni liinijuhe vigane või pistiku kontakt korrast ära vms ja tähtlülituse puhul peaks genekast sümeetriline vool väljuma ning kui üks tarbija tagant ära, siis kaks liini on üle koormatud. Lihtne loogika näitab, et kui igale liinile tarbija lülitada hakkab vool liikuma ja no kui on tegemist 70V pingega per liin, siis 2 liini on nüüd jaganud enda vahel ühe liini pinge.

Voolutugevuse (A) mõõtmiseks paiguta multimeeter jadamisi ja esimene mõõtmine tee suurima mõõtepiirkonnaga, et mitte läbi lasta.
Endal olen ka avastanud, et laadimispinge on madalavõitu. Alguses oli see 15-20V, vahetasin vigase relee ära ja uuega on 13,8V tühikäiul, pöördeid lisades langeb aeglaselt, siiani pole midagi hullu, kontaktid kontrollitud, tegelikult soovitatakse tihti kinni joota liinijuhtmed relee kolme kollasega.

56654209
Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas ping »

[quote="Allu666"]Mootorist tuleval juhtmel on pistik kah vahel tõmbasin tolle lahti ja masin hakkas kohe paremini töötama ja tuli läks kah valgemaks kui ta ainult akupealt töötas. Kui tagasi panin pistiku siis läks tuli tuhmimaks ja masin võttis pöördeid kah õrnalt alla.[/quote]

See on huvitav miks läheb tuli tuhmimaks kui genekas külgeühendada?

[quote="Allu666"] Genekast tulevad juhtmed kolm pruuni juhet lähevad lihtsalt kuumaks lausa tuliseks nii et sulatasid pistiku ära geneka ja pingeka vahel.[/quote]

Ja kuhu see vool kaob mis genekas toodab?

Kui proovisid oma pingeregulaatorit teise masina peal kas siis kruvisid selle ka teisele masinale külge või ühendasid ainult pistikud? Kui ei kruvinud külge siis lase oma masina kere küljest ka proovimiseks lahti. Kui siis hakkab normaalselt tööle on pingeregulaatori sees lühis keresse.


Teema algataja
Allu666

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Allu666 »

Kui teise tsikli külge proovisin siis ikka oli kerega massis. Sõber sõitis mitu päeva minu regulaatoriga ringi. Panime isegi testri teibiga lenksukülge et oleks reaalselt kogu aeg näha paljuga laeb tuledega sõites ja ilma jne. 14,5v näitas kogu aeg.

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas ping »

No siis peab juhtmestiku põhjalikult ülevaatama. Vajadusel ka kimbud lahti võtma.
Kui palju on pinge erinevus aku ja pingeregulaatori (vastavalt +ja-) klemmide vahel .


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Jändan siin ikka oma poolpiduse laadimisega ning täna tegin voolutugevuse mõõtmise. Selgus huvitav tõsiasi, genekas laeb tühikäigul ca 2A ja pööretel kuni 7A, rohkem ei tõusnud ning tegelikult ei ole ju vaja ka. Kui ma tulesid põlema ei pane siis on laadmine kergetel pööretel 14V (14,32 oli lagi) aga nii kui panen tuled peale on laksti 12,kopikad. Võttes pingeregulaatorist tuleva laadmisjuhtme eraldiseisvaks ja mõõtes sealt pinget siis on iga kell 14 hoolimata kas tuled põlevad või ei. Mis krt toimub. Kas võib olla viga akus? Elektrolüüdi tihedused in kõik 1,28. Käisin täna akukeskuses ja pandi elektrooniline seadeldis peale mis näitas aku seisukorra heaks aga laadmine nõrk. Kas tõesti tuleb liinijuhtmed kinni joota? Või võib olla mul viga tulesid käitavas relees(des), pole veel aimu saanud mitu neid seal on sest mul läheb ees kolm tuld põlema mis teeb kokku ca 120-130W (täpselt ei mäleta äärmisi aga keskmine oli tava 55/ ja äärmised oli vist 35) Igatahes releed on olemas ja nendeni ma veel jõudnud ei ole aga peaks vist lähipäevadel selgusele jõudma. Kas võib olla näiteks, et kontakt on halb ja voolu tarbitakse tunduvalt rohkem kui peaks aga tuled siiski põlevad? Huh, krt, ideed hakkavad otsa saama aga pikk reis on silmapiiril ja kuskil võõralmaal küll ei taha sellega jamada.

Selgituseks varasemad tehtud asjad:
uus pingeregulaator ja korrastatud elektriühendused lähiümbruses
staatorilt tuleb igalt ca 75V pööretel
staatori massi lekkimist ei ole mõõtnud (kui vaja siis tuleb seegi mõõta)

Kasutaja avatar

ping
Postitusi: 1229
Liitunud: 22 Mär 2005, 23:45
Asukoht: Tallinn

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas ping »

No siis on ju vigane ahel teada.
Kui pingeregulaatorist tuleb 14V aga akule jõuab ainult 12 siis viga ongi selles ahelas (juhtmes).
Vajadusel asenda see juhe 6mm2 juhtmega.


hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Aga originaalis tuleb ju pingeregulaatorist välja max 2-2,5 mm2 juhe. Kui ma isegi sealt edasi paneks jämmempa siis vist eriti pointi pole. Vaatan homme igaks juhuks ühenduse veelkord üle, just selle, mis pingekast välja tuleb ja otse aku peale kulgeb.
Pinge langeb järsult kui tarbija taha tuleb. Mõõdan kaitsmetest ka homme tarbimise ära, siis on näha palju see tulede asi voolu võtab.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas madjs »

Juhtmetel on komme ka rüü seest oksüdeeruda, kui selline protsess seal piisavalt kaua kestnud siis pole ime kui vool läbi ei taha mahtuda.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas Hans »

hotsepp kirjutas:

Aga originaalis tuleb ju pingeregulaatorist välja max 2-2,5 mm2 juhe. Kui ma isegi sealt edasi paneks jämmempa siis vist eriti pointi pole. Vaatan homme igaks juhuks ühenduse veelkord üle, just selle, mis pingekast välja tuleb ja otse aku peale kulgeb.
Pinge langeb järsult kui tarbija taha tuleb. Mõõdan kaitsmetest ka homme tarbimise ära, siis on näha palju see tulede asi voolu võtab.

Missa enam leiutad, viga ju selge. Nagu ping ütles, pane uus v paralleeljuhe juba alates regust ja asi lahendatud.

Hans

V-MAX

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all

Re: probleem laadimisega.

Lugemata postitus Postitas hotsepp »

Pingeregulaator on ju vaiguga kinnisulatatud. Ma ei saa sinna sisse ju et kohe algusest jämmemp panna. Kui nüüd lihtsalt poogin sinna jämedama juhtme külge ja mingi osa jääb ikka endine ristlõige, kas see ikka annab sellist efekti? Ehk annabki , proovin paralleelselt sinna midagi aretada.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”